Talviharjoittelutopic

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Voi olla että Wiltzku antaa allekirjoittaneellekin pataan kisassa jos tätä tahtia parantaa... Oma parhaani kuitenkin on vain se kisassa ajettu 31.0, aika-ajoissa en ole koskaan ollut kovin hyvä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Voi olla että Wiltzku antaa allekirjoittaneellekin pataan kisassa jos tätä tahtia parantaa... Oma parhaani kuitenkin on vain se kisassa ajettu 31.0, aika-ajoissa en ole koskaan ollut kovin hyvä.
Kaivoin historiatiedoista tuon ennätyksesi vielä..

A-A:
5. Felipe 31.074 #2
6. NotJiiPee 31.408 #4

Kisa:
5. NotJiiPee +1l 31.002 #4
6. Felipe +1l 30.866 #2
Tuo #4 osoittautui ainakin nyt kohtuu hyväksi, ja tuo #2 on todettu aika moneen kertaan samanlaiseksi (ellei jopa pahemmaksi) pulkaksi kuin #6. (kutosessa oli sentään pitoa, vauhti vaan puuttui. Kakkosessa ei ollut oikein pitoakaan).

Saatetaan puhua jopa lähemmäs sekunnin erosta, jos tulee se huonoin auto alle. Joten jos huono autotuuri käy niin ihan hyvin Wilzku voi tosiaan ohittaa sut tai monen muunkin. :)

Yhtälailla jos hyvä autotuuri käy, niin olet selvästi kiinni suorassa B-finaalipaikassa. :)
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Tuo #4 osoittautui ainakin nyt kohtuu hyväksi, ja tuo #2 on todettu aika moneen kertaan samanlaiseksi (ellei jopa pahemmaksi) pulkaksi kuin #6. (kutosessa oli sentään pitoa, vauhti vaan puuttui. Kakkosessa ei ollut oikein pitoakaan).

Saatetaan puhua jopa lähemmäs sekunnin erosta, jos tulee se huonoin auto alle. Joten jos huono autotuuri käy niin ihan hyvin Wilzku voi tosiaan ohittaa sut tai monen muunkin. :)

Yhtälailla jos hyvä autotuuri käy, niin olet selvästi kiinni suorassa B-finaalipaikassa. :)
Näinhän se menee. On tietenkin outoa, että autoissa on todellisia miinoja ja helmiä joukossa, mutta uskon olevani suhteellisen kuivilla. Varsinkin kun mahdun vain isopenkkisiin, eli kai parillisiin (#2, #4, #6 ja #8). Noista #2 ja #6 ovat ilmeisesti täysiä miinoja, ja #4 ja #8 "ihan ok". Se on siis fifty-sixty, että ollaanko C:n puolivälissä vai C:n peräpäässä. :eek:
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Niin, ja edelliseen vielä: on toki ymmärrettävää, että autoissa on eroja, onhan tämä vuokra-auto sarja. Toivottavasti erot olisivat edes vähän tasoittuneet kisaan mennessä, tai ainakin saisivat #6 kytkimen korjattua.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Kävin tuossa Turussa ajelemassa. Ekaa, ja neljättä mutkaa hieman muutettu. 20,11 eli kenties hieman nopeampi profiili radalla kuin vielä muutama päivä sitten. Kaveri meni 22,01. Kerran ajanut erän joskus ala-asteella 90-luvulla.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Nyt alkoi jo tappion selittelyn valmistelu ;)
Tuonhan mä nyt taisin aloittaa suunnilleen ekassa viestissäni kisatoikkiin. Pakko kyllä myöntää että ainakin Myllypurossa tulee tämän kauden päävastustajalta eli Jacquesilta todennäköisesti kuokkaan ja lujaa.

Ulkoradoilla mun vauhti on vielä multa itseltäänkin kyllä näkemättä, kun Hyvinkäätä lukuunottamatta olivat kaikki kosteita tahi märkiä. Ja Hygessä oli muuten vaan paskat housussa kun ainoa tuntuma koko lajiin oli sitä ennen Myllypurosta. Vähän kynnystä, ehkä. :rolleyes:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Niin, ja edelliseen vielä: on toki ymmärrettävää, että autoissa on eroja, onhan tämä vuokra-auto sarja. Toivottavasti erot olisivat edes vähän tasoittuneet kisaan mennessä, tai ainakin saisivat #6 kytkimen korjattua.
#5:ssä oli se kytkinongelma.. #6 oli muuten vaan mopo..

