Tupakoimattomuus

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Mehe Rienarsuo sanoi:
Ootas vielä kotvan aikaa. Sitten vasta, kun oma maku- ja hajuaisti pääsee tupakeissonin jälkeen kalibroitumaan taas vähän herkemmälle, tiedät ja huomaat kuinka perseeltä röllittelijät ja heidän ympäristönsä oikeen tuoksahtelee. *laattaa*
Peesaan. Kyllähän tupakan haisto sillonkin kun itse poltti, mut ei se mitenkään erikoiselta haissut. Ja jos joku oli just käynyt tupakalla, niin kyllä senkin haisto, mut ei se mitenkään erikoisen pahalta haissut.
Itse kun lopetin sitten polttamisen (näin uskallan jo sanoa), niin ihan muutamassa päivässä alkoi tupakka ja tupakoivat ihmiset haisemaan aivan järkyttävän pahalle. Se oli pienoinen yllätys itelle, kuinka pahalle tupakka voikaan haista tupakoimattoman nenässä (itse olen viimeks ollut tupakoimaton joskus 80-luvun alkuvuosina), ja kuinka nopeesti se miellyttävä tupakan tuoksu alkaakin muuttuukin kamalaks löyhkäksi.

Tosta purkasta sen verran, että mulla se oli avain onneen ja autuuteen.
Päätin uutena vuotena lopettaa ilman mitään apuvälineitä, mut jo 1.1. annoin periksi. Poltin kolme tupakkaa. Seuraavana päivänä poltin vielä yhden tupakan, ennen ku tajusin että ilman apuja se ei tuu onnistumaan, ja aloin syömään nikotiinipurkkaa (ja kurkkupastilleja). Tein suunnitelman, minkä mukaan päätin että (olikohan se) kolme kuukautta syön purkkaa, sitten lopetan senkin. Tarkotus oli vähitellen vaihtaa 4 mg:sta laimeampiin.
Aika nopeeta tahtia se purkan jauhaminen sit alkokin vähenemään, ja yhtenä päivänä meinasin oksentaa, kun pureskelin purkkaa. Se olikin sitten viimenen nikotiinipurukumi, mitä pureskelin. En ehtinyt vaihtaa yhtään miedompaan.

Jotain muutakin piti vielä tarinoida, mut unohtu että mitä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
DFiaA sanoi:
Käänteispsykologian mielessä kyllä.
Rohkenen suuresti epäillä röökinpolton muutaman päivän sitten lopettaneen ihmisen valmiutta käänteispsykologian tarjoamiin mahdollisuuksiin :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
OoPee sanoi:
Rohkenen suuresti epäillä röökinpolton muutaman päivän sitten lopettaneen ihmisen valmiutta käänteispsykologiaan tarjoamiin mahdollisuuksiin :rolleyes:
Suotta lakkoilevat, kohta retkahtavat taas.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Tänään kakkosella:

18:20 Akuutti: Tupakan mittainen matka

Eroon tupakasta vaikka väkisin! Uusia lääkkeitä luvassa. Joko paheesta voisi pitää tupakanmittaisen tauon? Terveysdokumentti tuotteesta, joka on yhtä addiktoivaa kuin heroiini. Stereo. Kuvasuhde 16:9. MHP-lisäpalvelu.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
S.A sanoi:
Tänään kakkosella:

18:20 Akuutti: Tupakan mittainen matka

Eroon tupakasta vaikka väkisin! Uusia lääkkeitä luvassa. Joko paheesta voisi pitää tupakanmittaisen tauon? Terveysdokumentti tuotteesta, joka on yhtä addiktoivaa kuin heroiini. Stereo. Kuvasuhde 16:9. MHP-lisäpalvelu.
Tuosta addiktiivisuudesta olen eri mieltä. Ei varmana muuten ole. *lähtee tupakalle*
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Selvästi useemmin tänä iltana käynyt tupakka mielessä kuin eilen tai tänään päivällä. *jauhaa purkkaa*
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Juskanen sanoi:
Selvästi useemmin tänä iltana käynyt tupakka mielessä kuin eilen tai tänään päivällä. *jauhaa purkkaa*
Itse tänään lenkkikauden avanneena, suosittelen kovaa fyysistä rääkkiä. Katoaa röökihalut nopsaan :thumbup:
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Oli tässä parina päivänä hieman kuumetta (40) ja pientä flunssaa, eipä ole tehnyt tupakkia mieli. Katsotaan nyt aikaa myöten, josko ei tulis ostettuakaan enää, paitsi tietenkin pikkusikareita möötteen.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Juskanen sanoi:
Selvästi useemmin tänä iltana käynyt tupakka mielessä kuin eilen tai tänään päivällä. *jauhaa purkkaa*
Hommaa inhalaattoreita. Mulla ne tuntuu tehokkaammilta kuin purkka...kun niissä tulee kurkupäähän ja kieleen aito tupakoinnin tunne ja on käsilläkin tekemistä. :D
 

Enrique

Well-known member
Liittynyt
18.12.2002
Viestit
1913
Niin, siinähän saa sen käsilläkin härväämisen tarpeen hoidettua. Tuon lauseen voi kyllä käsittää tarkottamaan jotain muutakin :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Siihen nähden, että 12 tunnin päästä tulee 5 vuorokautta ilman tupakkia, tämä on mennyt hämmästyttävän helposti. Mainos tosiaan sanoo, että nikotiinikorvausvalmisteet tuplaavat mahdollisuuden, mutta tuntuu että ainakin mun osalla ne on vielä sitäkin tehokkaampia. Tupakkihalu häipyy ihan taatun varmasti kun pureskelee purkan tahi nykäsee inhalaattorista "sauhut".
Inhalaattoreita mulla menee päivässä kolme, purkaa ehkä saman verran, eli aika vähällä selviän...tosin mä en mikään suurpolttaja ollutkaan.

Tuntuu että nää nykyiset inhalaattorit ja purkat ois selkeesti tehokkaampia kuin joitain vuosia sitten, jolloin niitä viimeksi kokeilin. Silloin tuntui, että ne antoivat lähinnä vain uskonvahvistusta ilman todellista, konkreettista vaikutusta. Nyt tuntee selkeesti, että niillä on fyysinenkin vaikutus.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Muistelen vielä tota omaa inhalaattorin käyttöä, muistaakseni ohjeissa oli, että "kapseli" pitäs vaihtaa kerran vai kaks päivässä? Mä taisin pari päivää vaihtaa sitä kapselia uuteen, mutta sitten pärjäilin yhdellä kovinkin pitkään ja sitten kun vaihto uuteen, niin henkoset ku otti, ni meinas jalat lähtee alta. Loppuviimeks ois varmaan pärjänny ihan ilman kapseliakin ;)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sam sanoi:
Itse tänään lenkkikauden avanneena, suosittelen kovaa fyysistä rääkkiä. Katoaa röökihalut nopsaan :thumbup:
Pyöräilemään vain! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Eilinen ilta oli kyllä tähän mennessä pahin. Yöllä tuli sitten tupakkaunet. Unessa olin lisäksi yhtäkkiä raskaana. Herätessä oli kamala paniikki; "Kääk, en kai mä polttanut?! Voi ei, oonko mä raskaana?!?! ...huh, se olikin unta :eek: "

Purkan voimalla mennään. Päivä kerrallaan.
 
Ylös