Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 10, Turku

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Hallituksen päätös: Ei rangaistuksia Turun kisan tapahtumista.
OK, jatkossa sitten voikin suhtautua sääntöihin vähän niin sun näin :)

edit. siis ei nyt mitään sikaa tietenkään aleta tekeen. (mutta hyvä tietää ettei tarvi ihan über varovainen olla)
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Miten niin vaan yhdestä? :rolleyes:

Koko kisat oli yhtä jatkuvaa kolaria.
Jooh, Cmoneyn kommentti sivulta 1 osuu tähän kohtaan suhteellisen mallikkaasti kyllä :rolleyes:
Cmoney sanoi:
Mua yleisesti jo hirvitti lupaukseni radalle että "ajamme siististi" katsoessa sekä c- että b-finaalia katsomosta. Tiiviitä letkoja ja pingispallona olemista monen kohdalla.
:D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Olin ihan käsi ton #9 auton jarrujen kanssa, jotka otti niin ylhäällä ja terävästi kiinni, että niillä sivusladilukkojarrareilla mä suorastaan huusin kaikkia takaa tulevia ajamaan siihen väliin :D

Mulla oli muuten tuo #9 harkoissa, sain sen siinä n. puolivälissä #12:sta tilalle kun siinä oli vikaa...
Huomasin jarruista ihan saman, liian pienellä jarrulla kierrosajat jäi huonoksi, liian lujaa niin napsas heti takarenkaat lukkoon
(spinnasinkin siellä takasuoran päässä kerran ja jäin sinne poikittain hetkeksi tästä syystä)

Eli ei ollut helppo auto ajaa, varsinkin jos (kuten allekirjoittanut) ei tykkää/osaa ajaa herkkäjarruisella autolla...
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Mulla oli muuten tuo #9 harkoissa, sain sen siinä n. puolivälissä #12:sta tilalle kun siinä oli vikaa...
Huomasin jarruista ihan saman, liian pienellä jarrulla kierrosajat jäi huonoksi, liian lujaa niin napsas heti takarenkaat lukkoon
(spinnasinkin siellä takasuoran päässä kerran ja jäin sinne poikittain hetkeksi tästä syystä)

Eli ei ollut helppo auto ajaa, varsinkin jos (kuten allekirjoittanut) ei tykkää/osaa ajaa herkkäjarruisella autolla...
Haa. Kiitäs onneas, että mä sain sen auton ja availin niitä kurveja spinnijarrareilla. Muuten et olis päässyt ohi :frank:


:D:D:D

No joo. :eek:
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Mulla on myös tapaus jossa epämääräinen mieshenkilö riisuu paitaa pubin ikkunan ulkopuolella, mutta kerta tapaukset tutkittiin jo niin antaa olla :eek:
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Mulla on myös tapaus jossa epämääräinen mieshenkilö riisuu paitaa pubin ikkunan ulkopuolella, mutta kerta tapaukset tutkittiin jo niin antaa olla :eek:
Sshhhhh.

Eikös se varattu sinne kausikoosteeseen ylläriksi :D .
 

sataja

Active member
Liittynyt
1.10.2009
Viestit
42
D-finaali: #4
Tavoitteena oli ottaa kerrankin huippulähtö, mutta ihan yhtä keskinkertainen se oli kuin muutkin starttini kaudella. En onnistunut tekemään muuta kuin pitämään sijoitukseni ja ajamaan Satajan(?) perään (kevyt töötti oli, älkää mulle penaltia antako).
Kyseessä ihan normi lähdön jälkeinen ekan mutkan tilanne :ahem: Tuollaisia tilanteita tulee kun monta yrittää selvitä samasta mutkasta nopeammin kuin toinen.

Kisaraportti

Harkat
#9 auto, Harkat perusajoa, edellisestä kerrasta mikroauton ratissa kulunut aikaa ellei sitten noita paria treenikertaa oteta lukuun kuluneella viikolla. Loppuvaiheessa pakko stopata ja heittää selkätuki pois ettei sitten olisi siitä vaaratilannetta syntynyt.

Aika-ajot
#7, Ei voi autosta muuta sanoa kuin hyvää päivää ja näkemiin. Rautakankikin olisi paremmin taipunut ja auton perä heitti miten sattuu mutkissa. Kokeneemat kuskit sai vissiin auton toimimaan mutta minä en niin kokenut ole, vielä :rolleyes: Aika oli 22,37 mikä jäi puolisekuntia viikon parhaastani. Rata vähän hitaampi. Pääsin tavoitteeseeni enkä ollut D-finaalin vika.

Kisa
#8 Auto huomattavasti parempi ajaa mitä aika-ajojen menopeli. Lähtö jännitti, ei ollut mitään kokemusta valolähdöistä. Yksi sunday openi joskus vuonna nakki ja muna. Lähtö sujui ok ja pidin paikkani. Siinä sitten ajelin kaikessa rauhassa neljäntenä, kunnes jollain kieroksella X (ei mitään hajua mikä kierros) oli mies mutkassa poikittain, ja minä siististi ohi. Pääsuoralla vasta tajusin tehneen ohituksen. Viimeiset 10 kiekkaa meni oikea käsi tunnottomana, osasyynä viikolla käyneet lentoharjoitukset jäiseen maahan. Miettisin vaan että missä vaiheessa sue me tulee ohi mutta tuloksista huomasin, että mies olisi muutaman kieroksen vielä tarvinnut jotta olisi pääsyt takapuskuriin roikkumaan.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mulle #4 oli taas selkeästi helpoin ja nopein auto ajaa.
Tai sitten vain totuin Turun rataan ja autoihin kunnolla vasta finaalissa ;)
Niin, siis mullekin #4 oli helpoin ajaa, olin vaan sillä hitaampi kuin muilla.

Tuntuu mulla muutenkin olevan yleistä, että jos auto tuntuu helpolta ajaa, niin aika on heikko. Kun jotenkin pystyisi järkeilemään, että mistä tuo johtuu, niin voisi asialle ehkä jotain tehdä.

DickW tosin heitti, että "se on helppo ajaa kun sää ajat sillä liian hitaasti". Saattaa olla totuuden siementä tuossa.

Huomenna rapoa.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Kisaraportti

Nyt kun Turun kisan tapahtumat on käsitelty, niin voikin päättää kauden virallisesti viimeiseen kisaraporttiin.

Ennakkotunnelmat
Olin nukkunut yöllä vain n. 4,5h suunnitellun 6 tunnin sijasta. Menee kisajännityksen ja ennakkopaineiden piikkiin, varsinkin kun eräs Jacques kommentoi IRC:ssä seuraavasti: ” nojoo.. ehkä se B on kortilla, mutta C:n kärkipäässä kuitenkin wilzku”. Saavuttiin Nastyn kanssa ennätysajoissa perille odottelemaan ovien aukeamista, klo ~10.40.

Harjoitukset (#8)
Siinä 2. ryhmän harjoitusten aikana sain pari ajovinkkiä Nastylta, joita lähdin soveltamaan omaan ajooni. Edellisen (ja ainoan) kerran olin ajanut Turussa vuosi sitten, joten paikka ei kovin tuttu ollut. Harjoituksissa lähinnä tutustuin rataan & hain ajolinjoja. Eipä muuta tästä sessiosta. Paras aika 22.11, joka lupasi hyvää tulosta (olin mm. Jacquesin, Totken ja FO110K:n tuntumassa).

Aika-ajot (#4)
Aika-ajoissa tavoitteena oli suora paikka C-finaaliin. Aika parani harjoituksistajonkun verran, nyt 22.02. Taakse jäi mm. sellaiset nimet kuin Totke (sadasosalleen sama aika) ja FO110K (sadasosan nopeampi). Loistavaa! :ahem: Yksi aika-ajoerä oli kuitenkin vielä jäljellä, joten sain jännätä pääsenkö suoraan C-finaaliin. Viimeisestä erästä ei kuitenkaan kukaan mennyt edelleni, joten olin 17. nopein joka tarkoitti C-finaalin 3. lähtöruutua. Oli muuten eka kerta kun pääsin ylempään finaaliin.

Kilpailu (#6)
Ja tämä ei sitten mennytkään niin hyvin.. Koska tapahtumia oli paljon & muistikuvat ei ole tarkat, niin tämä osio on kirjoitettu pitkälti Jonkin videon perusteella.

Saan hyvän lähdön, ja pidän paikkani vaikka Totke meinaakin tulla ekassa mutkassa ulkokautta ohi. Toisessa mutkassa ajaudun leveäksi ja eiköhän sieltä tule FO110K ja Totke ohitse. Takasuoralla Jonkki yrittää ohitse, pääsee rinnallekin, mutta jostain kumman syystä en tätä huomaa ja pidän linjani. Vasta seuraavana päivänä huomaan Jonkin videolta ajaneeni tämän päin laitaa.:eek: Autot oli osuneet yhteen ja Jonkki lähtenyt maata kiertävälle radalle. Pahoittelut tästä vielä. Sai onneksi keltaisten valojen seurauksena muun porukan kuitenkin kiinni.

Seuraan tmoi:ta muutaman kierroksen ajan, kunnes about kierroksella 7 pääsen 2. mutkassa rinnalle ja lähden yrittämään ohi. Tila kuitenkin loppuu kesken ja osutaan yhteen. Osun traktorinrenkaaseen, joka lentää komeasti paikaltaan. Samassa rytäkässä Albert Oil pääsee ohitse. About kierroksella 11 tai 12 edempänä ajanut Totke spinnaa ja nousen yhden sijan. Sillä hetkellä siis sijalla 5. Totke nousee Jonkin ohitse ja kierroksella 18 tapahtuu tunteita kuumentanut peräänajo ekassa mutkassa. Spinnaan, mutta onneksi pääsen jatkamaan nopeasti matkaa. Heti seuraavassa, 2. mutkassa Jonkki yrittää ohi ja osuu kylkeen. Seurauksena toinen peräkkäinen spinni ja putoaminen viimeiselle sijalle, josta ei sitten enää noustu ylemmäs. Viimeiset 5 kierrosta oli raskaat (näkee kierrosajoistakin, kun ajat tippuneet 22.9 – 23.2 tasolle) ja kun ruutulippu heilui, olin helpottunut. Että tällainen kisa tällä kertaa. Aika lämpöisenä käytiin pari päivää, mutta eiköhän tää tästä.


Kiitos järjestäjille sekä kanssakilpailijoille hienosta kaudesta! WoPelle myös kiitos hienoista kisakoosteista! Itse olen kauteeni kokonaisuutena tyytyväinen, kehitystä on tapahtanut ja paljon joka on tuonut useita hyviä suorituksia eri radoilla.

Em. lisäksi on vielä yksi julkinen erityiskiitos, jonka esitän. Se menee Nasty Boy:lle, joka on epäitsekkäästi auttanut allekirjoittanutta pääsemään eteenpäin viimeisten 9 kuukauden aikana. Jos pitäisi kuvailla yhdellä sanalla saamaani apua ja tietoa, se on korvaamaton. Hienoa yhteistyötä ollut. :)

Mitä seuraavaksi… Pieni tauko ajeluista ja sitten on vuorossa talvitreenausta kautta 2011 silmälläpitäen. Katotaan mitä saadaan aikaiseksi talvitauon aikana. Minä päätän kommentoinnin tähän, nähdään ensi vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
858
kisarapo

tässä omat muistelmat:yuck:
http://www.youtube.com/watch?v=n-rfqmg-hAQ

Kun kkwcs-sääntöjä vertaa kisan tapahtumiin, niin tuomarointia on allekirjoittaneen vaikea ymmärtää. Mistään ei rangaistu ja perustelut puuttuivat kokonaan (myös muut kuin omat kolistelut). Selvästi sääntöjen tulkinta on muuttunut, mutta mennään nyt sitten "uudella tulkinnalla" eteenpäin. Kyllä turun tapahtumat saadaan nollattua ja kisailu jatkuu. Sattuuhan näitä ja itse ollut aiemmin myös osallisena. Nyt vaan harmittaa. Ei onneksi ollut sentään voitto tai mestaruus kyseessä! Ja sarjan sijoitus mahdollisesti putosi, mutta sama se, onko oma sijoitus 9. vai 10.

Hieno kausi takana itsellä viimeistä lukuunottamatta ja täältä myös Onnittelut KKWCS mitalikolmikolle Wope, Haikki, Nasty! Ja kaikille järjestäjille peukkua!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Nyt olis Nastyn kameralle tarvetta. Siinä näkyis kyllä miten Turun autoilla osumaa annetaan ja otetaan oikein. Jossain KIC:ssä ja Myllypurossa sama tyyli ei toimi. Vauhdit kuolentuu liikaa.
 
Ylös