Lancia Delta tasapäinen F1 auton kanssa?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Nyt löytyy aikoja!!!
Itsellä on Granturismo 4 ja kuinka ollakkaan, siitä löytyy Monacon rata!! :alppu::alppu:
Ja myös GT4 erikoisuutena on Suzuki ESCUDO Dirt trial
Aika monacossa oli 1.24.585 (Pystyn parantamaan, jos joku haluaa)
Ja myös Testasin Lancian monacossa, ja aika oli 1.29.587 (Ja tätäkin pystyy parantamaan)
Huomasin juuri tuloksistani, joita kukaan ei huomannut, että vuoden -86 Monacon GP paras kierrosaika oli Alan Prostilla 1,26,620!!
Eli Granturismo 4 mukaan Suzuki ESCUDO:lla voi voittaa vuoden -86 F1, mutta myös pieni mahdollisuus Lancialla on mahdollisuus voittaa F1.
 

Makkonen

Guest
Huomasin juuri tuloksistani, joita kukaan ei huomannut, että vuoden -86 Monacon GP paras kierrosaika oli Alan Prostilla 1,26,620!!
Eli Granturismo 4 mukaan Suzuki ESCUDO:lla voi voittaa vuoden -86 F1, mutta myös pieni mahdollisuus Lancialla on mahdollisuus voittaa F1.
Ja liittyy toikin aiheeseen miten?
Gran Turismolla ei ole mitään tekemistä oikeiden kierrosaikojen kanssa. Vaikka ajaisit Honda NSX:llä Pleikkarilla Laguna Secalla kierroksen aikaan 1:42, niin oikeassa elämässä pääsisit nippanappa alle kahden minuutin. Kysäsepä vaikka Jeremy Clarksonilta.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
"Monacon kaltaisella hitaalla, mutkaisella ja pomppuisella radalla B-ryhmäläinen ralliauto olisi mahdollisesti voinut päästä melko lähelle formuloiden vauhtia."

Riippuen radasta.. :ahem:
Tätä testasin!!
Itse luotan GT4 realistisuuteen, sillä päästään lähelle totuutta
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Uskossaan vahvaa on mahdoton käännyttää. Faktoillahan ei ole enää pitkään aikaan ole ollut mitään merkitystä. Jokainen uskoa tukeva lause pönkittää uskoa ja jokainen päinvastainen argumentti jätetään huomiotta.
Ja tähän kun laitettaisiin nimimerkit alle, niin ei listasta ihan lyhyt tulisikaan.. :rolleyes:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Itse kanssa huomasin aikoinaan joissain kahdessa peräkkäisessä Gran Turismossa (1 ja 2 tai 2 ja 3) että samalla radalla (se joku Mountain- jossa tunnelikin takasuoralla) samanmoisella autolla tuli parinkymmenenkin sekunnin ero kierrosaikoihin näissä kahdessa eri pelissä.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ja juuri näin Mickey, suurin osa kotisohvien schumachereista näyttää ohittavan täysin tuon esiin nostamasi, arvokkaan tosiasian: Ainoa keskusteluun osaltaan osallistunut taho, jolta siis löytyy omakohtaista kokemusta noista mahtavista kilpa-autoista ajamisen muodossa, on todennut, että hakkasi sen ajan formulat kostealla säällä.
Ah, tätä tahatonta ironiaa. Hyvin pieni osa, tarkalleen ottaen ainoastaan yksi henkilö, näyttää ohittaneen joko tietoisesti tai jostain käsittämättömästä huolimattomuudesta johtuen täydelliseti lähes minkä tahansa vähänkään perustelun tai jopa faktaa (kierrosajat) sisältävän viestin noin edellisen kymmenen sivun ajanjaksolta.

Annan aikataulullisista syistä johtuen tarkemman analyysin asian tiimoilta hieman myöhemmin! Nyt siviilitöihin.
Kyllähän me jo tämän sinun manifestisi osaamme jo ulkoa, että älä toki turhaan hukkaa arvokasta aikaasi - jollet sitten vihdoin aio lukea (tällä kertaa vastaanotto päällä) edellistä kymmentä sivua ja vaikkapa ottaa niissä tulleita perusteluita vakavasti.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Vanhan toistoa, mutta olisiko tästä tapauksesta lisätietoja?
Goodwoodin sivuilta ei löydy aikoja kuin vuodelta 2000 asti, Kankkunen viittaa varmaan johonkin vanhempaan. Delta S4 on siellä pari kertaa ollut, ja oli hitaampi kuin lähin sen aikaiseen F1:een edes vähän verrattavissa oleva auto. Joku sivu sitten ne tänne jo kerran postasin.

