Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Saapa nähdä muuttuuko Suomussalmen ilopilleristä Suomussalmen pahan ilman lintu, jos Lotus ei saa kärkeä yhtään kiinni missään vaiheessa. :rolleyes:
Lotuksen ero kärkitalleihin on alkukaudesta merkityksellinen ainoastaan siinä mielessä, onko tämä ero suurempi vaiko pienempi kuin muiden uusien tallien ero kärkeen.

Tony Fernandesin naama saattaa kyllä muuttua mietteliääksi, jos Virginin ero kärkeen on jatkuvasti pienempi kuin Lotuksen. Silloin Fernandesin mieleen alkavat nimittäin hiipiä ajatukset työpestistä lentoemäntänä Richard Bransonin lentoyhtiössä. ;)
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Olen ollut huomaavinani itsekin samaa, esimerkiksi vuosi sitten Australiassa. Se starttikolari oli luultavasti tapahtunut ilmankin Heikkiä (Heidfeld käänsi mutkassa Webberin kylkeen), mutta kuvista kyllä näki selvästi, että hän tökkäsi Barrichellon perään ekassa mutkassa. Jostain kumman syytä hän ei haastattelujen perusteella sitä huomannut itse. :eek:
Katselin myöskin kyseistä starttia monesta perspektiivistä, ja epäilyni vahvistuivat. Heikki aloitti ketjureaktion.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jos täällä nyt kaivataan mielipiteitä mikä Heikissä ärsyttää niin minäpä sanon. Kaikki on Heikille niin isoa, makeeta ja mahtavaa. Asetelma luo henkisen esteen menestykselle. Ja sitten kun menee pieleen niin kirotaan vaan perkelettä. Ja kaikki on taas niin isoa, makeeta ja mahtavaa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Hauskoja. Kiitos. Kerrankin maikkari tekee jotain oikein, jos vähän kärjistetään.
Hienojahan noi on ja ammattitaidolla tehty. Arvatkaas miksi, no Maikkarihan RYPEE noissa F1-rahoissa, mitä se verenimijänä kansalta on MAX-tuotemerkin puitteissa vetänyt. Rahallahan laatua saa ja toi mainos ei ole ollut halvmmista päästä.

Tämän tajuttua suuhun jää ikävä paskan maku, syy ei toki ole Heikin, eikä mediafirman joka pätkän on tehnyt.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14274
No tuo Minardi kyllä taitaa olla huonompi kun se Lotus nyt kuitenkin... Ihmettelen kyllä vertausta hakea 7 vuoden takaisesta autosta syytä jos ei nyt Lotuksessa ole jokin kunnossa... näkihän sen museoon kuuluvien autojen vertailun tuoreisiin autoihin kaudella 2006 kun Super Aguri ajoi vuoden 2002 Arrowsin autoja niin kyllä se ero oli niillä aika silmiinpistävä.:D Heikin kyllä nyt kannattaisi keskittyä ajamiseen ja jättää nuo kötelöpuheet omaan arvoonsa niin kuin muuan Keke teki aikanaan... hyvä sentään, että tulistuu vähän Heikikkin... Kekehän se tulistui montakin kertaa Suomen lehdistön kötelöinnille.:D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
PöllöTV on kyllä huvittava:

mtv3.fi sanoi:
Tulevalla kaudella suomalaisodotukset nojaavat Heikki Kovalaiseen, joka haastaa autourheilun kuninkuusluokassa kolme entistä ja yhden hallitsevan mestarin.
Turha puhua mestareiden haastamisesta, kun siihen ei realistisesti ole mitään mahdollisuutta. Puhuisivat ennemmin tyyliin Heikki haastaa yhden aikamme parhaista aika-ajajista. Se onkin hyvä haaste, koska Heikkiä ja Lotusta emme itse kisoissa tulee näkemään muuta kuin keskeytysvaiheessa. Ja eipä siinä, näinhän se alkuun menee. Toivottavasti tämä kolmen vuoden blään toimii siten, että mestareiden haastaminen onnistuu sitten joskus.

Mutta se, että Heikillä on tallikaverina Trulli, luo sellaisen pienen jännitysmomentin Heikin osalta viikonlopun aika-ajo osioon. Onhan se hienoa jos Heikki pystyy Jarnon päihittämään :ahem:
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Monesti olen puolustanut Heikkiä hänen ammattidissaajiensa iskiessä, mutta nyt kyllä naurattaa jo minuakin miehen puheet:
Kovy sanoi:
Urani oli sellaisessa vaiheessa, että mihinkään puolivälin tiimiin kannattanut jäädä pyörimään. Lähdin katsomaan alusta tämän projektin ja se on varmin tie päästä voittamaan kisoja ja ajamaan mestaruudesta. Se on vaan pitkä tie vielä. Aika näyttää, teinkö oikean päätöksen.
:D Tietysti PR-puheet ovat aina PR-puheita, mutta silti hei jotain rajaa! :rolleyes: Sinälläänhän Heikki tietysti on oikeassa, että varmin tie päästä joskus taas voittamaan kisoja ja ajamaan mestaruudesta on F1:ssä mukana pysyminen, mutta ehkä "hieman" totuuden vääristelyä väittää että Lotuksella nämä asiat tullaan saavuttamaan Heikin uran aikana.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Mies tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjännaurajasta. ;)

Mike Gascoyne on useammassa yhteydessä selvittänyt julkisuuteen, että Lotuksen tämän kauden tavoitteena on voittaa muut uudet tallit ja napata MM-pisteitä loppukaudesta. Ensi kauden tavoitteena on saada Lotus-kuljettaja palkintokorokkeelle, ja kolmannella kaudella Lotuksella tähdätään jo voittoihin. Kovalaisella pitäisi Maikkarin uutisoinnin perusteella olla kolmen vuoden mittainen sopimus Lotuksen kanssa.

Kovalainen uskoo selvästikin Lotuksen mahdollisuuksiin saavuttaa Gascoynen sille asettamat tavoitteet, mutta asettaa haastattelussa sellaisen varauksen, että on saattanut tehdä vääränkin ratkaisun pestautuessaan Lotukselle. Varmaankin se jo tämän kauden edistyessä selviää, onko Gascoynella potentiaalia tehdä Lotukselle menestyvä auto.

Jos se Espanjan osakilpailuun suunniteltu iso aerodynamiikkapäivitys ei hinaa Lotusta lähelle vakiintuneiden tallien vauhtia, niin sitten alkaa kyllä tilanne näyttää huonolta Lotuksen ja Heikin kannalta. Toisaalta, jos Lotus taas lähteekin kehittymään mukavasti ja tavoittaa jatkuvasti muiden tallien etumatkaa, niin miksipä ei voitaisi odotella Heikki Kovalaisesta F-ykkösten maailmanmestaria kaudella 2012? :)
 

MakeS

Well-known member
Liittynyt
13.9.2009
Viestit
60
Onhan toi Force Indiakin kehittyny ihan kivasti lyhyessä ajassa ja homma näyttää ihan toimivalta. Saa nähdä pystyykö Lotus samaan. Rahoitus vissiin ainakin on kunnossa ja ihan osaavaa porukkaakin taitaa tallissa olla.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Niinpä. Lotushan kilpailee sellaisia talleja vastaan, jotka aloittivat tämän kauden autonsa rakentamisen toimintavalmiissa tehtaissaan täydellä henkilökunnalla viime vuoden toukokuussa. Lotus puolestaan aloitti autonsa suunnittelun pienellä porukalla syyskuussa 2009, ja suuri osa Lotuksen teknisestä henkilökunnasta pääsi työn touhuun vasta vuodenvaihteen jälkeen, jolloin heidän työsopimuksensa toisissa talleissa päättyivät. Lotukselta ei siis nähdä vielä kauden ensimmäisissä kisoissa kovinkaan pitkälle kehiteltyä autoa, toisin kuin useimmilta muilta talleilta. Vastaavasti Lotuksessa pitäisi olle enemmän kehittämisvaraa kauden edistyessä kuin valmiimmissa autoissa.

