Kesätreenipäiväkirja 2006

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Sammypiru sanoi:
Naurettavan vähän meni energiaa tolla reissulla.
40min / 480kcal.. ei hassumpi. Mulla on näyttänyt menevän semmonen 600kcal/60min kun olen kävellyt reippaalla vauhdilla. Tosin pirun huono kunto ja paljon liikutettavaa (heh,) massaa....

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Oon yrittäny tässä lenkkeillä. Aamulenkit maanantaina ja tänään, huomenna jos kävis iltalenkillä sit. Haaveilen sykemittarista, joka näyttäisi myös kuljetun matkan ja poltetut kalorit. Ovat liian kalliita.

Mutta asiaan... Tietäsiköhän joku teistä himokuntoilijoista, jotta onko aamu- ja iltalenkillä jotain eroa kropan kannalta? Siis meinaan lähinnä kaloreiden kulutusta, mutta myös muita vaikutuksia.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Juskanen sanoi:
Oon yrittäny tässä lenkkeillä. Aamulenkit maanantaina ja tänään, huomenna jos kävis iltalenkillä sit. Haaveilen sykemittarista, joka näyttäisi myös kuljetun matkan ja poltetut kalorit. Ovat liian kalliita.

Mutta asiaan... Tietäsiköhän joku teistä himokuntoilijoista, jotta onko aamu- ja iltalenkillä jotain eroa kropan kannalta? Siis meinaan lähinnä kaloreiden kulutusta, mutta myös muita vaikutuksia.
Aamulenkillä lentää laatta helpommin. :eek:

abc

DNF
Juskanen sanoi:
Jos en ihan väärässä oo niin ainaki jos ennen aamupalaa käy niin pitäis kai olla erityisen tehokasta

DFiaA

I told you so
Juskanen sanoi:
onko aamu- ja iltalenkillä jotain eroa kropan kannalta? Siis meinaan lähinnä kaloreiden kulutusta, mutta myös muita vaikutuksia.
Aamulenkit ainakin tuntuu fyysisesti rankemmilta. Itse tykkään liikkua iltaisin kun paikat on vetreät ja sitten saa yön levätä.

patriot

Foorumin senaattori
Uintia 1000 m vetoja.... 3 kertaa viikossa.. Sitten 2 kilsan juoksupyrähdyksiä 3 kertaa viikossa... kuukauden päivät on tämä innostus kestänyt. Mitään hienoja käppyröitä ei ole tarjota. Ketä noi toisten käppyrät oikeesti kiinnostaa? Kysyn vaan!?

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Tais tulla välipäivä. Siihen malliin sataa nyt vettä ja ukkostaa...

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Tuossa tämänhetkinen saldo, ei ole käppyröitä vielä. :D Harmaalla pohjalla olevat kalorit on askelmittarista, joten ne on vain erittäin viitteellisiä...

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Kävin nyt kuitenkin :

23min / 1,93km / 196kcal / 116hbpm

Alkoi näyttämään taivas taas semmoselta että käännyin. Olkoot nyt tämmönen palauttava päivä. :)

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Tässäpä Heinäkuun pyöräilydatat:

Edit: roi - napapiiri ja yötreenin osalta näkyvissä olevat arvot ovat vain arvioita, jotka perustuvat suorituksen aikaiseen sykemittarin tarkkailuun. Molemmissa tapauksissa sykemittariini tuli häiriö ja treenidatat ko. matkoilta hävisivät.

Edit2: Noistakin luvuista voisi päätellä sykkeiden perusteella, että parina ekana päivänä lähdin pitämään normaalia treenitahtia, mutta sen jälkeen tahti rauhoittui enemmän pitkälle matkalle sopivaksi. Samalla kunto parantui, joten tuo rauhoittuminen ei näkynyt nopeudessa niinkään. Tällaiseen johtopäätökseen päädyin itse. Sitten kun katsotaan hki - roi reissun jälkeisiä treenisykkeitä niin ne on taas korkeampia. Tosin.. noilla pitkillä matkoilla oli lepotaukoja, jotka vaikuttavat keskisykkeeseen. Esim. tuossa 26.7. hyvinkää - helsinki treenissä oli parin tunnin tauko välissä, joka näkyy sykkeissä noinkin selvästi.

Viimeksi muokattu: