Tallien ja kuljettajien mietteitä Zolderista tulee tässä:
Brabham: Molemmat kuljettajat olivat vaikeuksissa tietyllä tapaa koko viikonlopun ajan. Eräs syy oli liian paljon luistattavat Michelinin renkaat. Brabhamin miehiltä hajosi kaikkiaan kuusi moottoria koko viikonlopun ajalta ennen kilpailua ja sunnuntaina Nelson Piquetiltä hajosi taas moottori kilpailun loppuvaiheissa.
Polttoainetta joutui Brabham Zolderissa säästämään. Teo Fabi noudatti säästöä, mutta Piquet ei. Se taas johti huhuihin kilpailun jälkeen Piquetin tyytymättömyydestä talliin. Piquet oli kilpailun alkua lukuunottamatta jatkuvasti palkintotaistossa. Fabilla taas kisa oli hieman vaisumpi kuin Kyalamissa. Kierroksella 7 Fabi oli kuitenkin jo 11:sta ja hän olisi tuskin keskeyttänyt ilman Jonathan Palmerin sekoilua RAM:n autolla.
Tyrrell: Mustanpuhuva Maredon sponsoroima brittitalli ja sen autot olivat yllättävänkin kilpailukykyisiä. Kierroksella 30 Stefan Bellof oli jo 9:s ja Martin Brundle 10:s. Bellof oli melkein koko kilpailun ajan Brundlen edellä paitsi ajettuan hetkeksi aikaa ulos radalta kierroksella 20.
Bellofin ilmiömäiset ohitukset keräsivät huomiota kautta linjan ja hetken aikaa Bellof oli jopa viides kilpailussa. Bellof saavutti lopulta uransa ensimmäisen pisteen ja sitä pidettiin upeana saavutuksena. Brundle vuorostaan oli 8:s varikkostopin jälkeen ja matkalla kohti pistettä kun rengas irtosi yllättäen. Joillakin hitailla radoilla Tyrrell voi yllättää vielä todella positiivisesti.
Williams: Niin Keke Rosberg kuin Jacques Laffite olivat jatkuvasti vaikeuksissa viikonlopun aikana. Milloin hiekkainen pinta oli turhan kova renkaille tai milloin moottori hajosi tai oli liian vähän kierroksia. Rosbergin moottori hajosi perjantaina, mutta lauantaina Rosberg järjesti taas huippuluokan Virallisen Harjoituksen kierroksen. Kolmas sija oli ainakin parempi kuin ajotuntumansa ja mielialansa menettäneen Laffiten 15:sta sija.
Rosberg kisaili vastoinkäymisistä huolimatta aina palkintopaikkaan asti, mutta bensan loppuminen ensimmäisenä kuljettajana kaudella 1984 ei ollut mukava juttu siedettäväksi. Rosberg ja talli syyttivät alustavasti viallista bensapumppua ja bensamittaria, mutta valitettavasti bensan loppuminen voitiin myös todeta. Toisin kuin Patrick Tambayn aiemmissa vastaavanlaisissa keskeytyksissä. Laffite kärsi huonosta lähdöstä myöskin ja oli 21:s päästyään kunnolla liikkeelle. Toisin kuin Rosbergin eloisa ajo täynnä yritystä, niin Laffiten ajo tuntui haluttoman oloiselta kiertämiseltä ja hän oli vasta 15:sta keskeyttäessään.
McLaren: Dominoivan kahden ensimmäisen kisan suorituksen jälkeen talli oli vaikeuksissa Zolderissa. Talli tai sen kuljettajat tuntuivat olevan aivan yhtä hämmästyneitä suorituksestaan Zolderissa. Niki Laudan mielestä vika on ahdinjärjestelmässä.
Tämä väite ei ollut vailla perusteita sillä Lauda kärsi viikonlopun aikana kaksi moottorivauriota molemmissa Virallisissa Harjoituksissa. Alain Prostin mukaan ongelma taas on enemmänkin voimansiirrossa tai tasauspyörästössä. Joka tapauksessa kumpaakaan kuljettajaa ei nähty missään vaiheessa Zolderin kilpailua kuudetta sijaa paremmilla paikoilla.
