Kisaraportti
Nyt kun Turun kisan tapahtumat on käsitelty, niin voikin päättää kauden virallisesti viimeiseen kisaraporttiin.
Ennakkotunnelmat
Olin nukkunut yöllä vain n. 4,5h suunnitellun 6 tunnin sijasta. Menee kisajännityksen ja ennakkopaineiden piikkiin, varsinkin kun eräs Jacques kommentoi IRC:ssä seuraavasti: ” nojoo.. ehkä se B on kortilla, mutta C:n kärkipäässä kuitenkin wilzku”. Saavuttiin Nastyn kanssa ennätysajoissa perille odottelemaan ovien aukeamista, klo ~10.40.
Harjoitukset (#8)
Siinä 2. ryhmän harjoitusten aikana sain pari ajovinkkiä Nastylta, joita lähdin soveltamaan omaan ajooni. Edellisen (ja ainoan) kerran olin ajanut Turussa vuosi sitten, joten paikka ei kovin tuttu ollut. Harjoituksissa lähinnä tutustuin rataan & hain ajolinjoja. Eipä muuta tästä sessiosta. Paras aika 22.11, joka lupasi hyvää tulosta (olin mm. Jacquesin, Totken ja FO110K:n tuntumassa).
Aika-ajot (#4)
Aika-ajoissa tavoitteena oli suora paikka C-finaaliin. Aika parani harjoituksistajonkun verran, nyt 22.02. Taakse jäi mm. sellaiset nimet kuin Totke (sadasosalleen sama aika) ja FO110K (sadasosan nopeampi). Loistavaa! :ahem: Yksi aika-ajoerä oli kuitenkin vielä jäljellä, joten sain jännätä pääsenkö suoraan C-finaaliin. Viimeisestä erästä ei kuitenkaan kukaan mennyt edelleni, joten olin 17. nopein joka tarkoitti C-finaalin 3. lähtöruutua. Oli muuten eka kerta kun pääsin ylempään finaaliin.
Kilpailu (#6)
Ja tämä ei sitten mennytkään niin hyvin.. Koska tapahtumia oli paljon & muistikuvat ei ole tarkat, niin tämä osio on kirjoitettu pitkälti Jonkin videon perusteella.
Saan hyvän lähdön, ja pidän paikkani vaikka Totke meinaakin tulla ekassa mutkassa ulkokautta ohi. Toisessa mutkassa ajaudun leveäksi ja eiköhän sieltä tule FO110K ja Totke ohitse. Takasuoralla Jonkki yrittää ohitse, pääsee rinnallekin, mutta jostain kumman syystä en tätä huomaa ja pidän linjani. Vasta seuraavana päivänä huomaan Jonkin videolta ajaneeni tämän päin laitaa.
Autot oli osuneet yhteen ja Jonkki lähtenyt maata kiertävälle radalle. Pahoittelut tästä vielä. Sai onneksi keltaisten valojen seurauksena muun porukan kuitenkin kiinni.
Seuraan tmoi:ta muutaman kierroksen ajan, kunnes about kierroksella 7 pääsen 2. mutkassa rinnalle ja lähden yrittämään ohi. Tila kuitenkin loppuu kesken ja osutaan yhteen. Osun traktorinrenkaaseen, joka lentää komeasti paikaltaan. Samassa rytäkässä Albert Oil pääsee ohitse. About kierroksella 11 tai 12 edempänä ajanut Totke spinnaa ja nousen yhden sijan. Sillä hetkellä siis sijalla 5. Totke nousee Jonkin ohitse ja kierroksella 18 tapahtuu tunteita kuumentanut peräänajo ekassa mutkassa. Spinnaan, mutta onneksi pääsen jatkamaan nopeasti matkaa. Heti seuraavassa, 2. mutkassa Jonkki yrittää ohi ja osuu kylkeen. Seurauksena toinen peräkkäinen spinni ja putoaminen viimeiselle sijalle, josta ei sitten enää noustu ylemmäs. Viimeiset 5 kierrosta oli raskaat (näkee kierrosajoistakin, kun ajat tippuneet 22.9 – 23.2 tasolle) ja kun ruutulippu heilui, olin helpottunut. Että tällainen kisa tällä kertaa. Aika lämpöisenä käytiin pari päivää, mutta eiköhän tää tästä.
Kiitos järjestäjille sekä kanssakilpailijoille hienosta kaudesta! WoPelle myös kiitos hienoista kisakoosteista! Itse olen kauteeni kokonaisuutena tyytyväinen, kehitystä on tapahtanut ja paljon joka on tuonut useita hyviä suorituksia eri radoilla.
Em. lisäksi on vielä yksi julkinen erityiskiitos, jonka esitän. Se menee Nasty Boy:lle, joka on epäitsekkäästi auttanut allekirjoittanutta pääsemään eteenpäin viimeisten 9 kuukauden aikana. Jos pitäisi kuvailla yhdellä sanalla saamaani apua ja tietoa, se on
korvaamaton. Hienoa yhteistyötä ollut.
Mitä seuraavaksi… Pieni tauko ajeluista ja sitten on vuorossa talvitreenausta kautta 2011 silmälläpitäen. Katotaan mitä saadaan aikaiseksi talvitauon aikana. Minä päätän kommentoinnin tähän, nähdään ensi vuonna.