Tupakoimattomuus

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Elikkäs nyt näyttäs että ainakin Juskanen, McMike ja mä lopetettiin tupakinpoltto "tässä toikissa". Melko kova prosentti täällä tupakkilakosta ilmottaneista!! :thumbup:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Albert Oil sanoi:
Minäpä ihan piruuttani aion ALOITTAA tupakanpolton protestiksi moiselle terveysintoilulle ja keuhkosuojelulle. Nyt alkaa askitolkulla!
Onks alottaminen sujunut hyvin? Ois mielenkiintosta kuulla väliaikatuloksia!! :ahem:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Sama mulla.
Ei minkäänlaista merkkiä siitä, että makuaisti ois muuttunut mihinkään suuntaan. Sen verran hajuaisti on muuttunut, että tupakki tuoksuu hyvälle. Ennen suhtautuminen siihen oli aika neutraali ja suljetuissa tiloissa se jopa ällötti. Muiden hajujen/tuoksujen suhteen ei mitään muutosta. Muutokset kaiken kaikkiaan ovat ällistyttävän pieniä. Raikkaampi olo on, eivätkä vaatteet haise enää tupakalle mutta mitään sellasta keuhkojen yms. puhdistumista vaikkapa yskimällä en ole havainnut, mistä monet puhuu.
NYT on muutosta tuossa asiassa. Tosin vasta niimeiset vajaat kaks viikkoa. Eipä ole aikoihin kesä tuoksunut tällaiselta. En oikeasti ole edes muistanut ja tajunnut että se tuoksu on näin vahva ja miellyttävä. Toki olen kesän tuoksut haistanut polttaessanikin mutta en likikään näin vahvasti ja konkreettisesti.
Ei kannata siis näemmä hermostua jos ihan ekoilla viikoilla ei lopettamisen jälkeen tule niitä oletettuja vaikutuksia hajuaistiin. Kyllä ne sieltä myöhemmin sitten tulee.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mulla on selkeesti iltasin makeenhimoa nyt kun en polta. Karkkia menny varmaan 10-kertanen määrä normaaliin verrattuna. Muutaman viikon aikana mm. 3 kpl 100 gramman levyjä suklaata ja 300 grammaa irtokarkkeja menny. Eli ainakin 600 grammaa karkkia 4 viikossa. Normaalisti ei varmaan tosiaan kymmenesosaakaan tosta.

No niin, kolmatta kuukautta ilman röökiä ja tuo yllättäen päälle iskenyt makeanhimo on kyllä tehnyt tehtävänsä. On tullut takaisin ne lakon alussa menetetyt kolme kiloa ja on tullut 5 lisääkin. :eek: Ihan selkeesti kyse on tuosta makeansyönnistä, koska muuten ruokailutottumukset on samat kuin ennenkin. Alkaa olemaan sellainen tunne, että kunto on aika pulska. :mad: En oo itseasiassa koskaan ollut näin lihava..mulla on paremminkin ollut päinvastoin tuon painon kanssa aina. On saanut oikein keskittymällä keskittyä syömään että paino pysyis edes normaalina eikä menis liian alas. Tällästä ei ollut lainkaan silloin kun edellisen kerran olin polttamatta.
Mutta lakko pitää silti ja kunhan tilanne on vakiintunut sellaseksi, että on oikeesti sellanen tunne että tupakanpoltto on voitettu homma, täytyy painoa tiputtaa tuo 5 kiloa, että olen edes normaalipainossa. Olen kyl taulukoiden mukaan nytkin normaalipainossa mutta kun peiliin katsoo niin omasta mielestä aivan liian pulskassa kunnossa.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Moe Szyslak sanoi:
Että on normaalipainoinen vai pulskassa kunnossa? :doubtful:

Vähän tarkkuutta nyt näihin kommentointeihin. :mad:
Siis sitä ei huomaa että kiloja on tullut lisää.

Pahoittelen kommenttini epätarkkuutta, mahdolliset valitukset ja korvausvaatimukset osoitteeseen:

Pikkukakkosen posti
PL 337
33101 Tampere 10 ...hoksaakohan kukaan että postilokero on väärin?
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Runar ja Kyllikki sanoi:
No niin, kolmatta kuukautta ilman röökiä ja tuo yllättäen päälle iskenyt makeanhimo on kyllä tehnyt tehtävänsä. On tullut takaisin ne lakon alussa menetetyt kolme kiloa ja on tullut 5 lisääkin. :eek:
Jepjep, itselleni on tullut 2kg kahdessa kuukaudessa. Kuulostaa vähälle, mutta itseä vaivaa tuo, kun aika hoikkanen olen aina ollut. En ole vielä dieetille alkamassa, mutta ehkä vois tarkkailla tilannetta.

Mulla ei ole makeanhimoa tullut, suklaata syön jopa vähemmän kuin aiemmin. Enemmänkin se on sitä, että pitää vaan saada jotain syötävää, tuntuu kuin koko ajan ois nälkä. Ja sitä näläntunnetta kun ei voi enää ohittaa sillä, että ottas kupin kahvia ja polttais tupakan.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Outo juttu. Kun olen tottunut siihen, että illalla viimeiseks täytyy saada savut, niin edelleen aina ennen nukkumaanmenoa tupakantuska on ihan sietämätön ja unessa useinkin himoitsen röökiä. Kumma juttu sinänsä että tässä on sentään jo pitkälti kolmatta kuukautta oltu ilman. :eek!:
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Joo, hyvin menee mutta menköön. Kynnetkin on kasvaneet eli niitä ei ole pureksittu tupakintuskissa, vai olisiko niin, että tupakointi on kytköksissä kynsienpureskeluun.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Olen ollut puolivahingossa polttamatta sunnuntaista asti.
Voin hieman huonosti lauantaista eiliseen ja tupakkaa ei siksi tehnyt mieli.
Nyt tosin voisin käydä tykittämässä raakaa nikotiinia suoraan suoneen.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
burb sanoi:
Olen ollut puolivahingossa polttamatta sunnuntaista asti.
Voin hieman huonosti lauantaista eiliseen ja tupakkaa ei siksi tehnyt mieli.
Nyt tosin voisin käydä tykittämässä raakaa nikotiinia suoraan suoneen.
Käy kepatilla. Ne kepattikokit röökaa kato ihan ilmeellä koko ajan ja niiden sormista tulee kepattiin ainakin pari purkkalevyllistä nikotiinia. Niillä palaa yks huulessa ja toinen sormissa uidessakin. Sama kun rokmusisoijilla, mutta ne taas ei osaa tehdä kepattia. Eikä uida.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mehe Rienarsuo sanoi:
Käy kepatilla. Ne kepattikokit röökaa kato ihan ilmeellä koko ajan ja niiden sormista tulee kepattiin ainakin pari purkkalevyllistä nikotiinia. Niillä palaa yks huulessa ja toinen sormissa uidessakin. Sama kun rokmusisoijilla, mutta ne taas ei osaa tehdä kepattia. Eikä uida.
Meinas rupee hymyilyttämään :eek:

Mutta repesinkin yllättäen nauruun. :D
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Moe Szyslak sanoi:
Meinas rupee hymyilyttämään :eek:

Mutta repesinkin yllättäen nauruun. :D
Just näin. :D

En muuten käynyt tupakalla koska otin tahtomattani parin tunnin tirsat.
Nyt täytyy keksiä loppuillaksi vielä tekemistä ettei tule lähdettyä tupakalle.
Jos kävisin vaikka kävelyllä tai pistelisin itseäni neuloilla tai jotain, emmätiiä.
 
Ylös