jaska ja muut autoverotukseen vittuuntuneet hahmot. Tässä teille ratkaisu ongelmiinne:
Paitsi että oheisen kaltaisen munamankelin käyttö on ilmaista, niin siinä myös kuntokin kohenee. Tietty jos työmatkat on yli 50 kilometriä, niin tuo on vähän turhan rankka väline, mutta jos esim. työpaikka on alle 20 km matkan päässä, niin tuo fillari on aikas kätevä väline.
Esimerkiksi itse olen
tämänhetkisessä elämäntilanteessani kokenut auton hyvinkin turhaksi kapineeksi omistaa itse, kun työmatka ei kuitenkaan ole kuin alle 10km.
Aina silloin tällöin toki lainaan jonkun toisen autoa, jos todella tarvitsen, mutta muutoin käytän fillaria tai julkisia liikennevälineitä. Ei tarvitse maksaa bensoja, eikä tarvitse maksaa veroa kulkuvälineestään. Toki busseista yms. joutuu maksamaan liput, mutta eipä nuo lähiliikenteen junat ja bussit loppujen lopuksi niin kovin kalliita ole.
Ja jopa se 50km matka porukoille Hyvinkäällekin onnistuu fillarilla, joskin itse käytän useammin junaa.
Mutta siis.. Elämä sujuu aivan täysin ilman autoakin. Jos mulla ois mökki jossain korvessa, niin voisin mennä junaan ja ottaa pyörän mukaan. lähimmältä asemalta sitten polkisin mökille.
Eli siis jos teitä noin paljon vituttaa autoverot ja bensaverot niin myykää autonne ja ostakaa polkupyörä!
Lopuksi.. Itse en toki käytä pyörää verojen takia, ja kyllä varmaan joskus myöhemmässä elämäni vaiheessa (esim. sitten kun on oma perhe) tulee autokin taas hankittua, mutta siinä tapauksessa maksan verot nurisematta. Tiedän että vaikka ne verorahat eivät menisikään kaikki liikenteelle, niin jokatapauksessa ne menisivät johonkin välttämättömään ja tärkeään asiaan.