Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 4 Hyvinkää 1

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Ei se oo musta perustelua muutoin kuin jos autoissa on tuon suhteen selvää eroa..
Ja sinänsä ei nyt kauheasti tuo paikaltaan starttikaan haittaa.. Mä oon sitäkin mieltä, että itse kyllä myös nukahdin startissa pahasti. En laita kaikkea auton piikkiinkään..
Kumma että heti kun olen jonkun asian kannalla niin muut pyörtävät mielipiteensä minua vastaan? :doubtful:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
kuulostaa hyvältä :thumbup:
Se on ruutulippu A-finaalissa, tai muuten löytyy mielenkiintoisempaakin tekemistä:)

thanks anyway

Edit. Taidan jättää Hyvinkäät pois omasta kalenterista jatkossa muutenkin. Saatanan kallis ja kierroksia vähän. Toinen syy liittyy näköön. Karsastus aiheuttaa ongelmia kun vauhdit ylittää 100:n. Ei pysty arvioimaan jarrupaikkoja enää.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Ei sen silleen väliä (kaikille sama), mutta virallisissa kisoissa vastaavilla oikeilla kilpa-autoilla kilpailuissa otetaan vauhtilähdöt. Ei ne koneet oikein oo tasaisia paikaltaan.
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Ei sen silleen väliä (kaikille sama), mutta virallisissa kisoissa vastaavilla oikeilla kilpa-autoilla kilpailuissa otetaan vauhtilähdöt. Ei ne koneet oikein oo tasaisia paikaltaan.
Ei varmasti ole kaikille sama. Jos joku painaa 30kg enemmän kuin toinen niin siinä menee a-a-sijoitus hukkaan saman tien.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Mä oon sitäkin mieltä, että itse kyllä myös nukahdin startissa pahasti. En laita kaikkea auton piikkiinkään..
Lähes aina kumminkin kuskit ottavat lähdön "normaalisti" lähtömerkkiä tuijottaen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Ei varmasti ole kaikille sama. Jos joku painaa 30kg enemmän kuin toinen niin siinä menee a-a-sijoitus hukkaan saman tien.
Totta mutten siihen viitannut. Kuskeilla on eri ominaisuuksia. Jacquesin viisaus. Ja olen samaa mieltä. En itsekään ikinä Nastylle tai Haikille keveydessä pärjää mutta elän asian kanssa ja yleensä otan turpaan :)
Vituttaa viimeajoilta vain että huippuautot väistävät, pelaavat mut likemmäs 10 sijaa heidän taakseen. Mitään sellaista tasoeroa kuskina en näe. Väliin kiilaa alle 20% omasta ajokokemuksestani omaavia. Andykin voisi realistisesti olla nyt 5n joukossa pisteissä alkukauden myötä jos pari kertaa ns. huippuauto olisi osunut kohdalle. Eipä osunut joten nyt kai top10:iinkin matkaa. Viime vuoden kolmonen siis. Kauanko jatkuu tää lalalaa...
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1124
Osuttiin juu, etu- & takarenkaat hieras toisiaan ja ainakin mulla vauhti tippui ihan kivasti.
(tuon osuman tunsi ihan ratissa + Wope näkikin sen takavinkkelistä)

Tuo startti täytyy kyllä nähdä videolta uudestaan, Haikin startti viimesestä ruudusta kärkeen ennen ekaa jarrua jäi hieman mietityttämään että tuliko siellä varaslähtö kuitenkin koska mäkin painoin tallan pohjaan mielestäni erittäin hyvällä reaktiolla ja silti 5. sijaa taaempaa tullaan lentämällä ohi...
Noh toivottavasti on videota olemassa :D

Maltoin kyllä odottaa lähtölupaa:) #38 oli starteissa uskomattoman hyvä, lähti viivalta samantien eikä jääny jurnuttamaan siinä kahenkympin vauhdissa niin kuin jotkut autot. Andykin otti sillä samantyylisen lähdön b-finaalissa. A-finaalissa sitten jotkut tais jäädä sisälinjalla vielä pussiin hitaasti viivalta lähtevien autojen takia ja mä vedin heti startissa vasemmalle ja pääsin vapaasti sieltä kiihdyttämään ekaan mutkaan ulkokautta niin saattoi näyttää vähän epäilyttävältä mun startti. Katsoin videoltakin niin Nipsukin veti heti lähdössä paalulta muihin paljon eroa ja johti ekan mutkan jälkeen monella metrillä kisaa.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ei varmasti ole kaikille sama. Jos joku painaa 30kg enemmän kuin toinen niin siinä menee a-a-sijoitus hukkaan saman tien.
Jos paino haittaa niin pitää vaihtaa lajia koppiautoihin tai sitten pudottaa painoa.
Itse yritän tuota jälkimmäistä ensin :)
toki me otetaan paljon takkiin ennen kuin on ajettu metriäkään,
mutta täytyy yrittää elää sen kanssa...
Toisaalta mun ajo kuivalla eilen osoitti sen että tälläkin elopainolla
on mahku ajaa top10:n korville kuivallakin, autotuuri sinänsä sitten ratkoo loput.

Lentäviä lähtöjä tuskin tulee, kannattaa muistaa että vuokrapaikkojen omistajat
laatii säännöt meille, toki on monta ehdotusta saatu läpikin mutta tuskin menee kaikki.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Maltoin kyllä odottaa lähtölupaa:) #38 oli starteissa uskomattoman hyvä, lähti viivalta samantien eikä jääny jurnuttamaan siinä kahenkympin vauhdissa niin kuin jotkut autot. Andykin otti sillä samantyylisen lähdön b-finaalissa. A-finaalissa sitten jotkut tais jäädä sisälinjalla vielä pussiin hitaasti viivalta lähtevien autojen takia ja mä vedin heti startissa vasemmalle ja pääsin vapaasti sieltä kiihdyttämään ekaan mutkaan ulkokautta niin saattoi näyttää vähän epäilyttävältä mun startti. Katsoin videoltakin niin Nipsukin veti heti lähdössä paalulta muihin paljon eroa ja johti ekan mutkan jälkeen monella metrillä kisaa.
Jep, näin oli kun tarkistettiin videolta :)
Pysin wopea katsomaan tuon koska kuitenkin mullekin tuli aika puskista se että kirmasit sinne ulkopuolelle jo ekaan mutkaan, huomasin valkosen haarin ja kypärän ja ihmettelin että mites tuo on mahdollista :D
Noh, ohi olisit tullut tietty kuitenkin, mutta pakko pyytää videotarkistus kun ei taaksensakaan näe :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
KiCissä taisi olla ne lisäpainot käytössä?
kyllä, tosin sielläkin painot tasataan 90kg lukemaan, hieman siis tulee takkiin edelleen yli 100kg lukemissa olevalle...
Mutta lähempänä toki, ja sinne 90 tuntumaan kerkee pudottamaankin kevyesti vielä ennen kisaa :)
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
kyllä, tosin sielläkin painot tasataan 90kg lukemaan, hieman siis tulee takkiin edelleen yli 100kg lukemissa olevalle...
Tasataanko siellä ajotaitokin: liian pienen nopeuskertoimen (vrt. kouvon laskelmat) kuljettaja joutuu ajamaan yhdellä kädellä / silmät sidottuna?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Tasataanko siellä ajotaitokin: liian pienen nopeuskertoimen (vrt. kouvon laskelmat) kuljettaja joutuu ajamaan yhdellä kädellä / silmät sidottuna?
Se menee jo yhtä älyttömäksi kuin joillekin F1-talleille aikanaan kolmosauton vapaa käyttö perjantaiharkoissa... Alkoi taas v*aa moiset tasoitukset:D
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Se menee jo yhtä älyttömäksi kuin joillekin F1-talleille aikanaan kolmosauton vapaa käyttö perjantaiharkoissa... Alkoi taas v*aa moiset tasoitukset:D
No ei se ollut älytöntä... Sama kuin KKWC:ssä annettaisiin ylimääräinen harjoitussessio niille, jotka eivät käy sen 107 kertaa ennen kisaa testaamassa sarjan ratoja:p
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Jos paino haittaa niin pitää vaihtaa lajia koppiautoihin tai sitten pudottaa painoa.

Rakentavia ehdotuksia taas kerran...


On sitä painonpudotusta yritettykin mutta huonoin tuloksin. Ei vain motivaatio toimi juoksulenkeille pitkällä aikavälillä. Aloitus onkin kuulemma vaikeinta.

Motivaatio on tosin hukassa ajamisenkin suhteen tällä hetkellä, Jacques kovakuntoisena ja kevyenä nouseekin nopeasti huipulle mutta ei mulla oikeasti ole mitään jakoa C:n kärkeä korkeammalle tasolle, kun tuntuu ettei tästä voi ajoa oikein enää parantaa. Lisäksi en pitkien jalkojen takia mahdu edes kunnolla useimpiin autoihin ja siksi jouduin ottamaan täyden arvoituksen C-finaaliin alle (joka sekin oli aivan liian pieni) ja tämä arvoitus kulki aivan loistavasti about lämppärikierroksen loppuun. Loput näitte itse.

Kai sitä pitäisi "yrittää jatkaa" muttei vain jaksa, kun ei itseä kiinnosta se yksinajelu, varsinkin kun sitä jo Forssassa ja Kaanaassa pääsi tarpeeksi harrastamaan. Siksi pettymys onkin suurempi kun ensimmäinen oikea kisa missä olisi jotain jakoa taistella tehokkuuden ansiosta kaatuu täysin itsestään riippumattomiin tekijöihin eikä yhden kerran vaan kolme kertaa, joka kerta susi ja viimeisellä kerralla raato.

Ei vain huvita hirveästi maksaa omalla budjetilla suuria summia rahaa siitä, että pääsee ajamaan ehkä 10 kierrosta kolmessa tunnissa ja työntämään autoa kun muut saman hinnan maksavat saavat ajaa runsaasti enemmän.

Ihmettelen myös sitä miksei autoa annettu vaihtaa vaikka sammui kaksi kertaa lähtöruudukossa ja siinä oli selvästi vikaa, ja sitten sanotaan että "olisit tullut vaihtamaan". Mihin? Aspenbeachin skootteriin? En kai olisi ottanutkaan autoa "pakasta" jos olisi ollut järkeviä vaihtoehtoja. Ja sitä autoa kannattaa hirveästi vaihtaakin kun on moottori sammuneena kaksi metriä radan sivussa viimeisessä mutkassa kierroksen kärjestä ja kisasta on mennyt vasta 3 kierrosta. Ja mahdollisuutta siihen ei annettu aiemmin koska kaikki liputettiin suoraan starttiin. Reilua toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Edit. Taidan jättää Hyvinkäät pois omasta kalenterista jatkossa muutenkin. Saatanan kallis ja kierroksia vähän. Toinen syy liittyy näköön. Karsastus aiheuttaa ongelmia kun vauhdit ylittää 100:n. Ei pysty arvioimaan jarrupaikkoja enää.
Ok, harmi jos on noin :dunno:
Hyvä tietty että ymmärtää jos karsastus aiheutaa moista.
Tuohon kierrosmäärään en sentään ole samaa mieltä, taino toki niitä sais olla enempi mutta
viime vuonna kun ajoi 2 finaalia peräkkäin niin se alko jo olla aika rankkaa keltanokalle ja huonokuntoiselle :D
Mutta joo, olishan sitä voinut ajaa eilen enempikin jos olis saanut, silti kisahinta on mielestäni ihan kohdallaan
kun vertaa esim. moneen muuhun paikkaan + mitä se normisti maksaisi Hyvinkäälläkin...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Rakentavia ehdotuksia taas kerran...
No kannattaa kuitenkin muistaa että samassa veneessä mä sun kanssa olen painon suhteen, takkiin tulee sen ansiosta jo ennen metrinkään ajoa, eli en mäkään voi itseltäni odottaa huippuvauhtia edes vaikka kokemus & autotuurit ja kaikki mahdollinen osuis kohdalleen.
Realistisesti jos eimullakaan paino putoa ja haluan voittaa, niin pakko on melkein vaihtaa lajia koppiautoihin tai muuhun vastaavaan jossa kuskin painoa voidaan kompensoida kalustossa.

Realiteetti myös mulle tuo on.
Ja edelleenkin, ei joka kisassa voi onnistua meidän kokemuksella, ei sitä voi vaatia mutta jos niin käy niin sehän on plussaa.
Mutta niinkun sanoin, mulla meni vuosi penkin alle ennen onnistumista, osa omista mokista, osa sään takia ja osa autotuurin takia...
Se on tätä sarjaa pahimmillaan, ikävä kyllä ja syö motivaatiota. Valittamalla se ei parane, on kokeiltu usko pois.
 
Ylös