Treenitoikki 2013

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Joku trikoohomokin siinä mummopyäräili seurana ennen Pirkkolaa. Liekkö ollu joku teräsmies kun näytti niin ruosteiselta kunto ja trikoonpersaus.
Ruosteiselta tuntui vauhtikin, mutta menköön haastavan alustan piikki.. Loppujen lopuksi jatkoin vielä yli tunnin ja kokonaisuudessaan lenkin pituudeksi tuli 67km ja 3h52min. Ihan hyvä pk-lenkki mahtavassa kelissä. Siitä huolimatta jalat oli lenkin jälkeen ihan jäässä johtuen luultavasti lätäköiden yliajoista. Kenkäsuojat voisi muistaa laittaa ensi kerralla.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kuntosaleilin hotellilla.

Treenisaldot 2013:
Kuntopyörä 198 km
Lihaskunto 40h 50min
Juoksu 138 km
Uinti 36 km
Hiihto 242 km
Luistelu 27 km

Yhteensä: 109h 20min

Mangelo

Well-known member
18km soutu 1h12min37s, jossa 3x 4.5km 2.00-1.55 vauhtia. Venyttelyä päälle. Hyvää teki 4pv breikki ja viime yön unet.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Yhdistelmätreeni 45min pyörä+ 45min juoksu. Päälle 40 min kuntosalilaitteita käsille.

Treenisaldot 2013:
Kuntopyörä 221 km
Lihaskunto 41h 30min
Juoksu 146 km
Uinti 36 km
Hiihto 242 km
Luistelu 27 km

Yhteensä: 111h 30min

Mangelo

Well-known member
30km ala-pk kuntopyörää 57min. Pienet venyttelyt ja kevyet kuntosalit päälle.

Mangelo

Well-known member
11km soutu 6x800m vedoilla, 1.52.5, 1.50, 4x1.47.5 vauhdeilla. Huomaa että kunto karkaa kuin lehmän häntä.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Eilen puolitoista tuntia sauvakävelyä täyden kuun loisteessa kevyt pk-lenkki. Kävin malminkartanon jätemäellä.

Tänään puolentoista tunnin aerobinen salitreeni pitäen sisällään juoksukoordinaatioharjoitukset + juoksua. Kaiken kaikkiaan 90 min treenistä ehkä ~25min oli muuta kuin aerobista (vatsaselkätreeni).

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
27.3 60min salitreeni rintaan ja vatsaan. Ei ole meikäläisestä käymään aamusalilla
28.3 60min salitreeni rintaan ja yläselkään.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
2,5 km uintia.

Treenisaldot 2013:
Kuntopyörä 221 km
Lihaskunto 41h 30min
Juoksu 146 km
Uinti 38,5 km
Hiihto 242 km
Luistelu 27 km

Yhteensä: 112h 50min

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
28.3 Maailman paskin lenkki. 5km juoksemisen jälkeen veti hartiat / niskan niin jumiin että vihloi aivan hemmetisti ja ei kärsinyt juosta enää lain. Kävelin sitten vielä vajaan tunnin. Väärä vaatetus. Yöllä juilii.

Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
3km soutu, kevyt kuntosali ja päälläseisonta, 10km kuntopyörä. Polvi temppuilee.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
12,5 km juoksua.

Treenisaldot 2013:
Kuntopyörä 221 km
Lihaskunto 41h 30min
Juoksu 158,5 km
Uinti 38,5 km
Hiihto 242 km
Luistelu 27 km

Yhteensä: 114h 0min

Jacques

Sijainti
Helsinki
93km pyörälenkki aivan mahtavassa aurinkoisessa kelissä mukavalla reitillä, jossa oli jäätä, asfalttia ja hiekkaa. Aikaakin meni alle 5 tuntia, joten alkaa tuota vauhtiakin pikkuhiljaa löytyä. Edelleen toki odotan sitä, että pystyy menemään ilman nastoja, mutta toisaalta se on jotenkin hienoa kun alla on peilikirkas jää, joka on silminnähtävästi liukas, mutta fillari ei liu siitä mihinkään.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Edelleen toki odotan sitä, että pystyy menemään ilman nastoja, mutta toisaalta se on jotenkin hienoa kun alla on peilikirkas jää, joka on silminnähtävästi liukas, mutta fillari ei liu siitä mihinkään.
Mulla oli eilen eka juoksulenkki ilman nastoja. Oli ihan mukava juosta normi-tossuilla. Toki vakkarilenkkiä ei voinut juosta, kun tuo kylätie on umpijäässä, mutta noilla vilkkaimilla ajoteillä oli paljasta pintaa esillä. Toki saa varoa autoja huristelemassa 80 kmh ihan vieressä.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Mulla oli eilen eka juoksulenkki ilman nastoja. Oli ihan mukava juosta normi-tossuilla. Toki vakkarilenkkiä ei voinut juosta, kun tuo kylätie on umpijäässä, mutta noilla vilkkaimilla ajoteillä oli paljasta pintaa esillä. Toki saa varoa autoja huristelemassa 80 kmh ihan vieressä.
Mä oon juossut koko talven ilman nastoja. Itse en ainakaan niitä tarvitse juoksussa. Pääkallokelejä on talvessa vain muutama ja silloin voi tehdä jotain muuta kuin juosta. Tietty tämä on tilanne Helsingissä, mutta en usko, että tilanne paljoa poikkeaa missään muuallakaan. Liukkaalla alustalla juoksu tekee hyvää juoksutekniikalle ja ainakin mulla tulee automaattisesti haettua päkiäaskellusta, koska siten pysyy paremmin pystyssä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mä oon juossut koko talven ilman nastoja. Itse en ainakaan niitä tarvitse juoksussa. Pääkallokelejä on talvessa vain muutama ja silloin voi tehdä jotain muuta kuin juosta. Tietty tämä on tilanne Helsingissä, mutta en usko, että tilanne paljoa poikkeaa missään muuallakaan. Liukkaalla alustalla juoksu tekee hyvää juoksutekniikalle ja ainakin mulla tulee automaattisesti haettua päkiäaskellusta, koska siten pysyy paremmin pystyssä.
Mulla on noita loukkaantumisia liukkaalta, niin ei ole enää varaa loukata itseään. Vois olla viimeinen vamma...

Tykkään kun pystyy rentoo askellukseen, niin ei polvet ja selkä vihoittele. Nämä on aika yksilöllisiä asioita. Lisäksi kun täällä on noita korkeuseroja ns. tarpeeksi, eikä niitä pysty välttämään jos kotoa lähtee juoksemaan, niin on 40 metriä korkeuseroa.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Mulla on noita loukkaantumisia liukkaalta, niin ei ole enää varaa loukata itseään. Vois olla viimeinen vamma...

Tykkään kun pystyy rentoo askellukseen, niin ei polvet ja selkä vihoittele. Nämä on aika yksilöllisiä asioita. Lisäksi kun täällä on noita korkeuseroja ns. tarpeeksi, eikä niitä pysty välttämään jos kotoa lähtee juoksemaan, niin on 40 metriä korkeuseroa.
Jep.. siksi tuon tekstini kirjoitinkin minä-muodossa, mutta pitää varmasti paikkansa. Etenkin jos on jalkojen kanssa ollut ongelmia, kuten sulla, niin fiksua ottaa varman päälle.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Mä tein nyt vaikean helpon päätöksen.. Sokeana katselin treeniohjelmaa, joiden mukaan pitäisi tänään ja huomenna saada yht 4 tuntia kokoon. Ei mikään iso määrä sinänsä, mutta kun kroppa on kuin traktorilla yliajettu, niin nyt lienee parempi idea aloittaa kevyt viikko 2 päivää suunniteltua aiemmin. Pitää osata kuunnella kehoaan ja uskon, että nyt on limiitti lähellä. Siis siksi ainakin tämä päivä menee leväten ja suunniteltu pitkä uintitreeni jää väliin.

Huomenna ehkä jotain kevyttä palauttavaa.

Mangelo

Well-known member
Eilinen jäi välistä kun nukutti. Muutenkin ollut viime aikoina vähän vetelä olo. Mutta väkisin en ala tekemään, kehon ja mielen pitää olla mukana harjoittelussa. Tulee vaan sekava olo jos ovat ristiriidassa tahdon kanssa.

Tänään sitten tuntui taas ihan hyvältä kunhan lämpeni. 7km soutu, kevytkuntosali, ja myöhemmin 7km hiihto. Hyvin luisti, oliskohan talven viimenen.

Jotain ohjeita sain fysioterapeutilta keskivartalon kuntouttamiseen. Vatsassa ja alaselässä kyllä on hyvin voimaa, mutta ryhti vois olla parempikin ja rangan tukevuus.