Vaativa asiakas

Miten toimit asiakkaana reklamaatiotilanteessa?

  • Kyllä asiakkaan asemassa saa huutaa ihan lähtökohtaisesti. Minähän huvin maksan

    Äänet: 0 0,0%
  • Jollei heti tajuta, mitä tahdon, niin saahan siinä volyymi nousta

    Äänet: 0 0,0%
  • Aika surkea asiakaspalvelija saa olla, että huutamaan rupeaisin

    Äänet: 0 0,0%
  • Koskaan en ole maksanut enkä maksa

    Äänet: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    25
  • Äänestys suljettu. .

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Kyllä asiakas voi olla vaativa olematta kuitenkaan karjuva idiootti.

Itse olen turhankin vaatimaton ja mieluiten nielen kiukkuni ääneti, mutta jaloillani äänestäen.
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Riippuu pitkälti siitä kuinka moni asia on menny pieleen ja miten siihen ensimmäiseen valitukseen suhtaudutaan. En minä nyt suoraan huutamaan ala, mutta mahdollisesti se valitus voi tulla esitettyä töksähtävästi silloinkin kun ei varsinaisesti ole tarkoitus. Valitettavasti jossain tapauksissa ystävällisyydellä ei saavuta yhtikäs mitään.

Jos otetaan esimerkiksi mun vanhempieni keittiöremontti. Ensinnäkin osa kaapeista tuli ilman ovia (siitä ei tosin tarvinnu reklamoidakaan, ne tuli vaan viikon perästä) ja vetimet oli väärät ja tiskipöydän takalevy oli vääränlainen (toki niinpäin, että oli halvempi kun tilattu). Nää asiat korjaantui vielä suht nopeesti, mutta sitten oli vielä yksi kulmakaappi, jossa oli väärän värinen etulevy, siis sellanen osa joka tulee osin sinne kaappien väliin ja jää osin näkyviin. Ei ne missään vaiheessä väittäny etteikö kyseessä ois ollu niitten virhe tehtaalla, mutta ilmottivat, että toimittavat sen viikolla 26. Toi oli viikon 22 alussa. Että sitä pitäs pistää koko keittiöremontti jäihin neljäksi viikoksi (ja asua sen keskeneräsen keittiön kanssa), koska ne tehtaalla tekee seuraavan kerran sitä väriä vasta silloin neljän viikon päästä (kyse oli siis yhdestä väärin maalatusta ja kantatusta lastulevyn palasta). Noh, siihen laitettiin sitten sen kaapin alkuperänen ovi sen etulevyn tilalle (myyjän ehdotuksesta, jotta se remontti pääsee etenemään), mutta kyllähän siitä aiheutui melkosesti ylimäärästä vaivaa. Siinä ovessa olevat ruuvinreiät ei esim. sovi suoraan saranoitten sille toiselle päälle vaan niitä joutuu paikkaamaan jotta siihen saa saranat kiinni ja onhan sillä kaapissa nyt muutenkin kaikenlaisia ylimääräsiä reikiä, jos kurkkaa sisään. Uusi ovi tuli sitten 4 viikon päästä. Arvatkaapa tuliko tosta kaikesta mitään hyvitystä? Eipä tietenkään kun isä oli liian kiltti vaatiakseen sitä. Minä olisin ihan varmasti nostanu aika hirmusen metelin kuullessani tosta neljän viikon toimitusajasta.

