Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 6, Hyvinkää 2 GP

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ennakko
Ennen Hyvinkään kisaa olin ajanut vain hassut 20 minuuttia Joensuun Karting Centerin parkkipaikalle tehdyllä ulkoradalla, jonka profiili oli sisäratamainen. Tästäkin oli parisen viikkoa jo aikaa. Sitä ennen edellinen ajokerta olikin umpisurkea Forssan kisa. Siispä odotukset eivät älyttömän korkealla olleet. Asiaan toki auttoi se, että olin sisäistänyt, mikä mulla meni Forssassa pieleen.

Matkalla Hyvinkäälle, ehti Cmoneyn (JPN) kanssa sopivasti analysoidakin vähän rataa, ajotyylejä ja virheitä. Tästä oli varmasti rutkasti apua.

Positiivisin mielin kuitenkin olin radalle tulossa ja Cmoneyllekin (JPN) sanoin, että kunhan ajaminen on mukavaa, eikä jäis päättömäksi suhaamiseksi ja mummoiluksi.

Harjoitukset
Mielestäni harjoitusten ja aika-ajojen aikajako 7,5 minuuttiin oli hyvä ratkaisu. Harjoituksiin ja aika-ajoon mulle arvottiin auto 37. Joka tuntui äärimmäisen hyvältä heti kättelyssä, vaikkei mulla vertailukohtaa muista autoista ollutkaan. Kerran kun olen aikaisemmin Hyvinkäällä käynyt ja tämä tapahtui kesällä 2005, jolloin paikalla oli enemmänkin old school F1 Forumisteja. Muistelin että silloiset parhaat kierrosaikani pyörivät 56 sekunnin paikkeilla. Oli nimittäin silloin toinen tai kolmas kerta koko elämässäni, kun karting-autoon istuin. Lisäksi 2005 jouduin kisan keskeyttämään, koska käsistä loppui autojen kanssa ruuti.

Joka tapauksessa 37 tuntui hyvältä, mutta rata oli todella liukas. Lisäksi en jotenkin sisäistänyt alussa, kuinka kovaa rok-koneet ehti lyhyelläkin suoralla kiihtyä, joten jarrutuspaikat oli aina hieman liian myöhään, jolloin tuppasin missaamaan apexin huolella lähes joka mutkassa. Paras kierrosaika oli tasoa 51.9 muistaakseni. Ajo tuntui hyvältä ja harjoittelun ja lähes ensikertalaisena Hyvinkäällä, olin aikaani tyytyväinen. Toinen ensikertalainen maradona (ARG), jonka tiesin vikkeläksi kaveriksi ajoi suurinpiirtein saman ajan.

Aika-ajo
Samalla autolla jatkettiin, mutta nyt huomasin autossa pieniä heikkouksia. Siitä tuppasi häviämään veto takasiksakmutkissa sekä pääsuoran päässä, juuri kun tie "putoaa" alta pois ja jarrutus alkaa. Kovinkaan paljon kellossa nuo pienet pätkimiset tuskin näkyivät, mutta tulipahan huomattua. Jarrutuspaikkojen kanssa oli edelleen ongelmia, samoin kuin takasiksakmutkiin lähdettäessä siinä tiukassa oikeassa. Kaikki tuntuivat ottavan siinä kohtaan muhun ainakin 5m ylimääräistä etumatkaa.

En ollut ajooni aika-ajoissa kauhean luottavainen, koska ongelmia piisasi edelleen, enkä saanut virheitä karsittua riittävän nopeasti ajosta pois. Parhaan aikana todennäköisesti olisin saanut kun saavutin Williamsia, mutta kierros meni pieleen, kun ohi en päässyt. Taaksekaan ei voinut enää jättäytyä, kun aika-ajoa oli jo niin kauan ajettu, että tiesin ruutulipun tippuvan hetkenä minä hyvänsä.

Lopulta aika 50:93. Olin edelleen tyytyväinen, koska moni oli puhunut että 50 sekunnin rajapyykin alitus on kova juttu. Ja tällä kokemuksella toi 51 alle ajaminen oli äärimmäisen hyvä tulos. Tiesin, että olisin C-finaalin keskivaiheilla ja lopulta, kun porukka jaettiinkin neljään finaalin, D-finaalin kärjessä. jari5:n vauhti yllätti.

Kisa
G-pistefinaalin kärjen starttijärjestys: Jari5 (FIN), Dominic (SWE), Kouvotshenko (USSR).

Warmupille lähdettäessä Kouvotshenko (USSR) koki jonkin aivopierun kun lähti kärkkymään jarin (FIN) perään, vaikka mun piti ajaa letkassa kakkosena. Ihme häiskä, ajattelin. Ehkä Neuvostoliitossa asiat tehdään hieman toisin, kuin länsimaissa.

Ja sitten takaisin ruutuihin ja päästihän se kouvokin mut takaisin kakkoseksi ENNEN VIIMEISTÄ MUTKAA, ennen starttia.

Lippu alas ja kaasulle. Heti oli selvää, ettei auto (27) kiihdy kuin muut, joten jouduin leikkaamaan radan oikeaan reunaan estääkseni Kouvotshenkon (USSR) äärimmäisen epätoivoiset ohitusyritykset. Sitten jarin (FIN) peesiin, jossa pysyminen ei ollut lainkaan hankalaa. Kaverilla oli selkeästi hermojen kanssa ongelmia. Taakse vilkaisut kertoivat Kouvotsenkon (USSR) seuraaavan parin-kolmen metrin päässä perässä tiiviisti. Jarista (FIN) olisi ohitse päästävä tai muuten Kouvotshenkon (USSR) kanssa voi tulla vielä ohjelmaa. Melkein koko kierros mentiinkin tiiviissä nipussa.

Takasiksakin jälkeisestä oikealle kääntyvästä mutkasta ulos ja kohti viimeistä vasuria ennen pääsuoraa. Etäisyyttä jariin ehkä 4-5 metriä, mutta tiesin saavuttavani tämän eron tuossa nopeassa pääsuoralle vievässä vasurissa, koska olin sen vastikään oppinut ajamaan sairaan nopeasti. Yllättäen jari (FIN) alkaakin järruttaa mutkaan käsittämättömän aikaisin ja jarrutti niin kovaa, että tuntuu niinkuin olisi shikaanista oltaisi menossa. Itsekin jarrulle, jonkin verran ehdin vauhtia ottaa pois, tilaa väistämiselle ei ollut, joten peräänajo oli odotettavissa. Tässä kohtaa oli taas sellainen matkustaja-olo, että mitenköhän tässä käy. Auto osui jarin (FIN) vasempaan takapyörään ja kiipesi siitä auton yli. Katselin 0,5-1,0 sekuntia vain taivaan pilviä, kun auto oli 45 asteen kulmassa rataan nähden ja ajattelin, että olihan tämä ihan hyvä elämä ollut, OLIHAN??!?!

No keula lopulta palasi takaisin radalle ja sain ajaa hetken rallia. Vilkaisu radalle, tyhjää. Takaisin radalle. Vähän shakedownia, että lähtee ylimääräiset pullanmuruset renkaista, hampaat irveen ja kaasua. Episodin aikana ohi minusta ei päässyt kuin Kouvotshenko (USSR) ja Puhis (DDR). Pääsuoraan kiihdyttäessä huomasin Haaparannan (GER) kävelevän lippupisteelle ja aavistelinkin, että voi olla että ensikierroksella musta mulle heilahtaa. Mutta siinä vaiheessa, mun oli turha sitä murehtia. Olihan mulla kisaa vielä jäljellä ainakin yksi kierros!

Sitä lippua ei sitten tullutkaan ja Kouvshenkokin (USSR) katosi jonnekin. Puhiksen (DDR) kanssa en kauaa nahistellut, kun ohituspaikka löytyikin jo pääsuoran jarrutuksessa. Raivopäänä ajo tuntui toimivan. Järjettömällä attackilla yritin saada jaria (FIN) kiinni, kunnes tapahtui jotain todella yllättävää. Takasiksakin ensimmäisessa nopeassa vasemmalle kääntyvässä mutkassa auto alkoikin yllättävästi puskea. Kuvittelin, että se pito sieltä kyllä tulee joten hirveästi en siinä löysäillyt. No sitä pitoa ei koskaan tullut, ja oikealle kääntyvän mutkan sisäkanttare läheni ns. väärässä kulmassa. Yritin jonkinlaista väistöliikettä, että saisin edes renkaan kanttarin päälle, kun ulommat renkaat olivat menossa jo nurmikolle, enkä pääasiassa halunnut kuolla - ainakaan vielä - varsinkaan Hyvinkäällä. Väistöliikkeen seuraukseni, auto meni lopulta kanttarin päälle poikittain, jolloin kanttare nosti auton pohjasta ilmaan. Kaikki renkaat ilmassa. Frisbeenä sitten pyörin siinä +80km/h vauhdissa hienot spinniraidat ja rullasin kauniisti parkkiin ulkokurvin puolelle nurtsille. Kaasua, kone ottaa kierroksia ei liikahda. Vilkaisu vasemmalla alas. Ketjut nurtsilla. Jeespox! Morjestelin ohi ajavia runkkareita (USA) kun odottelin Medical Carin (GER) saapumista. Ei muuta ku autosta ylös ja käveleksiin takaisin varikolle.

Jännää oli! Tuskin sitä jaria (FIN) kiinni olisin saanut, mutta päivänä toisna olisi tulos voinut olla hyvin, HYVIN erinäköinen. Ensi-Hyvinkäälle jäi valtavasti hampaankoloon. Tavoite ois ajella siihen 50 sekunnin pintaan.

Erittäin positiivinen koitos noin oman nopeuden ja ajotuntuman palautuksen kannalta.

Kiitoksia.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Lisätty harjoitusajat avauspostaukseen. Huomatkaa, että harjoituksissa moni tiimi käytti testikuljettajaansa! ;)

Hämeet Korvilla -tiimissä ajeli kazakstanilainen Anov, ja Livestrong Racingilla virolainen piraattikopio Jagues..
McStadi F1 GP päästi unkarilaisvahvistuksensa Niesun kokeilemaan kilpa-autoa.

Myös Team Swizerlandin öö ruz antoi harjoitusautonsa venäläiselle veljelleen öö rus:lle. Samoin radalla nähtiin ystroke suoraan Etiopiasta.

Itsevarmaa porukkaa!
 
Viimeksi muokattu:

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Tarkempi rapo myöhemmin.

Päädyin eilen kisan tuloksen perusteella siihen ratkaisuun että Hyvinkää III:seen osallistuminen on harkinnassa. Täysin tyytymätön en ole kisan tulokseen (sain parannettua kesäkuulta 4s kun viimeksi ajanut tuolla täysin kuivalla kelillä), mutta vaatii edelleen sekuntien pudotusta pois, jotta pääsisi edes suht samalla tasolla C-ryhmässä (yleensä siis, eilen oli tosin 4 ryhmän finaalit). No varmaan olen menossa parin viikon (18.8) päästä Hyvinkäälle treenailemaan, mutta voi olla aika vaikea tehtävä saada tuosta nykyisestä ajasta (56.16) riittävästi pois..
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
...mutta voi olla aika vaikea tehtävä saada tuosta nykyisestä ajasta (56.16) riittävästi pois..
Ei kannata heittää toivoa helposti.
Just juteltiin eilen öö ruz:n kanssa että ne pudotukset sinne 50-52 tasoon on iaka helppo tehdä kun äkkää miten pitää ajaa.
Sulla on kuitenkin se painoetu puolellas, eli opeteltavaa on mutkissa, kiihtyvyyttä tai suorakulkua on turha pelätä...

Tuo 56 aika oli jo hyvä heitto kyllä, ei se älyttömiä vaadi että pääsee sinne mataliin 52 aikoihin :)
Tosin kannattaa muistaa että rata oli eilen nopeassa kunnossa, voi hyvinkin olla ettei vastaaviin aikoihin ylletä treenireissuilla...

