Tupakoimattomuus

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Muutkin forumin pallaajat voisivat yhtyä lakkorintamaan. Nimittäin nyt taitaa melko helvetin hyvä sauma lopettaa ehkä selkeesti tyhmin asia, mitä elämässänne teette, ainakaan jatkuvalla syötöllä. Vertaistukiryhmä on täällä jo pystyssä ja aktiivisena, eikä maksa mitään. Huh, edellisestä virkkeestä tuli mieleen Kouvon hitsipuikko, muuta onneks meni heti poiskin. Ziisus.

Mä ainakin jos vielä vetäisin niin en vetäis enää.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Jacques sanoi:
Pyöräilemään vain! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Pyöräilystä tulee takakireä olo niin henkisesti kuin fyysisestikin. Hartioita ja vähän muitakin lihaksia kiristää. Juoksu taas avaa lukkoja, fyysisiä ja henkisiä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mehe Rienarsuo sanoi:
Muutkin forumin pallaajat voisivat yhtyä lakkorintamaan. Nimittäin nyt taitaa melko helvetin hyvä sauma lopettaa ehkä selkeesti tyhmin asia, mitä elämässänne teette, ainakaan jatkuvalla syötöllä. Vertaistukiryhmä on täällä jo pystyssä ja aktiivisena, eikä maksa mitään. Huh, edellisestä virkkeestä tuli mieleen Kouvon hitsipuikko, muuta onneks meni heti poiskin. Ziisus.

Mä ainakin jos vielä vetäisin niin en vetäis enää.
Kyllä tuo on aikeissa lopettaa joku päivä. Viime vuoden puolella meni 15päivään, nyt 5.. ja kyllä tuo tupakan maku huononee mitä vähemmän polttaa ja hajuaistikin palailee. Katsoo miten käy.

T:hitsaaja
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
kouvotsvoni sanoi:
No niinpä. Mutta kuten hyvin tiedät, oleellistahan on laatu. Niitä on kuules kaiken maailman amisviiksiä, jotka puheissa hitsaa vaikka kuinka ja paljon ja vielä lisää. Ja monasti varmaan hitsaavatkin, mutta kylläkin yhdellä kädellä. Harvassa ne on kun hitsaa mitä erikoisemman mallista laatusaumaa aina halutessaan. :thumbup:

Asiaan: mitä sitä kattelemaan. Kaikki sen tietää miten tupakinkiskomisessa käy.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
DFiaA sanoi:
Pyöräilystä tulee takakireä olo niin henkisesti kuin fyysisestikin. Hartioita ja vähän muitakin lihaksia kiristää. Juoksu taas avaa lukkoja, fyysisiä ja henkisiä.
Luin tuossa puolisen tuntia sitten Jonkin naistenlehden kannesta jostain taputteluterapiasta jolla avataan tunnelukkoja. Pääsi pieni nauru.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Juskanen sanoi:
Herätessä oli kamala paniikki; "Kääk, en kai mä polttanut?! Voi ei, oonko mä raskaana?!?! ...huh, se olikin unta :eek: "
...jos mä poltin, mä voin hyvin olla myös raskaana... :thumbup:

Siis en siis mä. Koska mä en polta. :doubtful:
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Mehe Rienarsuo sanoi:
...jos mä poltin, mä voin hyvin olla myös raskaana... :thumbup:

Siis en siis mä. Koska mä en polta. :doubtful:
En mäkään, koska käytän kumia. Siis en polta ja käytän nikotiinipurukumia. Ihan jees menny taas tää päivä, aamulla vähä teki mieli tupakalle, mutta vain vähän ja sekin meni nopeesti ohi. Illalla on varmaan taas vaikeempaa.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
burb sanoi:
Luin tuossa puolisen tuntia sitten Jonkin naistenlehden kannesta jostain taputteluterapiasta jolla avataan tunnelukkoja. Pääsi pieni nauru.
Mitäs siinä taputellaan? Poskiako :eek:
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
DFiaA sanoi:
Mitäs siinä taputellaan? Poskiako :eek:
Jotain hermo/tunnepisteitä. Niitä on paljon eripuolilla kehoa.
Taputtelemalla tietyssä järjestyksessä tietynpituisina sarjoina eri pisteitä. Välillä vihelletään jotain piisiä joka tulee mieleen, sitten, ja taas jatketaan taputtelua. Käsittely toistetaan niin monta kertaa kuin on tarpeen. Parhaimman tuloksen saa Bouvet-nimisellä saarella, saaren erityisen voimakkaan hoitavan maa-energian vuoksi.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Nyt on tilanne sellainen, että se iltasavujen jälkeen tuttu yököttävä olo petille mentäessä on historiaa. On oikein ilo mennä pitkäkseen kun ei ole sitä iltasavujen tuottamaa nikotiiniryöppyä ja pahoinvointia enää. Aamulla eka ajatus ei ole enää savut, mutta melko pian on eka inhalaattori saatava. Se loogisesti sijoittuu siihen samaan mihin aiemmin savuke: koiran ekaan aamulenkkiin.

Mitään sellaisia liman irtoamisia tai köhimisiä mulle ei ole tullut, mutta olo on kaikenkaikkiaan mukavampi, kevyempi ja raikkaampi. Olen tällä hetkellä melkoisen toivorikas homman onnistumisen suhteen.

Mites Juskanen? Onko mitään limanirtoamisköhää ollut? Sitä ei vissiin tule kaikille kun ei mullekaan ole tullut.

Joo, ja mitä Mehe tuolla sanoi, niin jotka on tupakin lopettamista harkinnut, niin nyt messiin koskapa tosiaan vertaistukiryhmä on jo tavallaan kuin itsestään koolla. Ei kannata odotella...apoteekkiin vaan ja sieltä itselle sopivaa nikotiinikorvausainetta ja yrittämään. Ei siinä kovasti paljoa menetä jos ei onnistuisikaan ja tuskinpa täältä kukaan alkaa pilkata jos pieleen menee. Uskon, että rohkaistaan mahdollisen retkahduksen myötä kaikesta huolimatta jatkamaan ja yrittämään.
Tässä toikissa on niin moni ilmaisuus tukensa asiaan, että nyt olisi kaikkien aikojen tilaisuus lopettaa tupakinpoltto ja tiukan paikan tullen kertoa avoimesti fiiliksistään tänne toikkiin...sekin auttaa kun oikein tiukkaa tulee. Palaute on varmastikin rohkaisevaa ja ainakin itseäni on auttanut paljon tässä toikissa olleet tuenilmaukset. Vaikka en vielä olekaan joutunut kenellekään soittamaan tupakantuskassa. Sana "joutunut" on kyllä ihan väärä. Kyllä se on niin, että jos tiukka paikka tulee, niin _saan_ soittaa esim. Samille ja purkaa mieltäni. Tuollaisen mahdollisuuden olemassaolo jo sinänsä auttaa asiassa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Sammypiru sanoi:
Muistelen vielä tota omaa inhalaattorin käyttöä, muistaakseni ohjeissa oli, että "kapseli" pitäs vaihtaa kerran vai kaks päivässä?
Optimaallisin teho saadaan ohjeiden mukaan käyttämällä 6 inhalaattoria päivässä, mutta jopa 12 voi käyttää ja se on vielä normaaliannos.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mites Juskanen? Onko mitään limanirtoamisköhää ollut? Sitä ei vissiin tule kaikille kun ei mullekaan ole tullut.
Mähän oon sua pari päivää jäljessä... Mutta tänään iltapäivällä on kyllä tuntunu keuhkoissa sille, että sieltä saattais jotain olla tulossa. Välillä yskittää, mutta aika vähän limaa irtoo kuitenkaan. Tiiä sit onko toi muuta flunssanpoikasta vaan sitten.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Palaute on varmastikin rohkaisevaa ja ainakin itseäni on auttanut paljon tässä toikissa olleet tuenilmaukset. Vaikka en vielä olekaan joutunut kenellekään soittamaan tupakantuskassa. Sana "joutunut" on kyllä ihan väärä. Kyllä se on niin, että jos tiukka paikka tulee, niin _saan_ soittaa esim. Samille ja purkaa mieltäni. Tuollaisen mahdollisuuden olemassaolo jo sinänsä auttaa asiassa.
Tuki on tärkeetä. Itselleni on ollut suuri apu työkavereista, joissa on pari hiljattain lopettanutta. Ja tästä toikistakin on ollut apua, kiitos vaan foorumisteille. Tukea on tullut myös Messengerissä, kiitokset siitäkin. Olette kyllä ihania :) Ja jos Runarille tulee tiukka paikka, niin soita vaikka mulle, ennen kun sytytät sen tupakan :wink:

Tämä ilta ei ole ollut läheskään niin hankala kuin eilen, purkkaa mennyt paljon vähemmän tänään. Mutta parhaillaan sellainen on kyllä suussa. Edelleen olen hyvillä mielin tässä hommassa. Muutaman kerran on ollu mielitekoja, mutta ne on menny hyvin ohi purkalla ja sillä, kun pääsee juttelemaan jonkun "tukihenkilön" kanssa.
 

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Liittynyt
7.5.2002
Viestit
1025
Sijainti
Vantaa
Jahas, muutkin aloitti sunnuntaina. Vaimon kanssa molemmat Zyban kuurilla, eikä mitään nikotiinikorvaushoitoa. Täytyy sanoa, että en uskonut tän lääkkeen tehoon, mutta täytyy vaan uskoa. Jonkin verran on ollut vieroitusoireita 23 vuoden tupakoimisen jälkeen, mutta hämmästyttävän helppoa on toistaiseksi ollut.

Tähän hommaanhan liittyy pitkään polttaneiden osalta myös se psyykkinen puoli. Tupakki on ollut vuosia paras kaveri, niin ei siitä helppoa ole luopua.
 
Ylös