Scuderia Ferrari kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Tulit tähän tulokseen kun takasiipi ei toiminut yhdessä kisassa?
En, vaan alkukauden perusteella. Kohtuulisen hyvinhän on Ferrarilla menny, mutta palijo on parantamisen varaa.

Tällä hetkellä Ferrari on kyllä mielestäni kovimmillaan pitkään aikaan. Huono tuuri ja kuskien mokat on verottanu pisteitä. Aika-ajoissa ne on ollu viimeset pari kisaa kovassa tikissä ja kisoissa pitelemättömiä, jos vaan kaikki menis putkeen.
Ei ole olemassa huonoa tuuria, on vain ihmisten tekemiä virheitä ja niistä johtuvia teknisiä vikoja. Paremminkin Ferrarilla voisi mennä.

Toisaalta, hyvä tuuri pitää kuulemma ansaita.
En tiedä oliko tämä naljailua Alonsolle, vai toteamus.
Ei edelleenkään ole olemassa huonoa tuuria on vain ihmisten tekemiä virheitä.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Kun kaudelle 2009 tuli nämä uudistukset, niin silloinen Ferkku oli aivan sysipaska. Mahtaakohan tämä toistua ensi vuonna?
Epäilen että ei.
Suurin muutoshan tapahtuu nimenomaan tuolla moottoripuolella, joten epäilen että sielä ollaan hereillä ja saadaan tehdyksi paras moottori heti ensalakuun.
Mutta toisaalta Ferrarilla ei oo pahemmin kokemuksia siviilipuolella ahtimista.
Toisin kuin Mersulla ja Renaultilla.

Kuinkas radikaalisti aerodymaniikka muuttuu?
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Ei ole olemassa huonoa tuuria, on vain ihmisten tekemiä virheitä ja niistä johtuvia teknisiä vikoja. Paremminkin Ferrarilla voisi mennä.
Siinä tapauksessa Ferrarilla pitäisi alkaa ajojahti Fernandon DRS-siiven rikkojan löytämiseksi.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Siinä tapauksessa Ferrarilla pitäisi alkaa ajojahti Fernandon DRS-siiven rikkojan löytämiseksi.
Ei, vaan löytää se syy, miksi DRS-jäi auki ja miten se pääsi tapahtumaan.
Voi olla että sielä oli materiaalivika, joka aiheutti sen, että siipi pääsi repsottamaan apposen auki kunnes varikolla se suljettiin.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Ei, vaan löytää se syy, miksi DRS-jäi auki ja miten se pääsi tapahtumaan.
Voi olla että sielä oli materiaalivika, joka aiheutti sen, että siipi pääsi repsottamaan apposen auki kunnes varikolla se suljettiin.
Eli selvittää, että minkä takia se siipi pääs niiden "stopperien" yli, joiden pitäis pysäyttää se, ettei se käänny "nurinpäin" niinkun se Alonson tapauksessa teki.
Jarruttaessa se ei sitte enää päässykkään takaspäin, vaan jä siihen jumiin.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Eli selvittää, että minkä takia se siipi pääs niiden "stopperien" yli, joiden pitäis pysäyttää se, ettei se käänny "nurinpäin" niinkun se Alonson tapauksessa teki.
Jarruttaessa se ei sitte enää päässykkään takaspäin, vaan jä siihen jumiin.
Juuri niin.
Jäljet voi johtaa suunnitteluvirheeseen, materiaalivirheeseen, kokoonpanovirheeseen jne...
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
En tiedä oliko tämä naljailua Alonsolle, vai toteamus.
Ei edelleenkään ole olemassa huonoa tuuria on vain ihmisten tekemiä virheitä.
Mitäpä minä täällä Alonsolle naljailisin. Ei ole miestä vastaan isompaa (en ole edes tavannut, radalla olen kerran nähnyt livenä ajavan), eikä edes lue tätä palstaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mutta toisaalta Ferrarilla ei oo pahemmin kokemuksia siviilipuolella ahtimista.
288GTO ja F40 anyone?
Lisäksi Ferrarin hovituunaajat käyttää ahtimia aika kiitettävästi eli ehkä sieltä saanevat lisätietoa tarpeen mukaan jos tarvetta on....
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tällä hetkellä Ferrari on kyllä mielestäni kovimmillaan pitkään aikaan. Huono tuuri ja kuskien mokat on verottanu pisteitä. Aika-ajoissa ne on ollu viimeset pari kisaa kovassa tikissä ja kisoissa pitelemättömiä, jos vaan kaikki menis putkeen.
Totta. Ferrarin auto vaikuttaa kaikkein parhaalta. Vaikutti siltä Australiassa ja Kiinassa erityisesti, Malesiassa ja Bahrainissa jäi ongelmien takia piiloon mutta väittäisin kyllä että auto on kaikkein nopein tällä hetkellä. (Onneksi kuskit eivät ole huippuluokkaa.)
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
288GTO ja F40 anyone?
Lisäksi Ferrarin hovituunaajat käyttää ahtimia aika kiitettävästi eli ehkä sieltä saanevat lisätietoa tarpeen mukaan jos tarvetta on....
Nii no joo, löytyyhän noita.
Mutta vähemmän kuin muilla.
Ja taitaa olla niin että ahdin-generaattori tulee kaikille samasta firmasta?
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Juuri niin.
Jäljet voi johtaa suunnitteluvirheeseen, materiaalivirheeseen, kokoonpanovirheeseen jne...

Kyseessä tuskin oli muu kuin maanantaikappale eli ongelmaa ei enää tällä kaudella ilmene. Harmillista sinänsä Alonsolla olisi ollut kakkospaikka helposti tavoiteltavissa. Massan räpellystä ei enää jaksais kyllä katsoa pätkääkään. Aluksi vaikutti hyvältä koko viikonlopun ja kisan aina n. 10 kierrokselle saakka, mutta sitten taas homma karkas lapasesta. :( Ensi kisassa sitten puhdas kisa ilman ongelmia ja Alonso 1. Masssa 2.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Yhdyn tässä kyllä Helmut Markon näkemykseen että tilanne on tällä hetkellä 1.Red Bull 2.Lotus (Räikkönen) 3. Ferrari.
RB on nopein, Lotus on hellin. Ferrari on näiden kahden välissä. Riippuu ihan radasta, kelistä ja viikonlopun renkaista että mikä yhdistelmä pärjää parhaiten.

Yhdyn kanssa Helmut Markon näkemykseen että MM-taulukossa Red Bull johtaa ja Lotus tulee kakkosena ennen Ferraria, mutta Ferrari olisi ilman viime kisan ongelmiaan toisena ja silloin olisi helmuttikin turissut muita juttuja.
 

James Hunter

Well-known member
Liittynyt
20.7.2008
Viestit
281
Yhdyn kanssa Helmut Markon näkemykseen että MM-taulukossa Red Bull johtaa ja Lotus tulee kakkosena ennen Ferraria, mutta Ferrari olisi ilman viime kisan ongelmiaan toisena ja silloin olisi helmuttikin turissut muita juttuja.
Taulukostahan Marko ei tainnut mitään turista(?).
- Olemme tienneet jo pitkään, että he ovat ehkä kovin vastustajamme. Tällä hetkellä pelkäämme Lotusta enemmän kuin Ferraria, Red Bullin moottoriurheilujohtaja Helmut Marko sanoo Kleine Zetung -lehdelle.
Mutta Ferrari olisi tosiaan ollut varmaan korkeammalla ilman ongelmia mutta tekniset ongelmat ts. kestävyys ovat yhä osa formula ykkösiä vaikka toki vähenemään päin. Niin sanotusti osa kokonaispakettia vauhdin kanssa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Ihan hyvin sanottu Markolta. Vähän ärsyttää lisää Ferraria :)
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Taulukostahan Marko ei tainnut mitään turista(?).

Mutta Ferrari olisi tosiaan ollut varmaan korkeammalla ilman ongelmia mutta tekniset ongelmat ts. kestävyys ovat yhä osa formula ykkösiä vaikka toki vähenemään päin. Niin sanotusti osa kokonaispakettia vauhdin kanssa.
Ei voida millään kuitenkaan puhua, että Ferrarilla olisi teknisiä ongelmia tai ongelmia kestävyyden kanssa. Alonson viime kisan siipeen ilmennyt vika oli yksittäistapaus joka on ensimmäinen kerta koko kolmena vuotena kun vastaava tilanne nähdään. Jos nyt katsotaan ne kisat, missä Alonso on ajanut ns normaalin kisan eli Australia 2. ja Kiina 1. niin se jo osoittaa sen, että normaali kisa Alonsolle on olla vähintään podiumilla. Järjestys edelleen 1. RB, 2. Ferrari, 3. Lotus.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös