AnttiL
Reittinörtti
On sieltä pari kyläkisaakin televisioituSiinä tuli kerralla koko vuoden YLE-verolle vastinetta ja ehkä vähän ylikin.
On sieltä pari kyläkisaakin televisioituSiinä tuli kerralla koko vuoden YLE-verolle vastinetta ja ehkä vähän ylikin.
Suattaapi olla. Jollain espanjalaisteillä ajoivat ralliautoilla kamalaa kyytiä noin kuukausi takaperin kun sattumalta käänsin kakkosverkon puolelle.On sieltä pari kyläkisaakin televisioitu
Taas YLEn jutusta:Citroën joutuu maksamaan sopimusrikkomuksestaan valtavan summan, puhutaan miljoonista euroista.
Kun Ogier siirtyy Toyotalle, Citroën säästää sopimussakon verran ranskalaisen palkassa, joka on noin 4–5 miljoonaa euroa. Sakko jää tavallaan Toyotan maksettavaksi.
Rallin nykyiset säännöt ovat voimassa vuoden 2021 loppuun, ja nykyiset neljä tehdastallia ovat sopineet ajavansa MM-sarjaan siihen asti.
Nyt Citroën siis repeää ruodusta.
Lisäksi Pusa väittää, että Lorenzo Bertelli etsisi tehdastallipaikkaa. Eiköhän kaverille riitä huviajelut omalla autolla...– Ymmärtääkseni säännöt määräävät, että tallit sitoutuvat sarjaan aina vuodeksi kerrallaan. Eli mitään sanktioita ei ole tulossa, Rautiainen kertoi.
Vuodeksi 2020 on sovittu hybridiautoista, EM-sarjan taso on sellainen, että mestariksi pääsee johtamatta yhtäkään rallia kertaakaan, ja mitä ihmeen yksityisiä valmistajia?RALLI sinällään tuskin loppuu vuoden 2021 jälkeenkään. Pääosaan saattaa nousta WRC2-luokka, jossa kulut ja autot ovat halvempia kuin WRC:ssä.
WRC2-autoilla ajetaan EM-sarjaa, ja luokka kiinnostaa paljon harrastajia ja yksityisiä valmistajia.
Minäkin alan olla tällä kannalla, että R5 -autoista olisi ensivuoden jälkeen tehtävä pääluokka. Vähäsen nykyistä tehokkaamnat moottorit hybrideineen noukalle. Kulut tippuisi järjelliselle tasolle ja yksityisteamit haastaisi tehtaan autoja esim.R5 luokan nostaminen pääluokaksi olisi enemmän kuin suotavaa. Valmiiksi jo monta merkkiä ja suhteellisen tasaväkisiä autoja suurin osa. Yksityiskuskit voisivat antaa näyttöjä ja yllättää tulosluettelossa ajaessaan lähes yhtä hyvällä kalustolla kuin tehdastiimitkin. Ja autoja maailmalla kilpakäytössä taitaa olla jo reilusti yli tuhat kappaletta.
Myös tehdastallien kieltäminen sarjasta voisi olla yksi mahdollinen ratkaisu tyyliin WTCR vakioautosarja. Valmistajien pisteitä esim. kahdelle-kolmelle parhaalle merkin edustajalle, riippumatta tiimistä tai onko yksityiskuski. Kuljettajien ja tallien maailmanmestaruus tittelit sitten vielä erikseen.
Tässä on muuten mielenkiintoinen väittämä, joka pitäisi tutkia. Tuleeko 30 km pätkällä isompia eroja kuin kahdella 15 km pätkällä?Ne 10-15km rykäisyt tahtovat olla usein sellaisia tylsiä läpiajoja, joissa ei eroja tule suuntaan eikä toiseen. Sitten kun alkaa joku 25-30 km pätkä, niin ihan eri jännityksellä seuraa All liveä.
Erinomainen idea :thumbup:Tässä on muuten mielenkiintoinen väittämä, joka pitäisi tutkia. Tuleeko 30 km pätkällä isompia eroja kuin kahdella 15 km pätkällä?
...
Tämän esimerkin valossa myytti olisi murrettu, mutta pitää tutkia tätä vielä tarkemmin, voisi olla vaikka blogipostauksen paikka kaikkinensa.
Voihan sellaisen itse toteuttaaErinomainen idea :thumbup:
Tämän kaltaista analysointia helpottaisi tosin huomattavasti, jos tulokset saisi ladattua eWRC:stä valmiiksi Excel-ystävällisessä muodossa.
Voi olla kyllä totta, että erot ovat yhtä suuria suhteutettuna erikoiskokeen pituuteen. Mutta tietysti, jos sillä 10km pätkällä joku ajaa 3s. kovempaa, tulee sellainen fiilis että kilpailun tilannetta se ei hetkauta juurikaan. Sen sijaan, jos 30km pätkällä vedetäänkin 9s eroa kerralla, se säväyttää enemmän ja muuttaa heti koko kisan asetelmaa.Tässä on muuten mielenkiintoinen väittämä, joka pitäisi tutkia. Tuleeko 30 km pätkällä isompia eroja kuin kahdella 15 km pätkällä?
.
No jos nykyään meinaa olla haastavaa kuunnella yli 3min kestävä kipalekkin niin ihmekös jos <30km pätkälle ei sytytä.Ymmärrän kyllä, että All Live ja somepöhinä, mutta kyllä joka rallissa pitäisi edes yksi kunnon pidempi töräys olla.