Samaa mieltä olen ilmanvastuksen vähentämisestä takaosaan, siinä voisi olla yksi ratkaisu ohitusten helpottamiseen. Toinen ratkaisu on kopsata Indycarista Push-to-pass ja rajoittaa sen käyttöä. DRS:n käyttörajoitus voisi myös F1:ssäkin toimia. Tuotaisiin myös ohittamiseen taktisia elementtejä.
Toisaalta tuollaiset tekniset härvättimet vain lisäisivät entisestäänkin lajin monimutkaisuutta, mitä tunnutaan pitävän yleisesti ongelmana.
Itse näkisin, että ihan silkka yksinkertaistamista voitaisiin joskus kokeilla. Aeoron merkitystä kokonaisuudessaan vähemmäksi ja rajoituksia ilmavirtaa rikkoviin ponttooneiden yms. siipihärpäkkeisiin.
Samalla hybriditekniikkaa tai jotain pitäisi karsia sen verran, että autoista saataisiin nykyistä keveämpiä ja miksei pienempiäkin. Tuotahan se Hamiltonkin on jo vuosia manannut, että autot vain lihovat vuosi toisen perään ja niinhän se onkin, viimeisen kymmenen vuoden aikana on tainnut tulla pitkästi toistasataa kiloa lisää ja ulkomitatkin ovat koko ajan vain kasvaneet.
Uskoisin, että näillä muutoksilla voitaisiin saavuttaa autoja, jotka olisivat paitsi nautinnollisempia ajaa, myös katsella. Painonsäästön myötä kierrosajatkaan eivät putoaisi välttämättä niin paljoa ja teoriassahan pienemmillä autoilla pitäisi mahtua aina vähän paremmin ajamaan rinta rinnan ja hakemaan ajolinjoja ja ohittamaan.