Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
On toki syytä Macissäkin, kun eivät huolehtineet toisesta mutta toisen tyyppinen kuski olisi tuonut sen äänensä kuuluviin. Vai kuvitteletteko, että Monty olisi hiljaa nurkassa yrittänyt piipittää ku ei saa haluamaansa? Ja turha vetää että no kato miten kävi Montylle. Sama kävi Heikillekin sanomatta mitään. Joten kumpiko oli turhempaa?
Heikki ajaa edelleen F1:ssä, Montoya ei. Ja Montoyaakin kovempia kuskeja on potkittu ulos F1:stä...
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Heikki ajaa edelleen F1:ssä, Montoya ei. Ja Montoyaakin kovempia kuskeja on potkittu ulos F1:stä...
Monty olis voinu jatkaa ykkösissä jos olisi halunnut, ottajia on moneen kertaan ollut vielä lopettamisen jälkeenkin. Monty tiedetään kovaksi kuskiksi. Montyn ura jatkuu siellä missä hän itse haluaa sen jatkuvan ja on tyytyväinen oloihinsa hieman samoista syistä mitä Kimikin on tyytyväinen omiin oloihinsa.

Heikin kohdalla on epäilyksiä vahvuuksista sekä kyvyistä ja siksi ura jatkuukin jämätallissa. Ehkä Lotus aikoina tulee vahvistus kyvyille ja vahvuuksille ja ehkä Heikki kehittyy Lotuksen ympäristössä voittavaksi ja arvostetuksi mutta vielä ei ole lopullista varmuutta saatu asioista.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Monty olis voinu jatkaa ykkösissä jos olisi halunnut, ottajia on moneen kertaan ollut vielä lopettamisen jälkeenkin. Monty tiedetään kovaksi kuskiksi. Montyn ura jatkuu siellä missä hän itse haluaa sen jatkuvan ja on tyytyväinen oloihinsa hieman samoista syistä mitä Kimikin on tyytyväinen omiin oloihinsa.
Saattaa hyvinkin olla. Ihminen kun on sopeutuvainen. Kummankin edellä mainitun kuskin F1-ura päättyi tavalla, jota he eivät itse valinneet. Tosin paluuhan on vielä mahdollinen.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
No onhan sitä nyt muitakin keinoja kuin uhkailu, ei tässä nyt missään lastentarhassa olla :rolleyes:
Niinpä. Hyvän kohtelun voi varmistaa vaikkapa kirjaamalla tasa-arvovaatimuksensa sopimuspaperiin. Hyvää kohtelua tallilta saa myös, jos on rahakas sponsori taustatukena. Näyttävillä meriiteillä (esim. maailmanmestaruus) saa myös todennäköisesti hyvää kohtelua. Ja sitten kaikkein tehottomimpana vaihtoehtona voi tietysti kokeilla tätä lastentarhamaista itkua, uhkailua ja kiukuttelua, joka sujuu kyllä luonnostaan latinoilta, mutta ei sovi erityisen hyvin suomalaisten luonteenlaatuun.

Kovalaisella ei ollut McLarenilla kovin kummoisia mahdollisuuksia taivuttaa tallia tahtoonsa, mutta Lotus-sopimuksensa Heikki neuvotteli omin nokkinensa ja on ilmeisesti vaatinut sinne muutaman pykälän aiheista, jotka hiersivät eniten McLarenilla.

Toki Heikin on varmaan helpompi olla jo siitäkin syystä, ettei ole selkeästi häviämässä toiselle. Se oli varmaan henkisesti rankkaa Macillä ku ei saanut ääntään riittävästi kuuluviin ja piti silti yrittää psyykata itseään uskomaan, että kaikki on kunnossa.
Tai ehkä McLarenilla lupailtiin parempaa kohtelua tulevaisuudessa ja Heikin kanttia koetteli yritys uskoa lupauksiin, joita McLarenilla ei aiottukaan lunastaa? Lotuksella Heikki sitten vahingosta viisastuneena kirjautti tasa-arvoisen kohtelun vaatimuksensa sopimukseen.

Lotuksella Kovalainen saa samat päivitysosat kuin tallikaverinsakin. Myös auton säätöjen ja kisastrategian suhteen Heikillä on mitä ilmeisimmin Lotuksella enemmän sananvaltaa kuin McLarenilla. Kisabensat ovat tietysti tänä vuonna kaikilla samat, joten enää ei Heikin tallikaveri saa ajaa aika-ajoa ja kilpailun alkua kevyemmällä autolla, kuten McLarenilla. Tässähän onkin jo useita syitä, miksi tallikaveri ei ole tällä kaudella ollut selvästi parempi kuin Kovalainen.

Saattaa tietysti olla niinkin, että Hamilton on kisavauhdiltaan nopeampi kuski kuin Trulli. Toisaalta Trulli saattaa tarjota Kovalaiselle aika-ajoissa kovemman vastuksen kuin Hamilton Heikin McLaren-kausina.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kummasti ne McLarenilla sai Montoyan ja DC:n autot kuitenkin kulkemaan, vaikka osittain kakkosena olivatkin. Ei se tiimi yhtäkkiä muutu Ferrarityyliseksi, ellei kuljettaja ole selkeästi hiljaisempaa tai vaatimattomampaa sorttia.
Pahoin pelkään että aliarvioit McLarenin meiningin 2007-2009. Tuolloin edellisestä mestaruudesta oli kulunut jo liiankin monta vuotta kaikesta panostuksesta huolimatta. Alonsokin palkattiin ykköskuskiksi talliin tuomaan mestaruus. Ja Allun lähdettyä Lewisista tehtiin ykkönen. Jos luet päälliköiden kommentteja talvelta 2007-2008, voit rivien välistä lukea kuinka selvä tilanne oli. Eihän sitä silloinkaan toki ihan suoraan sanottu, mutta jos vertaa aiempaan McLarenin retoriikkaan, on ero täysin selvä. Varmasti nytkin olisi ykkös ja kakkoskuskit jos toista autoa ei ajaisi myös mestari ja tässä tapauksessa vieläpä britti. Jos Lewisin kaveriksi olisi tullut melkein kuka muu hyvänsä varmaankin jatkettaisiin ykkös/kakkoskuskimeiningillä. 2007 lähtien talli on kaikin puolin rapautunut rajusti moraalisesti ja urheilullisesti, se on selvää. Ei Heikillä oikeasti ollut muuta virkaa kuin ajaa sitä toista autoa ja (tallin) tavoite oli pysyä ykköstähden takana jottei syö pisteitä tai markkina-arvoa pois ykköskuskilta.

Tai ehkä McLarenilla lupailtiin parempaa kohtelua tulevaisuudessa ja Heikin kanttia koetteli yritys uskoa lupauksiin, joita McLarenilla ei aiottukaan lunastaa?
Todennäköisesti näin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13754
Saattaa tietysti olla niinkin, että Hamilton on kisavauhdiltaan nopeampi kuski kuin Trulli.
Minä en ainakaan epäile, etteikö olisi. Ei silti mitään älyttömän paljoa. Uskon Heikinkin pääsevän Lotuksella lähemmäs auton optimia, kuin Macilla joka ei ehkä vaan sopinut hänelle niin hyvin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Monty olis voinu jatkaa ykkösissä jos olisi halunnut, ottajia on moneen kertaan ollut vielä lopettamisen jälkeenkin. Monty tiedetään kovaksi kuskiksi. Montyn ura jatkuu siellä missä hän itse haluaa sen jatkuvan ja on tyytyväinen oloihinsa hieman samoista syistä mitä Kimikin on tyytyväinen omiin oloihinsa.

Heikin kohdalla on epäilyksiä vahvuuksista sekä kyvyistä ja siksi ura jatkuukin jämätallissa. Ehkä Lotus aikoina tulee vahvistus kyvyille ja vahvuuksille ja ehkä Heikki kehittyy Lotuksen ympäristössä voittavaksi ja arvostetuksi mutta vielä ei ole lopullista varmuutta saatu asioista.
Heikillä olisi ollut mahdollisuus jatkaa toisessa tilanteessa isoissakin talleissa, jos suuria muutoksia omistajarintamalla ei olisi tapahtunut. Montoya nykyisessä tilanteessa olisi joutunut Lotukselle samaan kastiin, tai ehkä Williamsille. Mutta ajat muuttuvat, niin muuttuvat tilanteet. Tässäkin vähätellään Heikin putoamista Lotukselle, eikös yhtä suuri pudotus ollut Glockilla. Tapahtuikos se nyt niin vapaaehtoisesti? Kun paikkoja ei ole tarjolla, niin jämätalliin on lähdettävä.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Pahoin pelkään että aliarvioit McLarenin meiningin 2007-2009.
No itseasiassa olihan se oikeestaan Ronin missio saada se mestaruus ennen eläkkeelle jäämistä. Tais hepulle tulla jopa eräänlainen pakkomielli Lewisin mestariksi saamisesta. Tuossa vaiheessa Heikki olikin selkeä kakkonen, vaikka osittain lähtikin kauteen varmasti samalta viivalta, koska se mestaruus oli kuitenkin se ykkösasia ja jos Heikillä olisi lähtenyt kulkemaan syystä tai toisesta Lewistä lujempaa, niin Heikki oli ollut mestaruuden tuoja.

Mut kun ei lähtenyt ja tilanne olis seuraavalle kaudelle jo se, että Lewis oli hallitseva mestari, lisäksi auto oli alku kaudesta täys susi, niin kakkosasemahan sieltä taas tuli. Joka kauden mittaan vaan vahvistui mutta miksi? Osittain siksi, ettei Heikki osannut vaatia. Ei ollut yks eikä kaks kertaa ku Heikki ajeli vanhoilla osilla ja selitteli, ettei niistä nyt mitään hyötyä ole, yms.

Heikillä olisi ollut mahdollisuus jatkaa toisessa tilanteessa isoissakin talleissa, jos suuria muutoksia omistajarintamalla ei olisi tapahtunut. Montoya nykyisessä tilanteessa olisi joutunut Lotukselle samaan kastiin, tai ehkä Williamsille. Mutta ajat muuttuvat, niin muuttuvat tilanteet. Tässäkin vähätellään Heikin putoamista Lotukselle, eikös yhtä suuri pudotus ollut Glockilla. Tapahtuikos se nyt niin vapaaehtoisesti? Kun paikkoja ei ole tarjolla, niin jämätalliin on lähdettävä.
Totta, olisi voinut olla mahdollisuus jatkaa, ehkä Renulla tai Toyotalla. Ja totta ajat muuttuu, enkä edes usko, että Monty kovinkaan kummoisiin kykenisi vaikka hänet joku haluaisikin takaisin. Ajat ovat muuttuneet.

Vaikka kuinka välillä hiiri-Heikkiä morkkaisin, niin pääpointti on kuitenkin se, että Heikin ura jatkuu ykkösissä lähes hänen omin ehdoin. Joka on loistava tilanne lähes kelle tahansa urheilijalle tai oikeestaan kelle vaan. :thumbup:
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Heikin lähtöruutu kohenee yhdellä, kun ValkoinenAntonio sai 5:n ruudun rangaistuksen Vihreän Jättiläisen estelemisestä. Lähde Maikkari.

Hyvän kuvan ovat tilanteeseen sopivasti löytäneet.

 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Iso Britannian GP:ssa Lotus pääsi tavoitteeseensa: molemmat kuskit ajoivat ruutulipulle asti ja muut uudet tallit jäivät taakse. Virginin päivitykset toimivat hyvin ja Timo Glock toi vähän lisää mielenkiintoa taisteluun uusien tallien mestaruudesta. Vielä ei ole näköjään ratkennut, joutuuko lentoemännän asussa palvelemaan Tony Fernandes vaiko Richard Branson.

Kovalaisen kommenteista Maikkarille voi päätellä, että Heikki olisi päässyt avoimella radalla hieman kovempaakin vauhtia. Jarno Trulli kuitenkin hyödynsi alkukierroksella Heikin ajovirheen eikä tehnyt itse virheitä, joten Heikki pääsi matkaamaan loppukilpailun ajan Trulli-junassa. Lopussa talli vielä ilmeisesti varoitteli Heikkiä yrittämästä Jarnon ohittamista, varmistaakseen etteivät oman tallin kuskit kolaroi keskenään.

Lotus-kuskien keskinäinen kisa kauden puolivälissä
Aika-ajot: Kovalainen 5 -- Trulli 5
Kilpailut: Kovalainen 5 -- Trulli 5
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9278
Yleisesti pienemmät keskeyttäjien määrät pelaavat kyllä nyt Lotuksen pussiin. Australiassa jäi sen verran monta kovempaa nimeä radan varteen, että 13. sija oli tarjolla ja sen Kovalainen otti. Esimerkiksi Silverstonessa keskeytykset vain Kubicalle, de la Rosalle ja Alguersuarille, joten nyt tarjolla oli sija 16, mikä meni Trullille.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Rellu haluaa Heikin vain sen takia, että hän kykenee keräämään tasaisemmin pisteitä tallille kuin Petrov. Toivottavasti siirto ei toteudu. Se on Heikin uralle viimeinen niitti hypätä Kubican tallikaveriksi. Ei saa edes mahdollisuutta yrittää peitota Kubicaa, enkä kyllä usko että siihen pystyisikään. Nyt vaan rauhallisesti viedään vuosi vuodelta Lotusta eteenpäin, niin hyvä tulee. :ahem:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
http://www.iltalehti.fi/formulat/2010071412039634_fo.shtml

No tämän mukaan Kovalainen ei lähde mihinkään. Aika hauskaa, että Maikkari siteeraa sanomaosakeyhtiön IltaSanomia kertoakseen, että Kovalainen mahdollisesti siirtyy Rellulle ( vaikka itse IltaSanomat ei tätä uutista julkaise ). Ja sitten oman konsernin ( Almamedian ) Iltalehdessä kertoo, ettei Heikki lähde minnekään.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Noinkohan Renaultin kiinnostus tietää palkankorotusta Heikille Lotuksella? Yllä linkitetty tomorrownewsf1.com:in artikkeli väittää Trullin palkan olevan kolme miljoonaa euroa vuodessa, kun taas Kovalainen saa kaksi milliä plus bonukset pistesijoituksista (joita ei tällä kaudella tule ilman massiivista keskeytyssumaa).

Ensi kaudella Renault on varmasti Lotusta kilpailukykyisempi, mutta kahden vuoden päästä saattavat jo olla tasoissa keskenään, mikäli Gascoyne onnistuu Lotuksen kehittämisessä. Heikki on Jarnoa nuorempi, joten Trullin voisi olettaa antavan Lotuksella ennemmin tilaa malesialaiskuskille kuin Kovalaisen.

Heikki viihtyy selvästikin Lotuksella, vaikka ei se Renaultkaan olisi huono vaihtoehto nyt Briatoren häivyttyä. Kubica olisi Kovikselle kovemman luokan kirittäjä kuin Trulli, mutta ei yhtä paha kuin Hamilton.
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
717
Aika hauskaa, että Maikkari siteeraa sanomaosakeyhtiön IltaSanomia kertoakseen, että Kovalainen mahdollisesti siirtyy Rellulle ( vaikka itse IltaSanomat ei tätä uutista julkaise ). Ja sitten oman konsernin ( Almamedian ) Iltalehdessä kertoo, ettei Heikki lähde minnekään.
Off-topic: Maikkari ei ole kuulunut enää viiteen vuoteen Almamediaan, vaan on ruotsalaisen Bonnierin omistama.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Saapa nähdä. Kubica olis paha mut Renulla olis taas huomattavasti paremmat mahdollisuudet ainakin seuraavan parin kauden ajan. Renulla vaan on jo pitkään ollut tämä ykköskuski meininki, joten Heikki taitaisi joutua samaan asemaan mistä McLarenilla lähti.

Toisaalta mies itse sanoo, että nyt tekisi kaiken toisin. Joten soisi nähtävän tämänkin asian. Sinne vaan juurilleen. Lotukselle voi palata sit parin vuoden kuluttua, kun tai jos kärry tuosta mihinkään alkaa liikkumaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös