Tupakoimattomuus

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
OoPee sanoi:
Joo, mä tilasin jo moottoripyöränkin ihan vaan sen takia, että Runarillakin on semmonen :eek:
Yks kaveri jota en ollu nähny vuosiin, kävi yllättäen ja sillä oli tuhatkuutioinen suzuki. Pakko munki nyt sellanen saada jostain pian :thumbup:
Se vaan ei ole ihan niin helppo homma :mad_old:
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Kuis Runar&Kyllikillä etenee? Tää eka päivä on ollu mulle suht helppo. Epäilen, että huomenna on jo tiukempaa. Purkka auttaa kyllä hyvin.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Kuuntelen just Backyard Babiesien uutta levyä. Tossa levyn kannessa kaikki noi naiset polttaa tupakkaa :jaska:
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Onneksi en ole polttamisen pahetta opetellu. Tai olen opetellu, mutten oppinut. Yritin poltella 11 - 12 vuotiaana äijältä varastettua punaista North State'a, mut eihän siitä mitään tullut. Tämän jälkeen kului puolisentoista vuosikymmentä, ennen kun avasin suuni tupakille. Polttelin rinsessan syntymän kunniaksi pikkusikarin. Sen jälkeen en ole suutani tupakille avannut. Ja tuskin ikinä enää avaankaan.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Joskus tossa kun ite olin 15-16 kesänen, niin yks meikäläistä vuotta nuorempi vähän hölmöhkö kaverin kaveri rupes polttaan tupakkia ja asetti itselleen virallisen tavoitteen, että kesään mennessä tarvis saada hankitua riippuvuus tupakkiin. :ahem:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Juskanen sanoi:
Kuis Runar&Kyllikillä etenee? Tää eka päivä on ollu mulle suht helppo. Epäilen, että huomenna on jo tiukempaa. Purkka auttaa kyllä hyvin.
Menee vielä silleen, että toistaiseksi olen yllättynyt miten vähän on tupakkia tehnyt mieli. Ne harvat kerrat mitä on tehnyt mieli, inhalaattori tai purkka on auttanut tosi hyvin. Tosta purkasta (4 mg) kyllä oikein huomaa että siinä on paljon nikotiinia. Liian tiheesti kun pureskelee, tulee vähän samanlainen paskamainen oli kuin silloin kun on liikaa polttanut. Kova myrkky se on, kyllä se tuostakin huomaa. Vaikakaan ei tiettykään se oahin myrkky ollenkaan tupakissa.

Täähän on hienoa, että kaks forumilaista on melko samalla ajoituksella samalla asialla, vieläpä vanhat "sättitupakkikaverukset" joten voidaan tukea toisiamme tässä hommassa.

Toistaiseksi mulla menee tosiaan hyvin, toivottavasti sulla menee huominen päivä yhtä hyvin kuin mulla on tähän asti mennyt.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Mulla tulee siis 3 vuorokautta täyteen ilman tupakkia tänään iltapäivällä.

-Edit- Eipäs kun tänäänhän tulee jo peräti 4 vuorokautta täyteen. :eek!:
 

MacGyver

Humppaliisa
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
4080
Sijainti
Pohjanmaa
Mitä jo..? Tupakoiko OoPee? :confused: Tieto tuli täysin pyytämättä ja yllätyksenä.

Inhalaattorin kuvittelis olevan kyllä hyvä apu. Jättää sen verran härskin maun suuhun ettei tee vähään aikaan mieli. Muista vippaskonsteista ei sen kummempaa kokemusta ookkaan. Yks pussinuuska käyny huules eikä sielä kauaa vanhentunu.

.. ja mitä Juskasen tupakkalakkoon tulee, niin tuohan on ikävä kuulla. Emme voi kokea enää sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta ku kumpiki menee röökille. *itkee* No ei, tsemppiä vaan kummallekki (ja vielä jollekkin yhdelle?) tasapuolisesti. Ehkä tästä joskus ittekki vois koittaa lopetella.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Pitääkö se tupakointi lopettaa kerralla kokonaan? Eilkö voi vaikka vähentää pikkuhiljaa? Meinaan vaan että jos mä nyt alkaisin polttamaan (ennen en ole) niin tuskinpa sitä heti ketjussa vetäis. Vai onko tupakointi sittenkin niin ikävää hommaa, että sen haluaa pistää kerralla poikki, jos vaan pystyy?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
DFiaA sanoi:
Pitääkö se tupakointi lopettaa kerralla kokonaan? Eilkö voi vaikka vähentää pikkuhiljaa? Meinaan vaan että jos mä nyt alkaisin polttamaan (ennen en ole) niin tuskinpa sitä heti ketjussa vetäis. Vai onko tupakointi sittenkin niin ikävää hommaa, että sen haluaa pistää kerralla poikki, jos vaan pystyy?
Mä uskaltaisin melkein väittää, että kerralla lopettaminen on monelle helpompaa kuin tupakoinnin vähentäminen. Se vähentäminen meinaan johtaa stressiin: vilkuilet jaktuvasti kelloa, että joko nyt vois polttaa yhden ja tuo taas saa aikaan sen, että sulla on jatkuva tupakanhimo. Ei tota kauaa jaksa, jossain vaiheessa kypsyt ja poltat taas just niin monta tupakkaa päivässä kuin vaan mieli tekee.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Toivotan onnea tupakoinnin lopetusyritykseen myös muille foorumisteille. :thumbup:
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Runar ja Kyllikki sanoi:
Menee vielä silleen, että toistaiseksi olen yllättynyt miten vähän on tupakkia tehnyt mieli. Ne harvat kerrat mitä on tehnyt mieli, inhalaattori tai purkka on auttanut tosi hyvin. Tosta purkasta (4 mg) kyllä oikein huomaa että siinä on paljon nikotiinia. Liian tiheesti kun pureskelee, tulee vähän samanlainen paskamainen oli kuin silloin kun on liikaa polttanut. Kova myrkky se on, kyllä se tuostakin huomaa. Vaikakaan ei tiettykään se oahin myrkky ollenkaan tupakissa.
Joo, mä onnistuin eilen saamaan purkalla näkökenttään tähtiä, kun oikein jauhoin. Sama ilmiö, kun jos aamun ekan röökin vetää oikein kiukulla. Mutta huomattavasti helpottaa kyllä tuo purkka. Kokemusta on siis lopettamisesta ilman purkkaakin, ja jo nyt voin sanoo, että varmaan nikotiinipurukumien valmistajat eivät ole väärässä, kun sanovat, että purkalla mahdollisuudet onnistua tuplaantuu.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Täähän on hienoa, että kaks forumilaista on melko samalla ajoituksella samalla asialla, vieläpä vanhat "sättitupakkikaverukset" joten voidaan tukea toisiamme tässä hommassa.

Toistaiseksi mulla menee tosiaan hyvin, toivottavasti sulla menee huominen päivä yhtä hyvin kuin mulla on tähän asti mennyt.
Pyytämättä ja yllättäen tuli tämä lähes samanaikainen lopettaminen, mutta hieno juttu kerrassaan :thumbup: Mä odottelen edelleen tästä päivästä eilistä hankalampaa, mutta valoisin mielin olen kuitenkin.

Muistaakseni viimeksi pahinta oli eka kuukausi, sitten vähän helpotti. Sain vieroitusoireena "levottomat jalat"-oiretta, varsinkin iltaisin, mutta ehkä sekin pysyy purkalla vielä poissa. Kunhan pääsee siitä tavasta eroon, niin purkasta voi sit luopua vähitellen. Huomaan kyllä, että tupakanhimo kohdistuu tiettyihin tilanteisiin. Tottumus on vahva voima.

Tuosta vähentämisestä vielä, mistä OoPee puhui. Mulla onnistuu kyllä vähentäminen suht helposti sinne kahteen tupakkaan päivässä. Mutta niistä kahdesta luopuminen ei sitten onnistukaan. Ja sitä tupakalle pääsyn odottamistahan se sitten on koko päivä.

Mikä muuten R&K:lla oli se juttu, joka sai sut yrittämään lopettamista nyt? Mulla on ollu pidempään ("aina") mielessä, että pitäis lopettaa. Mua ällöttää se, että haisen pahalle kun poltan. Vaatteet haisee, hiukset haisee, kädet haisee, hengitys haisee :yuck: En halua haista vanhalle tuhkakupille. Nyt sitten tässä tän vuoden puolella töistä on kolme tuttua lopettanut, ja niin se ajatus on mullakin pikkuhiljaa kypsynyt.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
OoPee sanoi:
Mä uskaltaisin melkein väittää, että kerralla lopettaminen on monelle helpompaa kuin tupakoinnin vähentäminen. Se vähentäminen meinaan johtaa stressiin: vilkuilet jaktuvasti kelloa, että joko nyt vois polttaa yhden ja tuo taas saa aikaan sen, että sulla on jatkuva tupakanhimo. Ei tota kauaa jaksa, jossain vaiheessa kypsyt ja poltat taas just niin monta tupakkaa päivässä kuin vaan mieli tekee.
Itselläni f1-fo...SIIS TENTTIKIRJOJEN luku on vähentänyt kuin itsestään tuota polttamista, kun ajatus pysyy irti tupakasta. Katsoo jos koettaisi kokonaan joku päivä lopettaa vielä.
 
Ylös