Treenipäiväkirja ja tavoitteet 2006

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
3.4. Uintia 1 km. Siinä oli joku maajoukkueuimari vieressä joka pelkillä potkuilla meni kovempaa kuin minä 'treenivauhtia'. :eek:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
4.4

Kuntosalilla puntinnostoa 70 minuuttia. Ojentaja ja rintapäivä oli, lopuksi alaselkää selkäpenkissä ja vatsat vatsalaudalla. Hyvä punttiviikon aloitus. :ahem: :thumbup:

Illan päätteeksi sitten vielä juoksemaan. Sama lenkki, mikä meni viime maanantaina aikaan 49.54, meni nyt aikaan 46.39 !!!!!! Jotain on kyllä tapahtunut kehossa, nykyään pystyy vetämään ihan tajutonta kyytiä vauhtilenkeillä verrattuna entisiin. Ok, keli oli selkeästi parempi, viimeeksi oli lunta asvaltilla, nyt oli vain märkä asvaltti. Mutta viime vuonna, ennenkuin polvi hajosi, juoksin tuon saman lenkin aikaan 47.40 (tai jotain, en muista tarkkaan), joten kelin muutos ei selitä sitä, että rikoin edellisen ennätyksen minuutilla. Taidan tehdä jotain oikein treenailuissani. :D Knoukkari, ei se 44 minuuttia kympillä ensi kesänä olekkaan mahdoton suoritus, niinkuin sulle joku aika sitten vähän manailin. Kohta pitää vaan ettiä pidempää vakilenkkiä, että saa kunnolla aikaa menemään lenkille :D

exe.time 46.39
avr hr. 157
kcal/fat% 768/35*

*Tuli sitten tehtyä uusi rasvankulutuksen vähyysennätys, ei oo koskaan aikaisemmin ollut mulla 30 % puolella. Ilmeisesti tää halpispolarkkin mittaa sykettä ja vertaa sitä hengitystiheyteen tai johonkin vastaavaan, aivan kuten kalliimmatkin mittarit. Tähän johtopäätökseen tulin, koska keskisyke on pienempi kuin viime viikon lenkillä, mutta silti rasvaa on kulunut vähemmän prosentteina.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
5.4. Taas uintia 1 km. Tänään tuntuu jo noi reidetkin palautuneen sunnuntain juoksusta. Olihan hirvee jumi päällä. :eek:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
5.4

Tunti puntinnostoa. Selkää taljoissa, sitten rinnallevetoa ja pitkästä aikaan maastavetoa. Kova treeni, pitää kyllä ottaa maastaveto taas vakiohjelmaan.

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
LUPAUS!

Kun palaan kohtapuoliin suomeen niin lupaan aloittaa kirjoittamaan treenipaivakirjaa. (Jotenkin aina treenaaminen onnistunut mutta paivakirjan kirjoittaminen jaa aina)

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
7.4

70 minuutin punttitreeni. Ylöstyöntöä, pystysoutua, olkapäitä ja haukkareita tangolla ja käsipainoilla. Lopuksi vatsat vatsalaudalla, jalkoja nostellen ja hooverilla.

Tavoistani poiketen raportoin aamutreenit pelkästään ja iltatreenin erikseen, koska kävin tulomatkalla kesportissa testauttamassa mun askeleen. Siellä oli joku Brooksin asiantuntija, joka juoksutti juoksumatolla ja samalla kuvasi digikameralla. Laitanpas tänne ylös muutamia huomioita ennenkuin unohdan ne. Eli se Brooksin kaveri analysoi mun askeleen tulevan hieman ulospäin avaavasti ja sisäsyrjäpainoisesti. Mutta koska mulla on niin tukevasti nilkka ponnistusvaiheessa, neutraali kenkä tai ehkä ihan vähän sisältä tuettu kenkä olisi mulle paras. Mulle pisti siitä videosta silmään se, kuinka tasaisesti mun jalka iskee maahan, ei tule kantapäälle tai päkiälle, ainakaan vielä tuossa vauhdissa, mitä se juoksutti sillä matolla. Eli Brooksin ukkelin arvio oli sama kuin mitä juoksija -lehdessä puhuttiin kokojalkapohjalla askeltaville parhaaksi kengäksi. Eiköhän tässä kohta siis ole aika alkaa etsimään uusia juoksukenkiä.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
7.4 jatkuu...

...Reilun tunnin juoksulenkillä. Pidensin tuota normaalia lenkkiä, ehkäpä 3-4 kilsaa tuli matkaa lisää. Vetelin sellasta mukavaa vauhtia tihkusateessa. Pitänee alkaa tuotakin reittiä höyläämään jatkossa.

exe.time 1:03.32
avr hr. 152
kcal/fat% 977/45

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Charlie sanoi:
Ostin leuanvetotangon ovenpieleen jotta saa sitä osastoa parannettua. Tavoite on vetää 20 leukaa putkeen ennen kesää. Nytkin menee jostain ihmeen syystä 15 vaikka en ole juuri treenannut, tosin painokin on tippunut pari kiloa vaikka olen syönyt jatkuvalla syötöllä. Ostin lisää proteiiniakin että saisi painon pysymään edes paikallaan. Kesää kohti kun pitäisi lisätä aerobistakin harjoittelua, hapenottokyky ei ole kummoinen talven jäljiltä.
Tällä hetkellä menee 17 leukaa. Muutenkin lihaskunto on ehkä paras mitä on koskaan ollut.

Jere1983

Well-known member
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Juhis sanoi:
Tavoistani poiketen raportoin aamutreenit pelkästään ja iltatreenin erikseen, koska kävin tulomatkalla kesportissa testauttamassa mun askeleen. Siellä oli joku Brooksin asiantuntija, joka juoksutti juoksumatolla ja samalla kuvasi digikameralla.
Näyttää olevan intersporteissa asicsen ja brooksin juoksuklinikoita tänä keväänä, kiitos muistutuksesta :alppu:
Pitää käydä testaamassa jos vaikka joku osaisi kertoa minkälaisella kengällä sitä kannattaisi juosta. Aikaisemmin oon saanu vaan sellasia epämääräsiä kommentteja siitä mikä siitä askeleessa on "vialla" mutten kovinkaan kehittäviä ehdotuksia miten ja millaisilla kengillä niitä ongelmia voisi välttää.

Knoukka

Well-known member
:thumbup: Muille!

8.4.

Tämä viikko kotona lähinnä koirien kanssa ulkoillen ja parina iltana lumitöitä. Muuten tein jaskasin eli olin vanhempien ruualla. Tänään eka treeni viikkoon ja kyllä kulki taas. Normaalit lämppärit, raskas olkapäätreeni ja kova ylämäkitsyge. Tauko teki todella gutaa ja nyt kestää taas kovempaa treeniä. Muutaman päivän päästä juoksemaan...

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
8.4

Aamulla 50 minuutin punttitreeni. Syväkyykky oli päivän sana ja sen jälkeen yhen jalan reiden ojentajakonetta. Sitten vatsat ja kotia. Vähän liikkeitä, paljon sarjoja. Ja illaks jalat jumiin. Jännästi kyllä 'rutisee' oikea polvi kun syvälle kyykistyy ja punnertaa ylös. Ihankuin syväkyykky jotenkin venyttäs, varmaan jotain arpikudosta tuolla polven sisällä on jotka sitten venyy ääritaivutuksissa.

Illalla 52 minuutin juoksulenkki. Aamun kyykkäilyt oli tehnyt tehtävänsä, ja jalat oli aivan tönköt ja painavat lailla tiiliskiven. Naurettavalta tuntui, kun ylämäissä hyytyi vauhti ihan kokonaan kun ei ollut voimaa painaa etiäpäin. Hyvä silti, että tuli tehtyä, koska sai taas veren liikenteeseen jalkoihin ja ehkäpä nopeuttaa hieman palautumista kyykystä.

exe.time 52.40
avr hr. 150
kcal/fat% 772/40%

Oho! :eek!: Olipas keskisyke korkealla, vaikka vauhti oli olematonta.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
8.4.
~45km pyöräilyä. Ihan jees fiilis pitkästä aikaa polkea vähän pidempään. Loppumatka tuli vähän kevyemmällä vauhdilla, mut kyl se siitä.

Ens viikonloppuna tuleekin sitten hiihdeltyä kun menen sinne leville.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
9.4. Kuntosalilla 30 min Cross Traineria, 20 min kuntopyörää ja 20 min soutua. Päälle vatsalihakset.

Knoukka

Well-known member
9.4. Kävelyä muutama tunti.

10.4. Pitkät lämppärit ja raskas selkätreeni. Leuanvetoa ja kulmasoutua muun muassa. Oli vähän tuntuma hakusessa treenin alussa, mutta lopussa sain hyvän pumppiksen ja fiiliksen. Ei tarttenu muuta kun maven.

JNF

Well-known member
Jäänyt viime viikon treenit tänne postaamatta.

Tänään siirryin 2-jakosesta saliohjelmasta 3-jakoseen. Tein tänään selkää, hauiksia ja forkkuja. Oli hieman erilaista treenaaminen, kun nytten on yhtä lihasryhmää kohden enemmän liikkeitä. Tuntui aika uuvuttavalta, kun tein samoilla painoilla kun ennenkin. Selkä ja kädet oli kyllä lähtiessä aika loppu, ja lopussa tahtoikin sarjat jäädä vajaiksi.

Illalla lenkillä n. 5,5km:n reitillä. Aluksi oli hieman kankeaa, mutta noin puolimatkassa alkoi ja askel rullata luontevasti. Joku sisäinen masokisti päätti, että käydäänpäs pyörästämässä pururata ympäri vaikka siellä oli vielä pehmeää lunta. Oli aika raskas 1,4km.

32:03,5
165
182

Täytyy hidastaa juoksutahtia, sillä syke on liian korkea. Ei vaan tahdo malttaa hipsutella niin hitaasti. :D

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
10.4.
1 h sählyä ilman vaihtoja. Yllättävän hyvin jaksoi painaa. Pääosan ajasta olin vieläpä hyökkääjä. Hetken levähdin pakkina. Lopussa sain paremmin tilanteitakin kun taitavammat pelaajat tsippasi. Tehot 1 + 3. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Knoukka

Well-known member
11.4.

Olipa hyvät ja hikiset treenit! Lämppäreinä poljin 300 kcalorin verran kuntopyörää, sen päälle tosi kovan rintatreenin ja lopuksi tsyge. Tuntui tosi irtonaiselta ja hyvältä polkea vaikka tällä tunnilla ei huippusykkeisiin pääsekään. Tai pääsisi jos polkisi sillä tarkoituksella, mutta saan tästä tunnista enemmän vähän kovemmilla vastuksilla. Hieno fiilis! :thumbup: :)

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
11.4

Reilun tunnin rinta- ja ojentajatreeni salilla. Penskat oli taas vienyt penkit, joten aloitin sarjat käsipainopenkillä. Lopuksi taas vatsat.

Illalla tunnin juoksulenkki. Taas pidennetty lenkki, mukavasti kulki kokoajan. Vasta tänään jalat parani täysin kuntoon lauantain kyykkäilystä, ja lenkki avas kokonaan reidet entiselle mallille.

exe.time 1:00.48
avr hr 155
kcal/fat% 964/40

DFiaA

I told you so
11.4

Eka kunnon hölkkälenkki sitten :doubtful: tammikuun. 1.5h mitäs lie 12-13km. Jos tästä sais kesän juoksukauden käyntiin.

Viimeksi muokattu: