Valtteri Bottas - Voittava Suomen Ikioma 'Lill-Lövis' vai Mestaruudeton Siipimies?

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9594
Sijainti
Helsinki
En mä tiedä mistä tämä talli suosii juttu tulee. Montako kertaa on nähty se, että kun lewis lähtee paalulta niin painaa sen 7-10 sekkaa eroa toisena olevaan bottakseen. Luonnollisesti taktiikka on aika no brainer tässä vaiheessa. Tai montako kertaa on nähty se, että lewis ajelee sen 2-3 sekkaa bottaksen takana säästäen renkaita ja sitten kun fuck you valtteri tulee varikolle niin lewikseltä löytyyy takataskusta vielä vauhtia ja ja painaa kovempia kierroksia 5-10 putkeen kuin valtteri uusilla renkailla ja varikkostopissa menee ohi.

Nyt suomilaseja pois päästä.
Yksinkertainen vastaus. Hamilton osaa säästellä renkaitaan, hän voisi ajotaidoillaan jopa Le Mansin voittaa. :D
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Yksinkertainen vastaus. Hamilton osaa säästellä renkaitaan, hän voisi ajotaidoillaan jopa Le Mansin voittaa. :D
Sepä ja osaa tämän rengaspelin, mutta se ei tarkoita sitä että talli suosii taktiikoissa niin kuin täällä tunnutaan aina uskovan. Radalla lewis sen homman ratkaisee.

Mut ymmärrän että suomimm95 ja karjalalakit aina vetää tän talli suosii kortin tajuamatta vittuakaan. Normaalia sinänsä.
En itsekään ole mikäään lewis fanboy enkä ehkä pidä henkilö maailman mielenkiintosimpana tyyppinä ja sortuu hieman tekopyhään jeesusteluun coronan takia talousvaikeuksista kärsivien ihmisten takia 40 miljoonan kausiliksalla, mutta se suoritustaso millä tyyppi vetää viikonlopusa toiseen ja lyö jauhot suuhun niin on vaikuttavaa.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Fakta on se että jos Schumi,Senna,Hamilton olisivat ajaneet koko uransa peräpään talleissa ja nyky Williams auton tasolla niin eivät olisi ikinä juhlineet mestaruuksia saatikka voittoja tai edes palkintopalli sijoja
Vai fakta... Schumin ja Sennan aikana olisivat kyllä varmaankin palkintopallisijalla voineet olla, kun autot epäluotettavia tulemaan maaliin vrt nykyaika.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1971
Sijainti
Vyborg
Vai fakta... Schumin ja Sennan aikana olisivat kyllä varmaankin palkintopallisijalla voineet olla, kun autot epäluotettavia tulemaan maaliin vrt nykyaika.
No ei olisi ainakaan Pacific,Lifella,Lolan 1997 autoilla ajaneet palkintopallisijoituksille tai edes hädintuskin pisteille kun olivat niin hitaita autoja ja todella epäluotettavia myös.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5658
Täytyy sen verran myötäillä, että toki me sohva-asiantuntijat monesti unohdetaan se, että Bottasta on vastassa kaikkien aikojen paras F1 kuljettaja ihan millä mittarilla vertaa. Tilastot toki puhuu puolestaan, mutta ei minusta senna eikä prost ole päässyt tämmöiseen dominointiin.
Koska Sennalla oli vastassaan Prost ja Prostilla oli vastassaan Senna... Voi helvetti, miten yksinkertainen juttu pääsi sinulta unohtumaan.

Jos Sennan tilalla sarjassa olisi ajanut joku samanlainen nevari kuin Berger tai Alesi, niin Prost olisi luultavasti ollut seitsenkertainen maailmanmestari jo kymmenen vuotta ennen Schumacheria. Lisäksi täytyy muistaa, että Prost lopetti F1:ssä koska ei halunnut kohdata Sennaa kaudella 1994. Hän olisi saattanut olla jopa kahdeksankertainen mestari (voitetut tittelit + 1988, 1990, 1991, 1994) ilman Sennaa!

Ja mikäli Prost olisi esimerkiksi eläköitynyt aiemmin, niin Senna olisi voittanut ainakin '89, ja luultavasti mennyt Williamsille kaudeksi 1993 ja voittanut mestaruuden tai muutaman lisää, mikäli myös Tamburellon-kolarilla olisi ollut hieman erilainen lopputulos... Eli kumpikin heistä olisi "ihan helposti" voinut tehdä ne samat ennätykset, jotka Schumacher lopulta sai kunnian kirjata nimiinsä, mutta kun heillä oli oikeitakin vastuksia eikä tallikaverina ajanut aina joku poliittisella päätöksellä kakkoskuskiksi kahlittu beetamies.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Koska Sennalla oli vastassaan Prost ja Prostilla oli vastassaan Senna... Voi helvetti, miten yksinkertainen juttu pääsi sinulta unohtumaan.

Jos Sennan tilalla sarjassa olisi ajanut joku samanlainen nevari kuin Berger tai Alesi, niin Prost olisi luultavasti ollut seitsenkertainen maailmanmestari jo kymmenen vuotta ennen Schumacheria. Lisäksi täytyy muistaa, että Prost lopetti F1:ssä koska ei halunnut kohdata Sennaa kaudella 1994. Hän olisi saattanut olla jopa kahdeksankertainen mestari (voitetut tittelit + 1988, 1990, 1991, 1994) ilman Sennaa!

Ja mikäli Prost olisi esimerkiksi eläköitynyt aiemmin, niin Senna olisi voittanut ainakin '89, ja luultavasti mennyt Williamsille kaudeksi 1993 ja voittanut mestaruuden tai muutaman lisää, mikäli myös Tamburellon-kolarilla olisi ollut hieman erilainen lopputulos... Eli kumpikin heistä olisi "ihan helposti" voinut tehdä ne samat ennätykset, jotka Schumacher lopulta sai kunnian kirjata nimiinsä, mutta kun heillä oli oikeitakin vastuksia eikä tallikaverina ajanut aina joku poliittisella päätöksellä kakkoskuskiksi kahlittu beetamies.
Nh nyt vähän vedit mutkat suoraksi ja ymmärsit tarkoituksellisesti väärin. Kyllähän sen nyt jokainen tajuaa, että noi kaks kilpaili rajusti toisiaan vastaan ja veivät toisiltaan titteleitä.

Siitä huolimatta mä en näe että kumpikaan noista oli samalla tasolla millä lewis tällä hetkellä on. Enkä usko että kumpikaan olis päässyt samalle tasolle vaikka tallikaverina olis ollut betamies. Kummallakin noista suurmiehistä oli heikkouksia. Lewiksellä ei ole yhtään ollut kahteen vuoteen. Virheitäkään ei tule enäään käytännössä koskaan. Kaikki tekeminen hipoo täydellisyyttä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Nh nyt vähän vedit mutkat suoraksi ja ymmärsit tarkoituksellisesti väärin. Kyllähän sen nyt jokainen tajuaa, että noi kaks kilpaili rajusti toisiaan vastaan ja veivät toisiltaan titteleitä.

Siitä huolimatta mä en näe että kumpikaan noista oli samalla tasolla millä lewis tällä hetkellä on. Enkä usko että kumpikaan olis päässyt samalle tasolle vaikka tallikaverina olis ollut betamies. Kummallakin noista suurmiehistä oli heikkouksia. Lewiksellä ei ole yhtään ollut kahteen vuoteen. Virheitäkään ei tule enäään käytännössä koskaan. Kaikki tekeminen hipoo täydellisyyttä.
Sennalla tosin oli nk. Betamiehiä pariinkin otteeseen tallikaverina.

Tai sellaiseksi alistettuja kuten Johnny Dumfries ja Satoru Nakajima. Satoru-san jäi sitä olemaan siitä sitten jatkettuna osin myös Nelson Piquetillekin Lotusilla.

Aivan parhaimmillaan varsinkin Prostilla oli tai olisi ollut selvästi parempi tilanne voitoissa kuin Lewisin tilanteessa on ilman epäonnea ranskalaiselle kroonisestikin urallaan.

Ja ajalta ennen Sennaakin Prost olisi parhaimmillaan voinut olla ties äärimmäisen miten monta kertaa maailmanmestarikin.

Prostilla oli myös virheitäkin välillä kun polla kiristi liikaa.

Prost aikanaan menetti muun muassa vuoden 1984 mestaruuden yhden moneen kauden tapahtumistaan muun muassa Österreichringin kisan Bottas-tyylin virheeseen eli ajoi muun muassa öljylätäkköön jonka kaikki muut mestaruuden lopulta voittanutta Niki Laudaa ja ihan sellaisia takarivin nk. Halveksittuja Maksukuskeja kuten Piercarlo Ghinzania ja Jo Gartneria myöten tuossa kisassa välttivät pilaten kisansa.

Myöskään Dallasin kisa luistelu päin seinää ranskalaiselta ei ollut järkikauppa.

Senna vuorostaan ei ehkä enää olisi ollut kisavauhdissa Lewisin tasolla tai hänen tapaustaan on vaikeampi verrata uran ehtoopuolen ihan mahdollisen hiipumisen alun osalta, mutta paalupaikkanopeus Sennalta oli kuitenkin jotain niin kovin suurta ja niissä kyllä Lewis ilman muuta toki jatkumisistaan huolimatta on jäljessä tai vain samaa tasoa ehkä enintään.

Kun eihän Sennakaan aivan sellainen voittajaluokan kuski ihan aina ollut etenkään sellaisenaan dominoivasti ja vielä vähemmän ainakaan sellainen ihan läpi koko kisan nopeimman kierroksen saattelija tykittävästi lähdöstä maaliin voitolla tai ilman.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Sennalla tosin oli nk. Betamiehiä pariinkin otteeseen tallikaverina.

Tai sellaiseksi alistettuja kuten Johnny Dumfries ja Satoru Nakajima. Satoru-san jäi sitä olemaan siitä sitten jatkettuna osin myös Nelson Piquetillekin Lotusilla.

Aivan parhaimmillaan varsinkin Prostilla oli tai olisi ollut selvästi parempi tilanne voitoissa kuin Lewisin tilanteessa on ilman epäonnea ranskalaiselle kroonisestikin urallaan.

Ja ajalta ennen Sennaakin Prost olisi parhaimmillaan voinut olla ties äärimmäisen miten monta kertaa maailmanmestarikin.

Prostilla oli myös virheitäkin välillä kun polla kiristi liikaa.

Prost aikanaan menetti muun muassa vuoden 1984 mestaruuden yhden moneen kauden tapahtumistaan muun muassa Österreichringin kisan Bottas-tyylin virheeseen eli ajoi muun muassa öljylätäkköön jonka kaikki muut mestaruuden lopulta voittanutta Niki Laudaa ja ihan sellaisia takarivin nk. Halveksittuja Maksukuskeja kuten Piercarlo Ghinzania ja Jo Gartnertia myöten tuossa kisassa välttivät pilaten kisansa.

Myöskään Dallasin kisa luistelu päin seinää ranskalaiselta ei ollut järkikauppa.

Senna vuorostaan ei ehkä enää olisi ollut kisavauhdissa Lewisin tasolla tai hänen tapaustaan on vaikeampi verrata uran ehtoopuolen ihan mahdollisen hiipumisen alun osalta, mutta paalupaikkanopeus Sennalta oli kuitenkin jotain niin kovin suurta ja niissä kyllä Lewis ilman muuta toki jatkumisistaan huolimatta on jäljessä tai vain samaa tasoa ehkä enintään.

Kun eihän Sennakaan aivan sellainen voittajaluokan kuski ihan aina ollut etenkään sellaisenaan dominoivasti ja vielä vähemmän ainakaan sellainen ihan läpi koko kisan nopeimman kierroksen saattelija tykittävästi lähdöstä maaliin voitolla tai ilman.
Jokseenkin näin olen itsekin piirtänyt kuvan päässä näistä herrasmiehistä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Minusta nämä auton kehittäjä sitä tätä kliseet on turhaa paskaa. Palaute on tärkeää mutta insinöörit ja suunnittelijat ne loppupeleissä kehittää. Lisäksi en tajua kuinka sokeaa täällä väki on? Vaikka miten asiaa punoo niin Lewis on kaikkien aikojen paras kuski. Siinä rinnalla on käynyt alonsoa, kovalaista, buttonia, rosbergia, bottasta tms ja aina on päihittänyt kaikki paitsi kerran Rosberg pääsi niskan päälle. Virheetöntä tekemistä joka vkl ja aina porukka marisee talli sitä talli tätä. Lewis mahdollistaa omalla ajamisellaan sen että taktiikat onnistuu. Niin yksinkertaista se on.

EN ole itsekään mikään lewis fani, mutta pitää tyypillä antaa tunnustusta tekemisestä.

Lisäksi yleensä aina parhaat kuskit päätyy parhaisiin autoihin. Sen historia kertoo. Tokkopa Senna olis voittanut yhtään mitään jos olisi ajanut jollain ligierillä tms vai mitä näitä aikansa paskatalleja on.
Ligieristä pitää kyllä sen verran huomauttaa tai korjata, että mahdollinen nk. Paskuus menee kyllä hyvin harvojen ja ikävien vuosien piikkiin.

Ainakin kuin, että se olisi ollut todella ihan koko ajan niin huono kuin oli.

Ja ainakaan ihan koko ajalla mitaten mitä Ligier oli lajissa niin ei voi sanoa paskatalliksi.

Tosin tässä taisi kyseessä ilman muuta varmaankin olla vain Sennan ajouran aikaisen Ligierin vertailu kyseessä.

Isomman osan aikaa oli kyllä vaikeuksissa talli milloin automallin epäonnistumisen, ajoittain naurettavankin kovan teknisen epäonnen takia, tarkoitetun moottoritoimittajan jättämättä tulemiseen jolloin oli pakko ajaa sopimattomilla moottoreilla, tallin sisäisten ristiriitojen ja välillä myös ihan vain Guy Ligierinkin erittäin kovan itsepäisyyden takia.

Sennan uran alkuaikoina vuosina 1984-1986 vuoden 1984 ollessa vielä melko epäonnistunut ja loppupuolella vuosina 1992-1994 tallilla oli melko hyvä automalli kaikkiaan, melko paljon pisteitä tai jopa voitossakin kiinni oltiin.

Jacques Laffiten menetys loukkaantumiseen vuoden 1986 Brands Hatchissa oli tietyllä tapaa tosin asia mistä Ligier ei vain koskaan toipunut ennalleen tavallaan.

Alain Prost ajoi myös vuoden 1992 Ligierin kohutesteissä itse asiassa nopeammin tiettävästi kuin Thierry Boutsen tai Erik Comas ennen pitkää kisakuskeina ajoivat, mutta lopulta Prost piti sapattivuoden.

Eikä oikein vielä vuoden 1992 aikana Eric Bernardista ollut loukkaantuneena ja toipilaana antamaan järkevämpää testipalautetta tallin autosta samalla tapaa toisin kuin vuonna 1993 ja lopulta 1994 kisakuskina oli antamaan.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Ligieristä pitää kyllä sen verran huomauttaa tai korjata, että mahdollinen nk. Paskuus menee kyllä hyvin harvojen ja ikävien vuosien piikkiin.

Ainakin kuin, että se olisi ollut todella ihan koko ajan niin huono kuin oli.

Ja ainakaan ihan koko ajalla mitaten mitä Ligier oli lajissa niin ei voi sanoa paskatalliksi.

Tosin tässä taisi kyseessä ilman muuta varmaankin olla vain Sennan ajouran aikaisen Ligierin vertailu kyseessä.

Isomman osan aikaa oli kyllä vaikeuksissa talli milloin automallin epäonnistumisen, ajoittain naurettavankin kovan teknisen epäonnen takia, tarkoitetun moottoritoimittajan jättämättä tulemiseen jolloin oli pakko ajaa sopimattomilla moottoreilla, tallin sisäisten ristiriitojen ja välillä myös ihan vain Guy Ligierinkin erittäin kovan itsepäisyyden takia.

Sennan uran alkuaikoina vuosina 1984-1986 vuoden 1984 ollessa vielä melko epäonnistunut ja loppupuolella vuosina 1992-1994 tallilla oli melko hyvä automalli kaikkiaan, melko paljon pisteitä tai jopa voitossakin kiinni oltiin.

Jacques Laffiten menetys loukkaantumiseen vuoden 1986 Brands Hatchissa oli tietyllä tapaa tosin asia mistä Ligier ei vain koskaan toipunut ennalleen tavallaan.

Alain Prost ajoi myös vuoden 1992 Ligierin kohutesteissä itse asiassa nopeammin tiettävästi kuin Thierry Boutsen tai Erik Comas ennen pitkää kisakuskeina ajoivat, mutta lopulta Prost piti sapattivuoden.

Eikä oikein vielä vuoden 1992 aikana Eric Bernardista ollut loukkaantuneena ja toipilaana antamaan järkevämpää testipalautetta tallin autosta samalla tapaa toisin kuin vuonna 1993 ja lopulta 1994 kisakuskina oli antamaan.
Kiitos tarkennuksesta. Tarkoitin Sennan ajan ja lähinnä kuvannollisesti käytin ligieriä kun en muista tuon sennan ajan paskatalleja sen koommin, mutta johonkin syövereihin oli jäänyt ligier mieleen että muistaakseni oli aika surkea Sennan aikana. Hain yleisesti enemmän sen ajan Haas talleja.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Kiitos tarkennuksesta. Tarkoitin Sennan ajan ja lähinnä kuvannollisesti käytin ligieriä kun en muista tuon sennan ajan paskatalleja sen koommin, mutta johonkin syövereihin oli jäänyt ligier mieleen että muistaakseni oli aika surkea Sennan aikana. Hain yleisesti enemmän sen ajan Haas talleja.
Joo siis ilman muuta huonoimmillaan oli kyllä huono Ligierikin ilman muuta tai sitten sellainen hirvittävä pettymys vuodesta toiseen.

Eräänlainen 1980-luvun lopun ja 1990-luvun alun Toyota-talli ainakin siihen nähden mitä rahankäyttöön tuli.

Haas-talli tai silloinen Team Haas itse asiassa oli olemassa Sennan ajouralla lajissa vuosina 1985-1986 ja sehän tosiaan oli huonoimmillaan todella pelottavan huono, mutta lupaavimmillaan yleensä ennen teknisiä vaikeuksia todella hyväkin lyhyenä lajissa olemisensa aikana.

Tosin 1980-luvun Team Haas oli eri talli kuin nykyinen Haas.

Etenkin kun se oli liiankin kaupallisesti sidonnainen muiden aihealueiden omistajistaan ja kun ei sitten sponsorin päätoimistosta löytynyt innostusta jatkoon sovituista vuosista 1987-1988 puhuen niin jo vuoden 1986 jälkeen olivat Alan Jonesin ja Patrick Tambayn urat ohi.

Joista tosin Tambayn vähän ennen aikojaan kun vuosina 1987-1989 Tambay yritti kyllä vielä paluuta lajiin kunnolla siinä missä Jones ei enää käytännössä.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Joo siis ilman muuta huonoimmillaan oli kyllä huono Ligierikin ilman muuta tai sitten sellainen hirvittävä pettymys vuodesta toiseen.

Eräänlainen 1980-luvun lopun ja 1990-luvun alun Toyota-talli ainakin siihen nähden mitä rahankäyttöön tuli.

Haas-talli tai silloinen Team Haas itse asiassa oli olemassa Sennan ajouralla lajissa vuosina 1985-1986 ja sehän tosiaan oli huonoimmillaan todella pelottavan huono, mutta lupaavimmillaan yleensä ennen teknisiä vaikeuksia todella hyväkin lyhyenä lajissa olemisensa aikana.

Tosin 1980-luvun Team Haas oli eri talli kuin nykyinen Haas.

Etenkin kun se oli liiankin kaupallisesti sidonnainen muiden aihealueiden omistajistaan ja kun ei sitten sponsorin päätoimistosta löytynyt innostusta jatkoon sovituista vuosista 1987-1988 puhuen niin jo vuoden 1986 jälkeen olivat Alan Jonesin ja Patrick Tambayn urat ohi.

Joista tosin Tambayn vähän ennen aikojaan kun vuosina 1987-1989 Tambay yritti kyllä vielä paluuta lajiin kunnolla siinä missä Jones ei enää käytännössä.
Ahaa :D olen aina ollut hämmentynyt sun juttuja lukiessa mistä hitosta tiedät tämmöstä nippelitietoa?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Ahaa :D olen aina ollut hämmentynyt sun juttuja lukiessa mistä hitosta tiedät tämmöstä nippelitietoa?
No jaa no olenhan tosin erittäin pitkän aikaa seurannut lajia joten väistämättä jää paljon tai on ainakin keskimäärin jäänyt muistiin noita eri aikakausien juttuja.

Välillä varsinkin nuorempina päivinä tuli paljon tuomittua eräitä kuskeja sen ajan tietämyksellä tasoltaan kuten vaikka Dumfriesin Johnny jota sittemmin onkin tullut pitkät ajat sitten kaduttua.

Se kuitenkin opetti aivan viimeistään jos ei sitä ennenkin sen, että ihan jokaiseen median järjestämään ja etenkin joidenkin tallien tähtikuljettajien eduksi lanseerattuihin lehdistön törkykampanjoihin joitakin vähän vaatimattomamman tason tai näennäisen vaatimattoman tason kuskeja vastaan ei pidä lähteä lokaa heittämään.

Ja vuodesta 1986 kieltämättä on aivan helskutisti aikaakin vierähtänyt.

Sen jälkeen on tuolloisten harvassa olleiden kotimaisten paikallisverkkojen jälkeen tulleet jo ajat sitten internet, nk. Purkkiverkot kuten America Online, BBS, FirstClass tai Kansalaisverkko ja vaikka mitkä nettipaikat keskustelualueineen aina tämän hetken Facebookeja, Instagrameja ja vastaavia myöten.

Valitettavasti tietämys tai ongelmien tunnistus tuntuu olevan nykypäivän laajemmastakin tiedon saatavuustasosta huolimatta joskus olevan huonompaa kuin tuolloin oli tai vielä siinä vaikkapa 1990-luvun alussa.

Sen sitten näkee uskomisena aivan mihin tahansa huuhaa-tason sanomisiin tähtikuskien tai muiden poliittisten orkestereiden pikkupillien osalta ja niistä lähtee sellainen keltaisen lehdistön katku, että haisunäädän hajukin alkaa jäädä etovuudessa kakkostilalle sillä menolla kuin sitä kaikkea loruilua on esiintynyt!
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Tuota brittimedian sankaritarinan rakentamista oli jo Hillin, Coulthardin ja Mansellin aikana. CCMK tietää tästäkin jotain.
Kyllä vain, mutta toisaalta otteita näistä on jo puhuttu Kovalaisen Heikin toikissa niin jääköön tässä tapauksessa nyt sinne ne maininnat.

Rasittavaahan se kyllä on myös osin nuoren Russelinkin tapauksessa, mutta ei ajo nyt missään tapauksessa turhakaan ollut ja huonomminkin olisi voinut sujua.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Bottaksen paras kausi mersulla on taitanut olla debyyttikausi 2017. Mahtoiko silloin vielä lähteä ennakkoluulottomasti ja ilman paineita taisteluun Hamiltonia vastaan ? Seuraavilla kausilla on luotu sit liian suuria paineita oman pään sisällä tai sorruttu johonkin liialliseen analysointiin, kun suorituskyky trendi on ollut laskevaan suuntaan.

Jostainhan sekin kertoo kun niinkin yksinkertainen asia kuin startti, lähtökiihdytys menee nykyään enemmän pieleen kuin onnistuneesti.
Näin on osin tragikoomisesti ollut.

Etenkin kun välillä jopa Valtterin debyyttikauttakin silloin pidettiin huonona siitäkin huolimatta, että voitti kolmesti.

Viime vuosi toki voitoissa mitaten oli ja on ollut paras vuosi sinänsä, mutta ne voitot tulivat liian harvoin välein erittäin mainion ja ellei tietyllä tapaa parhaimman Bottaksen alkukauden jälkeen, kokemusta oli jo huipputallissa kun enemmän tai vähemmän täysin epäonnistuneen toisen kauden piti olla niin tavallaan taakse jäänyt ja kun yksinkertaisesti Valtterin kausi vain lähti jollakin tapaa murenemaan siinä Barcelonasta, Monacosta tai Montrealista eteenpäin hieman tilanteesta riippuen niistä laskien.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9594
Sijainti
Helsinki
Kyllä vain, mutta toisaalta otteita näistä on jo puhuttu Kovalaisen Heikin toikissa niin jääköön tässä tapauksessa nyt sinne ne maininnat.

Rasittavaahan se kyllä on myös osin nuoren Russelinkin tapauksessa, mutta ei ajo nyt missään tapauksessa turhakaan ollut ja huonomminkin olisi voinut sujua.
Heikin nimellä olevia toikkeja on paljon, missä sinä mainitse Hillin sankaritarinoista?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Heikin nimellä olevia toikkeja on paljon, missä sinä mainitse Hillin sankaritarinoista?
Juurikin siinä Heikki Kovalaisen yleisessä toikissa.

Toisin sanoen ainakin ellen nyt muista vain väärin niin tässä toikissa jossakin vaiheessa sitä ja muutoin jossakin muussa hänelle olevassa toikissaan:

https://f1-forum.fi/threads/heikki-kovalaisen-tulevaisuus-2013-jaelkeen-koittiko-nyt-loppu.19741/
Pitää yrittää pysytellä Valtterin toikissa jälleen Valtterin uran vaiheissa kiinni.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5658
Nh nyt vähän vedit mutkat suoraksi ja ymmärsit tarkoituksellisesti väärin. Kyllähän sen nyt jokainen tajuaa, että noi kaks kilpaili rajusti toisiaan vastaan ja veivät toisiltaan titteleitä.

Siitä huolimatta mä en näe että kumpikaan noista oli samalla tasolla millä lewis tällä hetkellä on. Enkä usko että kumpikaan olis päässyt samalle tasolle vaikka tallikaverina olis ollut betamies. Kummallakin noista suurmiehistä oli heikkouksia. Lewiksellä ei ole yhtään ollut kahteen vuoteen. Virheitäkään ei tule enäään käytännössä koskaan. Kaikki tekeminen hipoo täydellisyyttä.
No onhan tämä nyt legendaarista väärin ymmärtämistä sinultakin. "Lewis on paras koska sillä ei ollut heikkouksia kahteen vuoteen!" No ei niitä heikkouksia ollut Sennalla ja Prostillakaan silloin kun ajoivat parasta autoa ykköskuskin asemassa. Kahden vuoden aikana voi voittaa vain kaksi mestaruutta, ei neljää, ei seitsemää eikä kahdeksaakaan.
 
Ylös