Dieselmoottori
Well-known member
- Liittynyt
- 25.4.2021
- Viestit
- 4333
Ei, kyllä Kimi oli edellä.Kubica johti ja Hamilton olisi ollut Kimin perässä kärkkymässä ohittamista.
Ei, kyllä Kimi oli edellä.Kubica johti ja Hamilton olisi ollut Kimin perässä kärkkymässä ohittamista.
Tästä näkee, miten pienet marginaalit ovat silloin, kun useampi kuljettaja taistelee tasavertaisilla autoilla mestaruudesta. Pienet sattumukset ratkaisevat silloin.Jos näin olisi käynyt, niin Hamiltonin sijoitus Belgiassa olisi tippunut sijan alaspäin ja hän olisi ollut neljäs jolloin olisi ollut Kimin tavoin 97 pisteessä. Toki tästä saisi isomman jossittelun, kun muistelisin Kimin päästäneen loppukaudesta Kiinan kisassa Massan edelleen auttaakseen tätä mestaruuskamppailussa, joten siinä menetti myös kaksi pistettä. Joten Kimi olisikin sitten ollut mestari, kun ei olisi Felipebabya laskenut edelleen. No jossitteluahan tuo on, mutta mukavaa puuhaa kyllä
Ok näköjään pysähtyneenä, ennen jarrutusta vielä Kubica + Kubicalla sisäkurvi ekaan mutkaan varikon jälkeen. Sikäli todennäköisempi kärkimies radalle päästessään.Ei, kyllä Kimi oli edellä.
Kubica oli kyl ennen onnettomuutta hyvä kuski!2010 ja -11 jäivät itselläni vähän pimentoon kiitos maksu-tv:n katkaisun. Nettistriimejä ei oltu vielä löydetty. Kovalainen mateli Lotuksella ja ryhtyi palomieheksi Singaporessa. Alonso voitti tallimääräyksellä Saksassa. Koreassa voitti kaatosateessa, mutta Petrov auttoi Vetteliä ensimmäiseen mestaruuteen hidastelullaan. Ferrari joutui pakosta poistamaan viivakoodit piilomainonnan vuoksi.
Vettel oli ylivoimainen 2011 ja Kubica loukkaantui rallionnettomuudessa, mikä lopetti hänen nousujohteisen uransa (Hän ajoi vielä Williamsilla 2019 ja tuurasi Kimiä 2021 Hollanissa ja Monzassa) DRS tuli mukaan ja Pirelli korvasi Bridgestonen renkaiden toimittajana. HRT:n talousvaikeudet, mitkä johti kuskien kierrättämiseen.
Tämä oli kyllä hämmästyttävää, miten nämä kaksi löysivät toisensa jatkuvasti radallaMassa ja Hamilton hämmästyttävästi löysivät toisensa kisojen tuoksinnassa kaudella 2011. Kun kausi muuten oli Vettelin ylivoimaisuuden takia melkoista haukottelua, toivat veijarit väriä kisoihin.
Tavallaan tuosta Kimin tilanteesta vuodelle 2012 tuli mieleen vähän vuoden 1983 vastaava tilanne Rosbergin Kekelle vaikkakin vähän eri tavalla.F1-kausi 2012 oli kutkuttavan jännittävä maailmanmestaruus-taistelu Ferrarin Fernando Alonson, sekä Red Bullin Sebastian Vettelin välillä.
Myös Kimi Räikkönen teki paluun kuninkuusluokkaan parin vuoden tauon jälkeen.
Muistan miten alkoi pikkuhiljaa kuulumaan huhuja Kimin mahdollisesta paluusta F1:iin. Huhuiltiin, että Kimi kävisi neuvotteluja Williamsin kanssa.
Lopulta tiimiksi valikoitui Lotus, ja hyvä niin. Lotus oli heti talvitestien aikaan kovassa vauhdissa, ja vaikka itse arvelin kyseessä olevan PR-kierroksista tyhjällä tankilla, niin Kimi myhäili tyytyväisyyttään.
Ja niinhän siinä kävi, että Kimin paluu lajiin onnistui hyvin. Kaksi GP-voittoa Lotus-vuosilta, samoin kuin 15 podiumia kahdelta kaudelta.
Kauden 2012 Kimi saavutti jopa kuljettajien pronssia pisteissä jättäen taakseen molemmat McLarenit, Felipe Massan Ferrarin, Red Bullin Mark Webberin, ja Mercedekset.
Oliko mielestäsi Kimi edelleen sama kuljettaja paluunsa jälkeen, kuin ensimmäisellä stintillä? Aika-ajoissa taisi näkyä hieman ruostetta, mutta kilpailuvauhti oli hyvällä tasolla.
Myös Nico Rosberg voitti Mercedeksen ratissa, ja Maldonado Williamsilla.
Mitä muita muistoja sinulla itselläsi on kaudesta 2012?
Alla kauden 2012 season review:
Näytä liitetiedosto 5524