Järkyttävää.
Olin aamulla laboratoriokokeissa, ja televisiossa pyöri alareunassa banneri jossa kerrottiin tapahtumasta.
Ei yhtään vähempää järkyttävää asiasta tehnyt se että olin juurikin Äänekosken terveyskeskuksessa, ja tästähän on konginkankaalle n. 20km, Konginkangas itseasiassa kuuluu Äänekoskeen. Bannerissa ei kerrottu uhreista sen tarkemmin kuin ikäluokka, joten luulin että kyseessä on paikallisia nuoria kuljettanut koulukyyti tms. Veti aikatavalla hiljaiseksi, ei paljon ihmiset turissut odotushuoneessa.
Osa uhreista on kylläkin (paikallisten huhu-)puheiden mukaan seutukuntalaisia. Ei voi kuin toivoa ettei olisi tuttuja ollut mukana....
Ihan toiseen näkökulmaan: Jossain muuten sanottiin rullien painon olevan 750kg, aika matalan näköisiä ja ilmeisesti kahdessa kerroksessa lastattuna.
Kiitos Sam S. Walkenille, tekninen suhtautuminen faktoihin auttaa minua aina.
Voipi olla mauton kommentti mutta minusta suolauksen puutetta ei voi moittia, sen haittavaikutukset muuten ovat kuitenkin melko raskaat. Hiekka ei auttane koska tiet ovat erittäin ohuessa jäässä, saattaisi kait toimia laakerin tavoin pyörän ja tien välissä?
Joku vanha pappa huusi kaverilleen terveyskeskuksen aulassa että "Paperiteollisuudella on mahdollisuuksia kuljettaa tavaroita lentokoneilla ja junilla, miksi niiden pitää rahdata niitä teillä???"
Mielestäni tämä on hieman sama asia kuin moittia suolauksen puutetta tässä tapauksessa. Anteeksi jo kättelyssä jos tämä oli jostain mautonta tahi loukkaavaa.