Teoreettisesti useimmiten aikaa voitetaan mutkissaOlin kuulevani että sauberin ja tarkalleen ottaen perezin suoranopeus olisi ollut suurin tämän päivän gladiaattoreista. Mihin siis perustuu mersun ylivoima aika-ajoissa tänään. Eikös juuri tuon suoranopeuden pitäny olla hopeanuolilla se suuri etu??
Speed trapissä molemmat Sauberit olivat kärjessä, Mersut sijoilla 10 ja 13. Sen sijaan mutkaisella kakkossektorilla Mersut olivat hyvässä vauhdissa, mutta Sauberit vastaavasti sijoilla 9 ja 11. Saubereilla ilmeisesti on ollut hyvin vähän siipeä ja toisaalta Mersun DRS-sovellus auttaa nopeissa mutkissa (jotka pystytään ajamaan DRS auki). Sakkaavan etusiiven takia etu- ja takasiipien downforce on paremmin balanssissa kuin muilla, joilla vain takasiiveltä häviää downforcea DRS:n myötä.Olin kuulevani että sauberin ja tarkalleen ottaen perezin suoranopeus olisi ollut suurin tämän päivän gladiaattoreista. Mihin siis perustuu mersun ylivoima aika-ajoissa tänään. Eikös juuri tuon suoranopeuden pitäny olla hopeanuolilla se suuri etu??
Schumi oli helisemässä Buttonin ja kumppaneiden kanssa, joten kisassa olisi voinut käydä ihan miten vain.Mitähän mahtaa se rengashemmo miettiä, joka ei saanut rengasta kunnolla kiinni. Todennäköisesti tuo moka maksoi 1) Schumin ekan podiumin paluun jälkeen 2) Mersun kaksoisvoiton. Hemmetin harmi. Olisi ollut todella hienoa nähdä molemmat hopeanuolet samaan aikaan podiumilla.
Ei nyt sentään helisemässä -- ennen ensimmäisiä varikkokäyntejä Schumi kasvatti eroa, siis sen jälkeen kun Button oli päässyt alle sekunnin päähän. Ensimmäistä pysähdystä toki viivytettiin, koska (Brawnin mukaan) Schumikin oli kahden pysähdyksen taktiikalla liikkeellä; tästä syystä Button olisi ilmeisesti päässyt Schumista siinä vaiheessa ohi ilman pysähdyksen venymistäkin.Schumi oli helisemässä Buttonin ja kumppaneiden kanssa, joten kisassa olisi voinut käydä ihan miten vain.
Veikkailisin, että tuskin olisi ollut podiumilla.
Renkaan irrottaminen kesti ja kun sai irti ja uuden tilalle, Schumi päästettiin liikkeelle. Rengas jäi kokonaan kiristämättä pyssyllä.En tiiä huomasko muut, mutta minä näin Schumin pysähdyksen aikana (live kuva) kun rengas mies rupes lyömään nurkillä asfalttia Schumin lähettyä liikkeelle..
Singaporessa kun jäi se bensaletku niin Massa odotteli siellä varikon portilla kun tiimi väki kävi irrottelemassa letkua. En muista että ois työnnetty takaisin..Mitähän sääntö sanoo, miten kaukaa mekaanikot olisi saaneet työntää takaisin? Tarkemmin kun miettii, eikös Massaa ole työnnetty joskus varikon porteilta takaisin koko suoran mitta? Olisiko ollut 2008 Brasilia tms.?
Edit: Mekaanikko teki tupla mokan, kun ei saanut viestiä perille, että rengas on irti
Mekaanikot saavat auttaa varikon sisääntulo ja ulosmeno portin välissä, muutoin auttaminen on kielletty.Mitähän sääntö sanoo, miten kaukaa mekaanikot olisi saaneet työntää takaisin? Tarkemmin kun miettii, eikös Massaa ole työnnetty joskus varikon porteilta takaisin koko suoran mitta? Olisiko ollut 2008 Brasilia tms.?
Muistaakseni aika-ajoissa joskus tönättiin takas ku tiimi oli unohtanu tankata massan auton.Singaporessa kun jäi se bensaletku niin Massa odotteli siellä varikon portilla kun tiimi väki kävi irrottelemassa letkua. En muista että ois työnnetty takaisin..
No sen sijaan, että takoo kyyryssä nyrkillä betonia, olisi voinut vähän eläväisempiä kevätjuhlaliikkeitä esittää. Esim. pomppia tasajalkaa ja huitoa hulluna auton peräänTuskinpa mekaanikolla oli mahdollisuutta saada viestiä sen nopeammin eteenpäin kuin mitä nyt teki..
Juu.No sen sijaan, että takoo kyyryssä nyrkillä betonia, olisi voinut vähän eläväisempiä kevätjuhlaliikkeitä esittää. Esim. pomppia tasajalkaa ja huitoa hulluna auton perään