Lunssila
Well-known member
- Liittynyt
- 6.6.2008
- Viestit
- 18218
En tiedä, mutta F1-kisassa ei ollut yhtään. Eli sillä ei voi selittää F1 kisan hidasta keskituntinopeutta.Keskinopeuteen vaikuttaa aika olennaisesti Safety Car. Monta niitä oli 2013 GP2-kisassa?
GP2 sprinttikisassa 179,225 ja featuressa 178,302 (km/h). F1:ssä voittaja 185,441, nopein häntäpään kuski 179,986 ja toiseksi paras 178,477. Okei, tuo nopein oli nyt tarkistaessa kymmenyksiä nopeampi kuin GP2, mutta käytännössä voisi sanoa, että ovat yhtä nopeita. Toki tuo lyhyempi kisan pituus vaikuttaa, mutta silti tuo ero on minun mielestäni turhan pieni. F1:ten pitäisi olla se kuninkuusluokka myös nopeuden puolesta, eikä GP2:ten pitäisi päästä hyppimään silmille ollenkaan.Minimipaino on nykysäännöillä aika lähellä (eroa kolme kiloa jos oikein katsoin), mutta F1:n kisat ovat pidempiä, joten sekin vaikuttaa keskinopeuteen vaikka polttoainemäärä rajallinen onkin. Kumman GP2-kisan keskinopeutta katsoit, featuren vai sprintin?
Mahtuivat kuitenkin 107 prosentin sisälle kevyesti, joten pelkästään tallia ei voi syyttää.Lisäksi voi kysyä ovatko kierroksen tai kaksi jäävät ja uusien sääntöjen kanssa eniten kamppailevat köyhät tallit edes mikään mittatikku?
Joo tuleehan sitä, mutta tuo mainittu 4 sekuntia kauden aikana kuulostaa aika paljolta. Mutta saa nähdä.Kuten totesit, vauhtia tulee vielä lisää. Huolestuttavaa olisi, jos jo tässä vaiheessa oltaisiin viime kauden tasossa.
-Edit- Vielä sen verran, että vauhtiahan - suoravauhtia - on saatu lisää, mutta mutka-ajaminen on vaikeutunut. Eikö tämä ole about se, mitä on toivottu?
Ja kyllä mä ainakin otan alentuneet mutkavauhdit ilolla vastaan. Malesiassakin kolmossektorin eka mutka oli oikeasti mutka ensimmäistä kertaa moneen vuoteen.
Yksi asia mitä mä odotan mielenkiinnolla, on kuivan kelin aika-ajokierrokset. Niistä pääsee hyvin vertamaan grafiikoiden avulla kuinka erilaisia ne autot on viimekautisiin.