Treenipäiväkirja ja tavoitteet 2006

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Moe Szyslak sanoi:
Silloin kun multa katkes eturistiside polvesta, niin 2 kuukaudessa mun penkkitulos parani noin 40 kiloa. :rolleyes:

Eli homma on a) viitsimisestä kiinni b) tekniikasta kiinni. En varmaan ollut tippaakaan vahvempi ton 'kuurin' jälkeen. Homma oli vaan siitä kiinni ettei voinut treenata kun käsiä ja tein penkin ekana liikkeenä, niin oli aina freesi sitä tehdessä. :eek:
Mullekin kelpais 40 kilon parannus penkkiin parissa kuukaudessa. Mulla on penkki juuttunut tuohon nykyiseen, johonkin 80 kg:n pintaan olevaan maksimiin. Eikä tunnu nousevan. Tosin ei penkki oo mulle mikään pääliike, joten sinänsä ei mikään hätä tuloksen nostamisessa ole, hyvä kun muut nousee edes hieman. Hauskaa vaan, kun penkissä häviän suunnilleen kaikille esim. luokkakavereille, mutta sitten muissa liikkeissä ero kurotaan kiinni ja painelen ohi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Juhis sanoi:
Mullekin kelpais 40 kilon parannus penkkiin parissa kuukaudessa. Mulla on penkki juuttunut tuohon nykyiseen, johonkin 80 kg:n pintaan olevaan maksimiin. Eikä tunnu nousevan. Tosin ei penkki oo mulle mikään pääliike, joten sinänsä ei mikään hätä tuloksen nostamisessa ole, hyvä kun muut nousee edes hieman. Hauskaa vaan, kun penkissä häviän suunnilleen kaikille esim. luokkakavereille, mutta sitten muissa liikkeissä ero kurotaan kiinni ja painelen ohi.
Sitä just tarkoitin että penkkitulos on ihan 'haistapaskatulos' eikä kerro yhtään mitään.

200 kg:n kyykkääjät nousee arvoasteikossa 'hieman' vitusti korkeammalle. :ahem:

Knoukka

Well-known member
Penkki on härkäsammakoiden ja mitään en oo ottanu -miesten laji. Pääasia että jaksaa punnertaa ittensä siitä eukon yli nukkumaan mennessä. Ei mulla ny muuta.

DFiaA

I told you so
Moe Szyslak sanoi:
Osta Suunnon T6 ja sanot että tuttavat (me Forumilla siis) on saanut sen 255 egen hintaan. :ahem:

Mä tein niin ja meni läpi :D
Sähän nuo kauppaniksit tiedät :D

Aika hintavia nuo kun selailin partiovarusteen sivustoja, ehkä hankin käytetyn sykemittarin .. tai tilaan seiskapäivää ja saan kaupanpäälle.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
22.4.
Noniin, ensimmäinen pidempi lenkki kera lukkopolkimien.. En tiedä tarkkaa kilometrimäärää, mutta veikkaisin jotain 50 luokkaa, sillä pari tuntia mulla meni. Nyt tuntuis että vois vähän taas kiristää noita lukkoja, että hölskyis vähempi.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
22.4

1h 15 minuutin punttitreeni. Soutulaitteella lämppärit, sen jälkeen kovaa syväkyykkyä, rinnallevetoa, reiden ojentajakonetta ja maastavetoa. Lopuksi vatsat voimarullauksella. Viikon ehdottomasti kovin punttitreeni, paita kastui märäksi eikä aikasempina päivinä vaivannutta nuutuneisuutta ollut. Näitä lissee!!

Reilut 49 minuuttia juoksua. Lyhyempi vakkarilenkeistä. Yllättävän hyvin pelas jalat, vaikka reidet oli ihan hyytelönä päiväisen kyykkäämisen jäljiltä. 2/3 lenkkiä meni vieläpä ihan kivaa kyytiä, mutta lopussa iskenyt vastatuuli vei mehut ja jalka ei noussut kovempaan vauhtiin. Senpä takia joutui tyytymään tuollaiseen vaatimattomaan aikaan.

exe.time 49.21
avr hr 151
kcal/fat% 745/40

Knoukka

Well-known member
22.4.

Tein kevään ensimmäinen juoksulenkki!!! :thumbup: :yuck: :D

Juoksutaukoa oli takana useampi kuukausia ja sen tunsi- ja näki! Eipä silti, olen tukkoisemminkin aloittanut juoksukauden. Alussa jalat hakkasi toisiaan eikä askel muutenkaan tuntunut osuvan oikein mihinkään. Kompurointia mikä kompurointia! Juoksu on tekniikkalaji ja juoksu rullasikin ainoastaan paikoittain. Sykekin pomppasi jo ennen lähtöä taivaisiin eikä tahtonut tippua sieltä sitten millään. Kai tuli vähän hermoiltua tätä aloitusta taas... :eek: Jalat ei kipeytyneet pahemmin, mutta koputa puuta ja odotan tulevaa aamua.

Mutta juoksu on ihanaa. Mistään housut jalasta tehtävästä ei tule niin autuasta oloa kuin pitkästä lenkistä- vaikka tästä kevään ensimmäisestä kompuroinnista! Nyt suihkun jälkeen on aivan saatanan upea olo! :) :) :)

Loppuilta meneekin ruokaa ja herkkuja mättäessä!

Puolikkaan vetäsin, muutamat liikennevalot oli matkalla: Rauhankatu, Mariankatua Kauppatorille, Kaivarin ja Hietsun kautta Seurasaareen ja takaisin.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Knoukkapas on painanut hiljakseen omaan tasoonsa nähden. No mutta niihän se ekalla kerralla pitääkin! Ois harhaluuloa ja itsensä pettämistä kuvitella että oikeesti kerkeisin samoihin aikoihin puolimaratonilla kuin meiän treeniguru. Enskerralla hanaa helvetti :thumbup:

Eikös sulla Knoukkari ollut T6:seen footpod? Miten se mittaa nopeuden? Elikkä voisko sillä mitata vaikka auton nopeutta jos heittäs kojelaudalle ajon ajaksi? Mittaako T6 jotenkin myös juostun matkan, vai pitääkö se itse laittaa distance kohtaan?

Knoukka

Well-known member
Juhis sanoi:
Knoukkapas on painanut hiljakseen omaan tasoonsa nähden. No mutta niihän se ekalla kerralla pitääkin! Ois harhaluuloa ja itsensä pettämistä kuvitella että oikeesti kerkeisin samoihin aikoihin puolimaratonilla kuin meiän treeniguru. Enskerralla hanaa helvetti :thumbup:

Eikös sulla Knoukkari ollut T6:seen footpod? Miten se mittaa nopeuden? Elikkä voisko sillä mitata vaikka auton nopeutta jos heittäs kojelaudalle ajon ajaksi? Mittaako T6 jotenkin myös juostun matkan, vai pitääkö se itse laittaa distance kohtaan?
Soot paremmassa kondiksessa kun uskotkaan! Sullon ollu hyvin ajotettua ja monipuolista treeniä koko talven ajan. Multa uupuu vielä nää pitkät lenkit ja oon aika varma että jos nyt lähettäisiin kossupullosta juokseen kolmekymppistä niin sää sen korkkaisit. :alppu:

Footpodi on. Sehän näyttää nopeuden, matkan, kierrosajat (voi juosta ratakierroksia esmes polulla) ja muut tosiaikaisesti kahden kiihtyvyysanturin avulla. Nytkin kattelin matkalla että vauhti oli siellä vajaan 11km/h kieppeillä. Ja yksikköjä voi vaihtaa mieleisikseen. Mutta ei sillä auton mittaria kannata alkaa kalibroimaan...

Ois ollu pikkasen enemmän menohaluja vaan kovemmalla vauhdilla on kovemmat täräykset ja oisin huomenna sänkyyn ruokittava jos oisin vetässyt lujempaa. Kun ei oo sitä ruokkijaa nyt täällä... oli muuten jyväpimukin juossut vajaan kahden tunnin lenkin jonkun järven ympäri ja Laajavuoren maisemissa. Ei sen kans uskalla lähtee lenkille jos ei ensin tee omia pohjia kuntoon. :eek!:

Knoukka

Well-known member
KnowHow sanoi:
Saakeli laski heti mun aktiivisuustasoa... onpa paska! :D Aika tiukat on kriteerit tohon 10-tasoon- pitäis olla maailmanmestari! Mutta kunnallista tasoa kuitenkin, suunnolla on oltu huumorimielellä liikkeellä! :wink:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Kysymys tosta T6:sta. Onko siinä laaja muisti? Toisin sanoen saako siinä talteen jopa 30 päivän treenidatat? Eli viittaan tällä kysymykselläni juurikin kesän lapin reissuni kaltaisiin retkiin, kun tuona aikana ei ole mahdollisuutta siirtää dataa välillä koneelle.

23.4.
Pyöräilyä kevyellä vauhdilla ja sykkeellä. En käyttänyt isointa eturatasta ollenkaan. Pyrin pitämään sellaista vauhtia jollaista jaksaisi polkea vaikkapa koko päivän. Eli suht rauhallista, mutta kuitenkin eteenpäin vievää. Mulla jostain syystä lähtee helposti menemään vauhti liian kovaksi, mutta nyt sain hillittyä itseni pitämään sopivaa matkavauhtia. Kiertelin samalla vähän uusia paikkoja espoon seudulla ja nautin aurinkoisesta kevätsäästä. Aikaa kului 2,5 tuntia, matkan määrästä en ole täysin varma.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
23.4. Juostiin Belmiksen kanssa se sama lenkki kuin pääsiäismaanantaina 4 minuuttia kovempaa. :rolleyes: :D

Ei sen puoleen, täysillä puristin lopussa. Ei ollut varaa pätkääkään enää kiristää. Oli kyllä 'hyvä' syykin puristaa, kun puolelta alkoi Tanssii tähtien kanssa. :doubtful:

Mitens toi päivitys tehdään, knoukka?? :eek:

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Mitens toi päivitys tehdään, knoukka?? :eek:
Niinku kaikki muutkin? Latasin vaan tuolta Suunnolta ja se siirsi vanhat logit automaattisesti uuteen versioon. Ja sen aktiivisuustason se kysäisi siinä alussa ja vaihtoi automaattisesti.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
KnowHow sanoi:
Niinku kaikki muutkin? Latasin vaan tuolta Suunnolta ja se siirsi vanhat logit automaattisesti uuteen versioon. Ja sen aktiivisuustason se kysäisi siinä alussa ja vaihtoi automaattisesti.
Multa hävis vanhat logit :( :jaska: :nope:

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Mikäs sitä olisi meikäläisen tavoite treenauksessa.. Aiemmin olen vain käynyt lenkillä, siis lenkillä tarkoitan vain kävelyä. Nyt tässä aloin ihan oikeasti kuntoilemaan. Saman pyörähdyksen mitä tein kävellen aiemmin niin nyt rykäisen juoksemalla. Toisella kerralla väsyi jo yllättävän paljon vähemmän edelliseen verrattuna, tästä vaan hiljalleen juoksulenkin pituutta lisäämään! :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Hyvä Tepa :thumbup:

Itselläkin oli ekan lenkin jälkeen reiden yläosat niin kipeet ettei 2 päivään pystynyt kunnolla kävelemään (siis tuli sitten uitua) vaikka oli yli 300 km hiihtoa plakkarissa talvelta. :eek:

Muista treenata monipuolisesti ja eri rasittavuustasoilla. :thumbup:

--edit-- Niin se tavoite! Ota joku syksyn massatapahtuma (10 km tai puolmaratoni tavoitteeksi). On parempi motivaatio lähteä lenkille.

Itsehän aion vetää kuntosarjassa Kuopio Triathlonin (1/8 matka) 22.7. ja puolikkaan maratonin 2.9. Kuopion Maratonilla. :rolleyes:

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Itsehän aion vetää kuntosarjassa Kuopio Triathlonin (1/8 matka) 22.7. ja puolikkaan maratonin 2.9. Kuopion Maratonilla. :rolleyes:
Oisko enämpi Kuopijoon menijöitä niin sais voorumilta Näyttää hitaalta -joukkueen?

Kävin vetään olkapäätreenin ja poljin kuntsikkaa, minkä päälle venyttelin vanhoja jalanromujani reilun puoli tuntia. Helpotti, ei oo yhtään niin könttiset enää. :thumbup: