11. Talli: Super Aguri F1

Toni_V

Well-known member
Niin, viimeisimmän uutisen mukaan, mitä olen nähnyt:

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2005/12/410382

Lyhyesti, Mosley on kehottanut hakemaan lupaa uudelleen. Tosin nyt tarvittaisiin suostumus muilta talleilta.

Vaihteeksi vaikuttaa ihmeelliseltä kähminnältä. Luulisi olevan aika selvää että onko sitä rahaa vai ei.

Kello juoksee aika pahasti Aguria vastaan. Vielä kun ei niistä autoistakaan ole selvyyttä. Muut sentään jo testaavat ensi kauden autojansa.

---edit---
Eli todennäköisesti autoja ei ruuduissa nähdä, mutta ehkäpä pienet mahdollisuudet on olemassa.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Niin, tuli kanssa mieleen että mitä jos siirtäisivät ihan suosiolla sen mukaantulon kauteen 2007. Kun tiimalasissa hiekka vähenee kyllä uhkaavasti! Ihan senkin kannalta jos minkäänlaisesta tulostasosta haaveilevat.

WebSlave

Trackman
Toni_V sanoi:
Lyhyesti, Mosley on kehottanut hakemaan lupaa uudelleen. Tosin nyt tarvittaisiin suostumus muilta talleilta.
Taitaa jäädä saamatta, sillä Toyota-tallit ovat vastahankaan. Siis Toyota ja MF1.

Makkonen

Guest
WebSlave sanoi:
Taitaa jäädä saamatta, sillä Toyota-tallit ovat vastahankaan. Siis Toyota ja MF1.
"Yllätys" notta Toyota vastustaa uutta Honda teamia. :D

niki

positiivari
Sijainti
Rollo
Mtv3:sen mukaan ainakin Nick Fry uskoo Super Agurin tulevan ensi kaudelle, olishan se kivaa jos autoja olisikin 22. Mutta estääkö Toyota? Uskoisin että pikemminkin Ferrari estäisi. Onhan Ferrari aina ennenkin osoittanut varmanpäälle pelaamisen ja epäurheilijamaisuutensa. He eivät voi ottaa sitä riskiä että vuoden 2002 Arrows päihittäisi heidät jossain kisassa. :mad_old:
Mutta Super Aguri-tallille täytyy nostaa hattua sinnikkyydestä! :thumbup:

Sportti-sivujen mukaan hyväksyntään tarvitaan kahdeksan tallin myönteinen päätös, on sillä sittenkin mahdollisuuksia! :D

Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Ei mistään kotoisin tuo super-aguri touhu. Jos ei pysty rakentaa uusia autoja ei pidä ajaa kilpaa. Midlandkin on vähän mysteeri. Onko sieltä tulossa jotain uutta, vai pörräävätkö vanhalla designillä? Vai vielä pahempaa, vanhoilla rungoilla...

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Kokonaan uudet tallit ovat toki tervetulleita, mutta toivoisi tosiaan, että näillä talleilla olisi myös jotain mahdollisuuksia pysyä muiden kyydissä. Ei ole mielestäni paljoa järkeä lähteä kruisailemaan kierroksen Toro Rossojen perässä. Olisihan se kuitenkin alku sekin. Tiedä nyt sitten mitä mieltä Agurista pitäisi olla.

Saukki

Well-known member
J.Heldenview sanoi:
Midlandkin on vähän mysteeri. Onko sieltä tulossa jotain uutta, vai pörräävätkö vanhalla designillä? Vai vielä pahempaa, vanhoilla rungoilla...
No jos julkastuihin kuviin uskominen niin on sieltä jotain tulossa...

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
J.Heldenview sanoi:
Midlandkin on vähän mysteeri. Onko sieltä tulossa jotain uutta, vai pörräävätkö vanhalla designillä? Vai vielä pahempaa, vanhoilla rungoilla...
Kyllähän siellä ihan oikeasti on jotain suunniteltu, sitä on paha sanoa, onko ero tämän vuoden Jordaniin kuinkakin suuri.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Saukki sanoi:
No jos julkastuihin kuviin uskominen niin on sieltä jotain tulossa...
Julkaistuissa kuvissahan nimen omaan on EJ15B eli ei mitään uutta auringon alla. Toisen testiauton takaosa tosin on modifioitu uudelle Toyotan V8:lle ja toisessa on edelleen V10, mutta ainakaan minä en ulkoisia eroja noissa autoissa näe.

niki

positiivari
Sijainti
Rollo
Olen kai ollut oikeassa? Sportti.comin tietojen mukaan Super Aguri osallistuu kaudella 2006 MM-sarjaan. Aikovat kuulemma alottaa Arrowseilla mutta oma auto pitäisi valmistua jo keväällä! Optimistit pärjäävät, hienoa että vihdoinkin saadaan MM-sarjaan 22 autoa! Minun mielestä se 22 pitäisi olla minimi f1:ssä. :ahem:

Ma

Arrogant Opportunist
Sijainti
UP, Michigan
niki sanoi:
Olen kai ollut oikeassa? Sportti.comin tietojen mukaan Super Aguri osallistuu kaudella 2006 MM-sarjaan. Aikovat kuulemma alottaa Arrowseilla mutta oma auto pitäisi valmistua jo keväällä! Optimistit pärjäävät, hienoa että vihdoinkin saadaan MM-sarjaan 22 autoa! Minun mielestä se 22 pitäisi olla minimi f1:ssä. :ahem:
niin, enpa tieda olisiko tallien puutteessa hyva etta jotkut tallit pakotettaisiin laittamaan kolme autoa radoille. Tuskinpa ketaan sentaan voisi pakottaa perustamaan tallia ykkosiin, etta saataisiin minimi tayteen.

DFiaA

I told you so
niki sanoi:
Kumma juttu kun näitä Aguri Suzuka uutisia tulee vain epätoivoisilta lukijoidenkalastelija sivustoilta.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Ei kai tuo Grandprix.com ny ihan kehnoimmasta päästä ole, vaikka välillä julkaiseekin varsin erikoisia huhuja... Ja tuolla mun mielestä selkeesti eniten on tekstiä Super Agurista ollut.

niki

positiivari
Sijainti
Rollo
Kyllä se sinne vielä selviää, tuleekohan Super Agurista uusi Mínardi? Sittenhän kaikki Minardi-fanit voisivat alkaa kannustamaan Aguri-tallia ja lopettaa sen valittelun hitaan tallin poismenosta!

Sitte ku tulee vielä 2007-2008 kausina "pari" yksityistallia (mm.prodrive & mäcin 2.talli) lisää niin ompahan ainakin kiinnostavaa kateltavaa myös letkan häntäpäässäkin. Sitä kauttahan ne junnu-kuskien kyvyt tulevat esiin. Täytyy vain toivoa että nämä nykyiset tallit pysyvät f1:ssä mahdollisimman pitkään.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
niki sanoi:
Kyllä se sinne vielä selviää, tuleekohan Super Agurista uusi Mínardi?
Taitaa tulla uusi Arrows, kun palkkalistoilla on liuta kyseisessä tallissa vaikuttaneita hahmoja ja alkukauden kisoihinkin olisi tarkoitus lähteä kyseisen tallin viimeiseksi jääneellä autolla. Samalla tehtaallakin paiskivat töitä kuin Arrowsilla ennen.

DFiaA

I told you so
autosport

Honda has revealed that it will give financial support to the new Super Aguri Formula One team next season, alongside the commitments it is already making to its own outfit.
autosport.com provides an abstract of stories free of charge. For the full story, please log in
:doubtful:

Nick

sadasseitsemäs
Sijainti
Tampere
Super Aguri pääsemässä F1-sarjaan

Uusi Super Aguri -talli on pääsemässä mukaan ensi vuoden formula ykkösten MM-sarjaan. Talli on saanut kaikilta muilta kymmeneltä tallilta hyväksynnän osallistumiselleen.

Super Aguri tarvitsi kaikkien tallien yksimielisen tuen osallistumiselleen, koska kansainvälinen autoliitto FIA ei kelpuuttanut sitä mukaan alkuperäiselle ensi vuoden tallilistalleen.

Super Aguri tarvitsee edelleen FIA:n siunauksen osallistumiselleen, mutta tallien tuen myötä FIA:n uskotaan antavan siunauksensa uudelle japanilaistallille.

- Olen erittäin iloinen voidessani ilmoittaa, että kaikki 10 tallia ovat tänään hyväksyneet meidän myöhäisen ilmoittautumisemme formula ykkösten MM-sarjaan. Haluan kiittää kaikkia talleja ja vakuutan heille, että Super Aguri tekee yhteistyötä ja täyttää kaikki odotuksenne, tallipäällikkö Aguri Suzuki tiedotti.

(MTV3)
ohhoh... Kaikki tallit ovat hyväksyneet Super Agurin.