Tony Fernandes tuntuu hoitelevan tallin talouspuolta ammattimaisin ottein, mistä toimii todistuksena hiljattain solmittu sponsorisopimus CNN-uutisyhtiön kanssa. Teknisen puolen pomona on Mike Gascoyne ja suurin osa teknisestä henkilökunnasta on ilmeisesti työskennellyt viime kaudella muissa F1-talleissa, mm. Toyotalla. Ammattitaitoista porukkaa siis. Lotuksen kilpakuskit Heikki Kovalainen ja Jarno Trulli ovat molemmat kokeneita kuljettajia, jotka ovat aiemmin ajaneet huipputalleissa ja väläytelleet ajoittain ajotaitojaan jopa GP-voittoon asti. Lotus F1 Racing -tallin kaikki osatekijät näyttäisivät olevan kunnossa, eikä Lotuksen kykyä menestyä lähimmän kolmen vuoden kuluessa voi missään tapauksessa tyrmätä näiden alkuasetelmien perusteella.

Vaikka Lotus-kuskit ajavatkin ensimmäisissä osakilpailuissa nopeasti kasatulla ja testeissä hitaaksi osoittautuneella autolla, niin parempaa on odotettavissa jo kahden kuukauden päästä toukokuussa ajettavaan Espanjan osakilpailuun. Heikki Kovalainen kertoi haastattelussa Maikkarille, että Lotus-auton ensimmäiseen suureen päivitykseen suunnitellaan mm. siipien, pohjalevyjen, moottorin katteiden ja sivuponttoonien uusimista. Samalla autoa kevennetään ja jousitusta päivitetään. Lisäksi Lotuksella on suunnitteilla oma hydrauliikkajärjestelmä ja aerodynamiikan ympärille rakennettu oma vaihdelaatikko, joiden Heikki toivoo valmistuvan samaan aikaan sen toukokuulle suunnitellun ison aerodynamiikkapäivityksen kanssa.

Äkkiseltään voisi luulotella tällaisen päivityspaketin lisäävän Lotuksen vauhtia kukonaskeleen verran, kun ottaa huomioon että Lotuksen ensimmäinen kehitysversio on kasattu kiireellä ja parantamisen varaa on varmaankin jäänyt sinne sun tänne. Että odotellaan nyt vaan maltillisesti ainakin sinne toukokuulle asti, ennen kuin aletaan manaamaan Lotuksen menestysmahdollisuuksia maan rakoon. :)
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14274
Heikillä kyllä ei ainakaan ole nyt niin paha vaara jäädä nyt viimeiseksi kauden avauksessa... tosin HRT:n suorituskyvystä ei oikeastaan ole näyttöjä vaikka näyttää siltä, että kun ajetaan osittain takapään ollessa terästä olevalla autolla tulee aika paljon takkiin muille autoille... joten tässä suhteessa Lotus tuskin jäänee viimeiseksi... voihan olla niin, että Heikin autoon tulee taas vika tai sitten mies ajaa seinään.:nope:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Heikillä kyllä ei ainakaan ole nyt niin paha vaara jäädä nyt viimeiseksi kauden avauksessa... tosin HRT:n suorituskyvystä ei oikeastaan ole näyttöjä vaikka näyttää siltä, että kun ajetaan osittain takapään ollessa terästä olevalla autolla tulee aika paljon takkiin muille autoille... joten tässä suhteessa Lotus tuskin jäänee viimeiseksi... voihan olla niin, että Heikin autoon tulee taas vika tai sitten mies ajaa seinään.:nope:
Jos ja jos Heikki pistää kampoihin Trullille aika-ajoissa ja kisassa, tai voittaa, niin luulisi tallipomojen siihen kiinnittävän enemmän huomiota, kuin jotta onko lähtöruudukon viimeisessä rivissä ja kestääkö kaara 5 kierrosta kauemmin.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Onhan toi Force Indiakin kehittyny ihan kivasti lyhyessä ajassa ja homma näyttää ihan toimivalta. Saa nähdä pystyykö Lotus samaan. Rahoitus vissiin ainakin on kunnossa ja ihan osaavaa porukkaakin taitaa tallissa olla.
Joo hyvin on kehittynyt, useita vuosia siihen kuitenkin meni.
 

Zire

`.´
Liittynyt
5.2.2009
Viestit
536
Sijainti
Lahti
Useita vuosia? Jos ensimmäisellä kaudellaan talli on ihan jämä mutta jo seuraavalla kaudella taistelee muutamissa kisoissa jo podiumeista ja jopa voitoista nii tiiä sitte. :rolleyes:

E: Postausmäärätavoite saavutettu. ;)
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Useita vuosia? Jos ensimmäisellä kaudellaan talli on ihan jämä mutta jo seuraavalla kaudella taistelee muutamissa kisoissa jo podiumeista ja jopa voitoista nii tiiä sitte. :rolleyes:

E: Postausmäärätavoite saavutettu. ;)
Eihän aikuisten oikeasti Force Indian ensimmäinen vuosi ollut 2008, tallihan oli ollut maisemissa jo ikuisuuden, ensin Jordanina ja sitten Spykerinä yms. Ei voi vetää yhtään johtopäätöksiä Lotuksen tilanteeseen siitä että tommonen perinteikäs talli nousee takaisin huipulle. Sitä paitsi Force India teki Mäkin kanssa laajan yhteistyösopimuksen johon tuo heidän vauhtinsa oikeastaan perustuu. Mersun kone+ Mäkin "perä".
 

MakeS

Well-known member
Liittynyt
13.9.2009
Viestit
60
Eihän aikuisten oikeasti Force Indian ensimmäinen vuosi ollut 2008, tallihan oli ollut maisemissa jo ikuisuuden, ensin Jordanina ja sitten Spykerinä yms. Ei voi vetää yhtään johtopäätöksiä Lotuksen tilanteeseen siitä että tommonen perinteikäs talli nousee takaisin huipulle. Sitä paitsi Force India teki Mäkin kanssa laajan yhteistyösopimuksen johon tuo heidän vauhtinsa oikeastaan perustuu. Mersun kone+ Mäkin "perä".
Mikä estää Lotusta tekemästä vastaavan sopimuksen..? Ja onhan Lotuksellakin paljon kokenutta henkilökuntaa esim. Toyotalta.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Mikä estää Lotusta tekemästä vastaavan sopimuksen..? Ja onhan Lotuksellakin paljon kokenutta henkilökuntaa esim. Toyotalta.
Meinaat että niitä sopimuksia on tarjolla kaikille jotka haluaa? Ei se ihan niin mene. Ja tosiaan Lotuksella on paljon kokenutta henkilökuntaa mutta kun kaikki aloitetaan ihan kokonaan alusta, on epärealistista verratta tilannetta talliin joka vain uudelleennimettiin pari vuotta sitten.
 

JamesHunt

Well-known member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
260
Heikki on yksi niistä, joiden maineen McLaren tuhosi.

Yritä nyt sitten tehdä vaikutusta surkeassa tiimissä, jossa saat joka päivä toivoa, että auto kestää etkä joudu päättämään kisaa lääkintähelikopterissa.

Mihin tiimiin Heikin sitten tulisi pyrkiä ensi vuodeksi? Kukaan järkevä ei oleta Lotuksen voivan pitää häntä tätä vuotta pidempään.

Mielestäni Heikki teki virheen kun ei mennyt BMW-Sauberille. Mersu ottaa jatkossa todennäköisesti vain ja ainoastaan saksalaiskuskeja...

Nyt kysytään miestä, mutta Heikki on supernopea suomalainen ja Suomen ykköstähti! Hyvä Heikki! Sisulla voittoon!
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mielestäni Heikki teki virheen kun ei mennyt BMW-Sauberille. .
Ehkä, mutta heikin tehdessä sopimuksen paletti oli kiitettävästi sekaisin ja näytti siltä että maksukuskit jyräävät nykyisessä taloudellisessa tilanteessa, niin kuin tekivätkin. Heidfeld jäi norkoilemaan ja jäi kokonaan ilman kisakuskin paikkaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Heikillä ei ole paljon varaa hävitä Trullille jos haaveilee jatkosta formuloissa. Toisaalta en odota, että isommin pystyisi Trullia kyykyttämäänkään. Trulli on todistanut enemmän formuloissa, vaikkei ihan huippu olekaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös