Ferrari f2004

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Taitaa nuo sääntömuutokset olla sen verran isoja, että jo niitenkin takia ei ekaan kisaan voida lähteä vanhalla autolla.
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
pmv sanoi:
Niin mistä tiimistä Henkka puhuu?

Autosportin sivuilla Montezemolo kertoo, että porukka on ollut erittäin motivoitunutta Ferrarin tehtaalla. 2003 kauden jälkeen fiilis oli kuulemma ollut, että mitään ei oltu voitettu vuosiin. Ehkä ne on siellä Ferrarilla lukenut näitä foorumeita.
Mää nyt tarkotin vaan sitä että eipä noissa julkistamistilaisuuksissa koskaan kaikkia uusia ulkoisia keksintöjä tuoda näytille. Kuten Ross Brawn sanoi, niin auto tulee todennäköisesti olemaan aivan eri mitä Melbournessa.

Tsoukkina nyt vaan pistin että melkeenhän kaikki julkaisevat joka vuosi sen edellisvuoden auton, niin vastustajat eivät pääse heti kopioimaan kaikkia ideoita. Varsinkin etu- ja takasiivet ovat yleensä olleet parisen vuotta vanhaa mallia. McLaren ja Ferrari ovat yleensä näissä hommissa olleet kaikista salaperäisimpiä ja ymmärtäähän sen kun kaksi kovinta huipputallia ovat.

Eli suomeksi sanottuna, noista kuvista tuskin kukaan pystyy päättelemään yhtään mitään ratkaisevaa asiaa. Spekuloida toki saa, sehän on tän homman suola.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No viimeisenä kahtena kautena tilastojen valossa ne huipputallit ovat olleet Ferrari ja Williams. Mclaren on jäänyt kahdella edellisellä kaudella merkki-MM:ssä kolmanneksi.
 

Duunari

Well-known member
Liittynyt
19.12.2001
Viestit
371
Sijainti
Harjavalta
Karpow sanoi:
Heldenview ja Duunari: mistä ihmeestä löydätte noi valtavasti eroja vanhaan malliin? :confused: Vai onko kommenneissanne ironian poikasta? ;)
Perästä suurimmat varmaa.. ilmanohjaimet, nokka pidempi,.. onha noita :D
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Karpow sanoi:
Heldenview ja Duunari: mistä ihmeestä löydätte noi valtavasti eroja vanhaan malliin? :confused: Vai onko kommenneissanne ironian poikasta? ;)
Ei ole ironiaa, vaan autoa on muutettu suht paljon.

-Takasiipi ja ilmanohjaimet takapyörien edessä ovat uudenlaisia, vaika ne tulevatkin muuttumaan vielä montakertaa.

-Pakoputken sijainti ja asento muuttunut, ja perä näyttää ylhäältäpäin muutenkin muutoksia kokeneelta.

-Sivuponttoonien muoto erilainen, erilailla viistot etualakulmista, ehkä vähemmän pyöreä. Ilmanottoaukot eivät mene alas asti. Myöskin sivuponttoonien yläreuna liittyy tasan ohjaamon reunoihin.

-Ohjaamon turvakaarien ja niskatuen välisiä aukkoja on tukittu, ihme kyllä.

-5cm lyhempi akseliväli, jonka seurauksena keula näyttää pidemmältä. Myös keulan profiili on uudistunu.

Tossa oli muutamia poikkeavuuksia, onhan noita. Ehkä kaukaa näyttää samalta autolta, mutta läheltä katsottuna pinta on saanut aikalailla uudet muodot
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Mielenkiinnolla odottelen ensimmäisiä testiaikoja.

Rubensin mietteitä pitpass.com:
What's the programme for your testing? Michael seems to be testing from the end of this week. "It's always been like that," says the Brazilian. "Michael sits in the car initially, takes it for the first three or four days of testing. I carry on doing the work on tyres as I will be in the hotter places in Barcelona and Jerez, so I have minimum six days with last year's car with the tyre programme, which is actually tougher than the one here. And so Michael's going to be able to sort out the small glitches that might appear, and by the time we get to the middle of February we are going to have two cars and we're going to be able to do a lot of testing. I'm not worried about a lack of a little bit of testing with the new car, because apart from the seating position, if the car is faster you adapt it very well. If the car is a little bit more understeery or oversteery you adapt it quite well. So it's more the seat fitting than anything else."
Helmikuun puolenvälin jälkeen saavat toisen auton radalle.. onkohan toi tarpeeksi ajoissa.. ?
Ferrarin uuden auton testit tällä viikolla: Michael testaa autoa, Rubens penkkiä :D
 

Mike Milk

Well-known member
Liittynyt
9.3.2001
Viestit
280
Sijainti
Milkyland
Olis vielä kiva saada kuvat jossa olis Suzukassa mukana ollut F2003 GA ja F2004 vierekkäin, sillä kai tohon F2003:seen tuli ainakin jotain ulkoisiakin muutoksia kauden mittaan. Kun täällä on tähän asti vaan vertailtu F2003:ta siinä asussa kun se oli julkistamistilaisuudessaan(?).
Ei toi kyl ulkoisesti kovin mullistavalta vaikuta, mut nopea se varmasti on. Tiukka kausi tulossa, toivottavasti...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
NÄYTTÄÄ HITAALTA!

Mutta varmaan se on taas semmonen vittumaisen luotettava jyrä:doubtful:
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
F1-liveltä (kuten varmaan monesta muustakin paikasta) voit etsiä sopivia suzuka-kuvia. Tosiaan autoon tuli muutoksia kauden mittaan ja ainakin nuo ilmanohjaimien(BB) eteen tulleet läpykät olivat jo GA:ssa, tosin hieman edempänä..
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Netistä löytyi jo Toyotan inssien valokuvaama dokumentti tärkeimmistä muutoksista uudessa Ferrarissa, jotta uusi Toyotakin saadaan päivitettyä.

 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland


Mikähän reikä on Ferrarin kyljessä? Siitä laitetaan varmaan kantoseipäät läpi jolla auto voidaan nostaa takaisin pilttuuseen. Tai sitten siinä on valmis kohta kantoliinoja varten tulevaa kautta ajatellen.
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Nuo reiät on nostamista varten. Kaikissa on joku systeemi, Mäccärillä se paikka on siinä moottorin ilmanoton alla.
 

Duunari

Well-known member
Liittynyt
19.12.2001
Viestit
371
Sijainti
Harjavalta
ferrarissa on kyl mielestäni tällähetkellä rumiten toteutettu tuo katteen mainostilasääntö :(
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
ml sanoi:
Netistä löytyi jo Toyotan inssien valokuvaama dokumentti tärkeimmistä muutoksista uudessa Ferrarissa, jotta uusi Toyotakin saadaan päivitettyä.
Kannattais Tojon inssienkin jo siirtyä digiaikaan. Eikä tuo niiden käyttämä sivustokaan kauheasti vakuuta......

:D :D
 
Ylös