Laitan vielä vuoden 1980 Michelinin renkaiden muotin lajiin sen kyseisen vuoden Ferrarin osalta vaikka tietenkin rengaskoot lajissa vaihtelivat vannekoon tapaan talleittain ja rengasvalmistajasta riippuen:
1980 Michelinin renkaiden suunnittelumitat Ferrari 312T5:ttä varten
23/59-13 (Tämä oli eturenkaita varten tehty suunnittelumitta käytettäväksi korkeintaan 12.0x13 kokoiseen vannekoon luokkaan.)
38/68-13 (Tämä oli takarenkaita varten tehty suunnittelumitta käytettäväksi korkeintaan 18.0x13 kokoiseen vannekoon luokkaan.)
PS. En tiedä, että olisiko nyt ihan ikioma toikki kuitenkaan ratkaisu. Tosin mahdollisesti seuraavasta viestistä eteenpäin aikoisin mahdollisesti puhua noista vuosien 1988-1994 aerodynaamisista sääntörajoitteista mitä tuolloin alkoi itse asiassa lajiin tulla melkoisen paljon matalalla profiililla ja joilla kuitenkin oli jo vaikutusta jo ennen kohtalokasta Imolaa 1994.
Sitä ennenhän aerodynaamiset sääntörajoitukset olivat oikeastaan melko olemattomia ja jos niitä oli niin enemmänkin ne olivat rakenteellisia, autojen yleiseen malliin perustuvia asioita kuin mitään hirveän suuria aerodynamiikan asioita vaikkakin ehkä pieni tai suuri vallankumous oli niissä asioissa edes rajoitetusti koettu maaefektivuosina ja sitä ennen siivekkeiden tulossa lajiin.
Aiemmin en laittanut kun ei ollut ihan kaikkea aineistoa koossa ja osin asia unohtui. Tärkeintä tuohon aikaan noina vuosina taisivat olla aerodynaamisesti puhuttaessa tietenkin ensin tuo 25 millimetrin ja sitten 40 millimetrin yleinen maavarakohotuksen sääntö mikä jossain määrin nosti autojen keulaosia korkeammalle jopa ensin vielä ennen kohotettua keulaakin ja muuten sitten tietysti sen jälkeen vaikutti ilmavirtauksiin. Vaikutti se päätös myös autojen yleiseen ohjattavuuteen ja renkaisiin mistä muun muassa ei vuonna 1994 Ayrton Senna pitänyt.
Muutoin olisin kaiketi puhunut jotain tämän hetken tekniikkatilanteesta lajista kun on paljon valitettu tuota nykyautojen liiallista leveyttä ja likaisen ilman seurannan äärimmäistä vaikeutta takana tulevasta autosta ja ohittamisesta puhuttaessa jopa DRS auki vedettäessä.