Mercedes AMG Petronas F1 Team kaudella 2012

Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Hieno suoritus. EIhan siita viime paalusta olekaan kuin vajaa 57 vuotta ja saman tien eturivi haltuun! Taitaa olla kylla paha paikka kisassa voittaa...
 

Mestarismies

Well-known member
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
208
???

Olin kuulevani että sauberin ja tarkalleen ottaen perezin suoranopeus olisi ollut suurin tämän päivän gladiaattoreista. Mihin siis perustuu mersun ylivoima aika-ajoissa tänään. Eikös juuri tuon suoranopeuden pitäny olla hopeanuolilla se suu:confused:ri etu??
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3847
Olin kuulevani että sauberin ja tarkalleen ottaen perezin suoranopeus olisi ollut suurin tämän päivän gladiaattoreista. Mihin siis perustuu mersun ylivoima aika-ajoissa tänään. Eikös juuri tuon suoranopeuden pitäny olla hopeanuolilla se suu:confused:ri etu??
Teoreettisesti useimmiten aikaa voitetaan mutkissa ;)

Mersu pääsee drs-viritelmänsä ansiosta nopeammin huippuvauhtiin (joka on vielä isompikin) joten he voivat valita muita isommat siivet joka tuottaa paremman downforcetason.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olin kuulevani että sauberin ja tarkalleen ottaen perezin suoranopeus olisi ollut suurin tämän päivän gladiaattoreista. Mihin siis perustuu mersun ylivoima aika-ajoissa tänään. Eikös juuri tuon suoranopeuden pitäny olla hopeanuolilla se suu:confused:ri etu??
Speed trapissä molemmat Sauberit olivat kärjessä, Mersut sijoilla 10 ja 13. Sen sijaan mutkaisella kakkossektorilla Mersut olivat hyvässä vauhdissa, mutta Sauberit vastaavasti sijoilla 9 ja 11. Saubereilla ilmeisesti on ollut hyvin vähän siipeä ja toisaalta Mersun DRS-sovellus auttaa nopeissa mutkissa (jotka pystytään ajamaan DRS auki). Sakkaavan etusiiven takia etu- ja takasiipien downforce on paremmin balanssissa kuin muilla, joilla vain takasiiveltä häviää downforcea DRS:n myötä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Huippunopeus riippuu välityksistä. Mercedes näytti valinneen omansa enemmän kisaa silmälläpitäen, olivat rajoittimella tosi varhain. Huippunopeus ei ylipäätään ole erityisen hyvä mittari DRS:n toiminnalle juurikin tästä johtuen, ja todellinen hyöty on joka tapauksessa nopeammassa kiihtyvyydessä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Nicosta näytettiin incar kuvaa ja takasuoralla puoli suoran mittaa mentiin samalla (313-314) nopeudella. Ilmeisesti samanlainen kompromissi kuin Vettelillä viime vuonna Monzassa, huippunopeus saavutetaan nopeasti DRS:n avulla suuresta siivestä huolimatta jolloin hyvä kiihtyvyys korvaa suuren huippunopeuden.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Hieno ja ansaittu voitto koko Mercedes GP:lle, voi uskoa Brawn/Haug/Willis/Costa nelikon hymyn näin kisan jälkeen. Edellisen kerran Mercedeksen tehdastiimin autolla voitettiin vuonna 1955 Juan Manuel Fangion toimesta Monzassa.
 

JSR

Member
Liittynyt
8.2.2011
Viestit
8
Mitähän mahtaa se rengashemmo miettiä, joka ei saanut rengasta kunnolla kiinni. Todennäköisesti tuo moka maksoi 1) Schumin ekan podiumin paluun jälkeen 2) Mersun kaksoisvoiton. Hemmetin harmi. Olisi ollut todella hienoa nähdä molemmat hopeanuolet samaan aikaan podiumilla.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mitähän mahtaa se rengashemmo miettiä, joka ei saanut rengasta kunnolla kiinni. Todennäköisesti tuo moka maksoi 1) Schumin ekan podiumin paluun jälkeen 2) Mersun kaksoisvoiton. Hemmetin harmi. Olisi ollut todella hienoa nähdä molemmat hopeanuolet samaan aikaan podiumilla.
Schumi oli helisemässä Buttonin ja kumppaneiden kanssa, joten kisassa olisi voinut käydä ihan miten vain.

Veikkailisin, että tuskin olisi ollut podiumilla.
 

ts-

New member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
1
Schumi oli helisemässä Buttonin ja kumppaneiden kanssa, joten kisassa olisi voinut käydä ihan miten vain.

Veikkailisin, että tuskin olisi ollut podiumilla.
Ei nyt sentään helisemässä -- ennen ensimmäisiä varikkokäyntejä Schumi kasvatti eroa, siis sen jälkeen kun Button oli päässyt alle sekunnin päähän. Ensimmäistä pysähdystä toki viivytettiin, koska (Brawnin mukaan) Schumikin oli kahden pysähdyksen taktiikalla liikkeellä; tästä syystä Button olisi ilmeisesti päässyt Schumista siinä vaiheessa ohi ilman pysähdyksen venymistäkin.

En silti vähättelisi Mercedesin potentiaalia 1-2-tulokseen, sillä Buttoninkaan pysähdysten ajoitukset eivät osuneet nappiin; vähintään podiumille oli Schumillakin kaikki mahdollisuudet maailmassa.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
En tiiä huomasko muut, mutta minä näin Schumin pysähdyksen aikana (live kuva) kun rengas mies rupes lyömään nurkillä asfalttia Schumin lähettyä liikkeelle..

Meni varmaan minuutti tai jotain ennenku Schumi oli ulkona.. Kyllä sitä mahto kupoliin ottaa..


Eipä ole enää itsestään selvää, että Mersulla on kisassa rengasongelmia. Eipä moni pystyny kahden stopin taktiikkaan ilman romahdusta.. (joku puolenkymmentä)
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
En tiiä huomasko muut, mutta minä näin Schumin pysähdyksen aikana (live kuva) kun rengas mies rupes lyömään nurkillä asfalttia Schumin lähettyä liikkeelle..
Renkaan irrottaminen kesti ja kun sai irti ja uuden tilalle, Schumi päästettiin liikkeelle. Rengas jäi kokonaan kiristämättä pyssyllä.

Mitähän sääntö sanoo, miten kaukaa mekaanikot olisi saaneet työntää takaisin? Tarkemmin kun miettii, eikös Massaa ole työnnetty joskus varikon porteilta takaisin koko suoran mitta? Olisiko ollut 2008 Brasilia tms.?

Edit: Mekaanikko teki tupla mokan, kun ei saanut viestiä perille, että rengas on irti :D
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mitähän sääntö sanoo, miten kaukaa mekaanikot olisi saaneet työntää takaisin? Tarkemmin kun miettii, eikös Massaa ole työnnetty joskus varikon porteilta takaisin koko suoran mitta? Olisiko ollut 2008 Brasilia tms.?

Edit: Mekaanikko teki tupla mokan, kun ei saanut viestiä perille, että rengas on irti :D
Singaporessa kun jäi se bensaletku niin Massa odotteli siellä varikon portilla kun tiimi väki kävi irrottelemassa letkua. En muista että ois työnnetty takaisin..

Tuskinpa mekaanikolla oli mahdollisuutta saada viestiä sen nopeammin eteenpäin kuin mitä nyt teki..
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Mitähän sääntö sanoo, miten kaukaa mekaanikot olisi saaneet työntää takaisin? Tarkemmin kun miettii, eikös Massaa ole työnnetty joskus varikon porteilta takaisin koko suoran mitta? Olisiko ollut 2008 Brasilia tms.?
Mekaanikot saavat auttaa varikon sisääntulo ja ulosmeno portin välissä, muutoin auttaminen on kielletty.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Taisi olla jo viides kerta reilun kahden vuoden aikana kun on ollut jotain ongelmia renkaan kiinnityksen kanssa. Pari kertaa toki ongelma iski pidemmän ajorupeaman jälkeen.

Malesia 2010 (Schumi)
Unkari 2010 (Nico)
Japani 2010 (Nico)
Belgia 2011 (Schumi, aika-ajo)
Kiina 2012 (Schumi)

Muista talleista tuolla aikavälillä tulee ainakin Virginiltä pari, Toro Rossolta pari ja McLarenilta yksi (Button Silverstonessa viime vuonna)
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Mersuhan taisi viime vuonna lanseerata itselleen uudenlaisen kiinnityssysteemin renkaisiin...? :dunno:
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Singaporessa kun jäi se bensaletku niin Massa odotteli siellä varikon portilla kun tiimi väki kävi irrottelemassa letkua. En muista että ois työnnetty takaisin..
Muistaakseni aika-ajoissa joskus tönättiin takas ku tiimi oli unohtanu tankata massan auton.
 

SuoBBis

Active member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
31
Loistava ajo Ruusuperseeltä tänään. Taktiikka oli myös parempi kuin Napin. Vaikka Napin stoppi olisi mennyt normaalisti, ei hän olisi Ruusupersettä saanut kiinni.
Sumin "epäonni" hieman harmittaa minua. Vanhus ollut ikäisekseen kovassa vedossa. (Milloin muuten viimeksi yhtä vanha kuski on ollut eturivissä?) Kisassa nyt aina tuntuu sattuvan jotain, Austraaliassa vaihteisto, Malesiassa kolari (jonka itse laskin Groisantin syyksi) ja nyt tuo rengastunarointi...
Onneksi olkoon kuitenkin tiimille ja Nicolle. Hieno suoritus!
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Tuskinpa mekaanikolla oli mahdollisuutta saada viestiä sen nopeammin eteenpäin kuin mitä nyt teki..
No sen sijaan, että takoo kyyryssä nyrkillä betonia, olisi voinut vähän eläväisempiä kevätjuhlaliikkeitä esittää. Esim. pomppia tasajalkaa ja huitoa hulluna auton perään :D
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
No sen sijaan, että takoo kyyryssä nyrkillä betonia, olisi voinut vähän eläväisempiä kevätjuhlaliikkeitä esittää. Esim. pomppia tasajalkaa ja huitoa hulluna auton perään :D
Juu.

Niinkun heittää haalarit veke ja lähteä pomppimaan munasilteen radalle.
 
Ylös