Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 10, Turku

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Se hyytyi pätkimisen jälkeen mulla aika-ajossa. Ihan kuin ei vaan saanut ehkä bensaa kunnolla. Saattoi olla joku roska kaasarissa vaan. Muutenkin tarkemmin auton tason olisi nähnyt varmaan jonkun top4 kuskin ajamana mutten usko autoerojen olleen yli kahta kymppää...
Samoissa erissä ajaneet:

Harkat:
dom #8
nipsu #2 +0.05
andy #11 +0.38

Aika-ajot
nipsu #7
dom #4 +0.15
andy #2 +0.22

Saattaa toki olla, että Andy kehittyi muita enemmän aika-ajoihin. Tosiaan datan määrä on niin vähäinen, että yhtä hyvin uskoisin eron pienemmäksikin. Mutta älkää nyt tosiaan tuohon ainoaan autoon keskittykö, joka ei ollut yhdessäkään tärkeässä sessiossa mukana. :rolleyes:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Aikajärjestyksessä (ekasta harkkaerästä a-finaaliin) ajettuina autojen ajat:

#2
22,34 Albert Oil
21,69 Nipsuhuuli
21,73 4stroke
21,77 Andy
24,33 Canukki
21,87 lfb
21,37 Jacques
21,18 Nasty Boy

#4
21,70 Dominic
22,02 Williams-
22,32 FW08
22,24 Sue_me
21,88 Albert Oil
21,43 4stroke
21,23 Cmoney

#5
22,07 Jacques
22,19 tmoi
22,25 Antti
23,23 Otto Hokkanen
21,19 Cmoney
22,03 FO110K
21,92 tmoi
22,24 kouvotsvoni
22,08 FW08
21,99 FO110K
21,36 Dominic
21,05 DickW

#6
22,04 FW08
21,27 Cmoney
22,25 Jonkki
21,71 PeePee
21,18 WoPe
21,69 Jacques
21,91 lfb
22,68 Otto Hokkanen
22,91 Otto Hokkanen
22,23 Williams-
21,72 lfb
21,48 PeePee

#7
21,29 WoPe
21,59 Haikki
21,27 Nasty Boy
21,18 DickW
21,62 PeePee
21,55 Nipsuhuuli
22,05 Jonkki
22,37 sataja
23,47 Canukki
21,68 Totke
21,74 Asko S.
21,40 Haikki

#8
22,04 Totke
21,91 Powered by BMW
21,64 Dominic
22,11 Williams-
21,23 Nasty Boy
21,67 Powered by BMW
21,73 Asko S.
22,45 Sue_me
22,23 sataja
21,94 Jonkki
21,72 Andy
21,34 4stroke

#9
22,08 FO110K
22,00 lfb
22,46 Sue_me
22,40 sataja
21,46 Haikki
22,02 Totke
21,75 Antti
21,97 Albert Oil
22,32 tmoi
21,60 Antti
21,55 Nipsuhuuli

#10
21,63 4stroke
27,80 Canukki
21,91 Asko S.
21,25 DickW
22,15 Albert Oil
22,08 kouvotsvoni
21,79 Powered by BMW
21,25 WoPe

#11
22,32 kouvotsvoni
22,02 Andy

Loppuun vielä kuskien ajat ajamillaan autoilla (taas aikajärjestyksessä).
Rata harkoista kisalähtöihin parani ehkä vain 1-1,5 kymppää eli pysyi lähes samana kokoajan:

#7 21,29 - #6 21,18 - #10 21,25 = WoPe
#7 21,18 - #10 21,25 - #5 21,05 = DickW
#7 21,27 - #8 21,23 - #2 21,18 = Nasty Boy
#6 21,27 - #5 21,19 - #4 21,23 = Cmoney
#7 21,59 - #9 21,46 - #7 21,40 = Haikki
#10 21,63 - #2 21,73 - #4 21,43 - #8 21,34 = 4stroke
#6 21,71 - #7 21,62 - #6 21,48 = PeePee
#2 21,69 - #7 21,55 - #9 21,55 = Nipsuhuuli
#8 21,64 - #4 21,70 - #5 21,36 = Dominic
#5 22,07 - #6 21,69 - #2 21,37 = Jacques
#10 21,91 - #8 21,73 - #7 21,74 = Asko S.
#11 22,02 - #2 21,77 - #8 21,72 = Andy
#9 22,00 - #6 21,91 - #2 21,87 - #6 21,72 = lfb
#5 22,25 - #9 21,75 - #9 21,60 = Antti
#8 21,91 - #8 21,67 - #10 21,79 = Powered by BMW
#9 22,08 - #5 22,03 - #5 21,99 = FO110K
#2 22,34 - #10 22,15 - #9 21,97 - #4 21,88 = Albert Oil
#8 22,04 - #9 22,02 - #7 21,68 = Totke
#6 22,25 - #7 22,05 - #8 21,94 = Jonkki
#5 22,19 - #5 21,92 - #9 22,32 = tmoi
#8 22,11 - #4 22,02 - #6 22,23 = Williams-
#6 22,04 - #4 22,32 - #5 22,08 = FW08
#9 22,40 - #7 22,37 - #8 22,23 = sataja
#9 22,46 - #8 22,45 - #4 22,24 = Sue_me
#11 22,32 - #5 22,24 - #10 22,08 = kouvotsvoni
#5 23,23 - #6 22,68 - #6 22,91 = Otto Hokkanen
#10 27,80 - #2 24,33 - #7 23,47 = Canukki
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Sun olisi pitänyt lopettaa oikealle kaartaminen tuossa ekan kuvan kohdassa, jossa jo varmasti tiesit, että mä oon rinnalla. Miksi ihmeessä jatkoit ajolinjaasi kohti oikeaa reunaa vaikka tunsit että joku on rinnalla?
Vähän kyllä vinkeäksi menee jos kärjessä olevan pitää ottaa jatkossa piikkiinsä sukellukset ja muut hazardivedot pelkästään siksi että "pitää tuntea" kaveri rinnalla tai takana... :thumbdown

En mä ainakaan ole mihinkään Jedistatukseen vielä päässyt ikävä kyllä...
Minuakin kiinnostaa jatkon sääntötulkinnat noissa kolisteluissa.

Olen itse ainakin ollut tähän saakka seuraavanlaisilla teeseillä liikenteessä:
-Ajaessani takana odotan niin kauan että pääsen suoralla rinnalle ja sitä kautta ohi, jarrutuksiin en sukella.
-Mikäli mutka menee itselläni pitkäksi, en lähde sulkemaan väylää takanatulijalta, mikäli on vähänkään rinnalla.

Ehkä näillä opeilla ei pärjätä edes keskikastissa, mutta jos jotain uutta sääntö tulkintaa tulee niin saatan miettiä omaakin sisäradoilla ajoa uudelleen niiden pohjalta.

Ulkoradoilla Kaanaata lukuunottamatta täytyy tietysti muistaa turvapuskureiden puuttuminen, joten niissä ei kontaktia juuri kannata harrastaa.
Jooh komppaan. Hyvä tähän olisi tarkennusta saada, kuitenkin säännöissä kielletään tuuppimiset
ja lauantain kisassa Bemu päätyi kärkipaikalta valliin ja Jonkki samaten päätyi valliin
vaikka oli täysin rinnalla. (+ Wilzkun tuuppimiset vielä lisäksi tähän)

Silti kukaan ei ole tehnyt mitään väärään, jotenka ilmeisesti jatkossa säännöt ovat vain muodon vuoksi esillä?
edit. siis tähän asti olen ajanut ja pyrkinyt ajamaan mahdollisimman siististi, mutta jos sisäradoilla
sallitaan jatkossa selkee tuuppiminen & kiilaaminen niin se olisi hyvä tietää.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
J. vastaukset löytyy edellisistä.

odotellaan juryä:D Luulen että kaikki info alkaa olla jo topicissa.
No hemmetti.. Ei se jarna enää lähtenytkään.. :D
Nojoo, ehkä parempi niin. :)

Mä annan yhden ainoan plussan Antille.

Kaverin suht. vähäisellä kokemuksella kova vauhti Turussakin.

EDIT: Jarkolle kanssa plussa, kun petrasi roimasti kierrosajoissa treeneistä ja oli iha heti terävimmän kärjen perässä, kuten minäkin.
Juu, mulla on aina tapana harjoituksissa kokeilla erilaisia juttuja, siksi mun harkka-ajat on lähes poikkeuksetta selvästi heikompia kuin aika-ajoissa. Aika-ajoissakaan en tosin nyt saanut ihan täysin onnistunutta kierrosta kun kikkailin hyvän peesin toiveessa. Olin yllättynyt, että sain noinkin hyvän ajan. Olisi pitänyt vain keskittyä enemmän omaan ajoon, niin suora A-finaalipaikkakin olis ollut liipasimella. Noh tästä opin varmasti.

Oisko Alppu menny 21,9-22,0jotain... FW08 22,0jotain? sataja 22,23, Sue_me 22,24 ja kouvolla (ehkä 22,1-3?) sekä Otolla (n. 22,5-6?) oli myös 22-ajat. Canukkikin taisi mennä kisassa jo alle 24n.
Sieltähän ne avauspostauksen linkeistä edelleen löytyvät. Tuhannesosien tarkkuudella vielä.
Jeps, siis D-finaalin tulokset löytyy ja nopeimmat kierrokset. Kierros kierrokselta lappu siis vain puuttui. Kirjoitin siis ehkä hiukan epäselvästi ekaksi. :)

Aikajärjestyksessä (ekasta harkkaerästä a-finaaliin) ajettuina autojen ajat:

#2
22,34 Albert Oil
21,69 Nipsuhuuli
21,73 4stroke
21,77 Andy
24,33 Canukki
21,87 lfb
21,37 Jacques
21,18 Nasty Boy
Oho.. Voi kyllä sanoa, että ei hassumpi suoritus kun jää vain pari kymppiä Nastystä! :ahem:
Kierros kierrokselta lapustakin näkee, että suht tasaisia kierrosaikoja vedettiin 4stroken ja dompparin kanssa sen jälkeen kun bemari oli spinnannut edestä pois.

Mutta sitten tämä:

Felipe sanoi:
6. Jacques - Dominic
(Juha Mieto vs. Thomas Wassberg vol3 (Lake Placid -80, Talinna -10, Truku -10). Jokainen voi arvaa mikä ole tulos myös nyt. Se ole se sadasosa se ei vaihda omistajaa. )
21,37 Jacques
21,36 Dominic
TAAS!!! Alistun kohtalooni :mad_old: :D :mad_old: :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Siin ois vielä autoerot. Kai nuo +-0.05s tarkkuudella oikein on.

#5
#6 +0.05
#7 +0.05
#9 +0.05
#2 +0.10
#4 +0.10
#8 +0.10
#10 +0.15
#11 +0.25 (oli mukana vain harkoissa andyllä ja kouvolla)
Tän mukaan olis ollut paras auto aika-ajossa ja kisassa.
Mitään vikaa en #5:sta löytänyt, ei siinä mitään. En vain saanut sitä itse kulkemaan yhtään lujempaa, tiedä sit mitä olis pitänyt tehdä toisin...
(aikojen marginaalinen parantuminen lienee perua radan parantumisesta)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Saattaa toki olla, että Andy kehittyi muita enemmän aika-ajoihin. Tosiaan datan määrä on niin vähäinen, että yhtä hyvin uskoisin eron pienemmäksikin. Mutta älkää nyt tosiaan tuohon ainoaan autoon keskittykö, joka ei ollut yhdessäkään tärkeässä sessiossa mukana. :rolleyes:
Mulla yleensä kestää omaksua uusi rata kauemmin kuin muilla, mutta 11 ei musta vetänyt ihan kunnolla verrattuna kakkoseen ja kasiin. Yhdentoista balanssi muuten taas oli ehkä ajamistani paras.

Edit: Mun ajaminen varmaan laski vähän kasin keskiaikaa (vai mediaaniaikaa, vai millaisia painotettuja lasketkaan), koska ajoin puolet kisaa sillä lisäpenkki vaakatasossa, enkä saanut varsinkaan hitaissa mutkissa ohjattua kunnolla
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tän mukaan olis ollut paras auto aika-ajossa ja kisassa.
Mitään vikaa en #5:sta löytänyt, ei siinä mitään. En vain saanut sitä itse kulkemaan yhtään lujempaa, tiedä sit mitä olis pitänyt tehdä toisin...
(aikojen marginaalinen parantuminen lienee perua radan parantumisesta)
Joo, radalla oli huomattavasti enemmän pitoa aika-ajoissa kuin mitä oli meidän harkkaryhmässä. Se vaikutti kyllä selvästi parin ekan ryhmän harkka-aikoihin. Aika-ajojen ja kisan välissä radan pito ei mielestäni muuttunut, mutta rata saattoi muuttua nopeammiksi, koska kolarien ja reunakosketuksien seurauksena keltaisten traktorin renkaiden sijainnit muuttuivat.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Siin ois vielä autoerot. Kai nuo +-0.05s tarkkuudella oikein on.

#5
#6 +0.05
#7 +0.05
#9 +0.05
#2 +0.10
#4 +0.10
#8 +0.10
#10 +0.15
#11 +0.25 (oli mukana vain harkoissa andyllä ja kouvolla)
Kakkosesta pitää sanoa sen verran, että se tuntui kyllä kulkevan varsin pirteästi. En huomannut suurta eroa vitoseen ja kutoseen, joilla ajoin harkoissa ja aika-ajoissa.

Toki kymmenyksen ero on niin pieni, ettei sitä kyllä käytännössä huomaakaan ajossa.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Tän mukaan olis ollut paras auto aika-ajossa ja kisassa.
Mitään vikaa en #5:sta löytänyt, ei siinä mitään. En vain saanut sitä itse kulkemaan yhtään lujempaa, tiedä sit mitä olis pitänyt tehdä toisin...
(aikojen marginaalinen parantuminen lienee perua radan parantumisesta)
Mulla oli toi #5 harkoissa ja aika-ajoissa. Ei siinä mitään vikaa ollu, mutta ajattelin että olis ihan kiva jotain toistakin koittaa. Näytti siltä, että sama auto olis tullu vielä kisaankin, mutta lähes hymyilin itsekseni, kun se menikin ohitse :)

En kyllä sitten hymyillyt kauaa :dunno:. Olin ihan käsi ton #9 auton jarrujen kanssa, jotka otti niin ylhäällä ja terävästi kiinni, että niillä sivusladilukkojarrareilla mä suorastaan huusin kaikkia takaa tulevia ajamaan siihen väliin :D
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
B-finaalin lopussahan takasuoran jarrutuksen kohdalla rengas oli liikahtanut merkittävästi pois paikoiltaan. Luultavasti nopeutti aikoja kymmenyksen tai kaksi riippuen kuinka hyvän ajolinjan siihen ehti löytämään. Itsellähän ei kovin erikoinen kisan nopein kierros ollut, mutta eipä ollut vapaata latuakaan kuin viimeisellä kierroksella. Muistaakseni toiseksi viimeisellä kierroksella pääsin Andyn ohi.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
B-finaalin lopussahan takasuoran jarrutuksen kohdalla rengas oli liikahtanut merkittävästi pois paikoiltaan. Luultavasti nopeutti aikoja kymmenyksen tai kaksi riippuen kuinka hyvän ajolinjan siihen ehti löytämään. Itsellähän ei kovin erikoinen kisan nopein kierros ollut, mutta eipä ollut vapaata latuakaan kuin viimeisellä kierroksella. Muistaakseni toiseksi viimeisellä kierroksella pääsin Andyn ohi.
Joo aika pitkään sain peippailtua siinä edessä apinan ajoasennossa kädet suorana ja jalat koukussa. Hyvä ohitus oli sulla siinä lopussa, revanssi Barbarossasta
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
B-finaalin lopussahan takasuoran jarrutuksen kohdalla rengas oli liikahtanut merkittävästi pois paikoiltaan. Luultavasti nopeutti aikoja kymmenyksen tai kaksi riippuen kuinka hyvän ajolinjan siihen ehti löytämään.
Joo ainakin kierros-kierrokselta lappu tukee tätä epäilystä erityisesti kärkikolmikon ajoista päätellen.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
#6 22,04 - #4 22,32 - #5 22,08 = FW08
Tuo ajan pudotus aika-ajoon on kyllä pieni mysteeri edelleen.

Auto #4 tuli jälleen mun uniin viime yönä ja supisi jotain huonosta kisapäästä. Olivat kuulemma keskustelleet muiden autojen kanssa paskasta kuskituurista.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Tuo ajan pudotus aika-ajoon on kyllä pieni mysteeri edelleen.

Auto #4 tuli jälleen mun uniin viime yönä ja supisi jotain huonosta kisapäästä. Olivat kuulemma keskustelleet muiden autojen kanssa paskasta kuskituurista.
Ihan kärkikuskeilla autoerot ovat pienempiä autolla kuin autolla. WoPe ja Nasty ovat hyviä sopeutumaan nopeasti. En lähtisi arvailemaan edes, mikä autoista on paras kun niin mitättömiä eroja monilla niistä. #4 mun ajamana tuntui olevan korkeintaan kympän (jos sitäkään) ehkä parhaista autoista, ja sitten (mutu) muutaman sadasosan #10iä nopeampi. Vähän erilaisia ne on ajaa, siksi esim. keskikastissa on enempi vaikeuksia omalle ajotyylille vähän hankalammalla autolla.
Henk. koht mutu on että olisin ajanut kaikilla suunnilleen väliin 21,12-21,27. Ts 21,1X-21,2X.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Juu tuosta syystä käytin lähinnä A-finalistien aikoja autojen vertailuun. Eivät vain ajaneet joka autolla, niin ei 100 prosenttisesti onnistu.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Henk. koht mutu on...
Kuin myös se että ehkä tämän rataprofiilin luonne tasasi painovaikutusta. Takasuoraa edeltävä mutka nopea (ei siis niin paljoa kiihdytettävää), ja pääsuora kaarsi niin pitkään että kaikilla oli pidempään kitkaa kiihtyvyydessä. Etukäteen "pelkäsin" ettei oma vauhti ehkä ihan riitä aivan kärkikuskeille kunnei viime vuonnakaan. Radan muoto vaikutti varmaankin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tuo ajan pudotus aika-ajoon on kyllä pieni mysteeri edelleen.

Auto #4 tuli jälleen mun uniin viime yönä ja supisi jotain huonosta kisapäästä. Olivat kuulemma keskustelleet muiden autojen kanssa paskasta kuskituurista.
Mulle #4 oli taas selkeästi helpoin ja nopein auto ajaa.
Tai sitten vain totuin Turun rataan ja autoihin kunnolla vasta finaalissa ;)
 
Ylös