Mutta Goodwoodistahan alunperin puhe tulikin sen takia koska Celica Pikes Peak oli siellä. Jonka herra pendellstock onnistui kääntämään niin päin, että se vaan todisti kuinka paljon nopeampi B-ryhmäläinen olisi... argh.
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Kyllähän me jo tämän sinun manifestisi osaamme jo ulkoa, että älä toki turhaan hukkaa arvokasta aikaasi - jollet sitten vihdoin aio lukea (tällä kertaa vastaanotto päällä) edellistä kymmentä sivua ja vaikkapa ottaa niissä tulleita perusteluita vakavasti.

Kyllä tänne kai vielä saa kirjoittaa omiakin mielipiteitä, eikä vain toisten totuutena pitämiä asioita :confused::nope:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Tätä testasin!!
Itse luotan GT4 realistisuuteen, sillä päästään lähelle totuutta
Olet hyväuskoinen. :) Parhaidenkin PC-simujen ja erityisesti GT4:n simulaatio on vähän liian pintapuolista jotta virtuaalivertailussa olisi mitään järkeä. Ja jos olet koskaan sattunut vertaamaan GT4:n rata-aikoja oikeaan elämään, niin ne heittävät aika reilusti.
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Mutta Goodwoodistahan alunperin puhe tulikin sen takia koska Celica Pikes Peak oli siellä. Jonka herra pendellstock onnistui kääntämään niin päin, että se vaan todisti kuinka paljon nopeampi B-ryhmäläinen olisi... argh.
No, ainakin koppiautokin voi olla nopea tai jotain.. :doubtful:
 

Grandi

Active member
Liittynyt
18.3.2008
Viestit
25
Nyt löytyy aikoja!!!
Itsellä on Granturismo 4 ja kuinka ollakkaan, siitä löytyy Monacon rata!! :alppu::alppu:
Ja myös GT4 erikoisuutena on Suzuki ESCUDO Dirt trial
Aika monacossa oli 1.24.585 (Pystyn parantamaan, jos joku haluaa)
Ja myös Testasin Lancian monacossa, ja aika oli 1.29.587 (Ja tätäkin pystyy parantamaan)
GT4:stä voi sen verran sanoa että varsinkin rengasseosten ominaisuudet ovat aika hatusta vedettyjä, ja onhan peli muutenkin melko vanhentunut.

Parempiin aikatarkkuuksiin voitaisiin päästä modernimmeilla peleillä (iRacing, rfactor, GT5P yms. ). rfactorissa ongelmana voi tosin useasti olla käytettävän modin laatu, ja muissa tuotteissa taasen ei näitä autoja taida olla mallinnettuna laisinkaan.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Nyt varmaan jokainen alkaa omassa mielessään totuttautua ajatukseen että tehokkaampi rata-auto radalla on itseasiassa nopeampi kuin rallipoluille tehty ralliauto. Mikään hirmuinen ihme tämän ei pitäisi olla, ennemminkin voisi ajatella että jotain on tehty melkoisesti pieleen jos ralliauto olisikin parhaimmillaan jossain muualla kuin siellä missä sitä on tarkoitus käyttää.

Seuraavaksi ihmettelen miksi ralliauto olisikin suhteessa nopeampi märällä? Toki silloin aurodynamiikan osuus heikkenee, mutta olisiko -86 ralliautossa enemmän pitoa kuin saman vuoden formulassa? Ykkösissä oli kuitenkin radalle märkään keliin radalle tehdyt renkaat joissa noin arviona sanoisin olevan paljon enemmän pitoa kuin ralliauton renkaissa. Formuloissahan aika-ajorenkaat oli tehty vain yhden kierroksen ajamiseen. Ralliautojen renkaat olivat aina tehty pidemmille vedoille (ja ei-radalle).

Ralliauton neliveto auttaa kiihdytyksissä muttei mutkissa. Vaikka esm Monacon rata on hyvin hidas niin silti sateellakin ykkönen saa merkittävän pitoedun aerodynamiikasta. Muutamissa mutkissa mennään hyvin hitaasti mutta muuten ollaan kyllä nopeusalueella jossa aerodynamiikka auttaa. 97 Monacossa oli sateista ja kylmää, silloin ykkösien kierrosajat olivat n 30 sekuntia hitaampia kuin kuivalla kelillä. Jos ralliauto jää kuivalla jo tuon 20-30 sekuntia kierrokselle niin vaikeaa kuvitella että sateella tilanne merkittävästi paranisi.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1352
Olet hyväuskoinen. :) Parhaidenkin PC-simujen ja erityisesti GT4:n simulaatio on vähän liian pintapuolista jotta virtuaalivertailussa olisi mitään järkeä. Ja jos olet koskaan sattunut vertaamaan GT4:n rata-aikoja oikeaan elämään, niin ne heittävät aika reilusti.
iRacing pääsee kyllä melko lähelle.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös