Black Leopard
Pantera negra
En minä sitä kiellä etteikö allekirjoittanut olisi kaukana täydellisestä. Kuitenkin jotain väitän tekeväni oikeinkin. Autottomuus ei valitettavasti joka paikassa ole mahdollista - siinäkin on mielestäni sangen huomattava ero, ajaako viisi-kuusilitraisella jenkillä vai litraisella japanilaisella - mutta esim, television omistaminen/omistamattomuus ei ole kuin tottumiskysymys, sen myönnän.Jarto sanoi:Ehkä nyt aletaan päästä asian ytimeen. Ei nuo sinun kulutustapasi eroa kovinkaan paljon suuresta määrästä muita ihmisiä. Eikä ne eroa minun kulutustavoistani. Itse asiassa minulla on tuttuja joilla ei ole TV:tä eikä autoa ollenkaan.
Mutta mielestäni sinä elät hieman itsepetoksessa koska unelmoit radikaalisesta maailman pelastamisratkaisusta, joka edellyttää elintapaa jonka mukaan et edes itse halua elää. Koska olet valinnut ainoaksi sallituksi ratkaisuksi mahdottoman, vaikutat välillisesti muita ratkaisuja vastustamalla (mm. ydinvoima) siihen että luonto saastuu enemmän koko ajan. Ei ydinvoima täydellinen ole mutta se on paljon parempi ratkaisu kuin fossiilisten polttaminen.
Ydinvoimasta puhuttaessa on syytä muistaa, että 110% varmaa voimalaa ei ole keksittykään ja ydinjätteen tuotto energian ohella ei ole kadonnut yhtään minnekään. Voisi myös hyvällä syyllä kysyä, koska uraanista on tullut uusiutuva, loputon ja terveellinen luonnonvara?
Viimeksi muokattu: