Treenitopic vuodelle 2011

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Rikos ihmisyyttä vastaan olla sisällä tällä kelillä. Laudat jalkaan ja ladulle. 22 km, 1.55. meni aikaa, 11,4 km/h keskari ja 40,4 km/h huiput.

Treenisaldot 2011:
Uintia 35 km
Kuntopyörä 525 km
Pyöräilyä 0 km
Lihaskuntotreeni 16,5h
Kävelyä 0 km
Juoksua 21 km
Hiihtoa 237,5 km

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Kävin sitten hiihtämässä loputkin karstat pois jaloista. 21.6km ja 1h25min. Hiukan oli vielä tukkoista, mutta ihan hyvin tuo palautumisprosessi on edennyt.

Tällä foorumilla ei taideta tuntea muita urheilumuotoja kuin hiihto?:D
Pitää hyödyntää hyvät hiihtokelit niin kauan kuin niitä riittää.. Sitten kun ei riitä, niin vetäisen tollaisen 160km pyöräilyn yhessä päivässä.. ;)

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Hitto, tässähän alkaa vähän jo jännittämään toi sunnuntai. Oon koittanut nyt syödä hiilihytraattipitosesti ja tuota puhtia oon juonu 'pussillisen' päivässä. Liiterin vissiyäkin on varattuna lautaille pari pulloa. Lauantaina pitää muistaa syödä sillee kohtuudella mutta juoda paljon. Iltapalaksi vaikka kaurapuuroa, sunnuntaina aamulla ennen kun lähtee kotoo (4:30 lähtö) niin vaikka jotain sokerista jugurttia+mysliä. Automatkalla nestettä ja sitten vaan ladulle.

Ei kai tässä muuta auta toivoa kun että pysys terveenä, vähän meinaa vieläkin kurkkuun sattua mutta toivottavasti se on vaan jotain ohimenevää tai luulosairautta.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Hitto, tässähän alkaa vähän jo jännittämään toi sunnuntai. Oon koittanut nyt syödä hiilihytraattipitosesti ja tuota puhtia oon juonu 'pussillisen' päivässä. Liiterin vissiyäkin on varattuna lautaille pari pulloa. Lauantaina pitää muistaa syödä sillee kohtuudella mutta juoda paljon. Iltapalaksi vaikka kaurapuuroa, sunnuntaina aamulla ennen kun lähtee kotoo (4:30 lähtö) niin vaikka jotain sokerista jugurttia+mysliä. Automatkalla nestettä ja sitten vaan ladulle.

Ei kai tässä muuta auta toivoa kun että pysys terveenä, vähän meinaa vieläkin kurkkuun sattua mutta toivottavasti se on vaan jotain ohimenevää tai luulosairautta.
Ei kannata liikaa stressata tankkauksen kanssa..
Itse olen noudattanut aika maltillista tankkausta hyvällä menestyksellä. Itseasiassa kisaa edeltävän päivän oon viettänyt jo ilman nestetankkausta, mutta tähän tuntuu olevan monta erilaista mielipidettä.. Mulla se toimi, että 2 ja 3 päivää ennen suoritusta joi ~300g maltoa päivässä..

Tällaisen linkin löysin. Näyttäis aika selkeältä ohjeelta. Googlella löytyy varmaan lisääkin.

Mangelo

Well-known member
Ma: 2x10km kevyttä pyöräilyä
Ti: 800m uintia ja 30min vesijuoksua.
Ke: 15km aerobista luisteluhiihtoa mäkimaastossa 1h9min

Uinti: 36.7km
Vesijuoksu 1h10min
Juoksu: 290km
Hiihto: 291km
Kuntosali 35min
Venyttely 20min
Sisäsoutua 28.2km 1h48min58s
Pyöräilyä 20km

Pari päivää kun nyt malttaa ottaa kevyesti liikunnan suhteen ja sit syö vähän enempi pastaa ja leipää ku yleensä, ni ei kai siinä ihmeempää. Yritän tehdä talven parhaan hiihtolenkin fiiliksen mukaan, onko vauhti sitten hidasta vai erittäin hidasta jää nähtäväksi. Omia geelejä ajattelin sulloa taskuihin ja luottaa järjestäjien juomatarjontaan, oli se sitten mitä tahansa.

Viimeksi muokattu:

Capello

Well-known member
Enpä oo vähään aikaan jaksanut päivitellä reenejä. No, eilen 24km hiihtoa loistavilla suksilla ja ladulla. Tuntui tosi helpolta. Keskivauhti oli lopulta vähän yli 16km/h, mikä on mulle aika kova. 990 km tältä talvelta takana, eli luultavasti tänään menee tonni rikki.

Viimeksi muokattu:

Tolerantti

Well-known member
Luin vasta Jakkeuksen Finlandiaraportit. On se äijä tuo Jakkeus!:thumbup:

Tolerantti

Well-known member
Jr ja Zaikom, ja muutkin, Pirkan hiihdosta. Millaista voitelua olette harkinneet? Olen tulossa räpiköimään Puolipirkan perinteisellä. Näytän varmasti hitaalta. Mutta se voitelu, mahtaisiko tulla jääkeli? Silloin luistovoitelu ei olisi kovin tarkkaa. Entäpä pitovoitelu, pitäisikö olla liisteriä alla ja ehkä purkkia päälle, jos latu onkin lumisensorttinen?

Nyt näyttäisi siltä, että iltapäivän lämpöasteet eivät kuitenkaan jaksa sulattaa latua kevään tapaan, vaan säilyy lumisena.:doubtful:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Jr ja Zaikom, ja muutkin, Pirkan hiihdosta. Millaista voitelua olette harkinneet? Olen tulossa räpiköimään Puolipirkan perinteisellä. Näytän varmasti hitaalta. Mutta se voitelu, mahtaisiko tulla jääkeli? Silloin luistovoitelu ei olisi kovin tarkkaa. Entäpä pitovoitelu, pitäisikö olla liisteriä alla ja ehkä purkkia päälle, jos latu onkin lumisensorttinen?

Nyt näyttäisi siltä, että iltapäivän lämpöasteet eivät kuitenkaan jaksa sulattaa latua kevään tapaan, vaan säilyy lumisena.:doubtful:
Eilen kun katselin tilannetta niin vaikka oli lämmintä lumi pysyi selvästi pakkasen puolella. Nyt kun ei ole lumisadettakaan tulossa ennen hiihtoa?? Niin keli varmasti säilyy tälläisenä. Joten uskon että purkilla mennään, pohjavoide vaan kunnolla kiinni raudalla mihin sitten kelin mukaan erinäisiä kerroksia pitoa talven aikaisemman kokemuksen mukaan.

Mangelo

Well-known member
Jr ja Zaikom, ja muutkin, Pirkan hiihdosta. Millaista voitelua olette harkinneet?
Luisto Start FG14 -1...-7C ja pito Swix K21N liisteri +3...-5C.

Luistovoitelusta ei ole mitään kokemusta, mut tollasen hommasin lämpötilan perusteella. Startin nettisivu kyllä suositti (ainakin vielä eilen) FG16 luistoa. Pidossa olen tykästynyt liisteriin niin etten muita ole aikoihin kokeillutkaan.

http://www.startskiwax.com/fi/suksivoiteet/voiteluinfo/voitelusuositukset/pirkan-hiihto-6-3-2011-perinteinen-vapaa/

Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Pidossa olen tykästynyt liisteriin niin etten muita ole aikoihin kokeillutkaan.
Ei kyllä kannata laittaa liisteriä jos ei ole pakko. Ainakin jos hiihtää puolipirkan niin maasto on aikalailla tasaista joten ei oo mitään tarvetta liisterille pakkaskelillä.

Pidossa taidan pohjavoiteen päälle turvautua Swixin VR- sarjan purkkivoiteisiin kun niistä on erittäin positiivisiä kokemuksia.

Mangelo

Well-known member
Ei kyllä kannata laittaa liisteriä jos ei ole pakko. Ainakin jos hiihtää puolipirkan niin maasto on aikalailla tasaista joten ei oo mitään tarvetta liisterille pakkaskelillä.
Kunhan kerroin oman suunnitelmani. Liisteri pitäny paremmin tai huonommin joka kelillä, enkä ole kokenut tarpeelliseks niitä tahmoja ottaa pois kun kerran laittanu. Tolerantti varmaan itse omaa enemmän kokemusta näistä hiihdoista.

Uudet sukset sisäänajettu Paloheinän 7.5km lenkillä ajassa 34min tasan. Lentokeliksi oli muuttumassa paikoin, ei pitäny liisterikään kiillottuneissa kohdissa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
2 tuntia kuntopyörää intervallina. 63 km.

Treenisaldot 2011:
Uintia 35 km
Kuntopyörä 588 km
Pyöräilyä 0 km
Lihaskuntotreeni 16,5h
Kävelyä 0 km
Juoksua 21 km
Hiihtoa 237,5 km

Jacques

Sijainti
Helsinki
Kunhan kerroin oman suunnitelmani. Liisteri pitäny paremmin tai huonommin joka kelillä, enkä ole kokenut tarpeelliseks niitä tahmoja ottaa pois kun kerran laittanu. Tolerantti varmaan itse omaa enemmän kokemusta näistä hiihdoista.
Aikalailla perusjuttujahan tuo on että liisteri toimii nollakelillä ja pakkaskelillä parempi on purkkivoiteet.. Mutta samakai se on.. Nähty jo ennenkin, että sä meet ihan käsittämättömän lujaa vaikka teet kaiken päinvastoin kuin muut. Et ei kai se väärin oo! :D

Tolerantti

Well-known member
No niin. Voiteluhomma hermostuttaa, vaikka en nykykunnossa kovin paljon laturetkeä kummempaan pystykään. Tai nimenomaan juuri siksi: huonoa kuntoa voi kompensoida hyvällä voitelulla!:ahem:

Eilen kävin kilpahiihtäjätoverin luona laitattamassa luistot. Ennenaikaisesti, mutta olosuhteiden pakosta jo nyt. Oli avartava kokemus katsella suu auki osaavan toimintaa, usko omiinkin kykyihin vähän vahvistui.

Laitoin itse alle kovaa parafiinia, Vauhdin vihreää -8 - -25. Kuulemma alusvoitelun kuuluu aina olla kovaa, ja tuota oli kotona. Siklaus ja harjaus. Sitten kaveri laittoi kelivoitelun: Startin sininen LF (Low Fluor) pala; samoin siklaus ja harjaus. Sitten pintaan Swixin HF7 (High Fluor) -2 - -8. Taas siklaus ja harjaus.

Käytössä oli kolme harjaa:
- Teräsharjalla (hentoja lankoja haponkestävää terästä) urat ja kuvio näkyviin.
- Lyhytharjaksisella nailonharjalla liiat voiteet pois.
- Pitkäharjaksisella nailonharjalla lopullinen kiillotus
(- Vielä voisi hifistellä luonnonkuituharjaksella )

Pitovoitelua täytyy kytätä Startin sivuilta, viimeiseen asti. Ja toivoa, että pakista sitten löytyy sopivat aineet.

Capello

Well-known member
Eilen 21 km vapaalla aivan uskomattomassa kevätsäässä. Plussaa oli tietyissä kohdissa useemmankin asteen verran ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta. 1011 km menty tältä talvelta. Tänään saattaa jäädä väliin, kun on vähän pohkeet kipiät :eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Uintia 2,5 km. Oli kyllä kroppa tyhjä jo mennessä, mutta altaassa oli parasta uintia ikinä teknisesti. Tuli oikein hyvä mieli.:eek:

Treenisaldot 2011:
Uintia 37,5 km
Kuntopyörä 588 km
Pyöräilyä 0 km
Lihaskuntotreeni 16,5h
Kävelyä 0 km
Juoksua 21 km
Hiihtoa 237,5 km

Capello

Well-known member
Pakko muuten kysyä, että onko kellään täällä kirjoittelevista rullasuksia olemassa tai onko kokemusta hommasta ylipäätänsä? Jos on, niin onko niillä kiva lykkiä menemään ja miltä tuntuu verrattuna normi vapaan hiihtoon? Ajattelin nimittäin, että sellaiset voisi kesäksi hommata. Saisi samalla vähän käsille treeniä, kun pyöräily kohdistuu melkein ainoastaan alavartaloon.