1971 oli Suurajoissa Eero Nuuttila (ilmeisesti isä) ja pojat Esko ja Esa Nuuttila. Kuvassa Esko rutatulla Asconallaan.
Ei vaan se menee näin, Siihen Aikaan kun Opel Kadett B 1900 Rallye ja Ascona mallit hallitsivat Suomen Rallipolkuja 1970-luvun alussa. Oikeastaan kaikki Viritystoiminta keskittyi Kotkaan Kotkan Autotuonti OY:n tiloihin jossa toimi autokaupan ohessa, myös Opel Mobil Rallye Teamin "virityspaja". Suomen GM-myyjäyhdistys oli kanavoinut kaiken kilpatoiminnan epävirallisesti kyseiseen yritykseen, jonka omistaja perhe Nuuttilat olivat jo 1960-luvun alusta alkaen olleet kiinnostuneita moottoriurheilusta.
veljekset Esko, Olli ja Eero Nuuttila kaikki kilpailivat ainakin jossain muodossa. Myöhemmin myös Eskon poika Esa innostui ajamaan itse rallia.
Kotkassa Kotkan Autotuonti Oy:n tiloissa rakennettiin lähes tulkoon kaikki Suomen nopeimmat Opelin ralliautot, joitakin harvoja yksilöitä tehtiin myös Porissa Armas Palinin Opel/Vauxhall Autolikkeen tiloissa ja Varkaudessa Unto Halosen autoliikkeessä. Kotkan Autotuonti Oy:ssä suoritti muuan
Tuupovaarasta lähtöisin ollut Autoteknikko nimeltä Ari Pieti Uolevi Vatanen korjaamoharjoittelunsa opiskellessaan Kotkan teknilisessä oppilaitoksessa. Luonnolista siis että, Arin ensinmäinen kilpa-auto oli Opel Kadett Rallye Rek:no SMP-10 joka oli rakennettu Nuuttiloiden pajalla Matti Hiltusen käyttöön.
Esa Nuuttila taas on Esko Nuuttilan Ralliautoilun Suomen mestaruudenkin 2-ryhmässä Opel Ascona A rek nro :RD-3 voittanut poika. RD-3:n tarinahan soraränneissä jatkui sitten 2000-luvun alussa, kun Haminalainen Vesa-Matti Virtanen entisöi sen Histroic-rallisarjaan voittaen mestaruuden. Myöhemmistä vaiheista en sitten tiedä enempää.
Armas Palinin pojan Hannun osaksi tuli olla se Opel-kuski jonka auto vuoden 1971 alussa osoittautui sääntöjen vastaiseksi ryhmään 1. Siis auton etuaisoja oli ryhmän sääntöjen vastaisesti vahvistettu.
Kun GM-piirimyyjä yhdistys lopetti Kotkan Autotuonti Oy:n kanavoiman kilpailutoiminnan tukemisen Opelin valta ryhmässä 1 murtui, vasta kun Espoossa Blominmäessä Opel-spesialisti Christer Ekegren (Erikoisrengas C.Ekegren Ky) ja lankomies Ulf Grönholm saivat aikaan merkittäviä tuloksia vuonna 1977 ja 1978 palasi Opel takaisin terävimälle huipulle. Ensin tuli kultaa 4-Ryhmän Opel Kadett GTE:llä ja seuraavana vuonna Uffe talutti viivalle samanlaisen kakkosryhmäläisen voittaen SM-kultaa ryhmässä 2.
Christer Ekegrenin maine kiiri monen korviin nimen omaan Asconan osaajana. Miehen käsialaa olivat myöhemmin Timo Kuivisen, Marcus Grönholmin ja Sebastian Lindholmin nopeaksi opettamat Opel Asconat. "Bosse" Grönholm ja Timo Kuivinen molemmat ajoivat Ekegrenin parantelemat Asconat junioreiden Suomen mestaruuteen vuosina 1986 ja 1988. Tosin Kuivisen peliä Ekegren vain hieman paranteli, kun taas Grönholmin keltainen Opel Ascona B oli kokonaisuudessaan Christer Ekegrenin käsialaa.