Treenipäiväkirja

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
JNF sanoi:
N. 9 kilsan lenkki tuli heitettyä ja aikaa kului 55 minuuttia. Vettä satoi. oli pimeää, lasit höyrystyi, kuntoradalla oli välillä pehmeää ja lätäköitä, eli siis mitä ihanteellisin kuntoiluilma. Mukava lenkki sillä jalat pelasivat hienosti eikä muutenkaan ollut mitään oireita. Hieman eri tahtia näytätte vetävän, mutta kyllä täältä vielä tullaan :cool:

Edit: Niin sitähän minun piti kysymän, että voisitteko suositella jotain kohtuullisen hintaista sykemittaria? Siis jotain luokkaa 100-150€. Ite oon ajatellut Polarin F6/F11:sta. Millanenhan tuo Polarin oma kuntotesti lienee, eli onkohan siihen luottamista? Todennäkösesti käyn maanantaina hakemassa.
Mulla on 1,5 vuotta sitten ostettu Polar M3 sykemittarina, hintaan 130 euroa. Kaikki tarpeellinen löytyy tästäkin, eli syke ja kello jolla saa treenin kesto mitattua. Oikeastaan vain minimi ja maksimisykkeen näyttämistä ja väliaikamahdollisuutta kaipaisin tähän mittariin. Tämä mittari taitaa olla poistunut jo käytöstä, mutta uskoisin että tällä hetkellä n. 130 euroa maksava mittari ajaa sulle asiansa aivan loistavasti, onhan se todennäköisesti kehittyneempi kuin tämä mun vanha mittari.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
27.11
Puolen tunnin juoksulenkki.
Hyvin kesti polvi, vaikka huomennahan sen näkee miltä tuntuu. Keuhkot ei oikein tykännyt kylmästä ilmasta, kunhan tässä alkaa enemmän kylmässä juokseen niin kyllä ne tottuu. Lunta oli jonkunverran, pystyi harjoittelemaan hyvin korkeampia askelia ja tiheempää askelfrekvenssiä kun oli pakko nostaa jalkaa enemmän.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
26.11.
vähän alle puolen tunnin suht rankka juoksulenkki sisältäen jotain ihmeellisiä punnerruksia metsässä olevilla kuntotelineillä. Eli siis juoksin eka kierroksen, nostelin pölkkyä 10 kertaa, juoksin toisen kierroksen, taas pölkyn nostoa 10 kertaa ja lopuksi vielä yksi kierros ja pölkyn nostoa. Kahdella ekalla kerralla nostin itseni kyykystä pölkky sylissä ja sitten nostin pölkyn suorille käsille. Vikalla kerralla tein ensin 10 kertaa näitä kyykkynousuja ja sen jälkeen seisaalteen 10 kertaa suorille käsille nostoja.

Tiedä sitten oliko tosta mitään hyötyä, mutta ainakin vähän vaihtelevaa, kun ei napannut tehdä pyörälenkkiä siinä loskasäässä, mikä lauantaina vallitsi.

Siinä mielessä oli ainakin positiivista, että jaksoin juosta yhden kierroksen putkeen, ja yhdessä kierroksessa meni ehkä 5-6 minuuttia. Cooperia en ole koskaan pystynyt juoksemaan pysähtymättä kuin ehkä kerran, joten ihan hyvin siis tällä kertaa..

Knoukka

Well-known member
28.11.

Lämbbärit, raskas rintatreeni 50minuuttia ja tunnin keskiverto tsykeilyt. Oli keskittymisen kans vähän niin ja näin, mutta hiki virtasi. Toinen pohje oli ihan jumissa. Niin ja alaselkä väsyi kummasti.

Max 170bpm
Avg 142bpm
Min 101bpm

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
Nonniin, täytetään nyt monelta päivältä kerralla.

Pe 25.11

Aikidoa 1,5 tuntia. Ohjasin treenit ja tein itse vyökoetekniikoita.

SU 27.11

Aikidoa 3 tuntia. Eka normaalit treenit jotka oli todella raskaat. Tokat treenit oli peruskurssitreenit joissa oli mukana ns "apuohjaajana"

Ma 28.11

klo10.30-12.00 Aikido. Olin ihan jäässä eilisen treenaamisen jälkeen. Reidet oli todella kipeät Jännä juttu. Ei yleensä käy noin.

18.30-20.00 Karate. Matsijuttuja ja kataa tehtiin. Jalat verty ja lihaskipu väheni todella paljon. Hyvä fiilis kaiken kaikkiaan nyt.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Knoukka!

Mites toi kunto lähtee alenemaan kun on tekemättä mitään (sairaslomalla). Mullahan tulee 6 viikkoa huomenna täyteen eikä sinä aikana ole tullut tehtyä tietenkään yhtään juoksu- tai pyöräilytreeniä. Muutaman kerran olen kuntosalilla käynyt ja ehken 7 kertaa uimassa.

Sunnuntaina kävin sitten pitkästä aikaa salilla ja voimat oli ihan veke. Ei näkynyt verisuonia lihasten päällä, eikä oikein lihastakaan. :nope: Käytettävät kilot oli suunnilleen samat, joskin mä olenkin tehnyt pienehköillä painoilla pitkiä sarjoja (10 - 30 toiston sarjoja), joten eihän siinä kummosia vastuksia voi käyttääkään.

Kuntopyörän päällä 20 minuuttia ton päälle olikin sitten Via Dolorosa eli kärsimyksen tie mulle. :mad_old:

Että kauanko tässä menee että on taas kunnossa, sitten kun taas pääsee reenaamaan tosissaan?

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Kova punttitreeni eilen. Olkapaat, selka ja hauikset. Hyvin nousee. Tanaan jalat. Pienta nuhaa pukkaa, mutta treenataan nyt viela niin kauan kun voi.

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Että kauanko tässä menee että on taas kunnossa, sitten kun taas pääsee reenaamaan tosissaan?
Ei mee kauaa. Tollanen lepo ei kuntoilijaa haittaa oikeestaan ollenkaan. Sen mitä siinä menetät saat 2-3 viikossa takaisin ja reilussa kuukaudessa oot jo lähtötason ohi kun kroppa ja mies on saanu levätä ja palautua. Aluksi otat rauhallisesti, sitten voitkin tehdä normaalia kovempaa treeniä muutaman viikon.

Kovaa treenaava treenikaveri oli nyt syksyllä kuusi viikkoa Thaimaassa lomalla. Sukelteli mutta ei treenannu, jonnin verran juopottelikin ja pari happy pitsaa oli vetässy. Ekan viikon hikoili perkeleesti eikä oikein rauta liikkunu, mutta nyt on jo lähtötasolla. Oisko kuukausi kun palasi. Olka- ja kyynärpääkipuilut sillä katosi ton levon aikana eikä oo tullu takas.

Herkistelyä, herkistelyä!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
28.11.2005
Syksyn kolmannet sählypelit.
Pelit tuntuu sujuvan kerta kerran jälkeen paremmin. Ja hiki tulee joka kerta. Eilen tein jopa yhden maalinkin. :eek!:

Knoukka

Well-known member
29.11.

Lämppärit, raskas olkapäätreeni 50min ja 45min saiklinki. Alaselkä yhä jumissa, pikkasen haittasi vaan ihan jees meni kuitenkin.

Max 181bpm
Avg 152bpm
Min 101bpm

Energiaa kului 516 kilokaloria.

JNF

Well-known member
Viikonloppuna alkoi vasemman polven takaosassa tuntumaan pieni pistos ja kutina. Ajattelin sen olevan vain lenkin puutteesta johtuvaa kankeutta, mutta sunnuntaina hölkätessä se vain pahentui. Eilen pistoi alkoi tuntumaan muutaman kilsan jälkeen sen verran ilkeältä, että jätin lenkin kesken.

Oma diagnoosi vaivalle on, että se liittyy jotenkin säären yläosaan. Aitajuoksija asennossa venyttäessä en uskalla laittaa vasenta jalkaa kunnolla sivulle koukkuun, kun tuntuu että luu jotenkin muljahtaisi.

Taidan ottaa tässä pienen tauon, mutta jos vaiva ei helpota, niin käyn näyttämässä jalkaa viisaammille.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Yskä lähtee yskimällä ja nuha ....niistämällä :thumbup:

Itse olen ollut nyt 6 viikkoa kurkkukivussa. Eilen lopettelin uimakoulua eli viime ja tällä viikolla 5 kertaa tunti uimista. Kuntosalilla sunnuntaina ja tiistaina. Tänäänkin menossa. Semmosta harrasta ja rauhallista nylkyttämistä. 20 minsan fillarointi vie sitten loput mehut. Paskassa kunnossa kun on ollut kipeenä näin pitkään. :mad_old:

Knoukka

Well-known member
30.11.

Pitkät lämmittelyt, 40minuuttia kuntopyörää, keskiraskas selkätreeni 40min ja pk-stsyge 60min. Jalat oli valmiiksi tukossa. Nyt jo paremman tuntuset, tein eilen pitkät venytykset ja otinpa palautusjuomaakin tapojeni vastaisesti.

Max 158bpm
Avg 128bpm
Min 87bpm

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Laitetaanpas hieman päivitystä polven tilanteesta. Elikkä polvi tuntui vielä sunnuntain lenkin jäljiltä varsin hyvältä, kunnes seuraavana päivänä huomasi että jotain on tullut tehtyä. Ja nyt on ilmeisesti joku ääreisverenkierto häiriintynyt tai jotain kun kokoajan vahingoittuneen jalan jalkapohja, tai siis se alue minkä lenkkikenkä peittää, on kokoajan kylmä. Siis tuntuu että pitäisi lisää sukkia änkeä päälle että kestäisi jalka lämpimänä. Toisessa jalassa ei ole tälläisiä ongelmia. Kaiken kukkuraksi vielä keskiviikkona tuli jälleen baarissa hieman satutettua samaa polvea, nousin pöydälle koska meidän loppujengi oli sellasen pitkän pöydän toisella puolella ja taas iski kipu joka säteili hetken aikaa pitkälle reisiin ja pohkeisiin asti. Eli tuntuu että polvi ei kestä ollenkaan sivuttaisliikettä, vaikka suoraan astumisen kestää varsin hyvin.

Suoraan sanotusti vituttaa tämä polviongelma. Ikinä mulla ei oo ollut paikkojen kanssa mitään ongelmia, ainoa mikä on ollut kun kerran oli solisluu katki tiukan sählypelin takia (olin 13 v mukana iskän kavereiden kanssa pelailemassa :D ), varsinaisesti siis mistään treenailuista, hyppimisistä tai vastaavista ei oo tullut mitään ja nyt täysin tarpeeton ja typerä kännitoilailu aiheutti treenitauon. Tuntee oikein kun kunto rapistuu. Ensiviikolla taidan kyllä käydä näyttämässä lääkärille polvea, jos vaikka sieltä löytyisi jotain korjattavissa olevaa ongelmaa. Ja sitten käyn kyllä kyselemässä Imatran kylpylältä spinningtunteja, sen polvi saattaa ehkä kestää paremmin kuin liukkaalla ja lumessa juoksentelun!

Knoukka

Well-known member
Tsemppiä Juhiksen polvelle! :thumbup:

2.12.

Lämppärit, jutusteluksi menny käsitreeni (perjantaisin tahtoo monesti mennä jos on tuttuja treenailemassa) ja lopuksi tunnin spinnu. Ja nyt tuli se musta nainen mun eteen polkeen (oli pikkujouluissa ja heitti aika ronskia läppää) ihan kosketusetäisyydelle. Siinä perkele metrin päässä vispasi pieni, lihaksikas ja pyöreä neekerinaisen perse. Voi vittu että teki mieli tarrata taas kiinni. Ite poljeskelin suht keveesti ja sykkeetkin nousi pääosin näkymien ansiosta.

Max 166bpm
Avg 133bpm
Min 88bpm

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
KnowHow sanoi:
Tsemppiä Juhiksen polvelle! :thumbup:
Sitä se tartteekin!

3.12.2005
Alkuun kymmenen minuutin sessio kuntopyörällä varsin kovalla teholla, polvi tuntuu kestävän ainakin kymmenen minsan pyöräilyt! Onse vissiin alettava Spinnaamaan! Lämppäripyöräilyn jälkeen sitten 40 minuutin tehokas käsi-, olkapää- ja rintatreeni ilman kunnon taukoja. Pisin tauko oli varmaan 30 sekuntia jos ei laitteesta toiseen siirtymistä oteta mukaan. Aina vielä viimeisenä sarjana jokaisessa liikkeessä tein supersarjat aloittaen sen hetkisestä painosta ja sillä niin monta toistoa kuin jaksaa. Sitten välittömästi tangosta vitoset molemmilta puolilta pois ja samantien nostelemaan jälleen niin monta kuin jaksaa. Näin jatkaen kunnes oli vain tanko jäljellä. On nimittäin varsin tehokas treenitapa, hieno tunne kun pelkällä tangolla pumpatessa polttelee muskeleita ja ei meinaa millään jaksaa nostaa viimeisiä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Eka tosi treeni PII-IITKÄÄÄN aikaan.

3.12. Uintia yht. 1000 metriä. Eka 500m 75m vapaata+25 rintaa, 75v+25r,...
Toka 500m. 100v+50r, 100v+50r, 50v+25r,50v+25r, 2x25v (95% tehoilla).

Tuli yks paha yskäkohtaus ja hengityksen salpaannus heti alussa, mutta pääsin taas tolkkuihini. :thumbup:

Noi uintirytmitys ohjeet sain siltä koutsilta.

Knoukka

Well-known member
Lämmittelylä puol tuntii kuntsikkaa, rintatreeni, soutua puol tuntii ja 45min spinnu. Alussa oli jalat ihan tukossa ja pohkeet kimpaleina, mutta lopputunnista jo hieman kulki. Oli niin hieno tunti ja lempivetäjä että tuli tsempattua pakostakin . Kaikki tyynni kahden viime viikon treenit tuntuivat ja nyt ainakin 2-3vrk lepo.

Max 173bpm
Avg 139bpm
Min 89bpm

Mikä mittari sulla Moe on ja millä perusteilla se ilmoittaa nuo prosenttiluvut maximitehoistasi vai ootko laskenu ne itse? Tai käyny testissä?