jaska sanoi:
:jaska: Antakee rautalankaa ja paljon! :jaska:
Näin juuri, Suomessa on lyhyet etäisyydet etc. polkupyörällä pärjää...
Niin Sinun Tämänhetkisessä elämäntilanteessa, kuten iteskin toteat:
Varmasti hankit sen auton, vaikka ensin väitit, polkupyörää ratkaisuksi :thumbup: Miksi sitten hankit sen auton
Kuten jo Jyskälässä puhuimme, pks:llä selviää autotta, mutta eipä paljon muualla, ehkä nyt turun ja tampereen keskustoissa... varsinkin jos perhettä on. Suomessa on kuitenkin "suhteellisen" pitkät etäisyydet. Kun sitä autoa tarvitaan, niin eikö olisi järkevää, että ne olisivat A) Turvallisia B) Vähän saastuttavia... ?
Onneksi meillä on käytössä tilapäinen autovero, joka varmistaa, että näin ei ole. (autoverohan kehitettiin 50(?) -luvulla estämään pääomien maastapakoa ja esiteltiin tilapäisenä - samoin kuin auton käyttömaksu)
Kiva että maksat mielelläsi veroja - mutta etkö sinä näe siinä mitään epäkohtaa, että tieliikenteen murto-osa palautuu tieliikenteelle... ? Kuitenkin samat hahmot maksavat jo tuloveroja luokattoman paljon ?
Ett silleen!!!!!!!1
Missasit taas pointtini lahjakkaasti!
Sanoin tuon ratkaisun niille joita autoverot yms. vituttavat. Minä hyväksyn ne, joten se siitä.
Ja mitä tulee viittaukseeni tämänhetkiseen elämäntilanteeseeni, niin moni kokee auton pakolliseksi ihan vastaavanlaisessa tilanteessa (asuu 20 kilometrin sisällä työpaikastaan, eikä matkusta päivittäin tai aina edes viikoittain sen pidempiä matkoja). Mutta tulevaisuudessa elämäntilanteeni voi hyvin olla se että matkat on satoja kilometrejä, jolloin auto helpottaisi elämää, mutta jos mua häiritsisi autoverotus, niin vaihtoehtoja löytyisi kummasti!
Ja siis mielestäni tekstissäni myös mainitsin tuon pointin välimatkoille. Luepa kommenttini uudestaan jooko? (esim. esimerkkini mökkireissusta)
Pitkiä matkoja voi matkustaa vaikkapa junalla. Ja siis korostan edelleen, tämä siis
vain jos autoverot vituttaa, eikä halua maksaa autoveroja.
Autoilulle on siis vaihtoehto. Niin että ei tartte aina valittaa tuosta verotusasiasta!
Mitä tulee viimeiseen kappaleeseesi niin toistan jälleen kirjoittamaani kommenttia. Kyllä näen epäkohdan, mutta minua se ei häiritse, koska uskoakseni ne rahat menee kuitenkin hyvin pitkälti johonkin hyödylliseen.