Feminismi, tasa-arvo?

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Mä vähän uskon, että ei meitä oo luotu olemaan ylivoimaisia...Sittenhän teille miehille ei jäisi edes sitä iloa, eikä meillä naisilla olisi mitään mitä kohti painaa.
Jep. Sen övervoimaisuuden yhtenä esteenä on naisiin sisään rakennettu viehättämisen tarve. Liittynee suvunjatkamiseen. Se on jopa häiritsevää kun siihen oikein kiinnittää huomiota.

Naisten käytös muuttuu aina ja heti kun seuraan hiipii geeneiltään kelvokas siementäjä. Suurimmaks osaks varmaan tahattomasti. Naisseurassa alkaa vielä kova keskinäinen kilpailu ja henkinen perseenvatkausskaba. Mimmit tuskin edes tajuaa sitä, mutta jos on miehenä vähänkään aistit auki niin saa kyllä nauraa sisäänpäin. Ulospäin ei kannata jos hamuaa muutakin. Khnt huom. Toki miestenkin käytös muuttuu, mutta se on suorempaa ja miehille itselleen aika selvä, että tässä nyt sirkustemppuillaan pillun toivossa.

Yks naisesimerkki johon törmää lähes päivittäin livenä on tissien tuputus. Jumalauta. Maailmassa on todennäköisesti kymmeniä miljoonia naisia päivittäin, jotka tilanteessa peniksen kanssa samassa huoneessa nostaa molemmat kädet ylös ilmaan kuin venytelläkseen ja pitää niitä siellä uskomattomia aikoja. Mulla tulee joka kerran mieleen vaan, että nainen varmaan alitajuisesti ajattelee, että tässä sitä vaan venytellään näin hohhoijjaa rennosti vaan. Mut se on sen hormonit kun kusettaa sitä ja sen päässä pitäis oikeesti kuulua, että "tässä sitä vaan näytetään ihan vitun idiootilta kädet ylös kattoa kohti ojennettuina ja keskustellaan peniksen kanssa, mutta jumalauta eikö ookkin titseissä ryhtiä ja kyllä tuleekin kivasti oikein framille. Ku vielä nänni vähän nöpsöttäis. Ei silleen että hahmottuu lakupätkä vaan vähän haamukuvana vaan paikka. On niin hitsin terhakkaana kun mulla on nää kädet näin idioottimaisesti tässä ylhäällä. Ja vielä pysyy."

Joskus meinaa pokka kyykätä näissä tilanteissa. Riemukasta on se.

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
Minä luulen, että eroa on melkoisesti. Perusteluni on lähinnä se, että sodan raakuuksien ymmärtäminen vaatii asian tutkiskelua. Kirjojen lukemista, dokumenttien katsomista, jne. En ole vielä tavannut naista, jota asia kiinnostaisi (toki sellaisiakin varmasti löytyy). Miehiä tuntuu kiinnostavan paljon enempi.
Juuri tähän mäkin viittasin. Ei mun ystävät innostu nähdessään kymmenkunta sotaleffaa mun leffa pinossa tai ei ne googlettele kadulla näkemiään panssarivaunuja ym. Mun poikapuolinen kaveri oli afganistanissa lääkintämiehenä ja näytti siellä ottamiaan kuvia ja voin sanoa, että vaaditaan aikamoista luonteenlujuutta kun 15 miinakentältä tuotua raajatonta tuodaan pöydälle.
En usko, että monikaan tyttö katsois kuvaa kääntämättä katsettaan ja käskemättä sulkea kuvaa. Ei ollu hyvän näköistä kun porukalla puttui toiselta leuka tai toiselta jalat. Tai jokou sirpaleista saatu pikku poika.
Tämmöisiä asioita ei tokikaan opi elokuvista tai kuvista. Uskon kuitenkin, että edes kurssiluontoisena tulisi naisiakin opastaa mahdolliseen puolustus toimintaan.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Naisten käytös muuttuu aina ja heti kun seuraan hiipii geeneiltään kelvokas siementäjä. Suurimmaks osaks varmaan tahattomasti. Naisseurassa alkaa vielä kova keskinäinen kilpailu ja henkinen perseenvatkausskaba. Mimmit tuskin edes tajuaa sitä, mutta jos on miehenä vähänkään aistit auki niin saa kyllä nauraa sisäänpäin.
Säkin tapailet vääränlaisia naisia.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Säkin tapailet vääränlaisia naisia.
En en. Tää ei ollu mitenkään vain ja ainoastaan omasta näkökulmasta. Ihan yleistä havainnointia. Eikä mulla sitä paitsi oo semmosta charmia, että ihan kaikki naiset nostais kädet ylös kun astahdan tupaan. Enää. :nope:

Sulta unohtu flirttihymiö. Tossa ;)

Knoukka

Well-known member
En en. Tää ei ollu mitenkään vain ja ainoastaan omasta näkökulmasta. Ihan yleistä havainnointia. Eikä mulla sitä paitsi oo semmosta charmia, että ihan kaikki naiset nostais kädet ylös kun astahdan tupaan.
Sama juttu. Innokkaimmat nostaa pystyyn jalat.

Mutta näin elekieleen perehtyneenä voin sanoo, että naiset on tossa vähän alle promillessa ihan huikeeta katseltavaa kun ne vielä taitaa pelin mutta estot on veks. Tai olis jos ei olis itellä siinä vaiheessa veressä jo kaks.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Etsinpähän toikin nostettavaksi. Oli taas vaihteeksi silmien edessä lehti-ilmoitus vuokra-asunnosta, jossa luki jotta hakijan täytyy olla nuori nainen. Eikä ihan yks eikä kaks kertaa, kun tuollaiset hakukriteerit ilmoitettu. Pitäisikö soittaa tasa-arvoministerille?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Etsinpähän toikin nostettavaksi. Oli taas vaihteeksi silmien edessä lehti-ilmoitus vuokra-asunnosta, jossa luki jotta hakijan täytyy olla nuori nainen. Eikä ihan yks eikä kaks kertaa, kun tuollaiset hakukriteerit ilmoitettu. Pitäisikö soittaa tasa-arvoministerille?
Mussa toi ainakin aiheuttaa pientä repeilyä, koska on tässä lyhyen elämän aikana tullut nähtyä aika monta raisua nuorta naista, jotka tykkäävät kämpillään bilettää.

Palmtoface-planttausta saisi vuokranantajalle vähän tarjota. Hakis mieluummin jotain tosi IT-nörttiä siihen, eiks ne nyt oo aika hiljaa. Tai mä aijnakin olin, paitti sit ku poliisit tuli, ni jotai meteliä vissii oli ollu.

No mutta kirjallinen huomautus, jatkuvasta juhlimisesta, kun pidin tuon vajaan vuoden aikana kahdet tuparit. Jotenki vieläkin korpee, niinku äänensävystä kuuluu.

Sue_me

Well-known member
Sanna Ukkola: Mikä feminismissä mättää?

Karaiskaa itsenne mimosat! Naisten asemaa ei edistä se, että hermostuu jokaisesta somekohusta, tyttö-sanasta tai pilakuvasta, kirjoittaa Sanna Ukkola blogissaan.

Haastattelin lauantaina Aamu-tv:ssä kahta miespuolista politiikan toimittajaa hallitusneuvotteluista. Melkein arvasin – Twitterissä alkoi jälleen sama tuttu laulu: eikö naisasiantuntijoita löytynyt? Twitter oli hiljaa aiemmin, kun haastattelin neljää naista politiikasta tai edelliskerralla, kun jututin kolmea naista puolustusasioista.

Viime aikoina sosiaalisessa mediassa on kiertänyt sinällään hauska suomalaistutkijan all male panel -sivusto, jolle on koottu kuvia paneeleista, joihin osallistuu vain miehiä. Kyse on huumorista, mutta sanoma on myös vakavampi: naiset eivät vieläkään osallistu yhteiskunnalliseen keskusteluun samalla volyymilla kuin miehet.

Minua sivusto nauratti, mutta myös ärsytti, sillä se edustaa paljolti sitä ajatussuuntausta, mikä mielestäni feminismissä on eniten pielessä.

Feministit itse ihmettelevät usein, miksi moni tasa-arvoa kannattava, moderni nainenkaan ei samaistu heihin. Minäpä kerron: te puuhastelette ihan väärien asioiden parissa.

Feminismi näyttäytyy monelle asioiden loputtomana problematisointina, jossa naiset on asemoitu uhreiksi ja miehet riistäjiksi, jotka saavat yhteiskunnalta aivan liikaa. Feministi kyttää Twitterissä, kuinka monta miestä missäkin paneelissa istuu, tarkkailee, kuinka ketäkin naista luonnehditaan väärällä tavalla ja laskee, keiden huulilta lipsahtaa vahingossa sana tyttö. Feministi toteaa, että naispoliitikon kutsuminen etunimellä on tytöttelyä, miespoliitikon kutsuminen etunimellä on kunnianosoitus. Feministin mielestä naisten ulkonäköä ei saisi kommentoida lainkaan – ja hän haluaa määrätä adjektiivit, joilla naispäättäjää saisi luonnehtia. Feministi suuttuu, jos Ilta-Sanomien kannessa Oscar-ehdokasta kutsutaan sanalla äiti. Se kuulemma halventaa naisia.

Feministi ei tunnu näkevän eroa suuren tasa-arvo-ongelman ja triviaalin ajattelemattomuuden välillä. Naisten vähäinen määrä pörssiyhtiöiden hallituksissa rinnastuu Koffin FB-sivuilla viikko sitten julkaistuun kuvaan, jossa jääkiekkoilija Jevgeni Malkinin ylle oli photoshopattu mekko ja alle sanat: Tervetuloa tytöt! Feministille nämä kaksi asiaa ovat samanarvoisia, sillä Koffin FB-kuva edustaa hänelle koko yhteiskunnan läpitunkemaa patriarkaarista sortoretoriikkaa, naiseuden kulttuurista säätelyä, jossa tyttö-sanaa käytetään häviäjän synonyyminä ja joka purkautuu pahimmillaan väkivaltana.

Itse en osannut pöyristyä Koffin kohutusta kuvasta. (Kuvan jälkipuinnissa alitettiin tosin kaikki mahdolliset rimat, kun kuvaa kommentoinut nainen sai somessa kapallisen törkyä niskaansa.)

Mutta itse mekkokuvaa en nähnyt naisia sortavana, näin sen vähän hölmönä urheilumaailmaan kuuluvana huumorina, jolla ei todennäköisesti ollut tarkoitus loukata – se oli ajattelemattomuutta. Sitä paitsi Koff veti kuvan pois ja pyysi anteeksi.

Joten karaiskaa itsenne, mimosat! Hermostumalla joka jumalan risahduksesta te inflatoitte oman ideologianne – feminismi kokee poika joka huusi sutta -ilmiön. Samalla naisasialiikkeet tahtomattaan pitävät yllä asenteita, joissa nainen nähdään uhrina ja miehelle alisteisteisena sorron kohteena. Moni moderni, tasa-arvoa kannattava nainenkin alkaa karsastaa ideologiaa, jonka edustajat riekkuvat jatkuvasti jostain loukkaantuneena pitkin sosiaalista mediaa.

Nykyfeministit eivät edistä vaan päinvastoin usein heikentävät naisten asemaa. Keskittymällä naisten uhristatukseen he pitävät yllä ja vahvistavat ajatusta, jonka mukaan naiset ja miehet eivät olisi tasa-arvoisia. Se on pötypuhetta.

Tasa-arvoon liittyy totta kai paljon todellisia, rakenteellisia ongelmia, joihin keskittyminen olisi paljon hedelmällisempää kuin tyttö-sanojen jahtaamiset ja somekohuihin ripustautumiset. Miksei aloitettaisi vaikka siitä, että kannustaisimme naisia hakeutumaan perinteisesti miehisille aloille, pyytämään palkankorotusta ja hakemaan ylennyksiä hanakammin – vaikkapa pyrkimään aikaisempaa huomattavasti rohkeammin yritysten ylimpään johtoon? Se olisi naisasian kannalta paljon hyödyllisempää kuin äiti-sanojen bongailut iltapäivälehtien kansista.

Ilmiö on tuttu politiikasta: vallanpitäjien tulee kestää muita vahvempaa arvostelua. Sama pätee naisiin: jos tavoittelemme ja saamme yhteiskunnallista valtaa, emme voi enää reagoida joka risahdukseen. Meidänkin on aika kasvattaa paksumpi nahka, keskittyä merkittäviin asioihin, opetella unelmoimaan suuria ja mennä läpi harmaan kiven.

Kuinka moni huipulle noussut naisjohtaja haaskaisi kallisarvoista aikaansa päivittelemällä täysin tyhjänpäiväisiä hölmöilyjä päiväkaupalla? Joku viisas sanoi kerran, että ihmisen suuruutta voi arvioida sen perusteella, kuinka pieniin asioihin hän takertuu.

Minä haluan parantaa naisten asemaa yhteiskunnassa. Mutta en usko, että se paranee tunteella – se paranee vain ja ainoastaan järjellä. Modernin naisasialiikkeen on nostettava rimaa – enää ei kannata tuhlata aikaa tytötteleviin lätkäriehujiin, jotka nolaavat hölmöillä pilakuvilla korkeintaan itsensä.
http://yle.fi/uutiset/sanna_ukkola_mika_feminismissa_mattaa/8000486

Aijai, kritiikkiä omien joukosta :nope:

jjv

Arschloch
Äänestän näistä Ukkolan jatkoon. Soon hyvä jätkä, ei leiki härkäsillä.

jjv

Arschloch
Se onkin hyvä tavoite. Siinä vaiheessa, kun ylennyksiä jaetaan, on kaikki hyvät jätkät samalla viivalla pissavehkeisiin katsomatta.