Nykymenoon voi olla tyytymätön ilman, että ainut korjaustapa on palata 20+ vuotta taaksepäin. Varsinkin kun sen jälkeen tullutta tietämystä ei mitenkään saada takaisin siihen pussiin mistä se on tullut. Eikö F1:n yksi viehätysvoima (takavuosina ainakin) ollut juuri uusi teknologia?
Ihan uusi sanonta minulle. Enkä ymmärrä lainkaan nykyautojen nimittämistä "mopoiksi". Tai sitten Sennakin ajoi "mopolla".
Teho ei ole ongelma, autoissa on sitä riittävästi, Moottorikartat pitävät huolen siitä, ettei tehoa tule arvaamattomasti käyttöön liikaa (paitsi Räikkösellä, parin kisan ajan). Erilaisia ajoapuja voitaisiin kyllä vähentää, jolloin teho olisi enemmän suoraan kaasupolkimen hallinnassa. Tosin sitä ei kukaan mukana oleva insinööri halua ja kaikki porsaanreiät, jotka olisi löydettävissä, käytettäisiin, jotta sutimista ei tapahtuisi.
Jabsuhan tuossa jo olennaisimmat sanoikin, mut mitähän porsaanreikiä löytäisit, jos elektroniikkaa karsittais? Minimoitais sillee, että jätettäis vain ERS:n käyttöön vaadittavat komponentit käyttöön, että ainut vaihtoehto kiihdytyksen helpottamiseksi olisi polttomoottorin suunnittelu niin, että vääntöä ei olisi alhaisilla kierroksilla /nopeuksilla (liekö mahdollista?). Tuskin kukaan sellaista lähtis tekeen, ku hyvä kuski kyllä autonsa "
KESYTTÄÄ (ymmärrä miksi tästäki piti alkaa lässyttään... )" omaan tahtoonsa, jos vain auto liikkuu niinku sen olettaa liikkuvan.
ERS:n tehojen käytön vasta suurissa nopeuksissa ymmärrän. Silloinhan sitä tarvitaan eniten bensansäästössä ja huippujen hakemisessa. Toki olisi ihan mielenkiintoinen sääntö, että ERS:n pitäis olla aina mukana, ku kaasua vähääkään painetaan. Ei olis siis nopeudesta riippuvainen, vaa kaasupolkimen asennosta.
Lisäksi mitä jo sanoin, nii vähintäänkin pitäis nuo kuljettajan nappien vääntelyt lopettaa. Se on insinöörien hommaa se auton säätäminen, hoidettakoot seki siis varikolla jos on tarpeen.
edit: niijoo, ehkä Senna mopolla ajoi, mut jostain syystä se siltikin on potenssiin 10 munakkaampi laite ku nyky-formula-auto.
edit2: mut mitähä ihmettä minä sun mielipiteistä välitän. Sun mielestähän tuomaritki on aina oikeassa. Lammas mikä lammas. Nykyiset säännötki on varmaan pirun jees