Tupakoimattomuus

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
OoPee sanoi:
Selibaatittomuus ? :eek:
Vois se siihenkin tietysti lipsahtaa... :eek:

Mutta hei, kumpi kuulostaisi paremmalta, seksittömyys- vai selibaattitoikki? :D
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Juskanen sanoi:
Voin suositella sulle sätissä tarkemmin, jos kiinnostaa.
Kohta meillä on pystyssä #f1_forum-vapaa-ehkaisy :D

Tiesittekö muuten, että Japanissa on e-pillerien käyttö on ollut sallittua vasta vuodesta 1999?
 

luisto

Well-known member
Liittynyt
7.4.2005
Viestit
196
...mutta ei ole ollenkaan sellainen olo että olisin lopettanut.[/QUOTE]

Ei voisikaan olla.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Perjantaina baarissa, kaks Nicorettee. Ihan ok, ei ees tehny paljoo mieli. Vähän vaan :rolleyes: Eilinen oli tosi vaikee. Kävin moikkaamassa kaveria kaupungilla, ja pari lasia valkkaria meni siinä. Teki aivan käsittämättömän paljon mieli tupakkaa koko reissun ajan, ja vielä kotonakin.

Mä oon alkanut miettiä, miksi mä edes olen polttamatta. Minkä takia mä kiusaan itseäni. Kai mä olen jo kaikille ja itselleni osoittanut, että pystyn olemaan polttamatta. Ei kukaan enää kysele, kuinka on menny, kaikki on jo tottunu siihen etten polta. Ei tartte enää näyttää kellekään. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Ei jaksa enää kiinnostaa muakaan. Motivaatio ihan lopussa tähän. Tukka haisee kukkasille, mutta mitä muuta hyvää tästä muka mulle on koitunut?
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Juskanen sanoi:
Perjantaina baarissa, kaks Nicorettee. Ihan ok, ei ees tehny paljoo mieli. Vähän vaan :rolleyes: Eilinen oli tosi vaikee. Kävin moikkaamassa kaveria kaupungilla, ja pari lasia valkkaria meni siinä. Teki aivan käsittämättömän paljon mieli tupakkaa koko reissun ajan, ja vielä kotonakin.

Mä oon alkanut miettiä, miksi mä edes olen polttamatta. Minkä takia mä kiusaan itseäni. Kai mä olen jo kaikille ja itselleni osoittanut, että pystyn olemaan polttamatta. Ei kukaan enää kysele, kuinka on menny, kaikki on jo tottunu siihen etten polta. Ei tartte enää näyttää kellekään. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Ei jaksa enää kiinnostaa muakaan. Motivaatio ihan lopussa tähän. Tukka haisee kukkasille, mutta mitä muuta hyvää tästä muka mulle on koitunut?
Ehkäpä lapsesi tykkää nykytilanteesta huomattavasti enemmän :thumbup:

Tsemppiä jatkoon. Kyllä tuo tilanne tulee helpottamaan :ahem:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Juskanen sanoi:
Mä oon alkanut miettiä, miksi mä edes olen polttamatta. Minkä takia mä kiusaan itseäni. Kai mä olen jo kaikille ja itselleni osoittanut, että pystyn olemaan polttamatta. Ei kukaan enää kysele, kuinka on menny, kaikki on jo tottunu siihen etten polta. Ei tartte enää näyttää kellekään. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Ei jaksa enää kiinnostaa muakaan. Motivaatio ihan lopussa tähän. Tukka haisee kukkasille, mutta mitä muuta hyvää tästä muka mulle on koitunut?

Mulla oli ihan samanlaisia tuntemuksia tossa yks päivä, oisko ollut viikko sitten, mutta mä tulin siihen tulokseen, että olen polttamatta ihan itseni takia.
Vaikka nyt ei tapahtunutkaan mitään ihmeellistä "naps"-imiötä että kaikki muuttuu paremmantuoksuiseksi ja - makuiseksi (ei muuttunut ei...haju- ja makuaisteissa ei ainakaan mulla ole mitään muutoksia tapahtunut suuntaan ei toiseen ja tällä viikolla tulee 4 viikkoa ilman tupakkia. Ihan niin kamalasti ei mun mielestä tupakoitsijoille kannattais noilla syillä perustella tupakan jättämistä koska ainakin omalta kohdaltani ainakin ne on ihan kukkua) ja muuta kaikkee kaunista ja hyvää, niin ajattelin sen niin että ehkä tää on mun omaksi hyväksi kuitenkin. Ehkäpä sitä tulevaisuudessa välttyy iän mukanaan tuomilta kiusoilta paljon paremmin kun ei itse ehdoin tahdoin likasta keuhkojaan ja muuta elimistöään. Mietin samalla mm. erästä perhetuttua, joka tälläkin hetkellä räkii keuhko-osastolla limaa keuhkoistaan ja loput ajat vinguttaa hengistystään...tupakan takia. Haluanko ottaa edes riskin että mulla käy samoin? Mulle saattaa käydä samoin vaikken poltakaan...mutta onpa yksi riskitekijä vähemmän.
Ja ehkäpä se sittenkin vaikuttaa nykyhetkeenkin? Ehkäpä en tunnekaan oloani vaivautuneeksi tupakanhajun ja tupakanhajuisen hengityksen takia määrätyissä tilanteissa, kuten oli ennen? Ehkä mun on sittenkin mukavampi olla kun tupakan aiheuttama keltaisuus on hävinnyt sormista? Ehkäpä on sittenkin muakavampi kun hampaatkin ovat selkeästi valkoisemmat kuin polttaessa? Ja ehkäpä se koko yleishajuni on erilainen kun polttaessa vaikka en itse sitä niin huomaakaan?

Nuo mietittyäni korkkasin tuoreen inhalaattorin ja imuttelin sitä niin kauan että tuli huono olo ja muistin miten huono oli mulla tosi usein polttaessa oli tupakasta...ja päätin että tupakattomuus on ja pysyy.

Yritä säkin setviä asiaa korviesi välissä ja ole itsekäs. Älä ajattele muita, ajattele vain itseäsi. Jos tuntuu siltä että sulle on paras alkaa polttaa ja tupakattomuus on turhaa itsensärääkkäystä, niin sitten vaan rööki huuleen. Jos löydät niitä hyviä puolia, ja uskon että löydät, niin kannattaa miettiä onko ne sittenkin olleet aika hyviä asioita vaikkei sitä joka hetki tiedostakaan. Joka hetki ne kuitenkin vaikuttaa, puhtaammat sormet, hampaat, raikkaampi hengitys jne. jne.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Juskanen sanoi:
Perjantaina baarissa, kaks Nicorettee. Ihan ok, ei ees tehny paljoo mieli. Vähän vaan :rolleyes: Eilinen oli tosi vaikee. Kävin moikkaamassa kaveria kaupungilla, ja pari lasia valkkaria meni siinä. Teki aivan käsittämättömän paljon mieli tupakkaa koko reissun ajan, ja vielä kotonakin.

Mä oon alkanut miettiä, miksi mä edes olen polttamatta. Minkä takia mä kiusaan itseäni. Kai mä olen jo kaikille ja itselleni osoittanut, että pystyn olemaan polttamatta. Ei kukaan enää kysele, kuinka on menny, kaikki on jo tottunu siihen etten polta. Ei tartte enää näyttää kellekään. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Ei jaksa enää kiinnostaa muakaan. Motivaatio ihan lopussa tähän. Tukka haisee kukkasille, mutta mitä muuta hyvää tästä muka mulle on koitunut?
Pitkässä juoksussa voi joku tuhat euroakin säästyä ja ehken keuhkosyövältäkin.

Tai muuten rapistuneesta ruumiista vanhemmiten.

Yks tuttavamies teki kuolemaa keuhkosyövästä ja painoi noin 45 kiloa. Kyllä kirosi omaa tyhmyyttään siinä vaiheessa.

Sukulaisilla oli kyllä sitten kevyt työ laskea arkku hautaan.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Runar tuossa toikin asioita hyvin esille. Työpaikalla tunnistaa kohtalaisen kovalla prosentilla tupakoitsijat pelkän ulkonäön perusteella. Täällä ikäjakauma on hieman vanhempi ja tupakoitsijoilla on (ainakin minun silmin katsottuna) huonompi iho. Jotenkin koomisen näköistä, kun muutama nainen pynttäytyy vimpan päälle ja pilaa hyvän yleisvaikutelman vetämällä röökiä naama kurtussa :nope: :yuck:
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Juskanen sanoi:
Mä oon alkanut miettiä, miksi mä edes olen polttamatta. Minkä takia mä kiusaan itseäni. Kai mä olen jo kaikille ja itselleni osoittanut, että pystyn olemaan polttamatta. Ei kukaan enää kysele, kuinka on menny, kaikki on jo tottunu siihen etten polta. Ei tartte enää näyttää kellekään. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Ei jaksa enää kiinnostaa muakaan. Motivaatio ihan lopussa tähän. Tukka haisee kukkasille, mutta mitä muuta hyvää tästä muka mulle on koitunut?
On ihan jees kyseenalaistaa omat motiivinsa. Älä silti huiputa itseäsi vetämään. Sä et kuitenkaan lopulta halua polttaa. Joten älä. Luonnetta kulmaan.

Ja se, ettei ketään kiinnosta, on paskaa. Kaikkia läheisiäsi kiinnostaa varmasti. Sua kiinnostaa itseäsi. Täälläkin kiinnostaa todella monia. Jopa mua ja mua nyt ei kiinnosta juuri mikään.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Yhtä lailla huvittaa se, että jotkut akat veivaa naamaansa kaikki pakkelit ja tökkelit, ja tukkaa fiksataan saman verran. :rolleyes:

Sitten on roppa niin huonossa kunnossa että juuri ja juuri erottaa Michelin-ukosta. :nope:

Käyttäis senkin ajan vaikka urheiluun, niin yleisvaikutelma olis paljon parempi. :thumbup:
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Moe Szyslak sanoi:
Yhtä lailla huvittaa se, että jotkut akat veivaa naamaansa kaikki pakkelit ja tökkelit, ja tukkaa fiksataan saman verran. :rolleyes:

Sitten on roppa niin huonossa kunnossa että juuri ja juuri erottaa Michelin-ukosta. :nope:

Käyttäis senkin ajan vaikka urheiluun, niin yleisvaikutelma olis paljon parempi. :thumbup:
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Kiitokset.

Minäkään en ole kummoisia vaikutuksia huomannut maku- tai hajuaistissa. Muuta kuin sen, että haistan tupakan hajun kaukaa. Kauempaa kuin ne jotka eivät ole koskaan polttaneet. Mä en osaa motivoida itseäni keuhkosyöpäpeikolla tai ahtaumilla. Ainoa konkreettinen, positiivinen asia, jonka olen havainnut tupakoimattomuuden aikana on haiseminen. Eli en haise enää pahalle. Ja se tupakoitsijan haju on ällöttävä. Yritän nyt miettiä tätä ja kasailla motivaatiotani.

Kiitokset teille. Olette tärkeitä jokaikinen.

*nuuh*
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Juskanen sanoi:
Perjantaina baarissa, kaks Nicorettee. Ihan ok, ei ees tehny paljoo mieli. Vähän vaan :rolleyes: Eilinen oli tosi vaikee. Kävin moikkaamassa kaveria kaupungilla, ja pari lasia valkkaria meni siinä. Teki aivan käsittämättömän paljon mieli tupakkaa koko reissun ajan, ja vielä kotonakin.

Mä oon alkanut miettiä, miksi mä edes olen polttamatta. Minkä takia mä kiusaan itseäni. Kai mä olen jo kaikille ja itselleni osoittanut, että pystyn olemaan polttamatta. Ei kukaan enää kysele, kuinka on menny, kaikki on jo tottunu siihen etten polta. Ei tartte enää näyttää kellekään. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Ei jaksa enää kiinnostaa muakaan. Motivaatio ihan lopussa tähän. Tukka haisee kukkasille, mutta mitä muuta hyvää tästä muka mulle on koitunut?
Elä nyt hyvä ihminen anna periksi, kun oot jo noin kauan pärjänny ilman. Mutta sen verran tietysti on sanottava, että just tätä mä tarkoitin, kun tuolla jossain aiemmin sanoin, että suhtaudun lievellä skeptisyydellä noihin nikotiinikorvikkeisiin, koska niillä kyllä pystyt lopettamaan tupakoinnin, mutta se nikotiiniriippuvuus on edelleenkin päällä. Sulla siis homma on se, että nyt tarttis päästä pikkuhiljaa siitä purukumistakin eroon, mikä ilmeisesti sun tapauksessa sujuis parhaiten sillä, että ostat kevyempää purkkaa (vai joko sä oot siirtyny kevyempään?). Ja kokeile hei niitä kurkkupastilleita, joista jo aiemmin mainitsin. Ne ihan oikeesti auttaa.

Ittellä oikeastaan ainoa järkevä motivaatio lopettamiseen olis nimenomaan oma terveys, ei siis raha eikä se, että vaatteet saattaa haista tupakille.

Ittehän aikoinaan lopetin ilman korvikkeita ja ei tarttenu juurikaan taistella parin viikon jälkeen, mutta ilman korvikkeita se alku on tietysti selvästi vaikeampaa, joskin jonkunajan kuluttua taas sitten huomattavasti helpompaa. Tähänkin tosin pätee se, mikä kaikkeen muuhunkin, eli se, että kaikki on yksilöllistä.

Huolimatta aikaisemmin mainitsemastani skeptisyydestäni uskoisin, että kun joskus siitä tupakasta tosissani yritän taas päästä eroon, niin kokeilen noita nikotiinikorvikkeita silläkin uhalla, että tiedän, että niistäkin on sitten joskus päästävä eroon.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
OoPee sanoi:
Elä nyt hyvä ihminen anna periksi, kun oot jo noin kauan pärjänny ilman. Mutta sen verran tietysti on sanottava, että just tätä mä tarkoitin, kun tuolla jossain aiemmin sanoin, että suhtaudun lievellä skeptisyydellä noihin nikotiinikorvikkeisiin, koska niillä kyllä pystyt lopettamaan tupakoinnin, mutta se nikotiiniriippuvuus on edelleenkin päällä. Sulla siis homma on se, että nyt tarttis päästä pikkuhiljaa siitä purukumistakin eroon, mikä ilmeisesti sun tapauksessa sujuis parhaiten sillä, että ostat kevyempää purkkaa (vai joko sä oot siirtyny kevyempään?). Ja kokeile hei niitä kurkkupastilleita, joista jo aiemmin mainitsin. Ne ihan oikeesti auttaa.
Ei mulla oo käsittääkseni suurta ongelmaa korvikkeiden kanssa. Viime viikon ainoot Nicoretet meni tosiaan baarissa, eli kaks purkkaa viimesen viikon.. eiku kymmenen päivän sisällä. Ekalla viikolla meni nikotiinipurkkaa joka päivä. Sen jälkeen korvaushoitoa pon tarvinnut vain vappuna/baarissa/ym erityisen hankalissa tilanteissa. En koe Nicorettea itselleni ongelmaaks. Päinvastoin, se auttaa erittäin hyvin silloin, kun satunnainen mieliteko iskee.

Mutta kun nyt ei ole satunnainen mieliteko, vaan sellainen "mitä järkee tässä on, sama olis polttaa" -asenne. Tätä vastaan jopa hankalampi taistella kuin satunnaisia niksoja.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
KnowHow sanoi:
Samanlaista pakkokannatusta kun jaskan kokoomuslaisuus kun on niin helvetin viksu ja menestynyt veroprinssi?
Sä et ilm. ymmärrä että aatteita ja ajatuksia voi kannattaa, vaikkei se itselleen mitään hyvää toisikaan.

No jokainen tavallaan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Juskanen sanoi:
Ei mulla oo käsittääkseni suurta ongelmaa korvikkeiden kanssa. Viime viikon ainoot Nicoretet meni tosiaan baarissa, eli kaks purkkaa viimesen viikon.. eiku kymmenen päivän sisällä. Ekalla viikolla meni nikotiinipurkkaa joka päivä. Sen jälkeen korvaushoitoa pon tarvinnut vain vappuna/baarissa/ym erityisen hankalissa tilanteissa. En koe Nicorettea itselleni ongelmaaks. Päinvastoin, se auttaa erittäin hyvin silloin, kun satunnainen mieliteko iskee.
Ok, ymmärsin väärin. Mä kuvittelin, että sä jauhat sitä purkkaa edelleenkin päivittäin.

Mutta kun nyt ei ole satunnainen mieliteko, vaan sellainen "mitä järkee tässä on, sama olis polttaa" -asenne. Tätä vastaan jopa hankalampi taistella kuin satunnaisia niksoja.
Mikä sut ylipäätään sai lopettamaan?
 
Ylös