Mutta siis ne autot, joiden ongelma on ajettavuudessa, luultavasti tulevat helpommiksi ajettaviksi sitä mukaa kun radan pito paranee.. Päteekö kaupunkilainen maalaislogiikkani tässä, vai puhunko ihan paskaa?
Sitten taas ne jotka ei kulje, niin ne ei vaan kulje, ellei henkilökunta saa tehtyä asialle jotain.. Toivottavasti saavat.. Voisin veikata, että joku heistä lukee foorumia.. Jos ei lue, niin ehkä kannattaisi. ;)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Mutta siis ne autot, joiden ongelma on ajettavuudessa, luultavasti tulevat helpommiksi ajettaviksi sitä mukaa kun radan pito paranee.. Päteekö kaupunkilainen maalaislogiikkani tässä, vai puhunko ihan paskaa?
Kyllä näin varmasti on, kun kerran taktiikkani tulla mutkiin ylikovaa, alkaa pidon lisääntyessä toimia myös :D. Ja Forssassahan taas huomattiin, että kun satella pito heikkeni, niin autojen erot kasvoivat
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
#5:ssä oli se kytkinongelma.. #6 oli muuten vaan mopo..
Itse ainakin toivoisin että #6 kiihtyisi normaalisti vaikkapa uuden kytkimen myötä. #5sta ei kokemusta mutta vielä Follo meni sillä ajo5:ssa hyvän ajan.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Lujempaa olis pitänyt päästä :dunno:

edit. Tarkennetaas vähän tuon #5:n käytöstä...
Siis se luisteli ihan liikaa, muuten tuntui menevän edes suht ok.
Alkuun ei pitoa edessä ollenkaan, puski hitaissa mutkissa ihan älyttömästi, loppuvaiheessa edessä parani pito,
mutta takana edelleen älyttömän liukas, eka mutka meni aina ihan älyttömän leveällä linjalla, samoin pitkä vasuri ja eka shikaani.
Sen verran leveetä linjaa oli että söi aikaa takuuvarmasti...
Kulkupuolesta vaikea sanoa, mutta ei sen vetopuolessa mitään isompaa ongelmaa tuntunut olevan.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Siinä kun Dickikin ajoi #5lla, oli tuo alussa ihan jaloissa mutta sitten erän jälkeen kierrosajoista saatiin todeta että alkoihan se lopulta kulkea. Moni auto on erilainen ajaa, mutta silti ilmeisen tasaväkisiä. Mikä kellekin kuskille sopii.
Esim. #6 tuntui ihan ookoolta käyttäytymiseltään mutkissa muttei vaan lähtenyt oikein mihinkään.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
edit. Tarkennetaas vähän tuon #5:n käytöstä...
Siis se luisteli ihan liikaa, muuten tuntui menevän edes suht ok.
Alkuun ei pitoa edessä ollenkaan, puski hitaissa mutkissa ihan älyttömästi, loppuvaiheessa edessä parani pito,
mutta takana edelleen älyttömän liukas, eka mutka meni aina ihan älyttömän leveällä linjalla, samoin pitkä vasuri ja eka shikaani.
Sen verran leveetä linjaa oli että söi aikaa takuuvarmasti...
Kulkupuolesta vaikea sanoa, mutta ei sen vetopuolessa mitään isompaa ongelmaa tuntunut olevan.
Mua ihmetyttää miten tuollaisen luistelun jälkeen aika on niinkin lähellä muita autoja. Autojen käyttäytymisessä ero on niin suuri vaikka renkaat olisi lämpimät. kaiken järjen mukaan moisen luistelun pitäisi syödä aikaa reilusti. Suorilla auto ei tunnu olevan muita nopeampi, samaa tasoa muiden kanssa niin missä ihmeessä sitä eroa otetaan kiinni:)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Jep, kello ei valehtele vaikka auto tuntuisi miltä. Toki kaikkien autojen parhaat puolet yhteen pakettiin niin... 28,8 jollekulle olisi voinut olla tosiasia sunnuntaina :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mua ihmetyttää miten tuollaisen luistelun jälkeen aika on niinkin lähellä muita autoja. Autojen käyttäytymisessä ero on niin suuri vaikka renkaat olisi lämpimät. kaiken järjen mukaan moisen luistelun pitäisi syödä aikaa reilusti. Suorilla auto ei tunnu olevan muita nopeampi, samaa tasoa muiden kanssa niin missä ihmeessä sitä eroa otetaan kiinni:)
niin siis ratahan varmastikin oli nopeammassa kunnossa kuin alussa, ja tuo #5n luistelu voi hyvinkin tarkoittaa sitä että paremmilla gummeilla olis voinut tulla parannusta aikaan reilusti.
(koska ei kulussa ollut mitn vikaa)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös