Runar ja Kyllikki sanoi:
Menee vielä silleen, että toistaiseksi olen yllättynyt miten vähän on tupakkia tehnyt mieli. Ne harvat kerrat mitä on tehnyt mieli, inhalaattori tai purkka on auttanut tosi hyvin. Tosta purkasta (4 mg) kyllä oikein huomaa että siinä on paljon nikotiinia. Liian tiheesti kun pureskelee, tulee vähän samanlainen paskamainen oli kuin silloin kun on liikaa polttanut. Kova myrkky se on, kyllä se tuostakin huomaa. Vaikakaan ei tiettykään se oahin myrkky ollenkaan tupakissa.
Joo, mä onnistuin eilen saamaan purkalla näkökenttään tähtiä, kun oikein jauhoin. Sama ilmiö, kun jos aamun ekan röökin vetää oikein kiukulla. Mutta huomattavasti helpottaa kyllä tuo purkka. Kokemusta on siis lopettamisesta ilman purkkaakin, ja jo nyt voin sanoo, että varmaan nikotiinipurukumien valmistajat eivät ole väärässä, kun sanovat, että purkalla mahdollisuudet onnistua tuplaantuu.
Runar ja Kyllikki sanoi:
Täähän on hienoa, että kaks forumilaista on melko samalla ajoituksella samalla asialla, vieläpä vanhat "sättitupakkikaverukset" joten voidaan tukea toisiamme tässä hommassa.
Toistaiseksi mulla menee tosiaan hyvin, toivottavasti sulla menee huominen päivä yhtä hyvin kuin mulla on tähän asti mennyt.
Pyytämättä ja yllättäen tuli tämä lähes samanaikainen lopettaminen, mutta hieno juttu kerrassaan :thumbup: Mä odottelen edelleen tästä päivästä eilistä hankalampaa, mutta valoisin mielin olen kuitenkin.
Muistaakseni viimeksi pahinta oli eka kuukausi, sitten vähän helpotti. Sain vieroitusoireena "levottomat jalat"-oiretta, varsinkin iltaisin, mutta ehkä sekin pysyy purkalla vielä poissa. Kunhan pääsee siitä tavasta eroon, niin purkasta voi sit luopua vähitellen. Huomaan kyllä, että tupakanhimo kohdistuu tiettyihin tilanteisiin. Tottumus on vahva voima.
Tuosta vähentämisestä vielä, mistä OoPee puhui. Mulla onnistuu kyllä vähentäminen suht helposti sinne kahteen tupakkaan päivässä. Mutta niistä kahdesta luopuminen ei sitten onnistukaan. Ja sitä tupakalle pääsyn odottamistahan se sitten on koko päivä.
Mikä muuten R&K:lla oli se juttu, joka sai sut yrittämään lopettamista nyt? Mulla on ollu pidempään ("aina") mielessä, että pitäis lopettaa. Mua ällöttää se, että haisen pahalle kun poltan. Vaatteet haisee, hiukset haisee, kädet haisee, hengitys haisee :yuck: En halua haista vanhalle tuhkakupille. Nyt sitten tässä tän vuoden puolella töistä on kolme tuttua lopettanut, ja niin se ajatus on mullakin pikkuhiljaa kypsynyt.