Treenipäiväkirja

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
22.8. Lenkki asvaltilla noin 9 km. Juoksin hotellilta (Arina, Oulussa) Nallikarin rantaan, sieltä asuntomessualueelle ja sieltä sitten Koskitien ja Raatinkentän kautta takaisin hodlaan. Vajaa tunti meni. Oli helvetinmoinen päänsärky :( Joka askeleella tärähti kuin olis ollut rapulassa. Sen lisäksi toi vasen reisi on helvetin a) kipee b) liila ja g) turvoksissa edelleen siitä lauantain lipasta :nope:

Mutta lenkille vaan saatana menin. :mad_old: ;)

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
19.8. 52km helsingistä hyvinkäällä lähes helteessä vastatuuleen 2h30min.
21.8. 52km hyvinkäältä helsinkiin vastatuulessa, osittain rankkasateessa reittiä 2h7min.

Vaikka hyvinkää - helsinki suunnassa on vähempi ylämäkeä kuin alamäkeä ja toisessa suunnassa päinvastoin, niin silti olen nyt entistä enemmän sitä mieltä, että sadesää on parempi pyöräilysää kuin helle. Mukavampi se ei ole, mutta helpompi. Ainakin minulle.

Knoukka

Well-known member
23.8. Lämppärit ja kova käsitreeni. Dippiä ja ranskalaista, hauista hammerilla ja suoralla tangolla.

Päälle spinning 45min ja lopuksi ohjattu vatsa, jossa sippasin. En pysynyt akkojen tahdissa, on ne kovia!

Spinnningin arvot:

Max: 186bpm
Avg: 151bpm
Min: 75bpm

Total energy cons. 628kcal

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Läppäristä meni sitten hajoamaan ilmeisesti verkkokortti, joten en pääse nettiin ihan lähiaikoina, riippuu täysin takuukorjaajien nopeudesta. Vanhemmilla käydessä saatan eksyä päivittelemään treenejä jos muistan. Laitetaanpäs nyt ylös jotain mitä viime aikoina tullut tehtyä.

Ma 22.8

70 min punttisalilla, alkuun 10 min lämppäriä kuntopyörällä kera puolenminsan spurttien, sen jälkeen ojentaja-,rinta- ja selkätreeni, lopuksi vielä vatsat. Tiukka rypistys oli. :thumbup:

Salilla oli samaan aikaan tekemässä kyykkyä paikallinen pikajuoksija, ja kunnon painoilla tekikin. 160 kiloa kun oli tangossa, pyyti varmistajia koska pelkäs jalan pettävän alta. Ja teki vielä nelosen! Eihän tuo 160 kiloa normaalisti mikään ihme ole, mutta jäpikäinen teki sen yhellä jalalla, tietenkin jalkaa aina vaihtaen tehden sarjan molemmille jaloille! Iham mukavat jalkavoimat :D

Tänään sitten en oo vielä tehnyt mitään erikoista, kohta kuitenkin juoksemaan! Toivottavasti äitin mustikkapiirakat ei tuu ylös. :D

Knoukkari, huimia sykkeitä sulla kyllä spinningissä ja tossa tempojuoksussa, mulla kun ei millään syke nouse yli 180:n. Lenkin paras keskiarvosykekin taitaa olla joku 159, sulla huitelee jo spinningissä samoja keskisykkeitä. Mäkin muuten teen usein prässin yhellä jalalla, tuntuu jotenkin tehokkaammalta tavalta.

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Juhis sanoi:
Knoukkari, huimia sykkeitä sulla kyllä spinningissä ja tossa tempojuoksussa, mulla kun ei millään syke nouse yli 180:n. Lenkin paras keskiarvosykekin taitaa olla joku 159, sulla huitelee jo spinningissä samoja keskisykkeitä. Mäkin muuten teen usein prässin yhellä jalalla, tuntuu jotenkin tehokkaammalta tavalta.
Joo, tätä mun sykereserviä sitä on ihmetelty aiemminkin. Tuo maximi ei ole liikunnan tai iän myötä kauheasti muuttunut, tosin vaatii kuntoa päästä sinne aivan tappiin. Leposyke on tippunut vuosien varrella tuonne 32-34 välille- siis aamusyke. Joka on muuten se ainoa tapa mitata ylikuntoa sykkeella. Eli sykereservi on on reilut 180. Isän puolen peruja, faijalla menee tuo leposyke alle 40 myös.

Jännä juttu kun kävelen kuntosalille ja on sykemittari päällä- kävellessä syke 65-70, risteyksessä kun seisahtaa niin tippuu aika nopeasti alle 60. Pikkasen ihmetyttää frendiä.

Ja juostessa mun syke heilahtelee todella rajusti, 20-30 saattaa heittää ihan pieneen vastatuuleen joutuessa. Nämä on niin yksilöllisiä ja perinnöllisiä ominaisuuksia, ei ne kunnosta kerro välttämättä mitään. Paitsi kun vertaa oman sykkeen kehitystä, silloinhan se on hyvä indeksi.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
KnowHow sanoi:
Ja juostessa mun syke heilahtelee todella rajusti, 20-30 saattaa heittää ihan pieneen vastatuuleen joutuessa. Nämä on niin yksilöllisiä ja perinnöllisiä ominaisuuksia, ei ne kunnosta kerro välttämättä mitään. Paitsi kun vertaa oman sykkeen kehitystä, silloinhan se on hyvä indeksi.
Joo, niihän se taitaa olla, että syke on varsin yksilöllistä. Mulla juostessa ei tollasia 20-30 iskun heilahteluja saa edes kovin hetkessä aikaiseksi, helposti pystyy pitämään kympin sisällä jos haluaa. Joskus lenkin alussa on järjettömän hankala saada sykettä edes nousemaan edes pk-rajalle, mutta kyllä se siitä ekan vartin jälkeen alkaa virkoamaan.

24.8

Juosten salille 30 min. Salilla alkuun vartti vielä kuntopyörällä, jonka jälkeen jo olikin paita aivan kokonaan märkä. Siitä sitten rinnallevetoa, olkapäitä ja haukkareita noin 50 minuuttia. Lopuksi vielä 10 min. stepperillä kera spurttien ja sitten vielä kotiin juoksemaan 30 min. Oli kyllä aivan tajuttoman tehokas rykäisy, kotona oli veto pois. Hyvät fiilikset silti! :ahem: :thumbup:

Knoukka

Well-known member
24.8.

Lämppärit 30min, oli takareidet jumissa. Kova selkätreeni: maastavetoa, leuanvetoa, kulmasoutua ja alaselkää. Takareidet taas jumiin.

Matalasykkeinen, hidas mutta suhteellisen raskas spinning 55min, sykkeet:

Min 93
Ave 140
Max 176

Ihan hieno fiilis vaikka joskus raskaasta, hitaasta ja matalasykkeisestä, treenistä jää vähän vajaa ja etova olo. Massaa, massaa!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
24.8. Uintia. Pitkästä aikaa. Vapaata yhteensä 1200 metriä, rintaa 300. Tuli himppasen kiire, kun halli menikin jo klo 20 kiinni eikä tuntia myöhemmin. :eek!: Uinnin jälkeen pulahdus kylmävesialtaaseen lailla huippu-urheilijan. Nopeuttaa palautumista ;) Menin vielä toistamiseen saunan jälkeen. Nyt ei pippeliä näy :confused:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
25.8. Rullaluistelua :rolleyes: n. 20 km. Tunti ja muutama minuutti päälle meni tohon. Pari kertaa horjahdin niin että sydän meinas pysähtyä :eek!: Ei oo kyllä ihan hyvä fiilis tossa luistelussa nyt ton kaatumisen jälkeen. :nope:

Knoukka

Well-known member
26.8.

Rankkasadejuoksu: lähdin pk-lenkille ja jo 200 metrin jälkeen alkoi hienoinen sade. Parin kilometrin jälkeen alkoi ukkonen, rankkasade ja liki myrskytuuli. Aluksi sade tuntui lämpimältä, lopuksi ei. Sade piiskasi koko matkan, kaikki vaatteet läpimärkänä, kengät painoi varmaan kilon. Onneksi oli NewLinen tekniset trikoot- ei minkäänlaisia hiertymiä. Mutta oli todella raskas ja hidas keli. Pidin sykkeen pk-alueella.

Juoksu oli tämän vuoden nautinnollisin, osa syy oli päätalomaisella kelillä. Kertakaikkiaan meditatiivinen ja puhdistava juoksu. Uskomaton olo ja nyt suihkun ja ruoan jälkeen vain paranee.

Hidasta ja raskasta oli, tässä perustiedot:

Matka 26.33km
Aika 2:16.26
Maximisyke 166
Minimisyke 107
Keskisyke 151
Energiakulutus 1929kcal

Nyt kahvia ja suklaata- ja paljon!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
27.8. Uintia vapaata 1 km. 600 metriä 'normaalisti', 400 metriä kelluke munissa. Jotenkin tuntuu että vauhti paranee tossa uinnissa edelleen. Veto on pidentynyt ja samalla tahti rauhoittunut eli jaksaa vetää pitempää väsymättä. :)

Knoukka

Well-known member
27.8.

Jalat oli perkuleen hankalina eilisen juoksun jäljiltä. Outo homma, venyttelin ja tein palauttelin kuin aina ennenkin. Ehkä märkä ja tuulinen keli vaikutti?

Silti ja siksi lämppärinä 30min kuntopyörää, kova olkapäätreeni 40min ja palauttava spinning 45min

Spinnu:

Maksimisyke 175
Minimisyke 77
Keskisyke 136

Ja jalat on taas kuin omat!

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Taman viikon sportit:

22.08. Kuntofillaria 40 minsaa.
23.08. Uintia 1300 metria
24.08. Rullaluistimilla 55minsaa, about 15 kilsaa.
25.08. Uudella fillarilla 9 kilsaa, parikymmenta minsaa.
26.08. 2h30min fillarilla, valilla pysahdyin kauppoihin. Reilusti yli 1000 kaloria paloi.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Moe Szyslak sanoi:
Paljonko paloi rahaa?
Uus juomateline fillariin (etta mahtuu jenkeista ostettu litran termaripullo), runkolaukku, polkimiin ne jutut, hanskat ja pitkahihaisen fillaripaidan. Satasen verran paloi. :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Myllis sanoi:
Uus juomateline fillariin (etta mahtuu jenkeista ostettu litran termaripullo), runkolaukku, polkimiin ne jutut, hanskat ja pitkahihaisen fillaripaidan. Satasen verran paloi. :thumbup:
Mä kattelin Läuflerin (vai mikä se on) pitkähihaista. 97€ :nope:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Moe Szyslak sanoi:
Mä kattelin Läuflerin (vai mikä se on) pitkähihaista. 97€ :nope:
Ma saattaisin pystya jeesaamaan....

Just taa mua jeesannut frendi on hyvaa kamua Loefflerin maahantuojan kanssa, ja lupas etta saisin sisaanostohinnalla... :doubtful:

Makin tanaan katsoin Loeffleria, ovh ois ollut 179,- CHF, mutta nyt oli 109,-. En raaskinut. Ois ehka pitanyt.

Mun pitkahihainen oli poistomyynnista Adidaksen joku thermal-juttu. Ovh oli 199,- CHF, siita oli pudotettu 89,- CHF ja ma sain siita viela puolet poies. :thumbup:
Mulla on adidaksen lyhytlahkeiset housut ja ne on hiton hyvat.
Nyt pitais varmaan saada pitkalahkeisetkin... :jaska:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Mulla L kokoiset housut on hiukka loysia, mutta XL kokoiset paidat on ihan hinttikireita. Ihme rimahomoja noi pyorailijat. :D