Freak
Well-known member
Niin, muuttujia on paljon eikä ilman toimivaa kristallipalloa pysty esittämään kuin huonoja tai vielä huonompia arvauksia. Tuo ei kuitenkaan ollut se pointti, vaan yleinen kiinnostus rallia kohtaan.Tämä on aika vaikea yhtälö kun muuttujia on niin paljon, mutta jos panostus siirtyisi r5 -autoihin, niin olisiko menestyminen niin paljon halvempaa että tulisi enemmän osallistujia? Kun kaikissa sarjoissa se jolla on pistää eniten pätäkkää tulee tekemään nopeimman auton ellei sitä säännöillä jotenkin rajoiteta. Niin jos nyt vaikka nykyiset WRC -tiimit pistäisi 50 miljoonaa r5 -projektiin, niin olisiko VW:llä ja Skodalla mitään jakoa näitä autoja vastaan ja olisiko kisa silloin sen parempaa jos top kympin takana kilpailisi 30 kuljettajaa ynnämuilla sijoilla noin teoriassa samoilla autoilla?
Säännöistä huolimatta joku panostaa enemmän kuin toiset. Se joka haluaa voittaa eniten. Lopulta kuitenkin vain yksi voi voittaa. Loput on häviäjiä, vaikka niitä olis sata. Pointti on kuitenkin se, ettei auton teknisellä tasolla ole varsinaisesti merkitystä, jos parempaakaan ei ole saatavilla. Huippukuskit ajaa kuitenkin lopulta huipulla, huippuautolla, johon on talli satsannut törkeästi rahaa voittaakseen ja saadakseen nimen lehteen.
Itse olen henkeen ja vereen bensalenkkari ja vastustan ekoilua moottoriurheilussa loppuun asti. En silti lopeta rallin tai muunkaan moottoriurheilun seuraamista, vaikka niissä siirryttäisiin hybrideihin. Olenhan formuloita ja Le Manssiakin katsonut usean vuoden ajan hybriditeknologiasta huolimatta.