Astraali
Well-known member
-
Viimeksi muokattu:
Hmm Tomppahan osti Arrowsin 96, eiks vaan? Eli tarkoittanet nyt tätä Phoenix-kuviota, jonka takana oli ainakin nimellisesti Walkingshaw'n kaveri Charles Nickerson.Astraali sanoi:Muistaako kukaan Tom Walkingshaw'n yritystä päästä ykkösiin 98/99 (?) vuoden Hartin koneilla ja vanhoilla Prost-autoilla nimellä DART?
Tokihan mukana on osaavaa henkilökuntaa niinkuin aina kun uusi talli tulee - ostetaan muualta työntekijät. Mutta silti itse talli on ummikko, miten saadaan harjoituksista kaikki irti, miten hoituu taktiikka, mitä kukakin päättää jne. Kaikkea muutahan voidaan treeneissä kokeilla, mutta oikea kilpailutilanne tärisyttänee jokaisen vatsanpohjassa. Nopeasti se kokemus ja ensimmäiset rutiinit varmasti muotoutuvat.Otto Hokkanen sanoi:Ei aivan ummikkona, sillä Super Agurin tekniikkapuolella vaikuttaa Mark Preston tiimeineen. Preston Racingin poppoo koostuu lähinnä entisistä Arrowsin työntekijöistä, jotka haaveilivat vielä joskus palaavansa fykkösiin.
Moottorit ovat osa runkoa nykyisellään (no pari-kolmekymmentä vuotta olleet), mutta mikään ei estäne jatkaa rungonpalasia hiilikuidulla. Joka tapauksessa sinne joutuu uudet konepaikat paistamaan komposiitista. Pieni kone siten mahtuu isompaan tilaan muttei iso kone pienempään tilaan. Tosin saattaahan olla että koneen muoto on jollain tapaa muuttunut ja nykykoneella olisikin erikoisempia tilavaatimuksia, sitä ei varmaan oikein kukaan ulkopuolinen tiedä.Mun mielestä tuo koneiden pinentyminen on juurikin ongelma. F1-autossahan moottori on kantava elementti (?), joten sen vaihtaminen ulkomitoiltaan huomattavasti pienempään vaatisi koko takapään suunnittelemista uudelleen.
Mutta luuletko ettei jokaista ideaa imetty noista Arrowsin autoista kun ne ostettiin Minardille? Jos vanhat Arrowsit olisivat olleet Minardeja nopeampia, olisi Minardi muuttanut muotoaan varsin nopeasti. Eli en usko että vanhat Arrows-autot päihittäisivät nykyajan Minardia. Kone voi tietysti olla parempi, mutten usko sen vaikutuksen olevan tarpeeksi suurta.No se lienee aika selvää, ettei noilla autoilla pärjätä voi. Siitä mikä on aivan liian hidas voikin olla montaa mieltä. Minardinkin alkukaudesta 2005 käyttämä PS04B oli periaatteessa sama auto kuin kaudella 2002 käytetty.
Olihan Toyotan toissavuoden autokin monien ammattilaisten silmissä samanlainen kuin Ferrarin jokin edellis kauden auto. Eli vakoilu ja kopioiminen on "sallittua", mutta ei rehellinen piirrustusten ostaminen...Toni_V sanoi:Sinänsä koko sopassa liikutaan hiukan harmaalla alueella autojen suhteen; Jos kerran piirrustuksia ei saisi toiselta tallilta ostaa, niin mitäs jos BAR:in suunnitteluosasto suunnittelisi sivuprojektina toisen auton Aguri-talille? Ja jos suunnitelma nyt sattuisi olemaan lähellä viimekauden BARia, niin minkäs sille mahtaa. On monen tallin auto aiemminkin muuttanut muotoaan kun uusi suunnittelija on tullut taloon.
Aika hyvän vertailupohjan saa siitä, että Arrows A23 on hyvinkin pitkälti sama auto kuin Minardin vielä alkukaudella käyttämä PS04. Eli vastaavanlainen projekti olisi edessä kuin Stoddartin porukoilla Australiassa, kuten aiemmin viittasinkin.Mutku sanoi:Kas kun ei GP2-autoa... Kuinkahan paljon säännöt (mitat yms.) ovat muuttuneet vuodesta 2002? Sitten moottorin takia pitää modifioida... kuulostaa aika työläältä.
Höpsis. Soot ny seonnut Stoddartin nimeämishässäkkään. Aikoinaan vuonna 2003 kun PS nuo autot osti, oli tarkoitus ajattaa niitä seuraavana vuonna. Silloin ne nimettiin uudelleen PS04:ksi. Minardi kuitenkin päätti jatkokehittää omaa autoaan ja siitä tuli PS04B, jota siis käytettiin vielä 2005 alussa.Bobakki sanoi:Aika hyvän vertailupohjan saa siitä, että Arrows A23 on hyvinkin pitkälti sama auto kuin Minardin vielä alkukaudella käyttämä PS04.
Juu, näinhän se tosiaan näyttää olevan, etteivät sitten noita hyväkseen käyttäneetkään.Otto Hokkanen sanoi:Höpsis. Soot ny seonnut Stoddartin nimeämishässäkkään. Aikoinaan vuonna 2003 kun PS nuo autot osti, oli tarkoitus ajattaa niitä seuraavana vuonna. Silloin ne nimettiin uudelleen PS04:ksi. Minardi kuitenkin päätti jatkokehittää omaa autoaan ja siitä tuli PS04B, jota siis käytettiin vielä 2005 alussa.
Saman verran noissa varmasti toki työtä olisi, ei siinä mitään.
Oikein ! Minardit ym tuo fiilistä F1:iin. Edellämainitunkin tallin poismenoa surtiin paljon enemmän kuin monen nimekkäämmän joukosta poistuneen lähtöä.Albert Oil sanoi:Musta ois mukavaa, jos autoja ois saman verran kuin -89 eli 39! Kaikki kynnellekykenevät ja -kykenemättömät smegeen vaan ja esikarsinnoilla aloitellaan perjantaiaamuna.
onko säännöissä vielä se maximirajoitus autojen määrälle?niki sanoi:Hienoa että ykösiin tulee enempi autoja, 22 on hyvä mutta voisi olla jopa 26 kappaletta. Ehkäpä 2007 tai 2008, ainakin 2007 olisi tulossa yksi uusi talli(McLarenin juniortiimi). Heikki Kultahan kirjoitti että Aguri-talli SAA lisenssin tällä viikolla! Toivotaan parasta :alppu:
Kyllä on, 24 autoa. Tosin on siellä sellainenkin rajoitus, että kaudessa on korkeintaan 17 osakilpailuaJacques sanoi:onko säännöissä vielä se maximirajoitus autojen määrälle?