Davros
Well-known member
- Liittynyt
- 14.5.2013
- Viestit
- 6154
En tiedä näsäviisasteleko, mutta tuossahan tuo ylempänä lukee.Se olisi aika olennaista, että mistä aiheesta teit sen kyselyn.
En tiedä näsäviisasteleko, mutta tuossahan tuo ylempänä lukee.Se olisi aika olennaista, että mistä aiheesta teit sen kyselyn.
Ilmeisesti CCMK:n viestissä. Hän on minulla ignoressa. Olisi hyvä sen verran quotata, että muutkin tietävät mihin kommenttiin tai kysymykseen vastaa.En tiedä näsäviisasteleko, mutta tuossahan tuo ylempänä lukee.
Miksi Graham Hill oli argentiinojen suosikki eikäs esim. Carlos Reutemann? Tai Alex Soler-Roig.Argentiinan Buenos Airesissa Stewart erikoisesti joutui luovuttamaan numeronsa argentiinalaisten suosikille eli Graham Hillille
Niin no noissa Saksan kisoissa osin tilanne johtui siitäkin, että kyseisen maan autoliitto ei ainakaan tiettyinä vuosina kuten tuolloin muistaakseni edes varannut joitakin numeroita käyttöön tai sitten käytti vain omia numeroitaan jolloin ne sitten lähtivät noista suurista numeroista. Osin joissakin kilpailuissa todellakin mestarit kieltäytyivät käyttämästä numeroa. Fangion kohdalla kyse oli ainakin tietääkseni osin taikauskosta ja menestyksellisistä syistä.1950-luvun kisoissahan aika usein käytössä olivat vain parilliset numerot. En sanoisi, että kyse olisi ollut siitä että kuljettaja olisi kieltäytynyt käyttämästä sitä.
Sitten oli esim. Saksan GP 1952, jossa numerointi alkoi 101:stä.
Osasyy siihen oli myös hyvin tuore tallipäällikkö Bernie Ecclestone joka hehkutti Hillin mainosarvoa ja tuomarit näkivät Reutemannin debyytistään ja yllättävästä menestyksestä huolimatta kelpaamattomaksi sitä pitämään. Lisäksi Stewartilla ja lajin mediajohtajan, muistini mukaan de Meroeden tai de Merlonin kanssa oli jotain kiistaa ja siitä sitten rangaistukseksi Buenos Airesin tuomarit pistivät sitten Hillille ykkösnumeron käyttöön.Miksi Graham Hill oli argentiinojen suosikki eikäs esim. Carlos Reutemann? Tai Alex Soler-Roig.
Vastaan tähän, kun sopii paremmin tänne. Tässä muutokset eri pistesysteemeillä, näissä tosin on mukana noi huonompien tulosten poistot pisteistä, eli alla ensin minkä vuosien pistejärjestelmä ja sen jälkeen muutokset mestareissa. Kaudet -58,-70,-76,-94,-99 ja -08 esiintyvät näissä eniten.Jokaisen pistelaskujärjestelmän muutoksen jälkeen laskeskellaan jonkin aikaa "varmuuden vuoksi" myös tuloksia vanhalla järjestelmällä, eikä systeemin vaihtaminen ole koskaan vaikuttanut lopputulokseen.
F1 2015 AIKA-AJOT
1. Lewis Hamilton Mercedes +0,000
2. Nico Rosberg Mercedes +0,131
3. Sebastian Vettel Ferrari +0,836
4. Kimi Räikkönen Ferrari +0,922
5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1,016
6. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +1,214
7. Felipe Massa Williams-Mercedes +1,280
8. Daniil Kvyat Red Bull-Renault +1,596
9. Romain Grosjean Lotus-Mercedes +1,600
10. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault +1,741
11. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +1,767
12. Max Verstappen Toro Rosso-Renault +1,799
13. Sergio Perez Force India-Mercedes +1,810
14. Pastor Maldonado Lotus-Mercedes +1,975
15. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +2,335
16. Fernando Alonso McLaren-Honda +2,600
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +2,605
18. Jenson Button McLaren-Honda +2,833
19. Alexander Rossi Manor-Ferrari +5,551 ***
20. Will Stevens Manor-Ferrari +5,584
21. Roberto Merhi Manor-Ferrari +6,099
1. Mercedes 0,088 +0,000 (+0,075)
2. Ferrari 0,732 +0,643 (-0,380)
3. Williams-Mercedes 1,085 +0,997 (+0,384)
4. Red Bull-Renault 1,357 +1,268 (+0,488)
5. Lotus-Mercedes 1,750 +1,662 (-0,632)
6. Toro Rosso-Renault 1,783 +1,694 (+0,085)
7. Force India-Mercedes 1,800 +1,712 (+0,033)
8. Sauber-Ferrari 2,367 +2,279 (+0,021)
9. McLaren-Honda 2,736 +2,647 (+1,506)
10. Manor-Ferrari 5,692 +5,603 (+1,853)
F1 2015 NOPEIMMAT KIERROKSET
1. Lewis Hamilton Mercedes +0,000
2. Nico Rosberg Mercedes +0,093
3. Sebastian Vettel Ferrari +0,550
4. Kimi Räikkönen Ferrari +0,614
5. Pastor Maldonado Lotus-Mercedes +1,108
6. Felipe Massa Williams-Mercedes +1,135
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1,142
8. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +1,178
9. Daniil Kvyat Red Bull-Renault +1,328
10. Max Verstappen Toro Rosso-Renault +1,390
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault +1,479
12. Sergio Perez Force India-Mercedes +1,560
13. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +1,643
14. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1,622
15. Fernando Alonso McLaren-Honda +1,782
16. Romain Grosjean Lotus-Mercedes +1,815
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1,847
18. Jenson Button McLaren-Honda +2,427
19. Alexander Rossi Manor-Ferrari +4,363 ****
20. Will Stevens Manor-Ferrari +4,489
21. Roberto Merhi Manor-Ferrari +4,817
1. Mercedes 0,221 +0,000 (+0,012)
2. Ferrari 0,776 +0,555 (-0,424)
3. Williams-Mercedes 1,273 +1,052 (+0,152)
4. Red Bull-Renault 1,291 +1,070 (+0,379)
5. Toro Rosso-Renault 1,601 +1,380 (-0,028)
6. Lotus-Mercedes 1,702 +1,480 (-0,721)
7. Force India-Mercedes 1,735 +1,514 (+0,290)
8. Sauber-Ferrari 1,868 +1,647 (-0,180)
9. McLaren-Honda 2,155 +1,934 (+0,562)
10. Manor-Ferrari 4,756 +4,535 (+1,491)
F1 2015 AIKA-AJOJEN HUIPPUNOPEUDET
2015 2014
1. Williams-Mercedes 328,8 323,9
2. Lotus-Mercedes 327,7 313,1
3. Mercedes 327,7 322,3
4. Force India-Mercedes 326,8 320,9
5. Ferrari 326,0 316,0
6. Sauber-Ferrari 324,9 315,4
7. Red Bull-Renault 318,2 313,2
8. Toro Rosso-Renault 318,0 318,5
9. McLaren-Honda 315,7 318,7
10. Manor-Ferrari 311,7 310,6
Joo, linkki on piilotettu kuus viestiä ylempänä olevaan viestiin. Noh näin näkyy paremmin.Kävin tuossa miettimään että miten mahtaa mennä "all time points" -tilasto jos kaikki kaudet laskettaisiin samalla pistesysteemillä, ja löysin tällaisen ihan mielenkiintoisen sivun jolla pystyy tekemään vertailua käyttäen eri pistejärjestelmiä mitä on vuosien varrella ollut käytössä: http://formula1.markwessel.com/alltime/1
Voi olla että on jo ollutkin tässä ketjussa tämä linkki mutta en jaksanut alkaa selailemaan taaksepäin ja etsimään.
Mikä ohitus oli sitten lähellä jos ohi olisi helpommin päässyt?Tuon kilpailun tylsyyttä kuvasi se, että McLareneille kukaan ei voinut mitään ja Felipe Massa menetti loistavan alkupuolen jälkeen kokonaan vauhtinsa ja oli kolmas lähinnä siksi kun ohi ei vain Monacossa usein pääse.
Lasketaanko tähän tilastoon ilmoittautumiset vai startit? Vettelhän sai kasaan 159 perättäistä starttia ennen tuota sunnuntaista lämmittelykierroksen moottoririkkoa, mutta osallistumisten putki jatkuisi vielä.Nico Rosberg starttasi Bahrainissa 187. peräkkäiseen GP-kilpailuunsa, mikä sivuaa vanhaa Riccardo Patresen ennätystä.
Patresen ennätysputki alkoi Belgian kilpailusta vuonna 1982 (edellinen kisa oli Imolan boikottikisa, josta myös Patresen silloinen talli Brabham oli pois) ja jatkui aina uran viimeiseen kisaan Australiassa 1993.
Rosbergilla ei ole jäänyt yhtään kilpailua väliin Bahrainissa 2006 tapahtuneen debyyttinsä jälkeen.