Turhien F1 kysymysten/vastausten/asioiden toikki

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Muutaman kerran kisan aikana näkyi, kuinka lähtövalot vilkkuivat maaliviivan yläpuolella. Merkitsevätkö ne jotain viestiä vai oliko kyse viasta tai muuten vaan vilkuttelusta?
Mielestäni ne vilkkuivat aina, kun joku oli tulossa varikolta radalle.
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2602
Selostajakaksikko päivitteli Monacon GP:ssä, kuinka edellisen kisan voittaja Maldonado starttasi lähtöruudukon viimeisestä rivistä. Koska edellisen kerran tapahtui niin, että kisan voitettuaan kuski starttaa seuraavaan kisaan lähtöruudukon viimeisestä rivistä? Voi olla, että aivan vastikään näin on tapahtunut, mutta eipä muistu mieleen...
Ainakin Alonso vuonna 2003. Voitti Unkarin, jonka jälkeen Monzassa vikassa ruudussa.

Erkki Mustakari meni tapansa mukaan puhumaan omiansa. Viimeisestä ruudusta starttasi nimittäin Perez.
Mustakari oli kylläkin oikeassa tällä kertaa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9322
Selostajakaksikko päivitteli Monacon GP:ssä, kuinka edellisen kisan voittaja Maldonado starttasi lähtöruudukon viimeisestä rivistä. Koska edellisen kerran tapahtui niin, että kisan voitettuaan kuski starttaa seuraavaan kisaan lähtöruudukon viimeisestä rivistä? Voi olla, että aivan vastikään näin on tapahtunut, mutta eipä muistu mieleen...
Alonso Monzassa 2003 taitaa olla edellinen saman kauden aikana. Kahden kauden välillä Massa ja kauden avaus Australiassa 2007 on vissiin edellinen, kun voitti 2006 päätöskisan.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Tämänpäviäisellä palkintopallikolmikolla on plakkarissaan 10 maailmanmestaruutta, 138 voittoa ja 297 palkitosijaa.

Lieneekö näin menestynyttä palkintokolmikkoa ollut aiemmin lain?
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Tämänpäviäisellä palkintopallikolmikolla on plakkarissaan 10 maailmanmestaruutta, 138 voittoa ja 297 palkitosijaa.

Lieneekö näin menestynyttä palkintokolmikkoa ollut aiemmin lain?
Tuskinpa. Kaikki kombinaatiot, joissa tämän päivän Schumi, menevät tässä tilastossa kovin ylös korkealle up to the top ihan.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Maldonadon toilailuja katsellessa tuli mieleen, että onko Häkkinen viimeisin kuljettaja, joka on saanut kilpailukieltoa (1994)? Onhan sitä myöhemminkin jaettu, mutta ehdollisena.
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Maldonadon toilailuja katsellessa tuli mieleen, että onko Häkkinen viimeisin kuljettaja, joka on saanut kilpailukieltoa (1994)? Onhan sitä myöhemminkin jaettu, mutta ehdollisena.
BARin kuskit saivat 2005 San Marinon GP:n jälkeen kahden kisan bannit, tosin syynä oli auton laittomuus, ei kuskien toilailut.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tulipa bongattua Marussia F1 teamin kuljetusrekka eilen Vaalimaalla.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Tulipa bongattua Marussia F1 teamin kuljetusrekka eilen Vaalimaalla.
Onnea :)

Mikä tuo HRTn nimijuttu on, kun monesti puhutaan ex-Hispaniasta. Missä vaiheessa alkoi olla "väärin" käyttää Hispania-nimeä? Kaudeksi 2012?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onnea :)

Mikä tuo HRTn nimijuttu on, kun monesti puhutaan ex-Hispaniasta. Missä vaiheessa alkoi olla "väärin" käyttää Hispania-nimeä? Kaudeksi 2012?
4.7.2011 Thesan Capital osti Jose Ramos Carabanten osuuden tallista. Silloin ainakin katkesi napanuora Hispania-nimeen, sillä Grupo Hispania on Carabanten firma.
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Monesti on askarruttanut miten varikkoalueelle mahtuu sekä F1-tiimien tavarat että kaikkien oheisluokkien tiimien kolskeet? Käyttääkö esim. GP2-tallit samoja pit boxeja kuin F1-tallit? Siirretäänkö kamoja talleista monta kertaa viikonlopun aikana pois oheisluokkien tieltä ja takaisin?
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Saako kuskin kypärään laittaa jonkilaisia ilmanohjaimia/härpäkkeitä?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Monesti on askarruttanut miten varikkoalueelle mahtuu sekä F1-tiimien tavarat että kaikkien oheisluokkien tiimien kolskeet? Käyttääkö esim. GP2-tallit samoja pit boxeja kuin F1-tallit? Siirretäänkö kamoja talleista monta kertaa viikonlopun aikana pois oheisluokkien tieltä ja takaisin?
Tämä on kiinnostanut itseänikin. Melko varma olen, ettei F1-tallit välillä kamojaan siirrä. Muiden luokkien kisoissa olen F1-radoilla ollut ja systeemi niissäkin oli, että pääluokalla/-luokilla oli omat pilttuut koko ajan käytössään ja sitten oli muutamia pilttuita, joihin tallit tulivat vain oman luokkansa lähdön ajaksi. F1-talleilla taitaa olla yksi kahden auton pilttuu per kuljettaja. Joillain radoilla olen laskenut, että noita pilttuita olisi 40-50 eli F1-tallien lisäksi muitakin mahtuu. Oliskohan Span radalla kaikkein eniten pilttuita, kun siellä on kaksi eri pilttuurakennusta?

Tuolla kahden auton pilttuulla tarkoitin ihan vaan ovimäärää. Joissakin on leveydeltään yhden auton mentävä ovi, joissain kahden auton. Hockenheimissa pääsin pilttuissa käymään ja sen verran tilaviahan ne on, että siihen (ymmärtääkseni) yhden F1-tallin viemään tilaan mahtui siinä kisassa 8 formula-autoa korjattavaksi. Niitä pilttuita pystyi aika monta yhdistämään väliseinät siirtämällä. Ei siellä montaa kiinteää seinää tainnut olla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tämä on kiinnostanut itseänikin. Melko varma olen, ettei F1-tallit välillä kamojaan siirrä. Muiden luokkien kisoissa olen F1-radoilla ollut ja systeemi niissäkin oli, että pääluokalla/-luokilla oli omat pilttuut koko ajan käytössään ja sitten oli muutamia pilttuita, joihin tallit tulivat vain oman luokkansa lähdön ajaksi. F1-talleilla taitaa olla yksi kahden auton pilttuu per kuljettaja. Joillain radoilla olen laskenut, että noita pilttuita olisi 40-50 eli F1-tallien lisäksi muitakin mahtuu. Oliskohan Span radalla kaikkein eniten pilttuita, kun siellä on kaksi eri pilttuurakennusta?
Moderneilla radoilla pilttuut on tosiaan rakennettu niin, että niitä voi yhdistellä ja joillain radoilla F1:llä on käytössään kolmekin pilttuuta per talli.

Äkkiseltään mieleen tulee neljä rataa, joilla on kaksi varikkoa: Bahrain, Silverstone, Spa ja Yas Marina. Bahrainiin ja Abu Dhabiin alunperin rakennettiinkin näin, Silverstonessa ja Spassa varikon paikkaa myöhemmin siirrettiin, jolloin vanha jäi lisäluokkien käyttöön. Käsittääkseni kuitenkin niissäkin käytetään kilpailuissa päävarikkoa, eli homma hoidetaan F1-varikoiden edustalla.

Muista radoista en tiedä mihin lisäluokkien tavarat on sijoitettu, kisassa kuitenkin käytetään päävarikkoa.
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9322
Ratavarikkona tuo F1-varikko ainakin toimii muiden luokkien kanssa noilla neljällä radalla mitä WebSlave mainitsi. En ole tutustunut tarkemmin, että onko toinen varikko oheisluokkien käytössä esim. autojen säilytyspaikkana. Joskus kyllä muistelisin nähneeni, että autoja on sinne kaartanut kisojen jälken (pl. kärkikolmikko joka jatkaa tietysti palkintokorokkeen luokse)
 
Ylös