RAM: Jatkuvien teknisten ongelmien jälkeen Philippe Alliot karsiutui ja Jonathan Palmerin kilpailusta tuli hidasta painajaista. Palmer kisaili oikeastaan vain Mauro Baldin kanssa ja esteli muita koko päivän. Fabi syytti häntä ulosajostaan ja Ken Tyrrell syytti häntä hengenvaaralliseksi kuljettajaksi tämän osuttua Bellofiin kesken kilpailun. Palmer oli jo menettänyt pelinsä jo ennen katastrofaalisen pitkää varikkokäyntiään. Sen jälkeen hän jäi lopulta kärjelle viisi kierrosta.
Lotus: Toisin kuin muut Goodyearin tallit niin Lotus ei kilpailussa tuntunut pärjäävän. Nigel Mansell otti liian raskaiden renkaiden takia huonon lähdön ja menetti neljä sijaa. Tosin vaisuus jatkui lähinnä vain katoavien vaihteiden ja kytkimen takia.
Elio de Angelis kärsi koko ajan pidottomuudesta ja siten kivikovat AA-seokset kestivät maaliin, mutta ne olivat ajoittain onnettomia erityisesti mutkissa ja lämpenemään kunnolla. Kärkitaistelun miehistä ainakin Rosberg, Piquet ja Eddie Cheever menivät hänestä helpostikin ohi ja Bellof olisi mennyt ilman italialaisen turboa hänestäkin ohi. Viides sija oli lähes maksimi mitä hän pystyi suorittamaan.
ATS: Manfred Winkelhockilta ehkäpä uran paras kilpailu yhdessä tallinsa kanssa. Valitettavasti melko taatut sijat 4-6 vaihtuivat katkeraan kymppipaikkaan ja keskeytykseen liian myöhäisen varikkokäynnin takia ja siksi, että pysähdys yleensäkin meni huonoksi. Varikkokäynnin jälkeen yksi ainoa sijan parantaminen ennen keskeytystä ei paljon lohduta.
Renault: Derek Warwick tuntuu olevan elämänsä vedossa. Tällä kaudella voitto tulee melkein varmasti ennen kauden loppua tällä menolla. Warwick oli Michelinin miehistä nopein neljänneksi nopeimmalla ajallaan Virallisessa Harjoituksessa. Patrick Tambay oli 12:sta lähes loppumattomalta tuntuneiden teknisten ongelmien jälkeen. Warwick ei Michele Alboretoa voittanut, mutta oli paras kaikista muista kuljettajista radalla ja huonoimmillaankin kolmas kilpailun aikana. Tambayn kilpailu oli paljon vaikeampi.
Hän ohitti lähdössä kaksi autoa, mutta kilpailun alussa tapahtunut ohjauspyörän vaurio ja myöhemmin kilpailussa tapahtunut moottorivaurio vaikeuttivat taivalta. Sijalta 12 hän teki oman pysähdyksensä ja yritti parhaansa. Kisaili enimmäkseen Ayrton Sennan ja Marc Surerin kanssa koko päivän ajan nousten kasipaikalle vain ajakseen hiekoille hieman ennen maalia. Yritti tavoittaa Sennaa, mutta jäi lopulta hänen taakseen kierrosten loppuessa kesken. Kilpailu oli hänelle pettymys, mutta nyt häntä ei voi ainakaan syyttää hämärästä bensan loppumiseen viittaavista keskeytyksistä.
Arrows: Thierry Boutsenille kisan alku oli lupaava, mutta pian tekniset murheet pilasivat sen. Marc Surer sen sijaan ohitti kisan alussa viisi autoa, mutta sen jälkeen energisyys tuntui loppuvan häneltä kesken vaikkakin taisteli loppuvaiheessa kilpailua Tambayn ja Sennan kanssa sijoituksista. Surer ei ollut kilpailun jälkeen oikein juttutuulella ja muutenkin miehellä vaikuttaa olevan paineita.
Toleman: Talli on edelleen tyytymätön Pirellin renkaiden laadun parantumattomuudesta. Johnny Cecotton hyvä lähtö ja yleensäkin lupaavan oloinen kilpailu päättyi oikeastaan jo ensimmäisellä kierroksella käden nostoon keskeytyksen merkiksi. Senna taas vuorostaan oli alussa huonon lähtönsä takia vaikeuksissa, mutta muutoin oli Bellofin kanssa kilpailun tähtiä. Huolimatta kytkimen ja kierroslukumittarin hajoamisesta kesken ajon.
Talli on erittäin luottavainen jatkoa ajatellen sillä TG184-malli on valmistumassa ja samoin kuljettajat saavat näinä päivinä milloin tahansa neljännen polven turbomoottorin. TG184 testataan Zolderin yksityistestissä lähiaikoina johon muita talleja tai kuljettajia ei ole ilmoittautunut. Huhujen mukaan autoa on testattu jo ennen Zolderin kisaa, mutta mene ja tiedä...
Spirit: Baldi piti korvata Jean-Louis Schlesserillä ennen kilpailua mutta RAM:n John Macdonaldin oikeustaistelu-uhkaus vei halun häneltä tulla ajamaan. Tosin Baldi löysi rahaa jälleen hetkeksi. Baldi ajeli toiseksi viimeisenä tai viimeisenä koko päivän ennen keskeytystään.
Alfa Romeo: 184T-malli oli todella ketterä Zolderin radalla ja sille olisi voinut toivoa suurempaakin menestystä. Ikävä kyllä tekniset viat veivät niin Riccardo Patreselta kuin Cheeveriltäkin mahdollisuuden hyvistä pisteistä.
Osella: Huolimatta siteistään käsissään ja ajoittaisesta yhdellä kädellä ajamisesta Piercarlo Ghinzani herätti ihailua ajamalla itsensä 20:ksi Virallisessa Harjoituksessa. Ghinzani ohitti startissa neljä autoa ja kierroksella 12 hän oli 12:sta. Ikävä kyllä veto loppui takarenkaiden osalta. Ja se oli hienon ajon loppu.
Ligier: Talli tuntui elottomalta Zolderissa. Andrea de Cesaris oli 13:sta Virallisessa Harjoituksessa ja Francois Hesnault oli 23:s samassa sessiossa. Hyvän lähdön jälkeen de Cesaris oli 9:s jo kuudennella kierroksella, mutta ajo tuntui menevän sen jälkeen päin metsää.
Nöyryyttävin ohitus oli itsensä Ghinzanin järjestämä ohitus hänestä monta kertaa huonommalla Osellalla. Tosin ennen pysähdystään hän oli jo kuudentena. Ikävä kyllä ulosajo väärän linjan takia pilasi hänen kilpailunsa. Hesnault vuorostaan oli vaikeuksissa vielä italialaista enemmän. Lopulta ei ajanut kuin Palmerin ja Baldin edellä keskeyttäessään. Keskeytys johtui kiven puhkaisemasta jäähdyttimestä. Ei mene hyvin Ligierillä.
Ferrari: Forza Ferrari! Vielä perjantaina tai Kyalamin aikoihin ei Ferraria olisi osannut ennustaa voittajaksi. Sen verran isoissa vaikeuksissa La Famiglia oli. Alboreton menestys oli suorastaan mykistävää. Ferrarille tämä voitto oli elintärkeä ja sen mestaruushaaveille korvaamaton. Toki voittolle osansa kuului myös Goodyearin ja 126C4:n yhteistyön toimivuuden johdosta. Rene Arnoux oli aluksi kolmas, jatkuvissa vaikeuksissa Winkelhockin kanssa, menetti varikkokäynnillä näennäisesti koko kilpailunsa eikä saanut minkäänlaista vauhtia alleen.
Lopulta kilpailun viimeisellä neljänneksellä Arnoux aloitti taas huippuvauhdin pitämisen, järjesti itselleen kilpailun nopeimman kierroksen, pääsi takasiin kolmanneksi vain ajakseen ulos radalta ja nousi taas kolmanneksi kun Rosberg ja Piquet keskeyttivät. Hieman paremmalla onnella Ferrari olisi saanut kaksoisvoiton, mutta hieno suoritus tämäkin on ehdottomasti. La Famiglia pitää tunnetusti aina hyvää huolta omistaan, mutta silti talli painottaa oman mestaruutensa tärkeyttä ja siten etenkin Zolderin jälkeen päätähtäin on edelleen tallimestaruudessa kauden päätteeksi. Etenkin McLarenin ylivoimasta johtuen sen tilapäisestä pudotuksesta huolimatta.