Sen tiskipyödän taustan mokasi ilmeisesti eri taho (Keittiömaailman myyjä) kun noi muut (Novart), mutta eipä se paljon lohduta, tai paranna saatua palvelua. Niin ja olihan niillä vielä sellanenkin pikku laskuvirhe, että ilmeisesti 1 komero, 1 puolikomero ja kaksi ylätäytekoteloa olisi pitänyt saada kaikki asennuttua yhteensä kahdella kulmaraudalla. Ainakin minä käsitin ohjeista, että kaikki noitten asennukseen tarvittavat kulmaraudat olisi pitänyt olla mukana, mutta niitten puuttuusta tuskin olisin minäkään jaksanut alkaa ilmottelemaan, ainakaan erikseen.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18209
Riippuu pitkälti siitä kuinka moni asia on menny pieleen ja miten siihen ensimmäiseen valitukseen suhtaudutaan. En minä nyt suoraan huutamaan ala, mutta mahdollisesti se valitus voi tulla esitettyä töksähtävästi silloinkin kun ei varsinaisesti ole tarkoitus. Valitettavasti jossain tapauksissa ystävällisyydellä ei saavuta yhtikäs mitään.

Jos otetaan esimerkiksi mun vanhempieni keittiöremontti. Ensinnäkin osa kaapeista tuli ilman ovia (siitä ei tosin tarvinnu reklamoidakaan, ne tuli vaan viikon perästä) ja vetimet oli väärät ja tiskipöydän takalevy oli vääränlainen (toki niinpäin, että oli halvempi kun tilattu). Nää asiat korjaantui vielä suht nopeesti, mutta sitten oli vielä yksi kulmakaappi, jossa oli väärän värinen etulevy, siis sellanen osa joka tulee osin sinne kaappien väliin ja jää osin näkyviin. Ei ne missään vaiheessä väittäny etteikö kyseessä ois ollu niitten virhe tehtaalla, mutta ilmottivat, että toimittavat sen viikolla 26. Toi oli viikon 22 alussa. Että sitä pitäs pistää koko keittiöremontti jäihin neljäksi viikoksi (ja asua sen keskeneräsen keittiön kanssa), koska ne tehtaalla tekee seuraavan kerran sitä väriä vasta silloin neljän viikon päästä (kyse oli siis yhdestä väärin maalatusta ja kantatusta lastulevyn palasta). Noh, siihen laitettiin sitten sen kaapin alkuperänen ovi sen etulevyn tilalle (myyjän ehdotuksesta, jotta se remontti pääsee etenemään), mutta kyllähän siitä aiheutui melkosesti ylimäärästä vaivaa. Siinä ovessa olevat ruuvinreiät ei esim. sovi suoraan saranoitten sille toiselle päälle vaan niitä joutuu paikkaamaan jotta siihen saa saranat kiinni ja onhan sillä kaapissa nyt muutenkin kaikenlaisia ylimääräsiä reikiä, jos kurkkaa sisään. Uusi ovi tuli sitten 4 viikon päästä. Arvatkaapa tuliko tosta kaikesta mitään hyvitystä? Eipä tietenkään kun isä oli liian kiltti vaatiakseen sitä. Minä olisin ihan varmasti nostanu aika hirmusen metelin kuullessani tosta neljän viikon toimitusajasta.

Sen tiskipyödän taustan mokasi ilmeisesti eri taho (Keittiömaailman myyjä) kun noi muut (Novart), mutta eipä se paljon lohduta, tai paranna saatua palvelua. Niin ja olihan niillä vielä sellanenkin pikku laskuvirhe, että ilmeisesti 1 komero, 1 puolikomero ja kaksi ylätäytekoteloa olisi pitänyt saada kaikki asennuttua yhteensä kahdella kulmaraudalla. Ainakin minä käsitin ohjeista, että kaikki noitten asennukseen tarvittavat kulmaraudat olisi pitänyt olla mukana, mutta niitten puuttuusta tuskin olisin minäkään jaksanut alkaa ilmottelemaan, ainakaan erikseen.
:D:D:D
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26854
Osaan jotenkin kuvitella tuon Rian kertomuksen muutamien tuntemieni henkilöiden suuhun. Tai siis sieltä ulostulevaksi. Siinä oli tunnetta.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Parhaiten asiansa saa perille olemalla asiallinen ja ottamalla huumorin mukaan.

Mutta jos se tehoa, niin kyllähän sitä tulee piiketeltyä.

Ei käsivarteen.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
En koe asiakkuustilannetta niin vakavaksi asiaksi, että suhtautuisin siihen tunteella. Joten reklamaatiotkin hoidetaan asialinjalla. Ja sen jälkeen jaloilla/lompakolla äänestäen, jos katson palvelun sen ansaitsevan (vaatii yleensä toistuvuutta). Ei minulla tällä hetkellä ole kuin yksi paikka ignoressa, ja sielläkin on kuulemma palvelun taso/nopeus sittemmin parantunut.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Olen joskus hankala tapaus(yllätys ulkomaalainen kauppias), mutta johtuiskohan siitä että itsekin saanut kuraa niskaan, useimmiten aiheetta, kun sopimusehtoja ei luettu...ähähähä. Ties vaikka jonkun vittupään täältäkin möötenny joskus. Ei muuta, jatkakaa...
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mä oon aika herkkä soitteleen organisaatioiden yläpäähän. Aspaliisojen kanssa en jaksa vääntää.
Samaa taktiikkaa olen käyttänyt sillon kun on haju, että tällä tokenee parhaiten. Ja ihan hyvin on toennu. Useammankin kuin kerran.

Haastavimpia on ne tapaukset, joissa vaikutuskeinoiltaan rajoittunut aspaliisa on ylin taho, johon on mahdollista saada käytännön yhteyttä. Onneksi tällaisia yrityksiä osaa suht onnistuneesti vältellä.

Olen rauhallinen tiettyyn pisteeseen saakka.
Mikäli jokin poskellaan ollut asia on luvattu laittaa kertakaikkiaan kuntoon, mutta ilmenee ettei ei ole aiottukaan pitää em. lupauksia, alan lämmetä toimintaan jolla saan asiat tapahtumaan. Eikä tämä tarkoita meuhkaamisen intensiteetin kasvattamista. Silloin kun keinot loppuu, on otettava konstit käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mä oon aika herkkä soitteleen organisaatioiden yläpäähän. Aspaliisojen kanssa en jaksa vääntää.
Haastavimpia on ne tapaukset, joissa vaikutuskeinoiltaan rajoittunut aspaliisa on ylin taho, johon on mahdollista saada käytännön yhteyttä. Onneksi tällaisia yrityksiä osaa suht onnistuneesti vältellä.
Juu se organisaation yläpäähän yhteydenotto on tehokkain tapa saada homma kuntoon.

Tuohon PuoliPähkön mainitsemaan tapaukseen on erittäin tehokas tapa lähettää ihan perinteinen kirje. Kauan aikaa sitten, kun Nokia vielä valmisti televisioita, niin yhden takuutapauksen hoitaminen sujui alkuun hyvin, sitten huonosti. Lähetin keirjeen Nokian johtokunnan jäsenelle, jolle kuului huoltopuoli. Pistin kirjeen torstaina kolmen nakkeilla postiin, huollosta soitettiin varsin palvelualttiisti klo 9.30 perjantaina ja kysyttiin koska telkkari voidaan tuoda. Huolto ei ollut edes avannut telkkaria torstaina klo 14.00.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Mäkin soitin Obamalle, kun mun ESTA-hakemus ei mennyt läpi. Pyysi soittamaan paremmalla ajalla, oli kuulemma joku Mehe Rienarsuo jo valittanut samasta asiasta sille viime viikolla.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Voi, mutta moisesta ei saa niin maukasta pollia aikaiseksi.

Yllättävän monelle tuo silti tuntuu olevan vaikeaa.
Promillet veressä tekee ihmisestä joustavan ja ymmärtäväisen.

Josta tulikin mieleeni meidän eräs tuotepäällikkö. Hän ei juo naisia kauniiksi, vaan itsensä joustavaksi.:eek:
 
Ylös