Tsemppiä treeniin, hommaa joku näyttämään linjoja hieman ;)
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Aika-ajoissa ajoin tovin Wilzkun perässä. Jos nyt oikein muistan niin suurin ongelma oli kaasun avaamisessa. Tarttis vaan uskaltaa avata sitä aikaisemmin ja luottaa että pito kääntää kyllä auton ja pitää tiellä. Jos avaaminen pelottaa niin aluksi voi kokeilla, ainakin mun käyttämään, pumppaustaktiikkaa. Eli hieman aikaisemmin kuin normaalisti avaat, niin teetkin jo pieniä kaasun pumppauksia. Siinä huomaa, että se auto kyllä kääntyy ja seuraavalla kerralla kaasun ehkä uskaltaa avata jo aikaisemmin kokonaan ja vastaavasti aloittaa pumppaamisen aikaisemin.

Ja jos tuossa kaasun aikaisessa avaamisessa pelottaa perän irti lähteminen niin seuraavaksi tarvitsis keskittyä pitämään ratti mahdollisimman paljon suorassa. Varsinkin mutkien ulostuloissa, mitä aikaisemmin pystyt rattia oikaisemaan, sitä parempi. Tällöin peräkään ei ole niin irtonainen.

Toki jarrutuspaikatkin olivat hieman aikaiset, mutta suurempi ongelma mun mielestä oli tuo kiihdytyksen aloittamisen viivyttäminnen, koska suoralla häviää paljon, kun auto pääsee paljon myöhemmin optimikierrosalueelle.

Tämmösiä huomioita multa, toivottavasti auttaa vähän.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
kisarapsa / TolloK

Jees, Hyvinkää kakkosta siis pukkasi, tässä hieman tarinaa....

Pre-Race
Normi settiä, Asko kyytiin sHerwoodin metsistä ja kohti Toijalaa.... jari5 löytyi parkkikselta odottamassa ja sen jälkeen suunnattiinkin "bussi" kohti Hämeenlinnaa jossa tuo Linnan oma Rocky jo kuumeisesti odottelikin.
Siinä sitten turistiin matkalla kuinka tiukkaa voi osalla porukasta tulla, varsinkin ns. keskiryhmä tulee olemaan tasaisessa nipussa, tai näin ainakin veikkasin...
Radalle päästiin ajoissa, mutta muut oli sinne jo pääosin kerinneet, tällä kertaa ei kisakaan alkanut myöhässä :)

Practise
Ekassa ryhmässä radalle ja autoksi valikoitui arvonnassa #38.
Auto osui käteen hyvin, jarruja ei melkein ollenkaan mutta tunnetusti tykkään siitä että jarrua saa painaa kunnolla...
Auto tuntui olevan hyvässä balanssissa itselle, ajo tuntui hyvältä mutta rata liukkaalta.
Ajaksi veikkailin 54-55 kun otin rauhallisesti monta mutkaa ja ratakin oli liukas, mutta yllätys olikin kun kello näytti aikaa 50.2!
Noh, siinä kohtaa alkoi tulemaan selväksi että rata ei voi kuin nopeutua tuosta ja että 50 alituksia nähdään tänään paljon.

Quali
Autoksi sama #38 kuin harkoissa, ja nyt pääsi jo puristaan aikojakin. Kierrokset oli aika jees, pysyin kivasti öö ruz:n perässä eikä mies päässyt karkuun edes.
Tiesin että olen nopeampi jotenka pieni väli ruuziin ja hyökkäämään = aika 49,78 joka on oma ennätys Hyvinkäällä :ahem:
Auton suorakulku olis voinut olla parempaa, mutta kaikkea ei voi aina saada.
#38 sopi mun tyylille täysin, pieni yliohjautuvuus, ratti lähellä ettei tarvinnut kurkotella ja suht tehottomat jarrut joita sai polkea kunnolla...
Mutkiin vedettiin hanakasti, mutta sellanen mielikuva jäi että 3. ryhmässä olis mennyt lujempaa tuolla autolla.
Niin paljon rata nopeutui koko ajan kuitenkin...
Noh aika-ajon sija 10 kuitenkin ajamalla, ei voi olla kuin tyytyväinen.
Ainoastaan hieman jäi harmittamaan se että edelle kerkes Jacq & BMW selkeällä erolla, mutta toisaalta taakse jäi Totke, öö ruz ja muutama muu hyvä nimi...

Race, B-finaali & ruutu #10, takana vain C:n nousija Andy....
Kisaan valikoitui auto #37 jota Nasty kehui. Noh, se ei vielä paljon kertonut kun kuitenkin sitä painoeroa on paljon Nastyyn, ja ajotyylitkin aikalailla erilaiset sen kautta...
Auto tuntui mutkissa olevan hyvä, mutta suorilla vähän onneton kun teho tuli varsinkin S-mutkissa "piikkeinä" joka varmasti verotti vauhtia.
Lähdössä sain hyvän reaktion, mutta n. 2m kiihdytyksen jälkeen auto hyytyi jostain syystä hetkeksi.
Muut kiihdytti hieman paremmin tuolla kohtaa ja jäin jälkeen sen minkä reaktiolla hyödyin, eli pidin siis paikkani lähdössä toiseksi viimeisenä.
Pääsin kuitenkin BMW:n & Jacqun kantaan, Jacqun jäädessä vetämään Trulli-junaa meidän muiden eteen....
Odottelin kyttäysasemissa Jacq:n & BMW:n virheitä, mutta se osuikin omaan nilkkaan sitten...
S-mutkien lopussa jarrupaikassa auton perä lähti hieman alta ja sain sen vielä hieman korjattua vastaohjauksella, kuitenkin tässä välissä auto kerkes jo liukuun ulos ajolinjalta, jolloin spinnaus oli tosiasia...
Auto 180-astetta ympäri ja keula menosuuntaanpäin, Andy menee ohi ja perään niin lujaa kuin auto kulkee...
Hetkeä myöhemmin Jacq oli tehnyt sitten virheen myös ja aloin saamaan miestä kiinni, mutta kierrokset loppuivat kesken.
Viimeisen kierroksne viimeisessä mutkassa sitten yliyrittäminen vielä kostautui, vetäsin auton nurmikolle kunnolla Haapiksen heilutellessa ruutulippua edessä :D
Noh, sija 11. kisassa ylitti odotukset ja tavoite (50s. alitus) täyttyi, taas on pientä parannusta tullut siis...

Muut mietteet
Noh, kisa meni miten meni, harkka & aika-ajo meni kuten odotinkin.
Autotuuri oli ok, ei voi valittaa, ehkä #38 olis voinut kulkea paremmin ja #37:sta puuttua ne tehopiikit, mutta muutoin alle osui hyvä kalusto kyllä.
Kisatapahtuma oli hieno, noi autot on kyllä niin makeita ajaa että oksat pois.
Onneks tulee H3 seuraavaksi, pääsee taas naatiskeleen vauhdeista :ahem:

Kiitokset Cmoneylle järkkäyksestä ja kyytiläisille matkasta, Hyvinkäällä nähdään taas uudestaan :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Juu kyllä mm. #38 ja #37 parhaidenkin aikojen puolesta hyviä. Kuin myös mun #20. Vähän harmi kun kukaan muu kärkipäässä ei ajanut sillä. #33 taasen oli selkeästi heikompi. Sullakin #37lla samaa ohjelmaa kuin Nastylla: Oikealle kaartavissa kieli keskellä suuta kun perä meinaa karata. Nopea mutta hankala.
Vähän vihainen itselleni siitä ulosajostani, ei Haapis ainakaan tykkää. Noh, koittaa pysyä radalla kokoajan ensi kerralla :)
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Itsellä näemmä 2,24s kärkeen aika-ajoissa. Ensi kisaan tavoitteeksi sitten tuon pienentäminen alle kahteen sekuntiin.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Raportti

Harjoitukset ja aika-ajo

Autoksi valikoitui punarunkoinen #38 eli se oli ennen ajoa jo varmaa, ettei ainakaan jarrutusten kanssa tulisi ongelmaa. Polkimet oli liian lähellä, mutta se ei onneksi haitannut ollenkaan ajaessa. Yllätyin jo harjoituksissa positiivisesti, kun pystyin puristamaan melko tasaisia kierroksia ja ajaessakin tuntui, että vauhti olisi kohdallaan. Ajaksi tuli harjoituksissa 49.0X eli 3 kymmenystä lähti pois vuoden takaisesta PB-ajasta!

Tavoitteena aika-ajossa oli alittaa 49 sekunnin raja. Alussa Jacques oli tiellä enkä onnistunut löytämään ohituspaikkaa. Mun moka, olisi pitänyt lämmittelykierroksella löytää puhdas rako. Pian Peepee tuli ohi juuri kun olin aikeissa antaa tälle tietä. Löysäsin hieman vauhtia ja pystyin sen jälkeen ajamaan muutaman kierroksen yksin. Vauhti ja tasaisuus löytyi taas ja kellokin tykkäsi ja ajaksi muodostui 48,74 eli taas paransin PB:tä kolmella kymmenyksellä.

Kisa

Aika-ajon tulos riitti A-finaalin 5. sijaan, josta voidaan kiittää myös autoa, joka oli tänään yksi parhaista. Kisaan sain auton #27, joka oli ilmeisesti jakanut mielipiteitä. Lähdössä epäonnistuin, kun Haaparanta heilutti lippua ennen kuin olin edes paikallani. Katselin tällöin jonnekin ihan muualle ja yhtäkkiä huomasin, että kaikki ovat liikkeellä. Cmoney pääsi helposti ohi ja koitin alkaa peesaamaan edellä ajavien joukkoa - siinä kuitenkaan onnistumatta. Kisa meni yksinajaluksi ja koitin ajaa mahdollisimman kovia kierroksia. Olin taas tyytyväinen omaan ajooni, mutta jäin silti 3 kymmenyksen päähän aika-ajoajasta ja epäilinkin, ettei #27 ollut yhtä nopea kuin #38. 27 oli kuitenkin mielestäni hyvä ajettava.

Kommentteja

Hyvinkään autot on kyllä tosi nautittavia ajettavia ja rataprofiili on paras mitä tiedän. Oma vauhti ja tasaisuus yllätti taas itseni, vaikka en kisassa pystynytkään muiden vauhtiin. Viime Hyvinkään kisasta oli varmasti apua, kun pääsin kisassa ajamaan paria lätäkköä lukuunottamatta kuivalla radalla. Kuskien erot näyttää vain pienenevän ja se on hyvä juttu!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kisassa kierrokset näytti olleen 7kpl, ilm. tuo olis voinut olla pidempi jos olis päästy ajaan kolmella finaalilla...

Paljonkos kierrosmäärät oli muuten aika-ajossa & harkoissa? Näkyykö jollain lapulla?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kisassa kierrokset näytti olleen 7kpl, ilm. tuo olis voinut olla pidempi jos olis päästy ajaan kolmella finaalilla...

Paljonkos kierrosmäärät oli muuten aika-ajossa & harkoissa? Näkyykö jollain lapulla?
Aika-ajoissa enimmillään 8 (osalla 7) ja harjoituksissa myös 8 paitsi WoPella 9.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Ei kannata heittää toivoa helposti.
Just juteltiin eilen öö ruz:n kanssa että ne pudotukset sinne 50-52 tasoon on iaka helppo tehdä kun äkkää miten pitää ajaa.
Sulla on kuitenkin se painoetu puolellas, eli opeteltavaa on mutkissa, kiihtyvyyttä tai suorakulkua on turha pelätä...

Tuo 56 aika oli jo hyvä heitto kyllä, ei se älyttömiä vaadi että pääsee sinne mataliin 52 aikoihin :)
Tosin kannattaa muistaa että rata oli eilen nopeassa kunnossa, voi hyvinkin olla ettei vastaaviin aikoihin ylletä treenireissuilla...

Tsemppiä treeniin, hommaa joku näyttämään linjoja hieman ;)
Keneltähän vois kysäistä.. ;) Itsekin tyytyväinen tuohon 56s, (viime vuoden kisassa oli 1:00.51 - 1:05.XX välillä ajat) kuitenkin ennen tuskaillut sen minuutin kanssa. Mutta kun on allekirjoittaneesta kyse, niin joku 52s ei välttämättä ole helppo saavutettava..

Dominic: juu, olen vähän epäillyt itsekin että nuo mainitsemasi (kaasun avauksen myöhästyminen ja jarrupaikat, varsinkin ekassa mutkassa) on suurimmat ongelmani.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Dominic: juu, olen vähän epäillyt itsekin että nuo mainitsemasi (kaasun avauksen myöhästyminen ja jarrupaikat, varsinkin ekassa mutkassa) on suurimmat ongelmani.
Viime Hyvinkäästä muistan (kun koko kisan perässäsi ajoin), jotta jarrutukset sujuivat hyvin ja ei ollut toivoa oikein ohi tulla, vaikka olisin rinnalle päässyt.. Sen sijaan mutkissa ja kiihdytyksissä tuntui, jotta piti höllätä ja taisin jarruakin painaa jossain välissä mutkissa missä en olisi itse painanut..Alkukiihdytys oli hidas, mutta sitten lähdit kuin ohjus, liekö oli paino vai auto vai mikä siinä sitten taustalla.
 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Harjoituksiin ja aika-ajoon sain alleni auton #38. Aika vaikea arvioida tuntuiko se hyvältä vai huonolta, olin lähinnä vain kauhuissani hirvittävien tehojen kanssa. No ainakaan en ajanut niin pahasti pihalle että olisin jäänyt jumiin, vaikka viimeisestä mutkasta kolme tai neljä kertaa pihalle lensinkin.

Harjoitukset menivät tosiaan tuossa vain kauhusta kankeana, mutta aika-ajossa alkoi jo hieman tuntua siltä että ehkä se auto ei yrittäisi tappaa minua heti ensimmäisen tilaisuuden saadessaan. C-finaalin kakkosruutu oli ihan kohtuullinen suoritus tätä taustaa vasten, mutta tiesin että vaikeuksia oli luvassa.

Starttini oli Forssan tapaan ihan paska, tipuin heti viidenneksi mutta Askon pienen virheen myötä onnistuin livahtamaan neljänneksi. Seuraavilla muutamalla kierroksella koetin tiukoissa mutkissa nopeasti katsoa näkisinkö hänet silmännurkassani, mutta en huomannut mitään. Toisen moottorin ääni korvissani kertoi kuitenkin, että pelkoon oli aihetta, Asko oli niin lähellä etten voinut nähdä häntä siitä kulmasta... Sitten lipsautinkin leveäksi tiukassa vasurissa ja neljäs sija oli mennyttä. Enpähän ollut viimeinen.

Kisassa en myöskään päässyt lähellekään aika-ajon parasta aikaani, mikä jäi harmittamaan. Otin liian varovasti ja sitten kuitenkaan en osannut ajaa varovasti ja virheettömästi. Taisin olla taas liian jännittynyt kun autoja pyöri ympärillä. Varmaan kisakokemuksen karttuminen auttaa.

EDIT: kisassa #37 alla
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Ajajan painon merkitys on melko marginaalinen vrt. muihin (tehottomampiin) ulkorata-autoihin. Se oiskin kiva kun sormia napsauttamalla löytyisi lisää tuntumaa auton rajoihin. Haastetta kerrakseen. Itse kullekin tosin :ahem:
kouvo: Jay jätti aika-ajon väliin kun selkä vihoitteli.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ajajan painon merkitys on melko marginaalinen vrt. muihin (tehottomampiin) ulkorata-autoihin. Se oiskin kiva kun sormia napsauttamalla löytyisi lisää tuntumaa auton rajoihin. Haastetta kerrakseen. Itse kullekin tosin :ahem:
Juu, eiköhän se auto vaikuttanut viime kerrallani...tai sitten se hidas alkukiihdytys säikäytti hölläämään kaasua ja kun Wilzku kiihdytti, niin olinkin jo jäljessä. Emmätiijä...
 
Ylös