Tupakoimattomuus

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Mikä on ihan oikein. Sen verran paljon on mies sortanut naista ihmiskunnan historian aikana.
 

Cinderella007

*söpö*
Liittynyt
4.10.2001
Viestit
3000
Sijainti
Sverige
Ace17 sanoi:
Mikä on ihan oikein. Sen verran paljon on mies sortanut naista ihmiskunnan historian aikana.
Miten niin oikein? Eihän tässä kuitenkaan ole kysymys periaatteessa miehestä ja naisesta, vaan sen lapset hyvinvoinnista...
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Nyt on kaiketikin kolmisen viikkoa täynnä ilman tupakkia.
Ei retkahduksia, mutta sellanen ahaa-elämys tuli että sellasta "NYT olen sitten virallisesti lopettanut tupakoinnin"-oivallusta ei taida tulla lainkaan. Tätä se varmaankin on jatkossakin; olen vaan ilman tupakkia, mutta joudun ponnistelemaan jatkossakin koko ajan ollakseni ilman.

Juttelin juuri eilen sellaisen ihmisen kanssa joka on nyt ollut 3,5 vuotta polttamatta ja hän kertoi, että periaatteessa se mieliteko ei ole kadonnut mihinkään vieläkään. Tupakkia tekee edelleen mieli toisinaan siitä huolimatta, että tietää että tuloksena olisi luultavasti vain paha olo.

Noh, kelpaa se tupakattomuus näinkin. :thumbup:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
NeitiP sanoi:
Tänään poltin tupakan. Että sillee.. :jaska:
Tsemppiä vaan. Ei se aiempi polttamattomuus ole silti mitenkään nolllaantunut. Tämä oli vaan yksittäinen retkahdus. Nyt vaan samaan malliin ilman tupakkia kuin ennen retkahdustakin...kyl se siitä sitten.
Onksulla käytössä jotain nikotiinikorvausjutskia? Jos ei ole, niin hanki edes sellanen 18 kappaleen inhalaattoripakkaus ja älyttömän tupakinhimon yllättäessä "polta" mieluummin sellainen kuin tupakki. Vastaa nikotiinivaikutuksiltaan ihan tupakkia, joten nikotiininhimo menee kyllä sillä ohi.

Hienoa, että sulla oli rohkeutta julkisesti tunnustaa retkahduksesi. :thumbup:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
luisto sanoi:
Ensimmäiset 2-3 vuotta menee psyykkisiin vierotusoireisiin pääsystä, sitten ei muista tupakointia edes tuopin ääressä baaritiskillä. Tsemppiä.

Näin mä olen kanssa asian tulkinnut...vrt. yllä aprikointiani tuosta, että sellasta hetkeä tuskin tulee, jolloin voisi todeta että "NYT olen sitten lopullisesti lopettanut tupakanpolton".
Nyt vaan olen ilman tupakkia päivän kerrallaan...mutta ei ole ollenkaan sellainen olo että olisin lopettanut.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Juskanen sanoi:
Laihdutusvinkki foorumin nuorille tytöille: Vaihtakaa pillerit johonkin muuhun ehkäisymenetelmään.
Mitäs täällä sitten suositeltaisiin?
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
NeitiP sanoi:
Tänään poltin tupakan. Että sillee.. :jaska:
Tsemppiä! Sä olit jo pitkän aikaa savutta, ja se aika ei häviä mihinkään yhdestä lipsahduksesta. Koeta vaan kerätä itsesi ja jatkaa entistä päättäväisemmin :thumbup:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Nyt on kaiketikin kolmisen viikkoa täynnä ilman tupakkia.
Ei retkahduksia, mutta sellanen ahaa-elämys tuli että sellasta "NYT olen sitten virallisesti lopettanut tupakoinnin"-oivallusta ei taida tulla lainkaan. Tätä se varmaankin on jatkossakin; olen vaan ilman tupakkia, mutta joudun ponnistelemaan jatkossakin koko ajan ollakseni ilman.

Juttelin juuri eilen sellaisen ihmisen kanssa joka on nyt ollut 3,5 vuotta polttamatta ja hän kertoi, että periaatteessa se mieliteko ei ole kadonnut mihinkään vieläkään. Tupakkia tekee edelleen mieli toisinaan siitä huolimatta, että tietää että tuloksena olisi luultavasti vain paha olo.

Noh, kelpaa se tupakattomuus näinkin. :thumbup:
Joo, siis oman kokemuksen perusteella sitä varsinaista ahaa-elämystä ei tule ainakaan ihan niin, että se isksi kuin salama kirkkaalta taivaalta, että JUST NYT mä astuin tupakoimattomien kerhoon. Pieni pelko perseessä elää koko ajan, että jatkuuko tää tällai vaiko ei, sitä on jollaintavalla epäuskoinen sen suhteen, että miten voi olla mahdollista, että mun ei edes tee mieli röökiä :D

Tosta mieliteosta kuitenkin sen verran, että kyllä se mulla ainakin katos ihan parissa kuukaudessa. Yhtään ei tehny mieli eikä ollu vähääkään semmonen fiilis, että mun elämästä puuttuis nyt jotakin.

....tosin siitä huolimatta piti mennä polttamaan sen yhden röökin sitten puolentoista vuoden kuluttua, mutta syy ei todellakaan ollut se, että olis edes varsinaisesti tehny mieli polttaa :jaska: Mutta nää on yksilöllisiä, joillakin tekee kai mieli röökiä vielä 20 vuodenkin kuluttua, toisilla se mieliteko katoaa nopeesti.
 
Viimeksi muokattu:

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
S.A sanoi:
Mitäs täällä sitten suositeltaisiin?
No joillain esim. minipillerit ei turvota niin kuin yhdistelmäpilsut. Ja yhdistelmistäkin on matalampihormonisia nykyään. Ehkäisyrenkaassa on samoja hormoneja kuin e-pillereissä, mutta vaikutus on paikallisempi ja hormonimäärät pienempiä ja tasaisempia. Jotkut ovat myös sanoneet, ettei ehkäisylaastarit turvota. Lisäksi kierukankin saa vaikkei olisi synnyttänyt (riippunee lääkäristä millaiset perustelut vaatii). Kondomi on tietysti ihan hyvä vaihtoehto, mutta sen käyttö vaatii kärsivällistä opettelua, harvalta mieheltä käy kovin näppärästi ilman treenaamista. Mutta miksipä se on aina oltava nainen, joka stressaa ehkäisystä...? Voin suositella sulle sätissä tarkemmin, jos kiinnostaa.

Niin ja muuten, yhdistelmähormoniehkäisyähän ei saisi käyttää, jos on yli 35-v ja tupakoi. Että sellainenkin aasinsilta tähän toikkiin.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Joo, siis oman kokemuksen perusteella sitä varsinaista ahaa-elämystä ei tule ainakaan ihan niin, että se isksi kuin salama kirkkaalta taivaalta, että JUST NYT mä astuin tupakoimattomien kerhoon.
Son varmaan vähän samanlainen juttu ku teininä oli aikuistumisen odottaminen. Sitä jotenkin oletti, että joskus tulee sellanen päivä jolloin totee olevansa aikuinen. Noh, eipä vielä oo tullu, samaa aikuistumisen odottelua se (onneks) edelleen on. :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
burb sanoi:
Selibaatti ei ole seksikästä.
Mut kuussatanen uusimman mallinen CBR Honda kuulemma on.
Kuulin eilen ihan saatanan hyvännäkösen ja seksikkään naisen suusta ilmoituksen, että kuussatanen CBR Honda on ihan mielettömän seksikäs ja kiihottava pyörä. En silti osta kyykkypyörää. ;)
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Son varmaan vähän samanlainen juttu ku teininä oli aikuistumisen odottaminen. Sitä jotenkin oletti, että joskus tulee sellanen päivä jolloin totee olevansa aikuinen. Noh, eipä vielä oo tullu, samaa aikuistumisen odottelua se (onneks) edelleen on. :D
Totta joka sana :ahem: :ahem: :ahem:
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mikä vika siinä selibaatissa on? :doubtful:
Noo...

Pitäskö sittent ehdä selibaattitoikki, jossa raportoisi edistymisestä tämän toikin tyylisesti? :idea:
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
S.A sanoi:
Noo...

Pitäskö sittent ehdä selibaattitoikki, jossa raportoisi edistymisestä tämän toikin tyylisesti? :idea:
Kyllä pitäis. Seuraava kysymys.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Runar ja Kyllikki sanoi:
Son varmaan vähän samanlainen juttu ku teininä oli aikuistumisen odottaminen. Sitä jotenkin oletti, että joskus tulee sellanen päivä jolloin totee olevansa aikuinen. Noh, eipä vielä oo tullu, samaa aikuistumisen odottelua se (onneks) edelleen on. :D
Eiköhän sekin päivä vielä tule. Ingemar Bergman sanoi pari viikkoa sitten tv:stä tulleessa haastattelussa, että hänen murrosikänsä päättyi 58-vuotiaana.

Vanheneminen on muuten myös semmonen juttu, ettei sitä itse huomaa muuten kuin valokuvista. Sitä kuvittelee olevansa aina vaan joku 20-25 vuotias, myös ulkoisesti.
 
Ylös