Mickey sanoi:
Jaahas, on onko jo päätetty, paljonko noi vanhat V10:t saa kiertää?
Ainakin luotettavuus pitäisi olla kunnossa.
Samaa pohdin itse. Aiemmin olen nänhyt tekstejä, joissa on sanottu "ehdotettu kierrosluku" tai jotain vastaavaa. Eli en ole ainakaan itse nähnyt varmistettua rpm-rajaa. Tosin tiimien puheista voisi päätellä että raja on jo asetettu, koska purnataan että rajoitettu v10 tuottaa enemmin tehoa kuin v8. Mistäs tuon tietää ellei kierroslukua ole jo asetettu?
Tällä hetkellä v8-koneet näyttäisivät menevät talvitesteissä 3,5-4 sekuntia hitaammin kuin edelliset pohja-ajat. Mutta eihän talvitestien tässä vaiheessa varmaan kukaan lähde pohja-aikoja ajamaankaan radalle. Lisäksi renkaat varmasti kehittyvät vielä kohti kauden alkua, joten oma veikkaus voisi olla reilu sekunnin pudotus kierrosaikoihin. Ensimmäisissä kisoissa ero voi olla hieman suurempikin.
Konetehoista täälläkin paljon puhellaan, mutta pitää taas muistaa että koneteholla on varsin vähän vaikutusta. Parhaiten renkaita käyttävä auto tulee olemaan se nopein, vaikka tehoissa jäisikin. Tietysti sen koneen sitten pitäisi kestää...