Minusta nämä auton kehittäjä sitä tätä kliseet on turhaa paskaa. Palaute on tärkeää mutta insinöörit ja suunnittelijat ne loppupeleissä kehittää. Lisäksi en tajua kuinka sokeaa täällä väki on? Vaikka miten asiaa punoo niin Lewis on kaikkien aikojen paras kuski. Siinä rinnalla on käynyt alonsoa, kovalaista, buttonia, rosbergia, bottasta tms ja aina on päihittänyt kaikki paitsi kerran Rosberg pääsi niskan päälle. Virheetöntä tekemistä joka vkl ja aina porukka marisee talli sitä talli tätä. Lewis mahdollistaa omalla ajamisellaan sen että taktiikat onnistuu. Niin yksinkertaista se on.
EN ole itsekään mikään lewis fani, mutta pitää tyypillä antaa tunnustusta tekemisestä.
Lisäksi yleensä aina parhaat kuskit päätyy parhaisiin autoihin. Sen historia kertoo. Tokkopa Senna olis voittanut yhtään mitään jos olisi ajanut jollain ligierillä tms vai mitä näitä aikansa paskatalleja on.
Ligieristä pitää kyllä sen verran huomauttaa tai korjata, että mahdollinen nk. Paskuus menee kyllä hyvin harvojen ja ikävien vuosien piikkiin.
Ainakin kuin, että se olisi ollut todella ihan koko ajan niin huono kuin oli.
Ja ainakaan ihan koko ajalla mitaten mitä Ligier oli lajissa niin ei voi sanoa paskatalliksi.
Tosin tässä taisi kyseessä ilman muuta varmaankin olla vain Sennan ajouran aikaisen Ligierin vertailu kyseessä.
Isomman osan aikaa oli kyllä vaikeuksissa talli milloin automallin epäonnistumisen, ajoittain naurettavankin kovan teknisen epäonnen takia, tarkoitetun moottoritoimittajan jättämättä tulemiseen jolloin oli pakko ajaa sopimattomilla moottoreilla, tallin sisäisten ristiriitojen ja välillä myös ihan vain Guy Ligierinkin erittäin kovan itsepäisyyden takia.
Sennan uran alkuaikoina vuosina 1984-1986 vuoden 1984 ollessa vielä melko epäonnistunut ja loppupuolella vuosina 1992-1994 tallilla oli melko hyvä automalli kaikkiaan, melko paljon pisteitä tai jopa voitossakin kiinni oltiin.
Jacques Laffiten menetys loukkaantumiseen vuoden 1986 Brands Hatchissa oli tietyllä tapaa tosin asia mistä Ligier ei vain koskaan toipunut ennalleen tavallaan.
Alain Prost ajoi myös vuoden 1992 Ligierin kohutesteissä itse asiassa nopeammin tiettävästi kuin Thierry Boutsen tai Erik Comas ennen pitkää kisakuskeina ajoivat, mutta lopulta Prost piti sapattivuoden.
Eikä oikein vielä vuoden 1992 aikana Eric Bernardista ollut loukkaantuneena ja toipilaana antamaan järkevämpää testipalautetta tallin autosta samalla tapaa toisin kuin vuonna 1993 ja lopulta 1994 kisakuskina oli antamaan.