CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15068
Perjantaina Virallisissa Harjoituksissa sää oli tuskastuttavan kuuma ja samalla paddockilla julistettiin Williamsin ja Hondan sopineen odotetusti kaksivuotisen sopimuksen turbomoottoreista vuosille 1984 ja 1985.
Alustavalle paalupaikalle ajoi perjantaina Rene Arnoux ajalla 1.29.995 ja toiseksi ajoi Patrick Tambay ajalla 1.30.358 ja kolmanneksi ajoi Alain Prost ajalla 1.30.841. Nelospaikalle ajoi alustavasti kerrankin autonsa toimimaan saanut Nigel Mansell. Mansellin aika oli 1.31.263 ja viidenneksi ajoi Eddie Cheever ajalla 1.31.695 ja kuudenneksi ajoi Riccardo Patrese ajalla 1.31.770 ja Mauro Baldi oli seitsemäs ajalla 1.31.802.
Ajalla 1.31.912 kahdeksanneksi ajoi itsensä Nelson Piquet. Yhdeksäs sija meni toistaiseksi Andrea de Cesarisille aikaan 1.32.359 ja kärkikymmenikön kymppipaikalla täydensi Derek Warwick ajalla 1.32.888. 11:sta sija meni Bruno Giacomellille kolmannesosaminuutilla eli aikaan 1.33.333 tasan.
12:sta sija meni Manfred Winkelhockille joka sentään tällä kertaa sai ajan tauluun. Winkelhockin aika oli 1.33.754. 13:sta sija meni Niki Laudalle aikaan 1.34.518 ja 14:sta sija meni Elio de Angelisille vanhalla autolla eli 93T:llä aikaan 1.34.818. Ongelmista lienee turhaa kertoa sillä niin suuret olivat erot 93T:n ja 94T:n välillä.
15:sta sija meni John Watsonille aikaan 1.36.059 ja 16:sta sija meni Keke Rosbergille aikaan 1.36.136 ja 17:sta sija meni Michele Alboretolle uudella 012-mallilla aikaan 1.36.347. Jean-Pierre Jarier oli 18:sta ajalla 1.36.435 ja 19:sta sija meni Roberto Guerrerolle aikaan 1.36.918. 20:s ja 21:s sija menivät Arrowsin miehille järjestyksessä Marc Surer-Thierry Boutsen aikaan 1.37.175 ja 1.37.253.
22:s sija meni Raul Boeselille aikaan 1.37.4 tasan ja 23:s sija meni Jacques Laffitelle aikaan 1.37.546 ja 24:s sija meni Corrado Fabille Osellalla aikaan 1.37.650. Kaksi viimeistä sijaa eli sijat 25 ja 26 menivät Johnny Cecottolle ja Danny Sullivanille ajoilla 1.37.677 ja 1.37.858. Cecotto ajeli aikansa moottorivaurioisella autolla ja Sullivan muuten vain umpisurkean ajan perjantaille jopa vanhan auton mittapuulla.
Kilpailusta alustavasti karsiutumassa olivat sijoilla 27, 28 ja 29 Piercarlo Ghinzani, Kenny Acheson ja Stefan Johansson ajoilla 1.38.455, 1.38.974 ja 1.40.330. Johanssonin kohdalla kyse oli erittäin heikoista kierroksista teknisiä ongelmia täynnä olevalla vanhalla 201:llä.
Puurenkaatkin hajosivat ylipainoisen auton alla mikä oli varsin poikkeuksellista ottaen niiden huomattavan kovuuden muihin rengastyyppeihin nähden. Toisaalta ylettömään kulumiseen saattoi vaikuttaa myös Itävallan radan polttava kuumuus perjantaina.
Alustavalle paalupaikalle ajoi perjantaina Rene Arnoux ajalla 1.29.995 ja toiseksi ajoi Patrick Tambay ajalla 1.30.358 ja kolmanneksi ajoi Alain Prost ajalla 1.30.841. Nelospaikalle ajoi alustavasti kerrankin autonsa toimimaan saanut Nigel Mansell. Mansellin aika oli 1.31.263 ja viidenneksi ajoi Eddie Cheever ajalla 1.31.695 ja kuudenneksi ajoi Riccardo Patrese ajalla 1.31.770 ja Mauro Baldi oli seitsemäs ajalla 1.31.802.
Ajalla 1.31.912 kahdeksanneksi ajoi itsensä Nelson Piquet. Yhdeksäs sija meni toistaiseksi Andrea de Cesarisille aikaan 1.32.359 ja kärkikymmenikön kymppipaikalla täydensi Derek Warwick ajalla 1.32.888. 11:sta sija meni Bruno Giacomellille kolmannesosaminuutilla eli aikaan 1.33.333 tasan.
12:sta sija meni Manfred Winkelhockille joka sentään tällä kertaa sai ajan tauluun. Winkelhockin aika oli 1.33.754. 13:sta sija meni Niki Laudalle aikaan 1.34.518 ja 14:sta sija meni Elio de Angelisille vanhalla autolla eli 93T:llä aikaan 1.34.818. Ongelmista lienee turhaa kertoa sillä niin suuret olivat erot 93T:n ja 94T:n välillä.
15:sta sija meni John Watsonille aikaan 1.36.059 ja 16:sta sija meni Keke Rosbergille aikaan 1.36.136 ja 17:sta sija meni Michele Alboretolle uudella 012-mallilla aikaan 1.36.347. Jean-Pierre Jarier oli 18:sta ajalla 1.36.435 ja 19:sta sija meni Roberto Guerrerolle aikaan 1.36.918. 20:s ja 21:s sija menivät Arrowsin miehille järjestyksessä Marc Surer-Thierry Boutsen aikaan 1.37.175 ja 1.37.253.
22:s sija meni Raul Boeselille aikaan 1.37.4 tasan ja 23:s sija meni Jacques Laffitelle aikaan 1.37.546 ja 24:s sija meni Corrado Fabille Osellalla aikaan 1.37.650. Kaksi viimeistä sijaa eli sijat 25 ja 26 menivät Johnny Cecottolle ja Danny Sullivanille ajoilla 1.37.677 ja 1.37.858. Cecotto ajeli aikansa moottorivaurioisella autolla ja Sullivan muuten vain umpisurkean ajan perjantaille jopa vanhan auton mittapuulla.
Kilpailusta alustavasti karsiutumassa olivat sijoilla 27, 28 ja 29 Piercarlo Ghinzani, Kenny Acheson ja Stefan Johansson ajoilla 1.38.455, 1.38.974 ja 1.40.330. Johanssonin kohdalla kyse oli erittäin heikoista kierroksista teknisiä ongelmia täynnä olevalla vanhalla 201:llä.
Puurenkaatkin hajosivat ylipainoisen auton alla mikä oli varsin poikkeuksellista ottaen niiden huomattavan kovuuden muihin rengastyyppeihin nähden. Toisaalta ylettömään kulumiseen saattoi vaikuttaa myös Itävallan radan polttava kuumuus perjantaina.
Viimeksi muokattu: