Treenipäiväkirja ja tavoitteet 2006

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
KnowHow sanoi:
Juhikselle :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jätkähän juoksee loppukesästä maratonin 3.40 pintaan! Nyt vaan pituutta lisää pk-lenkkiin ja sykettä vähän alas. Perkeleen hieno juoksu!
Kiitos kiitos luottamuksesta. Kunhan nyt alle neljään tuntiin saisi, vielä ei kyyti riitä ihan siihenkään koska taatusti vauhti hyytyy ainakin hieman, kun tuon saman lenkin vetäseen toiseen kertaa putkeen. Pitkiä pk-lenkkejä tekisi mieli käydä tekemään, pitäisi vaan saada mukaan juttukumppania ettei pitkästy. Nytkin pystyi lauleskelemaan mp3-soittimimen tahdissa ajan kuluksi. :D Kunhan metsästä, pururadoilta ja poluilta sulaa lumet pois, alan siellä vetelemään pidempiä lenkkejä. On paljon virikkeellisempiä maastoja siellä.

JNF

Well-known member
14.4 Salilla rinta ja olkapäät. Tietäähän sitä miten siinä käy, kun kaverin kanssa lähtee salille. Eli paskan jauhamiseksihan se menee, ja ite treenailu jää taka-alalle. Eihän tämä ole niin vakavaa, vaikka välillä meneekin vähän överiksi. Tuli kuitenkin opeteltua perinteistä maastavetoa, jos sitä sais senkin ujutettua ohjelmaan mukaan. Mukavasti otti perberiin.

Tuli sitten pelattua kolmena päivänä peräkkäin lentopalloa. Siitä kummallista, että oon kulkenut jo pari vuotta pelaamassa lentopalloa/rantalentistä melko säännöllisesti, niin en osaa sitä vieläkään pelata juuri yhtään :D

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
18.4

Hieman alle tunti punttisalilla. Huonosti nukuttu yö kostautui sitten koulun jälkeen ja ei oikein päässyt kunnon puntinnostotunnelmaan. Perinteisen rinta- ja ojentajatreenin tein, jätin vatsat väliin.

T6 tilauksessa :ahem:

Knoukka

Well-known member
Juhis sanoi:
T6 tilauksessa :ahem:
:thumbup:

18.4.

Puoli tuntia kuntsikkaa, keskiraskas olkapäätreeni, tsyge ja lopuksi raskas keksivartalotreeni. Jyväshyvä tsygas taas vieressä, voipi olla että nostaa keskisykettä vähän ja laskee maksimia saman verran!

DFiaA

I told you so
Juoksin n. ~ 18km, alkumatka ihan reippaasti. Aikaa meni n. ~ 1h55min.

Vois katsoa jos loppukesästä kuntoa/intoa riittäisi maratonille ..

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
19.4.

Normaalit lämppärit, kehnohko rintatreeni ja puoltoista tuntia tsygeä. Jalat ei pelannu sitten ollenkaan, mutta siinäpä mentiin. Oli Shimano Road Show eli oli rinnassa sykelähetin talon puolesta ja kaikkien sykkeet heijastettiin tosiaikaisesti videotykillä. Jyväshyvä polki vieressä ja suurinpiirtein yhtä kovilla tsykkeillä. :D

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
19.4

Tunnin selkätreeni salilla. Lopuksi uberkovat vatsasarjat. Painonnostolava oli koko ajan käytössä, joten en päässyt tekemään maastavetoa. :(

Salilla on ollut kyllä jännä huomata, että siellä samat tyypit tekee aina samoja liikkeitä. Yleensä se on penkki. Ihankuin tyypeillä ei ois ohjelmassa muuta kuin juuri sen yhden päivän liikkeet.

Tunti juoksua, matkaa tuolla lenkillä on hieman alle 12 kilometriä. Ihan kivasti kulki taas, alussa vaan kesti hetken ennen kuin kone käynnistyi kunnolla. Ensimmäinen vartti tuntui huonommalta kuin maanantain lenkin lopussa. :eek!: Vaikka se kuinka ihmeelliseltä tuntuu, niin kyllä kunnon lämppärit parantaa tulosta. Että varmaan esim. ennen Cooperin testiä kannattaa lämmitellä vartti, että heti kulkee kunnolla.

exe time 59.29
avr hr 142 <--epäluotettava arvo, mittari taas sekoili...
kcal/fat% 737/40

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
19.4. Kävin työpäivän lomassa uimassa kilometrin. Huomenna olis tarkoitus juosta taas tunti.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
20.4 lenkki 55 minsaa. Eli sama rupeama kuin maanantaina. Vähän olis jäistä parissa kohtaan mutta muuten AIVAN UPEATA juosta heti aamusta auringonpaisteessa. :) Nyt töihin sitten loppuillaksi. Kotona vasta klo 22. :(

Viimeksi muokattu:

JNF

Well-known member
Juhis sanoi:
Salilla on ollut kyllä jännä huomata, että siellä samat tyypit tekee aina samoja liikkeitä. Yleensä se on penkki. Ihankuin tyypeillä ei ois ohjelmassa muuta kuin juuri sen yhden päivän liikkeet.
Samaa oon ihmetellyt. Ei oikein mulla mahdu kaaliin, mikä siinä penkissä on niin autuaaksi tekevää. Pari tyyppiä tuolla, joiden en oo nähnyt kertaakaan tekevän jalkoja vaan ne tekee suunnilleen aina joko penkkiä tai hauista. No saavat ne tehdä niin kuin haluavat, ja onhan niiden tuloksetkin jotain aivan toista luokkaa kuin meikäläisellä. :rolleyes:

19.4 Salilla jäi käymättä. En vaan jaksanut lähtä, ja oon nyt vihainen itselle. Aivan liikaa on tullut skippailtua salireissuja puhtaan laiskuuden takia.

Illalla hidasta lenkkiä. Alussa tahtoi aina vauhti nousta liian ylös, mutta sitten pakotin itseni ripeään kävelyyn. Aluksi tuntui aika tylsältä mummoilulta, mutta sai sitä noinkin hien pintaan. Jossain puolivälissä nostin tahdin hitaaksi hölkäksi, kun sykkeet oli turhankin matalalla. Ihan hyvä lenkki jolla tuli opittua hitaasti kiiruhtamista. Yllättävän hankalaa tuo vauhdin pitäminen riittävän matalana.

1:25,25
135
152

Kestävyys tainnut laskea hieman vuodenvaihteesta, mikä nyt ei mahdoton yllätys ole, sillä painokin on noussut liki kymmenen kiloa. Oli hieman masentavaa huomata se aluksi, mutta toisaalta lihaskunnon puolella on selvää edistystä tapahtunut. Kaikkia ei voi olettaa saavansa kerralla ja oppiipahan nöyryyttä.

Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Moe Szyslak sanoi:
Ei oo toi Heidikään ihan pullanilkkamössöjätkä! :thumbup:
Tätä toikkia lukiessa en ole huomannut että minkälaisilla tsygemittareilla tarkalleen te noita datoja tallennatte ja siirrätte koneelle? Saattaisi olla hankinnassa jonkinlainen mutta tuskinpa mitään hirmukallista :nope:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
DFiaA sanoi:
Tätä toikkia lukiessa en ole huomannut että minkälaisilla tsygemittareilla tarkalleen te noita datoja tallennatte ja siirrätte koneelle? Saattaisi olla hankinnassa jonkinlainen mutta tuskinpa mitään hirmukallista :nope:
Osta Suunnon T6 ja sanot että tuttavat (me Forumilla siis) on saanut sen 255 egen hintaan. :ahem:

Mä tein niin ja meni läpi :D

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Osta Suunnon T6 ja sanot että tuttavat (me Forumilla siis) on saanut sen 255 egen hintaan. :ahem:

Mulkku. Mä maksoin foot podin kans 450. Oot mulle satasen auki.

21.4.

Lämppärit, raskas käsitreeni ja lopuksi tosi kähee vatsatreeni. Reilu pari tuntia meni. Tsygen jätin väliin kun huomenna ois säävarauksella tarkoitus käydä juoksee kevään eka ulkoilmalenkki. Saas nähdä viistääkö perse taas maata viime kevään tapaan.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Moe Szyslak sanoi:

Perse, mulle on tulossa 350 egen hintaan. Ei saanut veli enempää alennusta Koskimieheltä, vaikka oli siellä duunissa. Voi tietty vaikuttaa, ettei heiltä löytynyt suoraan hyllystä, vaan on tilaustavaraa. Sais nopeasti tulla mittari, niin pääsis ihmettelemään kunnon arvoja. Tuo vanha alkaa olemaan jo sen verran romuna ja epäluotettava, että mielellään ottaa uuden käyttöön. Tänäänkin näytti välillä 220 ja välillä nollaa.

21.4

Kymmeneltä juoksemaan. Sama lenkki kuin 19. päivä. Ja taas parani ennätys parikytä sekkää. :D Alkaa olla vauhtikestävyys aika iskussa, pitäs alkaa parantamaan vielä peruskestävyyttä Maratonia ajatellen. Lenkkiä vaikeutti vesisade ja vastatuuli, ei ollut kyllä mukavaa juosta tällä kertaa.

exe.time 59.10
Muut olivatkin niin epäluotettavia arvoja, että turha laittaa näytille...

Nokoset ja yheltä salille. Aika väsynyt ojentaja ja olkapäätreeni, loppuun vatsat. Maaastavetovillitys on vallannut salin, tänään oli monta pikkujäbää vetelemässä maasta.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
JNF sanoi:
Samaa oon ihmetellyt. Ei oikein mulla mahdu kaaliin, mikä siinä penkissä on niin autuaaksi tekevää. Pari tyyppiä tuolla, joiden en oo nähnyt kertaakaan tekevän jalkoja vaan ne tekee suunnilleen aina joko penkkiä tai hauista. No saavat ne tehdä niin kuin haluavat, ja onhan niiden tuloksetkin jotain aivan toista luokkaa kuin meikäläisellä. :rolleyes:
Eihän siinä pelkän penkin tekemisessä olekkaan mitään järkeä, kova penkkitulos vain on niin coolia leijua kavereille. Oon monesti sisäisesti naureskellut yhelle pikkujäbälle, joka joka saakelin kerta höylää penkkiä. Nostaahan se penkistä yli sata, mutta muut liikkeet onkin sitten ihan onnettomia. Ykskin kerta (rasti seinään, teki muitakin liikkeitä kuin penkkiä :D) se teki maastavetoa 60 kilolla, joka on mun mielestä tosi säälittävä tulos tyypiltä, joka mukamas on niin kova kun nostaa satasen penkistä.

Mun mielestä salilla on tärkeintä tehdä monipuolisesti koko kehoa, ettei tuu epätasapainoa eri ruumiinosien lihaksien välille. Luulis muutenkin olevan parempi treenausfiilis, kun huomaa useiden liikkeiden tulosten nousevan pikkasen, eikä vain sen yhden vähän reilummin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
KnowHow sanoi:
Mulkku. Mä maksoin foot podin kans 450. Oot mulle satasen auki.
:D

A) Sulla on varaa :ahem:
B) Sulla on kovempi kunto :thumbfh:
C) Tolla naamalla hyvä kun möivät edes sulle :tongue:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Juhis sanoi:
Eihän siinä pelkän penkin tekemisessä olekkaan mitään järkeä, kova penkkitulos vain on niin coolia leijua kavereille. Oon monesti sisäisesti naureskellut yhelle pikkujäbälle, joka joka saakelin kerta höylää penkkiä. Nostaahan se penkistä yli sata, mutta muut liikkeet onkin sitten ihan onnettomia.
Silloin kun multa katkes eturistiside polvesta, niin 2 kuukaudessa mun penkkitulos parani noin 40 kiloa. :rolleyes:

Eli homma on a) viitsimisestä kiinni b) tekniikasta kiinni. En varmaan ollut tippaakaan vahvempi ton 'kuurin' jälkeen. Homma oli vaan siitä kiinni ettei voinut treenata kun käsiä ja tein penkin ekana liikkeenä, niin oli aina freesi sitä tehdessä. :eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
21.4. käytiin Belmiksen kanssa kipasemassa Neulamäen ympäri. Hyvä, virkistävä lenkki kauppareissun päälle tehtynä. :ahem: Alkumatka pelkkää alamäkeä, loppumatka pelkkää kiipeemistä. :rolleyes:

Viimeksi muokattu: